Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:33

Inoterry schreef:
In dit geval word de soep wel een keer zo heet gegeten. Dit probleem word door het rijdend personeel al jaren geroepen dat sporen verzakken en het steeds oncomfortabeler word om er overheen te rijden. Tot nu toe zou alles nog aan de veiligheidsnorm voldoen. Maar er zijn steeds meer trajecten waar je gewoon niet meer veilig door een trein kan lopen.

De oplossing is er ook allang al, maar zolang er geen geld bijkomt van de overheid, kan je lang wachten. En dat je niet veilig door een trein kan lopen heeft meestal een andere oorzaak. Ook dit wordt al een tijdje aangepakt maar het is onmogelijk om meteen heel NL aan te pakken.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:49

fohadie schreef:
Inoterry schreef:
In dit geval word de soep wel een keer zo heet gegeten. Dit probleem word door het rijdend personeel al jaren geroepen dat sporen verzakken en het steeds oncomfortabeler word om er overheen te rijden. Tot nu toe zou alles nog aan de veiligheidsnorm voldoen. Maar er zijn steeds meer trajecten waar je gewoon niet meer veilig door een trein kan lopen.

De oplossing is er ook allang al, maar zolang er geen geld bijkomt van de overheid, kan je lang wachten. En dat je niet veilig door een trein kan lopen heeft meestal een andere oorzaak. Ook dit wordt al een tijdje aangepakt maar het is onmogelijk om meteen heel NL aan te pakken.

Ik zou je als ik weer aan het werk ben van harte willen uitnodigen om eens samen door een dubbeldekker te lopen, en dan vanaf station Woerden tot aan Leiden mag je bovenin lopen.
Dan hoor ik graag van je of je het veilig vond...
Wel wil ik je dan graag het advies geven om platte schoenen aan te hebben....

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:03

Lees mijn reactie eens: dat je niet veilig kunt lopen heeft hoogstwaarschijnlijk een andere oorzaak. Die oorzaak wordt al aangepakt op het spoor maar heel NL in een keer gaat gewoon niet. Er zijn trajecten waar het nog erger is en die worden eerst aangepakt. Ik geloof meteen dat het traject waar jij het over een probleem is, maar dat zijn er meer. Weet jij wanneer dit traject aangepakt wordt? Ik wil wel voor je kijken al meen ik dat ze er al aan begonnen zijn, maar dit weet ik niet zeker.

En als de overheid eens wat meer geld er in pompt kan al het achterstallige onderhoud eens gedaan worden. Maar dat gaat niet als er geen geld is.

Men wilt ook dat de treinen met de winter blijven rijden, men wilt extra stations en extra spoor, men wilt graag dat de stations ed onderhouden/vernieuwd worden, men wil sneller kunnen reizen, vaker en langere treinen, en zo kan ik nog wel even doorgaan maar dan ga ik wel heel erg oftopic. Als er geld voor was, was het waarschijnlijk allang al gedaan.

Vjestagirl

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:01

Men wil ook van het fileprobleem af en men wil ook minder stikstofuitstoot

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:01

Vjestagirl schreef:
Men wil ook van het fileprobleem af en men wil ook minder stikstofuitstoot

Precies, men wilt zoveel. :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:16

Vanmorgen reed mijn trein niet en nu mag ik helemaal niet meer naar huis. Wtf

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:57

Willl65 schreef:

Je mag vast naar huis maar of je er kan komen is een 2de :D

Ach ik sta in de file met bus 12 in Utrecht. Grote kans dat ik Mn aansluiting mis en een half uur moet wachten. Kan niet wachten tot die tram gaat rijden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:12

Ik vertrok uit Amsterdam rond 15:45 en ben nu weer terug in Amsterdam :')
Trein reed niet dus ging via Utrecht Centraal. Daar kon ik ook geen kant op dus :+

Net wel een ergernis momentje in de trein.
Die was lekker vol natuurlijk dus veel mensen moesten staan (en ik ook).
Staan we met veel mensen in het gangpad tussen de stoelen. Ik stond tussen de leuningen in dus kon nog wat vasthouden.
Wilde er twee mensen met koffers er doorheen en dat lukte gewoon niet.
Sta ik uiteindelijk precies ergens waar ik dus niks kan vasthouden.
Heel leuk als je een gewrichtsprobleem heb.
Viel dus bijna de hele tijd om en werd nog raar aangekeken ook :+
Uiteindelijk mezelf erdoorheen gewurmd en bij de trap gaan staan.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:27

