Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:53

Iemand de laatste aflevering van 'Zeeman confronteert stalkers' gezien? :oo

Ik snap gewoon niet, hoe je dat kan laten gebeuren. Iemand die al 19 jaar rond je huis sluipt 's nachts, die wacht je toch gewoon een keer op met een knuppel? Of een emmer goed heet water?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:35

Nadeel als je dat doet ga jij de bak in...

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:39

Waarom noemen zoveel mensen een bruinbont paard een 3 kleur? Hij is gewoon bruin als basis dus ja die heeft zwarte onderbenen en zwarten manen ed en door bont witte vlekken maar het is geen 3 kleur |o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:47

Ouderwetse benaming. Nu weet iedereen eigenlijk wel hoe kleurvererving ongeveer werkt (of kan het via google zo vinden), maar vroeger hadden een hoop mensen geen idee.

Zo kon een schimmel volgens veel mensen alleen vos of bruin geboren worden, niet zwart of als andere verdunning. We weten nu beter.

Bij allerlei rassen hebben ze het nog over roodschimmel of blauwschimmel, terwijl er eigenlijk vosroan of zwartroan mee bedoeld wordt en het helemaal niets met het grijs-gen te maken heeft.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:34

Captain schreef:
Iemand de laatste aflevering van 'Zeeman confronteert stalkers' gezien? :oo

Ik snap gewoon niet, hoe je dat kan laten gebeuren. Iemand die al 19 jaar rond je huis sluipt 's nachts, die wacht je toch gewoon een keer op met een knuppel? Of een emmer goed heet water?

Omdat je dan zelf een strafbaar feit pleegt.
Omdat je dat ook maar moet kunnen. Een mens heel erg zwaar verwonden of zelfs doden is echt niet zo gemakkelijk als je zou denken. En wat als die terugvecht en een kapmes bij blijkt te hebben? De held uithangen is zelden een echt goede oplossing
Omdat dergelijk obsessief stalken ook wel verder gaat dan 'een keer goed afrossen en het is klaar'.

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:38

Ik ben al 3 maanden niet ongesteld geweest. Kan er iets slechts aan de hand zijn of hoef ik me geen zorgen te maken? Zwangerschap is geen optie overigens. :+
Misschien dat iemand hier toevallig iets weet want ik google liever niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:42

Ga je door een stressvolle periode of ben je er afgevallen? Dat kan soms weleens zorgen dat je cyclus stil komt te liggen. In ieder ander geval zou ik even contact opnemen met de huisarts.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:45

Stress inderdaad. En ondergewicht bijvoorbeeld :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:06

Knert schreef:
Britta31 schreef:
Zou je een wrat af kunnen binden met een draadje?

Of je gaat ff snel naar de HA. Zo gepiept.

En als je niet naar een HA post wil. Vraag een boer. Zij hebben altijd wel een stikstof vat.

Maar mijn advies. Toch de HA

Gewoon HA inderdaad, zelf aanklooien met stikstof is heel dom. En pijnlijk, zei de dommerd :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 02:08

Je vakantie aangevraagd hebt in januari op het werk, nog niet goed of afgekeurd is, mag dit dan nog geweigerd worden nu we inmiddels 4 maanden verder zijn?

Vakantie is in september helaas hebben we wel te weinig personeel :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 04:03

Banyu schreef:
Je vakantie aangevraagd hebt in januari op het werk, nog niet goed of afgekeurd is, mag dit dan nog geweigerd worden nu we inmiddels 4 maanden verder zijn?

Geloof dat na x dagen je vakantie niet meer afgekeurd mag worden. Behalve op zware gronde.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:06

Banyu schreef:

Binnen 2 weken na aanvraag mogen ze weigeren, als er zwaargewichtige redenen zijn (bron: https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/a ... %20minimum.)
Dus in jouw situatie mag dit niet. Maar er zijn geloof ik ook regels dat als je werkgever een belangrijke klus krijgt, die alleen jij kan uitvoeren als jij op vakantie bent, dat ze je kunnen verplichten om terug te komen (waarbij je werkgever dan wel verantwoordelijk is voor de gemaakte kosten van de terugreis)

Ik zou dus gewoon even in overleg treden, want het lijkt me erg raar als ze binnen 4 maanden geen extra personeel kunnen regelen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:28

Waarom zie ik heel vaak op P2000 dat Staatsbosbeheer wordt opgeroepen (?). Ik dacht eerst dat er bij die meldingen wild was aangereden maar ik zie het ook vaker bij ongelukken en nu bijvoorbeeld bij deze melding...

