Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:Bloodymary schreef:Maar het is toch geen nepperij? Ik wil zelf geen kind, vind ze niet leuk, maar begrijp heel goed dat andere mensen er blij mee zijn en dat ze dolgelukkig zijn als het gelukt is. Dat gun ik ze en vind ik een felicitatie waard.
Ja dat is dan dus niet nep. Maar voor mij wel, dat probeer ik steeds te zeggen, maar nu lijkt het net alsof ik een of andere aansteller ben. Ik ben gewoon raar, laten we het daar maar bij houden
ElineS schreef:JokeRox schreef:Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”
Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”
Kom op zeg, ook al zijn kinderen niet jouw ding, je kan toch wel oprecht blij zijn voor een ander, zeker een vriendin.
Het gaat hier niet om jouw en wat jij ervan vind, maar om haar en dat zij er happy mee is. Gewoon feliciteren en het negatieve bij jezelf en voor jezelf houden. Wat heeft het voor nut iemands geluk te bederven met zo'n bericht.
Sintara schreef:Ik begrijp je standpunt heel goed JokeRox. Wat iemand anders hier ook al heeft gepost, vaak willen mensen kinderen omdat ze denken dat ze een super gelukkige toekomst tegemoet gaan met succesvolle kinderen, zonder zorgen etc. In de praktijk komt dat maar weinig voor..
Je kunt alleen moeilijk van mensen verwachten dat ze het allemaal met je eens zijn, en dan is het wel netjes om hen ook geluk toe te wensen.
Uiteindelijk is het toch zo dat alle beslissingen die mensen nemen, ook mensen die geen kinderen krijgen, invloed hebben op de toekomst van de wereld. En wat dat brengt kunnen wetenschappers iets voorspellen, maar blijft nog altijd een vraagteken
Relaxed schreef:Haha ik kan me ook altijd goed vinden in je posts hooriedere gek zijn gebrek toch?
Sizzle schreef:Ik ben blij dat ik in deze tijd leef en niet in de middeleeuwen
elnienjo schreef:Wij hadden in mijn jonge kindertijd nog een zwartwit tv en nederland 3 bestond nog niet