Is nu een stroomstoring bij Woerden, dus de trajecten Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Den Haag en Utrecht Leiden liggen eruit. En op dat traject rijden ook veel doorgaande treinen, zoals de stoptrein tussen Rotterdam en Amsterdam, de stoptrein tussen Den Haag en Den Bosch en de doorgaande treinen naar Leeuwarden, Groningen, Amersfoort Schothorst en Enschede.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:23

daffieduck83 schreef:
Is nu een stroomstoring bij Woerden, dus de trajecten Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Den Haag en Utrecht Leiden liggen eruit. En op dat traject rijden ook veel doorgaande treinen, zoals de stoptrein tussen Rotterdam en Amsterdam, de stoptrein tussen Den Haag en Den Bosch en de doorgaande treinen naar Leeuwarden, Groningen, Amersfoort Schothorst en Enschede.

Stoptrein naar DB vanaf Utrecht reed gewoon.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:16

Geen treinen tussen Zutphen - Arnhem en vriend werkt niet in Zwolle vandaag :') .
Werk zelf in Deventer anders had ik mee kunnen rijden.
Dus nu omweg via Apeldoorn

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:58

Es_ther schreef:
Geen treinen tussen Zutphen - Arnhem en vriend werkt niet in Zwolle vandaag :') .
Werk zelf in Deventer anders had ik mee kunnen rijden.
Dus nu omweg via Apeldoorn

Nog wel verder gekomen? Zie net dat er sinds 17.48 storing is tussen Apeldoorn en Deventer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:29

Ja gelukkig wel!
Vanaf Apeldoorn de bus naar Arnhem :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:25

De trein is een stuk korter als normaal -O- Amsterdam-Zwolle
En iemand die in deze trein dan ook nog eens zijn fiets mee heeft

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:33

LiannePuthzy schreef:

Goede kans dat dat komt door alle verstoringen van gisteren. Daardoor staat alles op een andere plek dan gewoonlijk

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:00

Pff en ook vandaag reed de trein niet op traject Amsterdam Rotterdam. Ik vraag mij echt af waarom ik nog een Abonnement heb. Iedere week is het raak.
Nu de auto gepakt, klaar mee. Ritje van 1 uur is bij de ns de laatste tijd ritje van 2 uur en dan maar hopen dat je weer thuis kom met de trein

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:01

lucifertje schreef:
Willl65 schreef:

Je mag vast naar huis maar of je er kan komen is een 2de :D

Ach ik sta in de file met bus 12 in Utrecht. Grote kans dat ik Mn aansluiting mis en een half uur moet wachten. Kan niet wachten tot die tram gaat rijden!

Ik heb moeten meerijden met auto.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:04

Vjestagirl schreef:
LiannePuthzy schreef:

Goede kans dat dat komt door alle verstoringen van gisteren. Daardoor staat alles op een andere plek dan gewoonlijk

Of omdat er een defecte trein stond om half 7 in Zwolle. Partner heeft helaas half uur gewacht omdat zijn trein dus niet ging.

Om vervolgens heel Zwolle op zijn kont te leggen, maar kwam voor mij mooi uit. De trein die ik altijd op 2 minuten mis in Zwolle, had vertraging dus ik had geluk dat ik niet 30 minuten hoefde te wachten. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:52

Om jullie eens een beeld te geven: op dit moment staan er 11 meldingen open. Een trein krijgt assistentie van de hulpdiensten (er moet een ambulance bij komen). Er is een aanrijding met persoon. Er is een bijna aanrijding met een persoon. Er is een wisselstoring. Er is een sectiestoring. Heel Nederland heeft gladde sporen. We hebben wat ICT problemen. Er is een overweg storing. Er is op een rangeerterrein een trein ontspoort.

En dat alles maakt dat we dus met ongeveer 70 tot 80 man bezig zijn met plannen aanpassen, schuiven met materieel, rangeerplannen aanpassen, diensten van machinisten en conducteurs aanpassen. Nog anderen zijn ter plekke aanwezig, om te coördineren, schoon te maken, reizigers ondersteuning te bieden, bussen te regelen, etc. Alles om ervoor te zorgen dat de reizigers er zo weinig mogelijk last van hebben.

