Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:53

Ik heb maandagavond iets besteld via mp bij een webshop, heb het morgenochtend nodig dus heb in de mail duidelijk gevraagd of ik het voor vandaag binnen zou kunnen hebben, dat was geen probleem.. Zodra het geld er op stond zouden ze het meteen versturen. Dus het geld overgemaakt, dat ook gemaild en nu heb ik het dus nog niet binnen.. Ik baal wel want imo had ik het gister al binnen kunnen hebben als ze het dinsdag verzonden hebben (dezelfde bank) ik hoop dat ik het vandaag nog binnen krijg en anders vanmiddag toch maar naar de winkel voor de zekerheid..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:44

Vanavond komt er 'als het goed is' iemand een studieboek ophalen. Ik ben sowieso de hele avond thuis maar kan niet beloven dat ik later dan half 8 nog wakker ben want ik val al bijna achter m'n PC in slaap :P

Ben benieuwd of er iemand komt!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:38

dees_daan schreef:
Ik heb maandagavond iets besteld via mp bij een webshop, heb het morgenochtend nodig dus heb in de mail duidelijk gevraagd of ik het voor vandaag binnen zou kunnen hebben, dat was geen probleem.. Zodra het geld er op stond zouden ze het meteen versturen. Dus het geld overgemaakt, dat ook gemaild en nu heb ik het dus nog niet binnen.. Ik baal wel want imo had ik het gister al binnen kunnen hebben als ze het dinsdag verzonden hebben (dezelfde bank) ik hoop dat ik het vandaag nog binnen krijg en anders vanmiddag toch maar naar de winkel voor de zekerheid..

Bij een paarden webshop?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:38

Wij hebben een paard te koop gezet op Mp. Zoals vermeld stamboomloos en toch nog de vragen krijgen over wie de ouders zijn. En veel mailtjes of het dan een draver is. Wist niet dat tegenwoordig papierloze paarden gelijk dravers zijn :p

Courses

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:44

Boek is gewoon opgehaald, het kan dus toch :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:15

iirrssjjee schreef:
MarvanTom schreef:
Pffft, ff een Ikea-kast verkocht, maar dat duurde langer dan verwacht.
Op zondagmiddag erop gezet, gelijk een beller.
Ze zou het direct op komen halen, moest even vervoer regelen en zou ze bellen wanneer ze onderweg ging.
Klonk betrouwbaar, maar ze moet nu nog bellen... :+

Vervolgens weer iemand die geen vervoer had, daar 2 dagen voor nodig had en of we het niet konden komen brengen. Nee.

Maar vandaag, een beller: kom er nu aan met zoon als sjouwer en bus, maar moest uit Zoetermeer komen.
Ik dacht nog: helemaal uit Zoetermeer voor een Ikea-kast...
En voila: daar was ze, dus zo geregeld binnen 5 minuten.

En de Ikea-lamp is verstuurd naar iemand die zijn 2e kapot had gegooid; dezelfde situatie als wij.
Was goed aangekomen, huiselijke eenheid weer hersteld :') en hij zou ervoor zorgen dat deze heel zou blijven!

Wij zijn ook naar Den Haag gereden voor een 2e hands ikeakast! Scheelde ons mooi €550,- met een nieuwe!

Dat is nogal een verschil zeg: € 550 ! :wow:
Hier was het verschil maar € 150, maar ze namen wel de moeite en die ene mevrouw uit Rotterdam?
Ze zou bellen als ze onderweg ging? Woonde in de buurt?
Moet nu nog bellen... _O-

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:32

Even een goede ervaring. Ik ben op zoek naar paaltjes voor mijn schapenwei en vond ze gister, 20 voor 20. Vandaag geen reactie op mijn mail waar en wanneer ik ze op kon halen en ging kijken naar de advertentie..er werd al 25 geboden.

Licht in paniek mailtje achteraan dat ik de palen vandaag op kwam halen voor afgesproken prijs. Zegt de verkoper: Uiteraard, heb ze gister aan jou verkocht.

Bij het ophalen bleek dat het bieden inmiddels was opgelopen naar 40... Maar mocht inmiddels 22 meenemen 20 en voor 10'tje meer nog wat afrastering materiaal.

