Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:53

Hoi,

Ik kom even binnen vallen met een vraagje. Mijn man heeft voor kerst een brandertje en een aantal scentchips gekregen van zijn werk en we zijn er beide nu helemaal verzot op, maar... deze chips verliezen hun geur eigenlijk al na 1 avondje branden en om nou iedere dag 3 nieuwe chips erin te leggen vind ik een behoorlijk dure uitgave.
Hebben jullie tips welke chips langer dan 1 avondje hun geur goed blijven afgeven? :) Hij kreeg van iemand een tip maar hij weet de naam niet meer. Iets met Woody of iets dergelijks was het.

Thanks!

Iloveiswan

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:55

Hoi,

Welkom. Scentchips is inderdaad de geur snel van vervlogen. Ik denk dat je Woodwick bedoeld :)

Verder kan je kijken naar yankee candle en goose creek of village candle. Net zoals verschillende webshops die zelf waxmelts maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:08

Thanks, ik ga ze eens opzoeken. Ruiken de wax melt blokjes het zelfde als de kaarsen? Dus stel dat ik een geur heb van een wax melt en de zelfde geur als kaars neem, komt dat dan wel overeen? Blijft de geur van een kaars langer hangen/wen je niet aan de geur waardoor je hem op een gegeven moment niet meer ruikt? :) Misschien is een grote kaars dan handiger!

Edit: de kaarsen zitten in potten zie ik. Wat gebeurd er dan met de gesmolten kaarsvet? Verdampt dat? ‘Normaal’ loopt dat toch langs de kaars weg?
Omg ik ben echt een newby wat betreft kaarsen _O-

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:39

Ja de het kaarsvet verdwijnt :P net zoals met een theelichtje. Dus als je een pool hebt gaat alle wax weg. Dat komt omdat het dus in een glas zit.

De kaarsen brand je het beste 2 a 3 uur tot volledige pool. Ik zou niet veel langer doen. Mijn ervaring is dat je de geur wel blijft ruiken.

Over het algemeen is het de bedoeling dat de wax en de kaars hetzelfde ruikt. Mits het natuurlijk dezelfde merk is :P

bij mij in huis tocht het behoorlijk en ruik ik kaarsen minder. Is ook wel een grote woonkamer moet ik zeggen. Ik brand dus ook vaak waxmelts. Heb nu toevallig smellies opstaan. Die ruiken goed maar vervliegt de geur ook wel snel. Zijn daar in tegen ook goedkoop :)

Op facebook zijn er verschillende groepen voor waxmelts/ kaarsen. En vaak word er ook proefpakketjes aangeboden van verschillende merken. Dan kan je even kijken welk merk je past en lekker vind. soms kunnen sommige niet tegen alle merken.

En natuurlijk lekker langs winkels gaan en geuren ruiken welke je aan staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:48

Ohja, een theelichtje overstroomt ook niet :') mmmmh handig. Ik ga eens wat melts bestellen en kijken wat ik lekker vind.
Op dit moment spreekt Goose Creek mij aan alleen vind ik die webshop een beetje houtje touwtje. Village Candle ook maar die hebben een stuk minder keus, maar de webshop ziet er beter uit en is voor 00.00 besteld, morgen in huis.
Edit: volgens mij haal ik nu Village Candle en WoodWick door elkaar wbt keuze. Ik weet het even niet meer :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:05

Woodwick hebben ze soms in tuincentrums, daar kun je ze dus ruiken.

Goose Creek kun je o.a ook bij de duizendpoot bestellen. En daar hebben ze meer merken. Kun je diverse dingen uitproberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:38

Ashleydk schreef:
Ohja, een theelichtje overstroomt ook niet :') mmmmh handig. Ik ga eens wat melts bestellen en kijken wat ik lekker vind.
Op dit moment spreekt Goose Creek mij aan alleen vind ik die webshop een beetje houtje touwtje. Village Candle ook maar die hebben een stuk minder keus, maar de webshop ziet er beter uit en is voor 00.00 besteld, morgen in huis.
Edit: volgens mij haal ik nu Village Candle en WoodWick door elkaar wbt keuze. Ik weet het even niet meer :=

Ik herrinner mij net dat ik nog wat moet optsturen naar jou! Laat even weten wat je graag ruikt (fruit/bloemen/haard/etc) Dan gooi ik wat yankee candle en goose creek erbij! :)

Bij Goose Creek wel opletten dat jou brander hoog genoeg is. Anders verbrand de wax en gaat die stinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:04

De duizendpoot was idd wel de webshop die ik bedoelde. Die is dus betrouwbaar? Vind de geurtjes alleen niet heel lekker gesorteerd staan. Nieuwe collectie staat volgens mij weer apart van de rest.

