Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:55

Saul schreef:
Je mag geen privé berichten delen ...

Hoe sappig ze ook zijn ;)

Of ik het nou kopieer en plak of screenshot maak maakt vrij weinig uit lijkt me ;)

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:17

Het zijn niet mijn regels Annet dottie ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:53

Ik heb een Pretige Doge zadel te koop staan; vraagprijs € 575.

Iemand neemt het graag voor €275,- over, waarop ik antwoord 'jij bent grappig'

Het antwoord dat hij dat wist, betekent dat die gelukkig er zelf mee kan lachen :')

@saul, aangezien de koper zich anoniem op marktplaats benoemd als ‘.’ deel ik deze wel :j
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 20-02-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privegesprek verwijderd

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:29

Je moet niet bij mij zijn hoor.
Ik heb de regels niet verzonnen.
Maar gezien Annet dottie haar post al aangepast is. Verwacht ik dat ook die van jou aangepast zal worden ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:00

Vraagje, ik heb wel een melding dat iemand een bericht heeft gestuurd maar verder staat er alleen "berichten niet opgehaald" en ik kan ook niets verzenden. Hoe kom ik nu in contact met diegene?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:06

magda_90 schreef:
Vraagje, ik heb wel een melding dat iemand een bericht heeft gestuurd maar verder staat er alleen "berichten niet opgehaald" en ik kan ook niets verzenden. Hoe kom ik nu in contact met diegene?

Klinkt als een kleine hapering, even verversen dan zal t zo wel tevoorschijn komen gok ik. Heb je de mails aanstaan? Je kan ook vanuit de mails reageren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:08

Ik heb de pagina al ververst en zowel via mijn telefoon als computer laad het niet.
Die email is een goede, ga ik naar kijken bedankt. :) > Die staat uit zie ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:18

magda_90 schreef:
Ik heb de pagina al ververst en zowel via mijn telefoon als computer laad het niet.
Die email is een goede, ga ik naar kijken bedankt. :) > Die staat uit zie ik.

Het zou me niet verbazen als er wat problemen zijn. Ik heb eerder vanavond diverse chatcontacten gehad via de website chat, en dat ging prima, maar de mailtjes kwamen echt een paar uur later pas binnen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:22

Ik wacht nog even af dan. Bedankt. :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 07:18

Soms geven mensen ook echt teveel informatie. Ik had wat gekocht en dat zou vandaag opgestuurd worden. Prima. Krijg ik gisteren toch een heel verhaal over dat het gisteren avond niet meer gelukt was om het op te sturen omdat haar dochtertje ziek was en alles onder had gekotst etc..... euhhbb.... je zou het toch vandaag pas opsturen, dus ik zie het probleem niet....

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:30

Vanmorgen een 18+ foto ontvangen als reactie bij mijn zoon z'n skibroek. Ik heb het direct verwijderd, kansloos weer dit.. Ik hoop niet dat het een virus is...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:27

Ik had er ook één..

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:28

Ja ik laatst ook al. Wel direct een mail van MP dat gebruiker geblokkeerd is. Er is/zijn weer mensen heel actief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:42

Vervolg op mijn brutale bod, het bod is vanwege mijn gunstige voorwaarden geaccepteerd (dat ik het product kan komen halen wanneer het hun uit komt (ik ging uit van deze week een keer)), echter werken die voorwaarden nu in mijn nadeel aangezien het pas begin mei zou worden dat ik het product mag komen halen. De advertentie staat overigens nu, enkele dagen later, ook nog steeds niet op gereserveerd waardoor ik het gevoel heb dat wanneer ze een beter bod krijgen ik alsnog afgewimpeld ga worden.. En nog c.a. 11 weken wachten vind ik ook niet heel prettig, want er kan van alles gebeuren in die tijd met het product natuurlijk.. Hoe zouden jullie hier mee om gaan?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:49

Ik vermoed dat je in de zeik wordt genomen en ze idd wachten op een beter bod. Komt dat niet, hebben ze dus alsnog een koper (jij dus).

Zou dan terug sturen dat je binnen een week bedoelde, maar als het pas vanaf dan kan je ondertussen ook verder kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:04

Het gaat om een bankstel, de gemiddelde levertijd van een nieuwe bank is zo'n beetje 12 weken. Ik denk dus dat ze gewoon niet zonder bank willen komen te zitten. Maar waarom ze dan zo ver vooraf hun bank al op marktplaats zetten is me een raadsel.. :+

Maar een bank is wel iets waar een hoop mee kan gebeuren in ruim 10 weken. Kan drinken overheen gaan, iets scherps op vallen waardoor hij beschadigd raakt, e.d.. -O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:09

Ik denk dat ik verder zou zoeken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:15

Ik zou persoonlijk verder zoeken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:26

Ik zou geen 11 weken wachten op een tweedehands bankstel wat in de tussentijd nog gewoon gebruikt wordt. Het is nu verkopen of niet verkopen...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:43

Die 11 weken zou ik ook niet wachten inderdaad. Wat je zelf ook zegt: er kan zoveel mee gebeuren :=

Hoe lang zouden jullie wachten met een berichtje sturen naar een eventuele koper? Ik iets te koop staan, daar heeft iemand maandagavond op geboden. Ik heb gisterochtend een berichtje gestuurd dat ik akkoord ga met het bod. Deze is wel gelezen, maar nu hoor ik niks meer. Het berichtje is wel gelezen.

