[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:39

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:
Eerlijk, die snap ik wel. Als je meer gaat werken dan kom je boven de toeslag grens uit waardoor je ineens aan het einde van de maand minder geld overhoudt dan als je minder werkt. Hoewel ik werken best oké vind, snap ik het ook erg goed als mensen kiezen voor minder werken voor meer geld.

Ik dus niet... Die toeslagen zijn voor mensen die het anders niet redden, niet voor mensen die het wel lekker vinden om parttime te werken.

Ik denk niet dat die mensen het perse lekker vinden om parttime te werken. Het is meer dat als die armoedeval je zomaar een paar honderd euro per maand kan kosten, en zeker op dat niveau van inkomsten kun je dat niet altijd zomaar missen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:41

idinn schreef:
Najah het is natuurlijk wel krom, wanneer je meer wilt werken, je minder inkomen over houdt. Het zou juist beloont moeten worden. Als je meer werkt, kan je zonder toeslag, mits je dan wel meer verdient als die toeslag.

Ergens moet die toeslag grens liggen, maar je zou er niet op achteruit moeten gaan als je erover gaat.

Helemaal mee eens. Werken moet lonen, ik ga echt niet een extra keer mijn bed uit om dan ook nog eens minder te verdienen. Dan maar een dagje minder werken én meer verdienen, die keuze is toch niet zo moeilijk? Ben gekkie Henkie niet :P

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:42

Ik kan die mensen ook geen ongelijk geven, eerlijk gezegd. En inderdaad, als je op het inkomensniveau zit dat je met parttime werken recht hebt op meer toeslagen en meer overhoudt onderaan de streep dan wanneer je fulltime zou werken, zit je ook niet op een dusdanig inkomensniveau dat je überhaupt heel ruim kunt leven.

Wij hadden ook ooit een situatie bij een bijbaantje dat ik had. Dat was alleen parttime in de ochtenden (hotelkamers schoonmaken), dus een collega had ernaast nog een baan voor de middagen en wilde er eigenlijk nóg meer werk naast gaan doen omdat ze het dan financieel wat ruimer zou krijgen hoopte ze, maar ze zou dan uiteindelijk minder overhouden omdat ze meer kwijt zou zijn aan belastingen. Toen was de keus uiteraard ook snel gemaakt, want je gaat natuurlijk niet meer werken om vervolgens meer geld weg te brengen naar de fiscus en er zelf minder aan over te houden. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:51

Ik droomde vannacht dat ik zwanger was, gelijk de huisarts gebeld voor doorverwijzing naar een abortuskliniek maar die wilde ze me niet geven. Volledig in paniek! :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:23

Zo droom ik soms wel dat ik een baby heb gekregen maar het kind absoluut niet wil hebben en aan iedereen probeer weg te geven. :))

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:37

Herkenbare nachtmerries ja! Vaak met tranen wakker geworden :') en dan heel erg opgelucht zijn dat het allemaal niet waar is.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:04

Ik ben op 9gag per ongeluk in een discussie over abortus verzeild geraakt, dikke afrader, ik maak me echt te druk :')
Man, wat ben ik blij dat we in Nederland leven. Maar het maakt me ook angstig voor de toekomst. Wanneer gaat een (hele) kleine groep de abortuswet in Nederland inperken?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:51

Ik was vanmiddag in de Decathlon. Dat is echt 100% kans op spelende en gillende kinderen. Ugh.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:09

Poe, wij waren vanavond bij vrienden op bezoek. Ze hebben twee kleine kinderen. Vooral de jongste was druk. Non-stop hard kletsen met een heel hoog stemmetje, gillen, rennen, speelgoed dat herrie maakte. Een paar jankpartijen tussendoor waarbij ze op hele hoge toon zat te dreinen. Ik lag er totaal af tegen de tijd dat ze naar bed gingen. En die ouders lijken het gewoon allemaal niet meer te horen. Hoe dan?? En dat dit je leven dan dag in dag uit is 8)7

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:32

Laurora schreef:
Ik ben op 9gag per ongeluk in een discussie over abortus verzeild geraakt, dikke afrader, ik maak me echt te druk :')
Man, wat ben ik blij dat we in Nederland leven. Maar het maakt me ook angstig voor de toekomst. Wanneer gaat een (hele) kleine groep de abortuswet in Nederland inperken?

