Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:49

Nederland is alleen op de grote flessen (1,5 l of meer) stariegeld (25 ct per fles), en op bierflesjes (niet allemaal overigens) 10ct per flesje.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:55

Afgelopen week heeft er iets plaatsgevonden waarbij politie aan te pas moest komen. Ik heb zelf gebeld en later kwam er een agent waar ik mee gepraat heb. Heb geen aangifte gedaan maar er is wel een melding van gemaakt. Op dat moment was ik nogal overstuur en heb niet alles verteld. Dat wil ik nu eigenlijk wel alsnog doen. Heeft dit zin en hoe moet ik dit aanpakken, ik weet de naam van de agent niet meer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:13

Je kan gewoon een formulier invullen op de site van de politie.
Heb ik ook gedaan toen ik getuige was van een eenzijdig ongeval en eerste hulp heb verleend. Ik was best van slag en wilde graag weten of die persoon OK was (had een ademstilstand gehad). Ze hebben me toen zelfs in contact gebracht met die persoon. Dus als je een datum etc weet, dan sturen ze je zo door naar de juiste persoon.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:16

Free2 schreef:
Esmee_98 schreef:
Weet toevallig iemand hoe het komt dat ik geen vrienden kan taggen in een reactie op facebook?
Als ik bijvoorbeeld @naomi typ krijg ik alleen maar bekende mensen als Naomi Campbell, en niet de Naomi's uit mijn vriendenlijst.. :P

Wat toevallig, ik had net precies hetzelfde en ik was me ook al aan het afvragen hoe dat kon..

Weet niet of het antwoord ondertussen al gegeven is, maar als degene die je wilt taggen niet bevriend is of in de groep zit waar de foto (oid) op staat kan die niet getagd worden... Alleen degene die in de groep zitten of de pagina geliket hebben :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:06

....ooit reed de godheid Wodan op zijn Sleipnir met 8 benen over de daken, samen met zijn ravenzwarte vogel.

In deze tijd van discussie over zwarte Piet: weet iemand hoe die vogel heet?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:13

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:15

Er waren er zelfs twee, twee raven. Hugin en Munin heten ze, en volgens mij hadden ze speciale gaven, konden ze in de toekomst kijken ofzo. Of een in de toekomst en een in het verleden?

Edit: ah, geen gaven dus. De link hier boven is een duidelijk verhaal +:)+

Wij hadden vroeger het boekje 'Die van hiernaast en van de overkant', over allerlei verschillen en gelijkenissen tussen landen in Europa, en daar stond Odin en zijn raven idd in als een soort voorganger van Sinterklaas. Ik zal eens kijken of ik dat boekje en de plaatjes kan vinden thuis.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:51

Was dat niet Odin? >;)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:19

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:28

In het nieuws hadden ze het erover dat ze helikopters gebruiken om de omvang van de vogelsterfte door de vogelgriep te bepalen. Nu vraag ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Alle levende vogels maken toch dat ze wegkomen en zodra een vogel dood is en onder een boom/een paar bomen ligt, is hij toch niet te zien vanuit de helikopter?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:36

Marrie_L schreef:
In het nieuws hadden ze het erover dat ze helikopters gebruiken om de omvang van de vogelsterfte door de vogelgriep te bepalen. Nu vraag ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Alle levende vogels maken toch dat ze wegkomen en zodra een vogel dood is en onder een boom/een paar bomen ligt, is hij toch niet te zien vanuit de helikopter?

Een losse vogel zie je niet, maar bij grote groepen maakt het niet meer uit of je ze wel allemaal ziet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:54

Aria_zz schreef:
Was dat niet Odin? >;)

Odin=Wodan

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:02

Aha dankje Kuggur, had zo'n vaag vermoeden maar heb de verhalen altijd met Odin gehoord, vandaar.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:16

Wodan is de Germaanse variant als ik het goed heb.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:39

Er zijn stoplichten waar de knopjes knipperen als je ze indrukt. Waarom?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:49

Waarom verwacht men dat een vrouw een bh draagt? Bij een man mogen harde knopjes wel, waarom bij een vrouw niet? Laat mensen toch vrij. Niet elke vrouw heeft een bh nodig of wil er eentje dragen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:59

zodat je kunt zien dat ie ingedrukt is. dan hoef je niet 85 keer te drukken voor de zekerheid.

Ik vind het ook onzin, maar waarschijnlijk omdat borsten gezien worden als lust object, en mannelijke tepels niet. Als een man in een hele strakke broek loopt waar alles te zien is wordt er ook naar gekeken

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:01

Ja snap ik, maar het lichtje gaat aanuitaanuitaanuitaanuit

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:10

germie schreef:
Waarom verwacht men dat een vrouw een bh draagt? Bij een man mogen harde knopjes wel, waarom bij een vrouw niet? Laat mensen toch vrij. Niet elke vrouw heeft een bh nodig of wil er eentje dragen.

Precies hetzelfde heb je nog geen maand geleden ook gevraagd...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:47

Yunomi schreef:
germie schreef:

Precies hetzelfde heb je nog geen maand geleden ook gevraagd...

klopt omdat iemand begon over de no bra day zojuist, maar dat was al in oktober en heeft niets met bh dragen te maken eigenlijk, maar met aandacht vragen voor borstkanker.
Het gaat mij niet om de no bra day, maar om in het algemeen geen bh dragen, als ik meld dat ik geen eens een bh in de kast heb vindt men dat vreemd. Ik draag een sporttopje, maar liever draag ik helemaal niets onder een shirt of trui omdat zelfs een topje belemmert. Maar ik doe dat 'omdat het zo hoort', maar eigenlijk staat mij dat tegen.

Hetzelfde geldt voor 'waarom vindt men schaamhaar wegscheren normaal?'. Het laten staan is puur natuur. Ik heb het een paar jaar telkens weggeschoren en het groeit nu al weer 2 maanden en dat voelt veel beter als ik eerlijk ben. Een man mag het wel laten staan, waarom een vrouw niet?
Ik blijf het me afvragen en verwonderen hierover.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-11-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:54

Over dat laatste, naar mijn idee is dat voor een man ook al verleden tijd. Gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:55

Ik laat staan waar ik zin in heb en draag waar ik zin in heb. Heeft puur te maken met hoe veel schijt je hebt aan mensen om je heen denk ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:56

Yunomi schreef:
Over dat laatste, naar mijn idee is dat voor een man ook al verleden tijd. Gelukkig :D

nu voor de vrouw nog. Ik had wel eens last van schurende onderbroeknaden met paardrijden, maar nu ik dus niet meer scheer is het schuren over. Dus een mooie reden om lekker een doos vol haar te laten staan. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:00

Voel me er zelf niet fijn bij om het te laten staan, vind het een soort van 'vies'. Ik kom trouwens maar weinig mannen tegen die het wel laten staan. :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:02

Volgens mij bedoelde yunomi ook juist dat mannen tegenwoordig ook vaak kaal zijn.

Het is overigens juist niet vies, schaamhaar beschermd je vulva tegen vieze bacterien van buitenaf. En houd de goede bacteriƫn binnen.