Fijn dat er nog zulke mensen bestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:44

PrinceAmos schreef:
dees_daan schreef:

Bij een paarden webshop?

Nee bij een webshop voor katten en hondenspullen, het is vanmiddag gelukkig toch nog binnen gekomen, net op tijd.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:21

Courses schreef:
Boek is gewoon opgehaald, het kan dus toch :D

Fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:55

Pff, ook mijn frustratie even.. Heb ik beugels te koop staan, wat oudere set voor 10 euro, en voor het verzenden vraag ik 5 euro extra. (kost 7 euro met post NL)

Of ik ze wil opsturen voor 12 euro want ze passen vast wel in een envelop..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:09

Dat valt me al meer op. Veel mensen denken tegenwoordig dat alles maar in een envelop past, wat gewoon weg niet gaat passen.
Zie het op fb ook regelmatig voorbij komen dat buitenstaanders er zich mee gaan bemoeien omdat hun denken/vinden dat het makkelijk past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:23

2 beugels met riemen gaan toch nooit in een envelop passen, kom op he..

En om er dan een pakketje van te maken en er 5 euro voor te vangen vind ik weer beetje weinig (zijn gewoon gladlederen beugelriemen die zijn niet 20 eu of ed)

10 euro vind ik al een hele nette prijs al zeg ik het zelf (eigk 8 als je wilt verzenden).

Ook een wintec boom bv, past helaas ook neit door de brievenbus (of je moet hem met die vorm inpakken en hem er zo door duwen :l

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:17

Hmm.. Net niet denk ik, maar ik denk dat je vooral met het gewicht zit. Dat is dan even zonder riemen gerekend. Met moet je het niet eens willen. Zonder vind ik ook best vreemd, die dingen zijn topzwaar. Dan heb je een stevige envelop nodig of je moet een klein doosje fabriceren?

Kun je ze niet via een lokale facebookpagina kwijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:44

Ze staan op facebook maar daar verkoop ik nooit wat. Want mensen willen maar €5 geven voor alles en zijn gieren (excuses hoor, maar tot nu toe bij mij :+)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:46

Grr ik heb maandag geld overgeschreven voor iets en dat stond woensdagochtend op de rekening. Dus ik donderdag gevraagd: is het pakket op de post? Nee sorry vandaag geen tijd gehad gaat morgen (vrijdag) op de post. Oké 1 dag geen tijd, kan altijd. Gisteren pakket nog niet op de post gegaan :( :( Dat wordt dus maandag :( en dus woensdag of donderdag voor ik het heb :(

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:03

Ik had ook weer iets. Stond in de buurt een leren halster op mp. Je kon zien dat er niet veel onderhoud aan was gedaan. Vp was €15. Ik mailde, in de trans van niet geschoten altijd mis, dat ik hem voor 10,- dat weekend nog op kon halen. Krijg ik mail terug dat er veel geïnteresseerden zijn en dat ik hem voor €17,50 op mocht komen halen. Ik heb hierop weer een tegenbod gedaan. Kreeg ik paar dagen later weer dezelfde mail dat er weer veel geïnteresseerden zijn en dat ik hem voor €15 op mag halen. Ik heb toen maar gezegd dat ie naar de een van de vele andere geïnteresseerden mag. De advertentie staat nu 1,5 week later nog steeds op MP.

Daarnaast wel weer 2 goede ervaringen wbt mijn studie boeken. Ben er 3 kwijt voor leuk prijsje en alles binnen een dag afgehandeld.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:20

Grote paniek hier!!!
Vandaag zou er een bedrijf komen om mijn ouders huis te ontruimen.
Duurde al 2 weken voor een afspraak, maar zeiden ze: geen probleem!
Ze zijn gewoon niet gekomen... |(
Drukdrukdruk met andere dingen. WTF?!?

En het huis moet voor 1-9-2015 opgeleverd worden ivm verkoop!
Ik ben dus nu in alle staten: hoe respectloos kan je zijn als bedrijf om je niet aan de gemaakte afspraken te houden?

Zit er iets tussen voor iemand hier of weet je iemand?
Laat het me zsm weten!
Alsjeblieft!
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/kasten-dressoirs/m953910344-klassiek-dressoir.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Hierboven een link waarmee je de rest van mijn ads kan vinden.
Prijs kan me niets meer schelen!