Zou het opdringerig zijn als ik vanavond een berichtje stuur of er nog interesse is? Ik verkoop echt nooit iets op Marktplaats, dus ik weet niet wat de etiquette is wat dat betreft _O-

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:19

MarJon, Hier hetzelfde, maandagmiddag een bod ergens op gehad, ‘s avonds gestuurd dat ik akkoord ga.
Wel gelezen maar geen antwoord. Ik heb haar net nog een bericht gestuurd of ze nog interesse heeft, anders kan het bod ook wel weg ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:05

misschien willen ze geen risico nemen om straks met twee bankstellen te zitten in huis, je moet er maar plek voor hebben. Ik vind wel dat ze dat van te voren in de advertentie moeten zetten. Als ik iets wil, wil ik het ook gelijk en geen 10 weken op wachten. Dat is het mooie van marktplaats, je wilt iets, het aanbod is enorm en je hebt bijna niks te doen met levertijden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:18

Ik had gisteren iemand die heeft het principe van blauwe vinkjes niet begrepen geloof ik. Ze vroeg of iets er nog was, dat heb ik bevestigd. Ze bood 17,50 terwijl het voor 25 te koop stond. Ik geef aan dat het daar niet voor weggaat. Dan wilde ze het wel voor 20. Aangegeven dat ik er graag 22,50 minimaal voor wilde hebben en waarom. Dat bericht werd gelezen (blauwe vinkjes) en toen werd het stil. Nou ja prima, blijkbaar was het meer dan zij ervoor wilde geven, dat kan en mag. 's avonds wanneer het inmiddels al aan een ander verkocht is krijg ik ineens bericht terug 'Oh ik lees het nu pas, is het er nog?' Uhm nee. Heb er maar niets van gezegd. Prima dat je even wil kijken of je het elders goedkoper kan krijgen maar 'oh ik lees het nu pas' is met blauwe vinkjes niet erg geloofwaardig :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:45

Dat gebeurt hier ook wel eens als 1 van de kids op de telefoon zit. Die klikken dan een berichtje wat binnen komt aan en gaan weer verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:34

Het mysterie van het geblokkeerde account is opgelost geraakt, dus vanochtend aantal spullen online gezet. Waaronder een paar rode pumps die ik ooit bij TopVintage gekocht heb maar uiteindelijk nooit gedragen.

Heb gelijk een voltreffer. Advertentie is volledig in het Nederlands opgesteld. Na kwartiertje-20min ofzo al een mailtje, in het Frans "is het artikel er nog". Met een vermelding "opgelet, deze gebruiker verblijft in het buitenland". Nouja, maakt niet uit, heb al vaker richting buitenland verzonden en verkocht. Als ze de verzendkosten ervoor willen betalen is me dat allemaal prima. Dus ik geef aan dat het er nog is.

In de advertentie staat duidelijk dat ik verzend met Bpost en dat de verzendkosten voor de koper zijn.

Krijg ik in het Frans volgend bericht: "ik accepteer uw artikel voor de vraagprijs + €10 verzendkosten. Deze zullen u via de boodschappendienst van DPD in cash thuis bezorgd worden. Zodra de ontvangst van het bedrag bevestigd is zal een koerier het pakket bij u komen ophalen en bij mij thuis bezorgen. Dit is mijn naam XXXX, en dit is mijn adres XXXXXX".

Ten eerste ben ik blond, maar niet achterlijk :+ Ten tweede komt het adres overeen met het Koninklijk Conservatorium in Brussel en staat de naam op geen enkele manier bij de contactgegevens op de website en die is redelijk uitgebreid (tot zelfs de conciërge aan toe). Ten derde is pakketpost via Bpost goedkoper dan die €10. :+
Heb heel ludiek geantwoord dat ik hen een tegenvoorstel doe: ze maken het bedrag over (prijs + verzendkosten) over naar mijn bankrekening, als dat erop staat verstuur ik het via Bpost met T&T én handtekening voor bewijs van ontvangst.

Gok dat het met een sisser gaat aflopen :))