Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:17

Aan een man met een Mercedes die vandaag een U-turn maakte op de ring Utrecht-Noord omdat hij in de file stond en daarom via een andere route moest nemen. Hij moest daarvoor door de middenberm en ramde bijna 2 auto’s voor mij. (We reden daar op dat moment 100j

Levensgevaarlijke idioot...pffff...

Daar ergerde ik me aan.(om het zachtjes uit te drukken.)

Gini

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:22

Aan een collega die vraagt of ik een opdracht van hem kan afwerken omdat die het best wel druk heeft. Dat klopt ook, dus dan steek ik graag een helpende hand toe. Alleen hebben we blijkbaar een andere definitie van wat afwerken is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:28

De opvang van mijn dochter. Alles tot 5 uur kost ons €10.69. Alles langer dan 5 uur dat ze blijft kost ons €17.81. Ze gaat welgeteld 5 uur en 15 minuten :') Dus dat kost ons elke dag een €7 extra voor een stom kwartier.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:32

Aan een fiets collega van me die overal om zeikt en niet bij mij aan tafel (3x2m) wil werken omdat ik te rustig ben.

'Uh dat kind zegt helemaal niks, das veel te rustig, ik ga echt niet hier werken'

Volgende opmerking krijgt ze zo'n harde sneer terug, echt waar...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:33

Pepperrr schreef:
Aan een fiets collega van me die overal om zeikt en niet bij mij aan tafel (3x2m) wil werken omdat ik te rustig ben.

'Uh dat kind zegt helemaal niks, das veel te rustig, ik ga echt niet hier werken'

Volgende opmerking krijgt ze zo'n harde sneer terug, echt waar...

Haha, dat probleem hebben mijn collega's ook met mij. Raar toch? Je bent daar toch aan het werk, niet om te socializen? :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:35

Ja echt hoor... Zij krijgt alle klachten dat alles wat zij gemaakt heeft kwalitatief niet goed is. Ik heb nog nooit een klacht gehad. Ik doe idd gewoon mijn werk ipv 'lol' maken en druk doen...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:39

Ik wordt nog eens een keertje gillend gek op mn werk. Ik kan er gewoon echt niet tegen dat ik 99% van de tijd niks te doen heb.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:05

Ik heb nog 2,5 uur de tijd voor een klus waar de klant 4 uur voor rekent. fiets :')

En thanks voor de beterschapswensen, lijkt gelukkig goed te genezen (iets te veel horrorverhalen gelezen o.a. hier, dus ben al blij dat het alleen maar 'normaal' pijn doet :') )

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:34

Ik dacht dat na vorige week alles er wel uit was... zit ik weer met tranen in mn ogen...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:07

Nayomie schreef:
De thuiszorg van de buren die de auto te pas en te onpas in onze voortuin pleurt.

Kun je hem niet klemzetten met je eigen auto? O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:09

iirrssjjee schreef:
Nayomie schreef:
De thuiszorg van de buren die de auto te pas en te onpas in onze voortuin pleurt.

Kun je hem niet klemzetten met je eigen auto? O:)

Die is overdag met mijn partner mee, maar 'savonds proberen we hem in elk geval zelf neer te zetten. Ik word er al zo gaar van dat de overbuurvrouw onze oprit aan de voorzijde blokkeert omdat ze te lui is om haar auto in een parkeervak te zetten en niet wilt lopen. En dan heb je nu dus ook de thuiszorg die hem gewoon daadwerkelijk de voortuin in pleurt :') Ben al een keer boos geworden, maar de memo heeft ze niet meegegeven aan anderen blijkbaar. -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:29

Merileth schreef:
Kan natuurlijk niet dat als de juf pijn heeft ze de boel bij elkaar scheldt terwijl de kinderen dit niet mogen

Er wordt geen kind slechter van als ze ook van de juf leren waar krachttermen voor bedacht zijn. Daarbij zal ieder kind ooit in de situatie komen dat het (bijvoorbeeld) zijn teen ongenadig hard tegen de kopse kant van een deur stoot, en dan is het handig als ze vast leren hoe dan te handelen.
Vanuit een voorbeeldfunctie essentiële informatie om mee te geven dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:33

Aan m'n kitten, wanneer ik achter de desktop zit. Ik typ nogal graag uitgebreide reacties hier op het forum en elke keer als ik bezig ben, gaat mevrouw even op het toetsenbord staan en/of er overheen lopen en voor ik het weet zijn er weer woorden weg, hele zinnen weg of staan er overal tekens en letters waar ze niet moeten staan en kan ik overnieuw beginnen/hertypen. Zojuist stond ze op de Delete knop (echt, van alle knoppen he...) en was ze m'n halve bericht al aan't wegvegen :roll: >;) En is het dat niet, gaat ze gewoon lekker zonder pardon op het toetsenbord zitten, recht voor m'n neus, en naar het scherm staren, want dat is zoooo interessant.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 17:38

oomens schreef:
Merileth schreef:
Kan natuurlijk niet dat als de juf pijn heeft ze de boel bij elkaar scheldt terwijl de kinderen dit niet mogen

Er wordt geen kind slechter van als ze ook van de juf leren waar krachttermen voor bedacht zijn. Daarbij zal ieder kind ooit in de situatie komen dat het (bijvoorbeeld) zijn teen ongenadig hard tegen de kopse kant van een deur stoot, en dan is het handig als ze vast leren hoe dan te handelen.