Ohja, helemaal vergeten Molenhoek :=
Ik hou van fruitige geuren, maar ook van ‘warme winterse’ geuren als je begrijpt wat ik bedoel. Dus idd haard, kerstbomen, kaneel achtige...
Hoe weet ik of mijn brander hoog genoeg is? Ik heb de brander van scentchips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:09

DeMolenhoek schreef:
Bij Goose Creek wel opletten dat jou brander hoog genoeg is. Anders verbrand de wax en gaat die stinken :)

Dit heb ik gister met andere wax op een elektrische brander gehad. Ik kan het jullie niet aanraden jongens _O- Toen snel een wax van WME er op gegooid, om de geur te verdrijven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:22

Dat mag toch een 15 centimeter zijn :) Of een goede elektrische aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:30

Oooh nee dat red hij bij lange na niet denk ik := Ik zat ook aan een elektrische te denken maar die moet weer in het stopcontact en mijn brandertje nu staat zo leuk op de salon tafel.. dat kan dan niet meer. Opzich geen ramp, maar was wel gezellig. :)
Nog dingen waar je bij een elektrische op moet letten?
De wax van een melt verdampt niet toch?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:57

De wax zelf verdampt niet maar is met een wattenbolletje heel makkelijk uit de brander te halen.
En de 1000poot is wel betrouwbaar hoor, alleen is de site inderdaad niet heel overzichtelijk.

Zo ook eens even een lekker geurtje op zetten.
Van het weekend 2 konijntjes gekocht voor de kindjes, zouden buiten konijnen zijn.. was dus helaas een misverstand waardoor ze nu tot het voorjaar binnen blijven. Lekker de konijnenlucht verdrijven met wax :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:30

Heb ik weer. Ik heb 9 verschillende geurtjes besteld, blijkt er eentje achteraf niet op voorraad waardoor de hele bestelling 8 dagen langer gaat duren. Net nu ik mijn laatste melts in mijn brandertje heb gedaan :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:34

Ashleydk schreef:
Heb ik weer. Ik heb 9 verschillende geurtjes besteld, blijkt er eentje achteraf niet op voorraad waardoor de hele bestelling 8 dagen langer gaat duren. Net nu ik mijn laatste melts in mijn brandertje heb gedaan :')

Misschien als je dat zelf zou willen kun je vragen om een ander geurtje ipv? Zodat het alsnog snel verzonden kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:42

Heb ik inderdaad gedaan maar helaas nog geen antwoord op gekregen. Heb ter overbrugging nog maar wat scentchips gehaald.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:27

De Duizendpoot is wel betrouwbaar, alleen is de eigenaresse zoals haar website, chaotisch. Het is een lief mens, en ja ze is betrouwbaar en levert, maar er gaat wel eens iets mis wat dan weer rechtgezet moet worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:23

Dan ben ik dus niet de enige die de website dus idd chaotisch vind :P maar gelukkig issie wel betrouwbaar.

Inmiddels is mijn pakketje toch verzonden en word morgen geleverd, maar dan wel met een ander geurtje. En op een andere webshop nog een elektrische brander gekocht met nog wat extra melts. Die komt hopelijk woensdag binnen. :) Ben benieuwd of het verschil maakt.
Ik zag vandaag ineens aangebrande plekjes in mijn brandertje en er kwamen walmen van de hitte af tijdens het branden, dus denk dat die echt gewoon te klein is waardoor de melts hun geur ook snel verliezen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:27

Klopt, als je brander te laag is wordt de wax veel te heet en gaat ie snel stinken omdat de geur weg is. Welke elektrische heb je gekocht? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:35

Ik heb de WoodWick Smart warmer gekocht met een hele hoop WW melts! :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:39

Ashleydk schreef:
Ik heb de WoodWick Smart warmer gekocht met een hele hoop WW melts! :)