Eigenlijk is het dus een wonder dat jullie er niet veel vaker veel meer last van hebben :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:58

Vjestagirl schreef:
Om jullie eens een beeld te geven: op dit moment staan er 11 meldingen open. Een trein krijgt assistentie van de hulpdiensten (er moet een ambulance bij komen). Er is een aanrijding met persoon. Er is een bijna aanrijding met een persoon. Er is een wisselstoring. Er is een sectiestoring. Heel Nederland heeft gladde sporen. We hebben wat ICT problemen. Er is een overweg storing. Er is op een rangeerterrein een trein ontspoort.

En dat alles maakt dat we dus met ongeveer 70 tot 80 man bezig zijn met plannen aanpassen, schuiven met materieel, rangeerplannen aanpassen, diensten van machinisten en conducteurs aanpassen. Nog anderen zijn ter plekke aanwezig, om te coördineren, schoon te maken, reizigers ondersteuning te bieden, bussen te regelen, etc. Alles om ervoor te zorgen dat de reizigers er zo weinig mogelijk last van hebben.

Eigenlijk is het dus een wonder dat jullie er niet veel vaker veel meer last van hebben :D

Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.

Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan. O:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:59

-O- Dat moment dat je passagiers besluiten om te voet verder te gaan omdat ze dan sneller zijn...

Argh, tandjes in het stuur van mijn PieterPostbusje vanavond tijdens de dagelijkse verkeersinfarct in Apeldoorn op de Kayersdijk....

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:21

Nayomie schreef:
Vjestagirl schreef:

Als reiziger word je ook een stuk minder geïnformeerd waardoor je minder meekrijgt. Zoals nu, jij zegt 11 storingen maar bij NS zijn er slechts 2 zichtbaar. Ergens natuurlijk heel goed, paniek zaaien helpt ook niet natuurlijk.

Maar heb al paar dagen deze week gehad, dat de trein waar ik mee moest, vertraging op de rit kreeg (langzaam rijden), zonder te melden. Nu hoeft niet alles gemeld te worden maar als je daardoor een overstap mist, is het wel fijn om te weten of een wandeling naar de starbucks uit kan. O:)

Volgens mij weten ze vaak zat ook niet direct waarom ze langzamer moeten rijden. En je kan toch sowieso naar de Starbucks? Met of zonder reden. Die overstap heb je toch al gemist :')

Ik vind het maar wat knap wat ze allemaal even doen bij de spoorwegen. Als je kijkt hoe belachelijk veel sporen, treinen, wissels, seinen, overwegen, reizigers, etc. er zijn, verbaast het me soms dat er niet veel vaker iets kapot is.

@Vjestagirl
Wat voor werk doe jij precies?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:33

Danielleeee_ schreef:
Nayomie schreef:
Vjestagirl schreef:

Volgens mij weten ze vaak zat ook niet direct waarom ze langzamer moeten rijden. En je kan toch sowieso naar de Starbucks? Met of zonder reden. Die overstap heb je toch al gemist :')

Ik vind het maar wat knap wat ze allemaal even doen bij de spoorwegen. Als je kijkt hoe belachelijk veel sporen, treinen, wissels, seinen, overwegen, reizigers, etc. er zijn, verbaast het me soms dat er niet veel vaker iets kapot is.

@Vjestagirl
Wat voor werk doe jij precies?

Zoals vorige week volgens mij stond er een defecte trein op het spoor, had ik gezien. Hoorde we ook niks over. Als de trein wisselt van spoor, krijg je dan als machinist niks door dan?

Ligt een beetje aan je overstap natuurlijk, en is natuurlijk even als grap bedoeld. Als je je trein mist en je moet een half uur bijvoorbeeld wachten, is het fijn om te weten waar je aan toe bent. Zwolle heeft geen plekken waar je warm kan zitten, behalve de kiosk op de perrons.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:32

Ik ben troubleshooter (medewerker personele bijsturing). Kortgezegd zorg ik dat als er iets veranderd in de treindienst, iedere machinist en/of conducteur weet wat hij/zij moet doen en doe ik ook mijn best om te zorgen dat ze allemaal optijd thuis komen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:14

Ik moet morgen echt op tijd in Hilversum zijn, kan echt niet te laat komen.
Het is 2u reizen en ik vertrouw het voor geen meter, ik denk echt dat er ergens wel vertraging zit in mijn traject :=