Impliceer je nou dat een kind een gestoten teen beter kan handelen als hij/zij leert erbij te schelden of lees ik het verkeerd? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:44

Ik zou het ook echt niet ok vinden hoor als het normaal gevonden moet worden dat leraren op basisscholen moeten gaan vloeken en dat kinderen dat van hun maar moeten leren. Mijn zoon hoort mij ook wel eens vloeken want ik floep er ook wel eens wat uit als ik me pijn doe of iets laat vallen ofzo, maar ik zou echt niet blij worden als dit op school een 'standaard' wordt van leraren. Ze hebben toch een voorbeeld functie (ok, ik ook als mama zijnde maar het is ook niet dat het hier dagelijks voorkomt en als het gebeurt wordt ik gecorrigeerd door zoonlief :') ) en zoiets moet je niet bij een klas van 30 kinderen met regelmaat doen vind ik. Zoiets kan gerust eens een keer gebeuren en oer ongeluk gaan en daar moet ook geen 'big deal' van gemaakt worden. Maar impliceren idd dat een kind maar van de leraren moet leren hoe ze krachttermen moeten gebruiken gaat mij ook echt een stapje te ver. Ze leren het natuurlijk ook wel snel genoeg van klasgenootjes maar toch. Maar dit als 'essentiële formatie meegeven' beschouwen vind ik het dus echt niet. Zou ik echt niet accepteren van school als ze zo'n beleid zouden invoeren. My god.

Mijn zoon, is net zo handig als z'n vader soms, stoot vaker zijn teen behoorlijk hard aan een tafel poot bv. Doet verrekte pijn. Maar ik vind niet dat hij het dan normaal moet vinden om erbij te schelden om het 'te kunnen handelen'. Alsof schelden DE manier is om ergens mee om te gaan :') Ok. Bij mij floept er ook wel eens iets uit, maar ik vind niet dat ik daar trots op moet zijn en mijn zoon dat ook moet meegeven. Dat leer ik mijn zoon in ieder geval niet en ik vind niet dat hij er beter van wordt als ik 'm dat wel zou leren. Omgaan met pijn enz. kan ook wel op andere manieren. En hij zal gerust later ook gaan vloeken en doen, maar met 6 jaar oud vind ik niet dat het een 'standaard' moet worden in zijn leven, om zo met dingen om te gaan als hij pijn heeft ofzo.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:50

De paarden hyper door de jagers die aan het schieten waren.De jagers zijn al 2 uur weg.Maar de heren namen niet de tijd voor de meusli.Kreeg ze hiet eens de stal in.En maar kijken in de verte.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:26

oomens schreef:
Merileth schreef:

Wauw....... dan ben ik heel blij dat jij geen collega van mij bent, want ik zou je er gewoon op aanspreken. Op de bso hanteren wij een normaal taalgebruik, en vloeken en schelden hoort daar pertinent niet bij. We gaan respectvol met elkaar om, en daar hoort ook een respectvol taalgebruik bij. Een alternatief als kak of prut vind ik nog acceptabel, maar het meeste aan dat soort woorden wat ik bij de kinderen uit hun mond hoor komen is toch echt te erg hoor. Dat soort dingen doe je thuis maar, maar niet bij mij. (En ja, ik ben officieel dus niet echt juf, maar de kinderen blijven ons stug juf en meester noemen en heb me daar maar bij neergelegd. Ouders doen het ook overigens.) En een kind wat zich zo hard stoot barst ongenadig in huilen uit, ze hebben echt geen krachttermen nodig om er mee om te gaan. Ik wil best uitleggen waar woorden vandaan komen en waarom ik het gebruik ervan niet tof vind, maar ze maar gebruiken, nee, absoluut niet.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:58

Gaat nou iedereen moeilijk doen omdat er niet gescholden is in bijzijn van kinderen en iemand het advies geeft dat als er wel hypothetisch gevloekt zou zijn het kind het wel zou overleven?
Man daar kan ik mij aan ergeren, iedereen moet een plasje over alles doen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 19:09

Ik vind het vooral raar dat iemand suggereert dat een kind leren om te schelden als het zijn/haar teen stoot inherent staat aan correct handelen als er zoiets gebeurt :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:21

Laatst bijgewerkt door Steeph op 06-11-19 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:25

Ik dacht bij een scheldwoord dan eerder aan sodeju of een iets hardere auw dat doet zeer.
Dus eigenlijk nog brave maar toch duidelijke woorden

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:28

Mensen die hun hond met 0,0 verlichting uitlaten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:33

-O- ik ben moe maar vind half 7 toch wel iets te vroeg om op bed te gaan.
Oke vanmorgen was het echt vroeg, vroeger als normaal maar euh ja

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:54

hagelslag schreef:
-O- ik ben moe maar vind half 7 toch wel iets te vroeg om op bed te gaan.
Oke vanmorgen was het echt vroeg, vroeger als normaal maar euh ja

Dit :+
Vannacht kort geslapen en morgen weer vroeg, maar voor 7 gaan slapen vind ik weer te vroeg.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:55

cursebreaker schreef:
Aan m'n kitten, wanneer ik achter de desktop zit. Ik typ nogal graag uitgebreide reacties hier op het forum en elke keer als ik bezig ben, gaat mevrouw even op het toetsenbord staan en/of er overheen lopen en voor ik het weet zijn er weer woorden weg, hele zinnen weg of staan er overal tekens en letters waar ze niet moeten staan en kan ik overnieuw beginnen/hertypen. Zojuist stond ze op de Delete knop (echt, van alle knoppen he...) en was ze m'n halve bericht al aan't wegvegen :roll: >;) En is het dat niet, gaat ze gewoon lekker zonder pardon op het toetsenbord zitten, recht voor m'n neus, en naar het scherm staren, want dat is zoooo interessant.

Breng maar hier hoor, heb daar geen problemen mee :+