Afbeelding

edit: typo

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:12

_Karlijn schreef:
Waarom zie ik heel vaak op P2000 dat Staatsbosbeheer wordt opgeroepen (?). Ik dacht eerst dat er bij die meldingen wild was aangereden maar ik zie het ook vaker bij ongelukken en nu bijvoorbeeld bij deze melding...

[ [url=m/pUb71l.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit: typo

Geen idee. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze een boa bevoegdheid hebben en dus de overige hulpdiensten kunnen assisteren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:42

Vraagje: ik heb zojuist mijn eten opgewarmd in de magnetron, enkele minuten later: krak, een scheur in het bord.

Ik heb deze borden nu al wel zo'n 4 jaar, en vaak in de magnetron opgewarmd. Het zijn een soort stenen borden.

Kan het zijn dat ze door het opwarmen gewoon "gaar" zijn geworden? Of ligt het misschien aan het materiaal?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:15

IsaCalixa schreef:
Vraagje: ik heb zojuist mijn eten opgewarmd in de magnetron, enkele minuten later: krak, een scheur in het bord.

Ik heb deze borden nu al wel zo'n 4 jaar, en vaak in de magnetron opgewarmd. Het zijn een soort stenen borden.

Kan het zijn dat ze door het opwarmen gewoon "gaar" zijn geworden? Of ligt het misschien aan het materiaal?

Ik denk gewoon dat borden een bepaalde levensduur hebben en door veel in de magnetron en/of in de vaatwasser dat het op een gegeven moment gewoon over is.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:34

Kun je de doppen van pistachenoten nog gebruiken? (Op google kwam ik wel uit bij 'onder in een bloempot tegen overtollig water' en 'kan dit in de compost?'. Ik ben dus benieuwd of ze nog voor iets anders nuttig zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:09

Goed. Ik heb een hondje dat door omstandigheden haar brokjes geweekt in de joghurt krijgt. Liefst minimaal 5 uur, dan vallen ze echt uit elkaar.

Nu word het warmer en joghurt 5 uur buiten de koelkast lijkt me ook geen goed plan, vanmiddag was het toch 25 graden in huis. In de koelkast gezet en ik had keiharde brokjes, dat was dus niet de bedoeling. :+

Iemand een handige oplossing?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:12

En heel simpel gedacht een koeltas? Met eventueel een element.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:19

Ach, natuurlijk! De joghurt staat in de koelkast voor ik hem met die brokken meng. Dan houdt het wel even in een koelbakje.

Ik zag laatst een soort lunchtrommel van koeltas materiaal, dus dat ga ik proberen.

Thanks! :) Ik dacht alweer veel te moeilijk. :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:22

Yoghurt bederft niet zomaar (je kan het na 4 dagen buiten de koelkast met zomerse temperaturen echt nog eten), dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:33

Hilli schreef:
Yoghurt bederft niet zomaar (je kan het na 4 dagen buiten de koelkast met zomerse temperaturen echt nog eten), dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Ik ben me daarvan bewust. Maar de combi met brokjes.... Daar ben ik eerder bang voor

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 01:40

Is vettigheid(huid\haar) wel het tegenovergestelde van droog?
Voor mijn gevoel zit er bij mij niks tussenin. Zelfs als ik hele milde producten gebruik ga ik van vettig naar droog.
Is vettigheid niet overcompensatie van te droog?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 05:30

IsaCalixa schreef:

Vaak zit er dan een kleine beschadiging in waar water in gekomen is. Zet je hem dan in de magnetron dan zeg het water uit en knapt het bord.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:26

fleurtjeuh schreef:
Is vettigheid(huid\haar) wel het tegenovergestelde van droog?
Voor mijn gevoel zit er bij mij niks tussenin. Zelfs als ik hele milde producten gebruik ga ik van vettig naar droog.
Is vettigheid niet overcompensatie van te droog?

Je hebt droog (te weinig talg) en vocht arm/gedehydrateerd.
Een vette huid is vaak een compensatie van een vochtarme huid. Je huid kan wel zelf talg aanmaken, maar geen vocht. Als je huid door heeft dat je te weinig vocht in de huid hebt, gaat hij talg aanmaken zodat er voorkomen wordt dat er nog meer vocht uit de huid verdampt.
Dus vaak als mensen met een vette huid vocht inbrengende producten gaan gebruiken zal ook het vette weg gaan.