Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Castilja schreef:Vind het zo frappant dat we wel allemaal onze mond houden zodra er een urenlange wachtrij voor de Ikea staat, mensen gewoon volop in het Vondelpark chillen en iedereen het strand op klettert met de eerste warme zonnestraal waardoor er ook topdrukte ontstaat. Nee nu is er een demonstratie tegen racisme en dan zijn we allemaal niet lekker in ons hoofd 'want corona'.
Vind het zo frappant dat jij die berichten gemist hebt …
Ik slik verder echt mijn mening in want 'huidskleur'.
Independence schreef:Met dit weer voel ik me altijd duizend keer depressiever. Het lijkt alsof de hele wereld lekker geniet, er op uit gaat en zomerse kleren draagt en ik word alleen maar geconfronteerd met mijn lichaam en de afkeer van mijn lichaam. Na jaren heb ik geaccepteerd dat ik korte mouwen aan kan, maar verder zit ik vooral heel veel binnen om de warmte te vermijden
Marije_1997 schreef:Independence schreef:Met dit weer voel ik me altijd duizend keer depressiever. Het lijkt alsof de hele wereld lekker geniet, er op uit gaat en zomerse kleren draagt en ik word alleen maar geconfronteerd met mijn lichaam en de afkeer van mijn lichaam. Na jaren heb ik geaccepteerd dat ik korte mouwen aan kan, maar verder zit ik vooral heel veel binnen om de warmte te vermijden
Hier hetzelfde hoor. Ik loop ook altijd in lange broeken en vesten/lange mouwen. En meer binnen als buiten. Al denk ik dat het bij mij komt door het continu de grond in trappen wat altijd gebeurt. Want mensen vinden me er altijd wel "goed" uitzien.
Loeky01 schreef:Marcella schreef:Dat een uzb mij via whatsapp benadert......ben daar niet zo van gediend, maar zal wel ouderwets zijn.
Ja dat is schijnbaar iets van deze tijd?![]()
Ik erger me aan de gekke verwachtingen die cliënten hebben
AnnexUdith schreef:Ik vind het goed hoor dat er geprotesteerd wordt tegen racisme en het geweld van politieagenten tegen donkere mensen. In Amerika handelt de politie ook wel erg extreem bij veel gevallen.
Maar kunnen die zogenaamde influencers eens ophouden door zogenaamd extreem veel medeleven te tonen door een zwart plaatje te posten? Ik zie het meer als een kijk mij ook ik doe mee!
Als je echt steun wilt bieden of actie wilt voeren gaat dat niet door middel van een plaatje te posten. Dan ben je meer opzoek naar likes en wil je van iedereen horen ohhh wat goed dat je ook meedoet.
Je voelt je haast nog net niet schuldig dat je niks post maar ik ga daar niet aan meedoen. Alsof mijn kleine instagram account iets daaraan gaat bijdragen.
Wel erg tegen de demonstratie in wat voor context het ging. Natuurlijk is het racisme een wereldwijd probleem wat niet meer van deze tijd zou moeten zijn. Maar fijn dat die mensen groepsimmuniteit op willen gaan bouwen voor de rest hopelijk worden ze alleen zelf ziek en niet de medemens....
AnnexUdith schreef:Ik vind het goed hoor dat er geprotesteerd wordt tegen racisme en het geweld van politieagenten tegen donkere mensen. In Amerika handelt de politie ook wel erg extreem bij veel gevallen.
Maar kunnen die zogenaamde influencers eens ophouden door zogenaamd extreem veel medeleven te tonen door een zwart plaatje te posten? Ik zie het meer als een kijk mij ook ik doe mee!
Als je echt steun wilt bieden of actie wilt voeren gaat dat niet door middel van een plaatje te posten. Dan ben je meer opzoek naar likes en wil je van iedereen horen ohhh wat goed dat je ook meedoet.
Je voelt je haast nog net niet schuldig dat je niks post maar ik ga daar niet aan meedoen. Alsof mijn kleine instagram account iets daaraan gaat bijdragen.
Wel erg tegen de demonstratie in wat voor context het ging. Natuurlijk is het racisme een wereldwijd probleem wat niet meer van deze tijd zou moeten zijn. Maar fijn dat die mensen groepsimmuniteit op willen gaan bouwen voor de rest hopelijk worden ze alleen zelf ziek en niet de medemens....
Gini schreef:Ik vind het goed hoor dat er geprotesteerd wordt tegen racisme en het geweld van politieagenten tegen donkere mensen. In Amerika handelt de politie ook wel erg extreem bij veel gevallen.
Gini schreef:AnnexUdith schreef:Ik vind het goed hoor dat er geprotesteerd wordt tegen racisme en het geweld van politieagenten tegen donkere mensen. In Amerika handelt de politie ook wel erg extreem bij veel gevallen.
In dit geval vind ik iets doen beter dan niets doen. En als die influencer door dat plaatje de kwestie toch weer onder de aandacht brengt of het gevoel van 'ik doe ook mee' kan creëren is dat beter dan niets doen. Waarom kijken we altijd zo lelijk naar elkaar? Dit is toch geen kwestie van alles of niets? Iedere actie, hoe klein ook, is een begin! En een begin is altijd beter dan stilstand.
__Sannne schreef:Gini schreef:In dit geval vind ik iets doen beter dan niets doen. En als die influencer door dat plaatje de kwestie toch weer onder de aandacht brengt of het gevoel van 'ik doe ook mee' kan creëren is dat beter dan niets doen. Waarom kijken we altijd zo lelijk naar elkaar? Dit is toch geen kwestie van alles of niets? Iedere actie, hoe klein ook, is een begin! En een begin is altijd beter dan stilstand.
Ergens eens, maar ik vind de lijn tussen 'oprecht iets willen doen' en 'kijk mij, ik hoor erbij' erg dun wat dit betreft.