Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:25

Ik val er ook onder :P maar zoals ik al zei, het is allemaal qua tijd heel lastig haalbaar met de fiets. En om nu telkens 3 sets kleding mee te zeilen is ook weer wat.

1 van mijn werklocaties zit op 5min, stappen van het station, ik woon 5min van een ander station. Met 1 overstap zou ik er prima heen kunnen (en terug). Reistijd als je de overstap haalt is 50min, ongeveer even lang als met de auto doorheen het jaar. Grote MAAR: 95% van de tijd wordt de overstap niet gehaald en dien je gelijk een uur te wachten op de volgende trein, omdat de NMBS de regeling heeft aangepast en aansluiting wordt niet langer gegarandeerd.
Dan toch maar die vervuilende, dure auto...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:49

Oh heerlijk, ik hou ook van nutteloos gerij :j Heb nog niet gemerkt dat ik te beroerd ben om te bewegen though, gaat allemaal prima te paard en in de klimhal :P

UO: anderen bekritiseren vanwege milieuimpact van hun leefstijl is altijd onzin, omdat a) niemand volledig onvervuilend leeft - ga je niet met het vliegtuig op vakantie of heb je geen auto dan heb je bijvoorbeeld wel kinderen, eet je vlees en koop je wekelijks spullen bij Primark of op alliexpress - en b) omdat leefstijlverschillen van handje mensen in Nederland eigenlijk geen f*ck uitmaken vergeleken met grote wereldvervuilers zoals China :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:56

Fly_high schreef:
Oh heerlijk, ik hou ook van nutteloos gerij :j Heb nog niet gemerkt dat ik te beroerd ben om te bewegen though, gaat allemaal prima te paard en in de klimhal :P

UO: anderen bekritiseren vanwege milieuimpact van hun leefstijl is altijd onzin, omdat a) niemand volledig onvervuilend leeft - ga je niet met het vliegtuig op vakantie of heb je geen auto dan heb je bijvoorbeeld wel kinderen, eet je vlees en koop je wekelijks spullen bij Primark of op alliexpress - en b) omdat leefstijlverschillen van handje mensen in Nederland eigenlijk geen f*ck uitmaken vergeleken met grote wereldvervuilers zoals China :+

Die gedreven wordt door de vraag vanuit het westen ja.

Verder wel eens. Tot aan de brug die je maakt met China. Je doet eigenlijk hetzelfde als de mensen die je bekritiseerd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:04

Sheran schreef:
Net weer mee geconfronteerd: mensen die hun vingers aflikken... Ik krijg er de kriebels van, ik vind het zó smerig! Ik weet dat het voor sommigen een teken is dat je het lekker vindt ofzo, maar ieuwww, waarom!

Gatver, dat vind ik ook smerig. Of dat iemand eten maakt of taart aansnijdt, de vingers aflikt en dan weer het volgende pakt. :r Double dip vind ik ook te ranzig voor woorden. Dan hoef ik echt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:13

Danique_G schreef:
Weet niet of dit heel onpopulair is?
Ik doe alles met de fiets, soms zorgt dat er wel voor dat ik bijna 50 km per dag afleg met m’n stadsfiets. Weiger een auto omdat ik niet lui wil worden. Nu ben ik wel een beetje extreem, maar soms verbaas ik mij dat voor enkele kilometers de auto al wordt gepakt
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik vorige week twee dagen de auto gepakt heb voor iets wat ik ook in 20 minuten had kunnen lopen. :')

Normaal loop ik naar m'n werk en het veilingcomplex is maar een paar minuten verder, maar vorige week met de sales, dagen van 14 uur, al m'n cameraspullen en laptop in m'n tas icm de hitte, was ik daar wel vrij snel klaar mee. := Voelde me wel behoorlijk bezwaard, want normaliter loop ik ook vrijwel alles.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:16

Gini schreef:
Ik denk dat de meeste mensen eigenlijk vooral voor het volgen van de verkeersregels voor iedere weggebruiker zijn. Gisteren kreeg ik een vuist van een fietser de lucht in omdat ik met de auto voorrang van rechts had en ik die voorrang ook gewoon nam. Fietser was boos. Omgekeerde wereld.
Ik denk dat iedereen die doet alsof de weg van hem/haar is en de regels niet voor hem/haar gelden, een flinke dosis irritatie opwekt bij de medeweggebruikers of je nu in een gemotoriseerd, niet-gemotoriseerd of helemaal geen voertuig zit.

Fietsers denken vaak dat ze god in frankrijk zijn en dat ze alles geoorloofd kunnen doen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:49

purny schreef:
Fietsers denken vaak dat ze god in frankrijk zijn en dat ze alles geoorloofd kunnen doen.

