[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:47

Voor mij is het idd geen nepperij :n ik kan echt wel oprecht blij voor de ander zijn :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:49

Dat is toch ook als iemand bijvoorbeeld iets christelijks doet? Stel dat iemand trots verteld dat hij/zij een vormsel gedaan heeft dan zou ik ook gewoon gefeliciteerd zeggen.
Wat heeft het voor nut om dan een hele preek te gaan houden over de onzin van het in god geloven?
Ieder z‘n meug zolang het mij niet opgelegd wordt. Bekeringsdrang in welke richting dan ook is nooit erg zinvol.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:50

Niobe schreef:
Bloodymary schreef:
Maar het is toch geen nepperij? Ik wil zelf geen kind, vind ze niet leuk, maar begrijp heel goed dat andere mensen er blij mee zijn en dat ze dolgelukkig zijn als het gelukt is. Dat gun ik ze en vind ik een felicitatie waard.

Ja dat is dan dus niet nep. Maar voor mij wel, dat probeer ik steeds te zeggen, maar nu lijkt het net alsof ik een of andere aansteller ben. Ik ben gewoon raar, laten we het daar maar bij houden :')

Nee hoor, je bent niet raar (kan ik trouwens helemaal niet beoordelen, maar ben het hier meestal enorm met je eens.). Maar als jij dit zo voelt dan is dat zo en dan mag dat. En deze forums zijn bedoeld om dat dan lekker te uiten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:04

Bloodymary schreef:
Nee hoor, je bent niet raar (kan ik trouwens helemaal niet beoordelen, maar ben het hier meestal enorm met je eens.). Maar als jij dit zo voelt dan is dat zo en dan mag dat. En deze forums zijn bedoeld om dat dan lekker te uiten.

Dat waardeer ik ernstig <3 dank je wel!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:07

Mijn zusje is momenteel zwanger. En ik ben oprecht heel erg blij voor ze, ze wilden dit al jaren maar lukt niet. Ik kan ook echt oprecht blij zijn voor hun met t kind. Ik wil zelf geen kinderen en dat weten zij ook, en mn ouders ook trouwens. Maar hun wel dus als hun er blij mee zijn wie ben ik dan om daar een sneer te geven. En nee mijn reactie was niet nep, maar echt een oprecte felicitatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:07

Haha ik kan me ook altijd goed vinden in je posts hoor :D iedere gek zijn gebrek toch? :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:14

ElineS schreef:
JokeRox schreef:
Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”

Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”

Kom op zeg, ook al zijn kinderen niet jouw ding, je kan toch wel oprecht blij zijn voor een ander, zeker een vriendin.

Het gaat hier niet om jouw en wat jij ervan vind, maar om haar en dat zij er happy mee is. Gewoon feliciteren en het negatieve bij jezelf en voor jezelf houden. Wat heeft het voor nut iemands geluk te bederven met zo'n bericht.

Hier sluit ik me helemaal bij aan, waarom niet feliciteren?
Ik weet zeker dat als ik een nieuwe kitten krijg, mijn niet-van-katten-houdende (understatement) vriendin mij daar toch mee zal feliciteren. Omdat ze weet dat ik het leuk vind.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:38

Sintara schreef:
Ik begrijp je standpunt heel goed JokeRox. Wat iemand anders hier ook al heeft gepost, vaak willen mensen kinderen omdat ze denken dat ze een super gelukkige toekomst tegemoet gaan met succesvolle kinderen, zonder zorgen etc. In de praktijk komt dat maar weinig voor..

Je kunt alleen moeilijk van mensen verwachten dat ze het allemaal met je eens zijn, en dan is het wel netjes om hen ook geluk toe te wensen.

Uiteindelijk is het toch zo dat alle beslissingen die mensen nemen, ook mensen die geen kinderen krijgen, invloed hebben op de toekomst van de wereld. En wat dat brengt kunnen wetenschappers iets voorspellen, maar blijft nog altijd een vraagteken

Ik had het laatst met m'n moeder over de vraag of je in deze tijd nog wel kinderen op de wereld zou moeten willen zetten. Zij gaf toen aan dat zij zich destijds precies hetzelfde afvroeg (ik ben van '84), dus ook die vraag is eigenlijk iets van alle tijden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:46

Ik ben blij dat ik in deze tijd leef en niet in de middeleeuwen :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:48

Relaxed schreef:
Haha ik kan me ook altijd goed vinden in je posts hoor :D iedere gek zijn gebrek toch? :')

:+:
En ja gelukkig wel :))

Sizzle schreef:
Ik ben blij dat ik in deze tijd leef en niet in de middeleeuwen :+

Ik ben serieus een paar jaar te vroeg geboren eigenlijk.
Toen ik van de middelbare school af ging kwam Wikipedia pas op -O- en ik droomde op de basisschool al van een meer gecomputeriseerde school.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:06

Haha, ik ben zoooooo blij dat handgeschreven sollicitaties voorbij zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:36

Of met de typemachine! Had je een fout, kon je herbeginnen. De typ-ex van toen was nog die standaard witte klodder en niet de roller die je nu even er overheen haalt. Protocol van artsen gaan nu via stemherkenning. En niet meer dat inspreken op cassettes wat je dan erna als secretaresse moest beluisteren en uittypen.