Oh ik wist niet dat daar ook gewone wax op kon. Maar lees nu van wel, tenminste van Woodwick dus neem aan anderen ook. Ik vind Woodwick wel fijne geuren maar ook duur. Ik doe met een halve verpakking maar 4 uur, dus met de hele verpakking 8 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:46

Ja, de gel en de waxen kunnen erin :)
Ik las dat een half blokje het zo’n 8 uur zou moeten doen. Net op een andere website zelfs 10 uur. Ben nu dus wel heel benieuwd wat het dan echt zal zijn bij mij.
Met uitrekenen kwam ik bij WW juist het goedkoopst uit, maar dan ben ik wel van 8 uur per half blokje uitgegaan. Zo’n €0,14 per uur. Village volgens mij €0,15 per uur (maar die hebben alleen verpakkingen waar direct 6 blokjes in zitten en ik wil juist eerst een beetje proberen en afwisselen). Yankee schoot direct richting €0,20 volgens mij en Goose zat ook rond de €0,15.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:55

Yankee heeft de naam maar vind ik vaak teleurstellend in zijn geuropbrengst. Goose doet het goed en vrij lang maar is minder sinds de wax harder gemaakt is helaas (die was eerst heel zacht, niet erg handig maar geurde wel lang). Village heeft ook een prima geuropbrengst. Je zou ook nog eens kunnen kijken bij Sense Candles, al hebben die ook alleen hele doosjes volgens mij.

Ik vraag me af waar je dat leest van die branduren, want voor het hele 'blokje' van Woodwick staat 10 tot 12 uur.

Qua kosten is huisgemaakt, zoals bijvoorbeeld Waxmeltsenzo.nl Puresoap.nl Geurwaxjes.nl etc erg interessant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:12

http://www.geurkaarsenwebshop.nl/product-categorie/woodwick-mini-wax-melt/
Hier staat 15 uur voor 1 blokje

https://mycandlestore.nl/shop/woodwick/woodwick-geuren/woodwick-amber-incense/woodwick-amber-incense-wax-melt?cPath=884_891&
Hier zelfs 20 :=

https://www.kadoshopdeduizendpoot.nl/c-3221994/woodwick-waxmelt/
Oeps, de duizendpoot zegt maar 4 :')

Ik had ergens een pagina waar merken omschreven werden en daar stond ook dat je bij WW het blokje in minimaal 2 delen moet delen en dat 1 deel dus goed is voor 8 uur. Kan hem nu dus alleen nergens meer vinden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:40

Die zijn gek, vooral My Candle Store, 20 uur voor een Woodwick waxverpakking is in mijn ogen echt totaal niet realistisch. Kijk de één zal hem sneller vervangen dan de ander. Ik ben iemand ik wil 'in your face' geuren. Dus als dat minder wordt zal hij er bij mij meteen uit gaan. Dus mijn 4 uur kan voor een anders vast wel 6 uur zijn. Maar 10 uur met een half blokje?
Annemarie (Duizendpoot) weet zo te zien weer eens niet wat ze wil, kijk maar hier https://www.kadoshopdeduizendpoot.nl/a- ... k-waxmelt/
Heeft ze het ineens weer over 14 uur. (Misschien een 1 vergeten bij de intro?)
Een Woodwick blokje in vieren heb ik sowieso nog nooit gehoord, US Candles had het in de winkel altijd over een hele erin, dat is wel erg veel dus ik doe altijd een halve. Een derde kan ik me ook nog voorstellen maar een kwart lijkt me echt te weinig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:44

Het scheeld echt per persoon hoor.
Sinds wij verhuist zijn gebruik ik kleine melts ipv grote. Omdat de ruimte een stuk kleiner is. En ik ruik het nog sterker dan in ons vorrige huis. Ik zou dus gewoon zelf eerst een stukje op de brander doen en kijken hoeveel je wilt gebruiken op je brander.

Op Electrische warmer doe ik sneller een grotere melt en die kan dan vaak een 2e dag nog een keer aan en kan vaak heb ik dan wel meer dan 20 uur plezier van een grote melt. Op een waxinelichtje brander houd een waxmelt het bij mij meestal geen 4 uur uit, ongeacht het merk. Maar is vaak wel onaangenaam sterk. Dus dan gebruik ik minder