Mee eens :') ik erger me steeds vaker aan fietsers. Echt fietsers in het algemeen, niet eens specifiek wielrenners. Overal snel die fiets tussendoor smijten ook als het net niet kan, zonder licht fietsen als het stikdonker is, geen voorrang geven als ik een zebrapad oversteek en dan boos worden op mij... :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:24

Mkango schreef:
Danique_G schreef:
Weet niet of dit heel onpopulair is?
Ik doe alles met de fiets, soms zorgt dat er wel voor dat ik bijna 50 km per dag afleg met m’n stadsfiets. Weiger een auto omdat ik niet lui wil worden. Nu ben ik wel een beetje extreem, maar soms verbaas ik mij dat voor enkele kilometers de auto al wordt gepakt
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik vorige week twee dagen de auto gepakt heb voor iets wat ik ook in 20 minuten had kunnen lopen. :')

Normaal loop ik naar m'n werk en het veilingcomplex is maar een paar minuten verder, maar vorige week met de sales, dagen van 14 uur, al m'n cameraspullen en laptop in m'n tas icm de hitte, was ik daar wel vrij snel klaar mee. := Voelde me wel behoorlijk bezwaard, want normaliter loop ik ook vrijwel alles.

Foei! Nu kom je op de zwarte lijst

Grapje ik zie het door de vingers hoor ~~}>

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:57

Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.

Sherivey

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:46

Ik vind dat ik best mag zeuren als ik me kapot moet gaan zweten op mijn werk. ;)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:48

Ik vind het voor de dieren ook wel echt sneu. Ik werk me een slag in de rondte om het voor de beestjes nog soort van aangenaam te houden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:48

Dat ook idd. Hoeveel dieren er last van gaan hebben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:50

Sheran schreef:
Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.
Niet iedereen heeft nu vakantie hè. :))

Sanet schreef:
Ik vind het voor de dieren ook wel echt sneu. Ik werk me een slag in de rondte om het voor de beestjes nog soort van aangenaam te houden.
Maar is het ook aangenaam, of is dat constante gefrot met ze niet juist veel vervelender?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:07

:))
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:19

Sheran schreef:
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!

Ik zit in de ouderenzorg. Vlak dat niet af!!! _O-
Die zitten nog met 25 graden, met een vest aan!
En op mijn afdeling brand de zon er de hele dag op. -O-

Ik denk dat ik maar de hele dag ga zingen. "Im walking on the sunshine!!!"
En ik weet zeker dat ik gehoor krijg! _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:21

Sheran schreef:

Want gebouwen/ kassen/ loodsen worden niet warm?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:30

Bij een vriendin van mij was het laatst al 42 graden op kantoor…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:35

Sanet schreef:
Bij een vriendin van mij was het laatst al 42 graden op kantoor…

Vreselijk!

Wij hebben op kantoor eens 35 gehad (airco was stuk) en we zaten echt te smelten.

En alle andere verdiepingen maar reageren met "valt toch wel mee?"
Daar was de airco niet stuk en viel het idd heel erg mee. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:38

Sheran schreef:

Ik werk op kantoor, volle bak zon de hele dag, airco kapot.

Ik zit niet echt te wachten op 38 graden, thank you very much :7.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:53

Ik zit in een gekoelde kamer. Mijn collega's die het afval moeten ophalen, de straten moeten vegen of de prullenbakken legen, het groen moeten onderhouden, de bruggen moeten bedienen en de rioolstoringen op moeten lossen helaas niet. Ik heb diep medelijden met ze.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:57

Ik werk in een airco-loos monumentaal pand aka Satan's kelder :')
Na 3uur staat de zon op mijn kantoor raam... dan is het echt ellende.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:59

Sheran schreef:

Vind ik ook, vooral als ze het elke vijf minuten moeten herhalen. Wordt het niet koeler van :')
De hitte niet fijn vinden is oké. Maar we hoeven het niet elke keer te horen

Laatst ook een meid op het terras, vol in de zon: wat is het me toch warm hè!!
Ja meid je zit zelf in de zon :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:00

c_alsemgeest schreef:

Ik moest de eerste zin 3x lezen en extra nadenken voordat ik bedacht dat satans kelder voor de temperatuur stond, en niet voor de inrichting en accessoires op je werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:03

Telpeva schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik moest de eerste zin 3x lezen en extra nadenken voordat ik bedacht dat satans kelder voor de temperatuur stond, en niet voor de inrichting en accessoires op je werk :')
Hahahahahahahahaha. _O-

Hier gelukkig een fijne airco op kantoor, maar ik benijd de mensen die dat niet hebben, niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:06

Telpeva schreef:
c_alsemgeest schreef:

_O-

Nee de inrichting is helaas erg saai.