De rest van de meubelen kan je hier zien: http://www.funda.nl/koop/nieuwerkerk-aan-den-ijssel/huis-49450525-kroonkruid-9/
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 22-08-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:41

MarvanTom schreef:
Grote paniek hier!!!
Vandaag zou er een bedrijf komen om mijn ouders huis te ontruimen.
Duurde al 2 weken voor een afspraak, maar zeiden ze: geen probleem!
Ze zijn gewoon niet gekomen... |(
Drukdrukdruk met andere dingen. WTF?!?

En het huis moet voor 1-9-2015 opgeleverd worden ivm verkoop!
Ik ben dus nu in alle staten: hoe respectloos kan je zijn als bedrijf om je niet aan de gemaakte afspraken te houden?

Zit er iets tussen voor iemand hier of weet je iemand?
Laat het me zsm weten!
Alsjeblieft!
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/kasten-dressoirs/m953910344-klassiek-dressoir.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Hierboven een link waarmee je de rest van mijn ads kan vinden.
Prijs kan me niets meer schelen!

Het goed bellen? Die halen zo het huis leeg. :j
Of een ander bedrijf bellen. Een opkoper ofzo? Die het nog leeg wilt halen voor een leuk prijsje.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:42

Geen kringloop o.i.d in de buurt? :)
Heeft Rotterdam (net als Utrecht) niet een gratis op te halen pagina voor omgeving Rotterdam? Misschien kun je het daar op kwijt :D (En even een hele stevige klacht indienen, liefst online op een publiekelijke pagina)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:04

Courses schreef:
Geen kringloop o.i.d in de buurt? :)
Heeft Rotterdam (net als Utrecht) niet een gratis op te halen pagina voor omgeving Rotterdam? Misschien kun je het daar op kwijt :D (En even een hele stevige klacht indienen, liefst online op een publiekelijke pagina)

Wij kunnen niet elke dag daar naartoe in de hoop dat mensen dingen gratis op komen halen en dan ook niet op komen dagen.
Ik moet nu spijkers met koppen slaan! Het hele huis moet in 1 x leeg.
De kringloop hier komt wanneer die wil en 1-9 is geen optie (gemeente= ambtenaren, dus tja) _-:(

Dat no-show bedrijf heeft mij nu zó voor het blok gezet, dat ik geen keuze meer heb.
Ze zouden de antieke meubelen gaan verkopen, blablabla, 1 wassen neus.
Mijn ouders zouden zich in hun graf omdraaien als ze die hadden (crematie en staan hier op de schouw).
Het is geen waaibomenhoutspul, zeg maar.
Ik hoef er niets aan te verdienen, maar wil er wel een respectvol plekje voor.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:07

Ja volkomen begrijpelijk … Wat een gedoe zeg. Is er niet een ander bedrijf die het misschien wel wil leeghalen? Rotterdam moet toch wel 't een en ander te vinden zijn daarvoor? :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:13

Courses schreef:
Ja volkomen begrijpelijk … Wat een gedoe zeg. Is er niet een ander bedrijf die het misschien wel wil leeghalen? Rotterdam moet toch wel 't een en ander te vinden zijn daarvoor? :)

Het huis is niet in Rotterdam en we zijn er maar druk mee..
Op zaterdag en zondag zijn dat soort bedrijven dicht, dus maandag maar een vrije dag om bedrijven te benaderen.
Zit er sterk aan te denken om dat bij dat klojo-bedrijf in rekening te brengen...
Ik ben helaas niet goedkoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:21

Zou ik toch écht doen!

Is een antiekzaak bellen geen optie om alvast de meubels voor een prijsje kwijt te raken? Zet een advertentie op MP dat je op dag X van Y tot Z daar aanwezig bent, en dat de 1e opkoper die ter plekke is de boel meekrijgt. Misschien heb je er dan niet de hoofdprijs voor maar weg = weg.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:24

Zou ze gewoon de jou gemiste inkomsten in rekening brengen. Hadden ze het maar moeten ophalen. Heb je toevallig ergens een bevestiging liggen van de afspraak? (Mail, brief?)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:08