Hier maak ik me ook zorgen over. Ook wat nu in Texas gaande is, met 6 weken weet je vaak niet eens dat je zwanger bent. Wat een nachtmerrie als je dan een abortus wil maar hier dus niet eens meer de kans voor krijgt. We gaan gewoon terug de tijd in, dag vrouwenrechten. Ik word er bang en verdrietig van. :( Hopelijk zal het hier nooit gebeuren, maar het houdt me wel bezig, 'wat als?'.
Herkenbaar trouwens de discussies over abortus en het opgejaagde gevoel... :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:40

Elke maand testen voor de zekerheid For the win. :7

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:42

Is het niet zo dat religie een veel grotere rol speelt in die contreien dan hier, dus dat de kans veel kleiner is dat dat hier ook gebeurt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:53

Het is sowieso een extreem conservatief gebied. Dus dat soort politieke opvattingen zijn daar veel normaler.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 15:04

Is ook zeker waar. In Nederland schijnt het echt een heeele kleine groep te zijn die tegen is (ik kan het zo even niet zo snel vinden, maar volgens mij las ik vd week in de krant dat het gaat om om en nabij de 3%)
Maar als je ziet hoeveel herrie die lui maken, met hun protesten bij abortusklinieken, flyer campagnes en de mars voor leven, en daarbij serieus mensen voor zich winnen....
In amerika is het ook echt niet de meerderheid die tegen abortus is, het is daar net zo goed een hele kleine groep met een gigantisch grote bek en (helaas) veel macht en geld.
(bovendien heb ik het idee dat de daadwerkelijke lawmakers geen zier geven om de foetussen. Die willen gewoon een constante stroom subjects die lekker hun leven lang werken en belastingen betalen zodat diezelfde lawmakers hun zakken kunnen vullen. En ze winnen er ook nog eens stemmen mee van de conservatievelingen door ze te laten denken dat ze iets goeds doen voor hun god)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:58

Ik ben zo F##king speechless dat ik zelfs mijn gebruikelijke sarcasme kwijt ben....

Aan jullie de schone taak om hier eens passend op te reageren...

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:00

Is dit echt?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:02

Femke_Tweety schreef:
Ik ben zo F##king speechless dat ik zelfs mijn gebruikelijke sarcasme kwijt ben....

[ [url=m/gtytwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha dit is niet echt, maar eigenlijk heel hilarisch.

Deze doos koop je en daar doe je het echte cadeau in. Dus je ziet de ontvanger compleet ongemakkelijk zijn want: wat de hel zeg je hier op.
En de andere visite ook van: oohhh jaaaa wat gaaf joh! (Not).

En dan komt het echte cadeau er uit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:42

Ah wat jammer joh, lekker live gaan op facebook <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:42

Whahahahaha hilarisch :')
Waar koop je dat? dat ga ik echt gebruiken als er ooit iemand zwanger is

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:45

Niobe schreef:
Femke_loo Tweety schreef:

[ [url=m/gtytwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha dit is niet echt, maar eigenlijk heel hilarisch.

Deze doos koop je en daar doe je het echte cadeau in. Dus je ziet de ontvanger compleet ongemakkelijk zijn want: wat de hel zeg je hier op.
En de andere visite ook van: oohhh jaaaa wat gaaf joh! (Not).

En dan komt het echte cadeau er uit.

Dat is eigenlijk geniaal. Ik weet nu al voor wie ik dit ga kopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:45

Hoe kom je daaraan _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:58

Danique_G schreef:

Voor een holbewoner? O:) :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:06

Ik heb zoiets ook al eens gezien met een drinkfles (zelfde soort als voor bv konijnen) dan hoef je niet iedere keer een flesje of een glaasje water te geven.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 14-09-21 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:24

Roodvos schreef:
Danique_G schreef:

Voor een holbewoner? O:) :+

Voor een vriendin die tijdens een avondje shots en cocktails over kinderen krijgen begon te praten.
Dit zal dr leren ~~}>

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:34

Ik was vanmiddag in de DM in Duitsland. Ik heb een erg gevoelige huid dus ik had blokken babyzeep gekocht. Stond zelfs nog op “ook voor volwassenen met een gevoelige huid”. Had ook badzout (ontspannende versie). Maar ook knipjes, elastiekjes, nog een zeep voor de gevoelige huid, en blarenpleisters.

Dus ik reken rustig af, krijg ik na het afrekenen 2 gratis dingen toegeschoven. Dus ik kijk zo van :? Wat zijn dat. Zegt ze doodleuk: ja is voor de baby. Ik denk huh welke baby. Wijst ze vervolgens naar de 2 blokken babyzeep. _O-

Zeker icm het ontspannende badzout zou ik hem snappen als niet de overige 95% normale dingen waren. Maar ben dus nu in de leeftijdscategorie dat mensen aannemen dat ik een kind heb. *D

Heb heel hard gelachen, vooral om het gezicht van mijn vriend toen ik het hem vertelde. :=