Productiejaar '84 hierzo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:29

Oh I wish dat ik in het tijdperk zonder internet had geleefd.
Ik heb Microsoft 95 meegemaakt en dat vind ik al cool :+

Nee maar echt, er zitten leuke kanten aan dit tijdperk maar soms zou ik echt graag even back to basic willen ofzo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:33

Ik ging op ponykamp zonder telefoon vroeger met een fototoestel die gewoon wegwerp was :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:48

Het afentoe niet bereikbaar zijn was wel fijn eerst. Nu raken mensen afentoe echt over de zeik als ze me zelfs maar een paar minuten niet kunnen bereiken

Maar ze wennen er bij mij wel aan. uiteindelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:56

Ik zag deze week iet op FB "de kinderen uit 1990 worden volgend jaar 30" en ik voelde me gelijk bejaard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:57

Nog 3 jaar tot ik 30 ben := , als ik de jeugd hoor soms denk ik echt van wat heb ik gemist :') . Wij hadden pas internet thuis toen ik 15 a 16 was :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:01

Toen ik werd geboren was er wel internet maar dat was nog niet echt de norm ofzo.
Ik heb wel de hele snelle ontwikkeling in computers en tv etc interessant gevonden. Vroeger hadden wij gewoon zo'n dikke koelkast tv en een videoband recorder. Nu is alles zo flinterdun als het maar zijn kan.

Oh en de dikke koelkast computers niet te vergeten, dat is nog niet zo lang geleden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:02

Ik had als klein kind al een computer, ik deed muizen met nijntje. En later freddy fish en guus in cyberpolis. Ik dacht vroeger, omdat ik alleen dat kende van computers en dat m'n ouders op computers werkten, dat ze de hele dag nijntje zaten te spelen op hun werk _O-

Maar m'n ouders hebben ook soort van de eerste pc's verkocht vroeger en werken nog steeds in de ict nu. Dat maakt wel uit denk ik..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:31

Wij hadden in mijn jonge kindertijd nog een zwartwit tv en nederland 3 bestond nog niet :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:45

Niobe schreef:
Ja sorry hoor, ik houd gewoon niet van nepperij :=

Er is geen iota nep aan
Mensen willen iets graag
Het lukt
Gefeliciteerd
Tres simple

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:17

elnienjo schreef:
Wij hadden in mijn jonge kindertijd nog een zwartwit tv en nederland 3 bestond nog niet :D

Er borrelt een liedje in me op }>

„Hilversum 3 bestond nog nieeeeeeeet, maar ieder had zijn eigen stem“

Dat moesten we in de muziekles in de brugklas zingen. _O-
De leraar was nogal wat blijven hangen in het Beetle tijdperk :P

Ik weet niet of een bepaalde tijd beter was of zal zijn. Wel ben ik blij dat ik geboren ben in een tijd dat je zelf kunt beslissen hoe je leven wordt. Dat je mag kiezen wat je aantrekt, welke kleur haar je hebt, of je met mannen of vrouwen wil trouwen etc.

Mijn grootouders waren uit de jaren 1915-1925, die benijd ik zeker niet :n

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:27

Nee ik ook niet hoor. En qua medische zorg ook! Als ik die zenuwbeklemmingen had gehad in negentienhonderd zoveel had ik daar de rest van mn leven mee door moeten lopen.
Ik ben heel blij dat ik dan in Nederland en in deze tijd leef.

Maarja, het is toch écht zo: je weet serieus niet wat de toekomst brengt. Het zou ook beter kunnen worden. Mensen vinden telkens oplossingen voor problemen en ook weer nieuwe problemen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:33

Wij hebben ons nog vreselijk opgewonden over de zure regen :))

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:35

Sizzle schreef:
Wij hebben ons nog vreselijk opgewonden over de zure regen :))

Ja! Waar is die gebleven? Al die dramatische foto’s van Scandinavische dennenbossen en vliegtuigen die kalk uitstrooien?

En dankzij mijn muziekleraar ken ik inderdaad nog steeds de tekst van “help”, over Beatles gesproken...