[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:05

Denk door de pil.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:39

Ik was ivm endometriose ook aan de pil, maar werd daar zo akelig van dat ik er mee gestopt ben. Doorslikken werkte niet tegen bloedingen, het was om de vier weken een verschrikkelijke ellende. Meer dan zonder pil -O- Vriend is gesteriliseerd dus weg met die rotpil.

Dat sterilisatie niet wordt vergoed vanuit het basispakket vind ik ook meer dan achterlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:20

VuurVleugels schreef:
Heeft die 20 kilo te maken met de sterilisatie? Of komt dat ergens anders door? Ruk allemaal trouwens, zeg!

Nee niet door de sterilisatie, door de anticonceptiepil die ik nu slik tegen endometriose. En de overgang zal er misschien ook niet mee helpen
...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:37

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:39

LWDaisy schreef:
[ [url=m/xlvHRZ.png]Afbeelding[/url] ]

Vrees dat als je paarden hebt deze ook niet 100% op gaat :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:40

Haha.

Ja maar dat is het rare : waar betaal jij 2 paarden van heb ik wel vaker gehoord.
Als je dan terug kaatst vast goedkoper dan jou 2 kinderen weten ze niet wat te zeggen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:00

Berdien schreef:
Ik was ivm endometriose ook aan de pil, maar werd daar zo akelig van dat ik er mee gestopt ben. Doorslikken werkte niet tegen bloedingen, het was om de vier weken een verschrikkelijke ellende. Meer dan zonder pil -O- Vriend is gesteriliseerd dus weg met die rotpil.

Dat sterilisatie niet wordt vergoed vanuit het basispakket vind ik ook meer dan achterlijk.

1 van de redenen dat ik deze ronde volt gestemd heb.

Die hebben een vrij duidelijke paragraaf in hun verkiezingsprogramma over ieders recht op gratis anticonceptie..

Afbeelding

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:55

fleurtjeuh schreef:
Voor de dames die al gesteriliseerd zijn,
Zouden jullie een pb kunnen sturen met wat jullie kwijt waren en waar je het hebt laten doen? Ziekenhuis of kliniek?
Of zet het in het topic, ook goed :)
Dan weet ik een beetje waar ik op moet richten

Niets, was in 2006.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:19

Het is inderdaad vreemd dat er in sommige gevallen zo moeilijk gedaan wordt als je je als vrouw wil laten steriliseren. Te gek voor woorden als je daar voor langs een arts gaat die daar zelf negatief in staat gewoon niet gesteund wordt. Of een bepaalde leeftijd aan vastknopen, of al 'genoeg' kinderen moet hebben -O- Dat is toch je eigen keuze waar je zelf voor verantwoordelijk bent, ook op lange termijn? Ben blij dat ik onvruchtbaar bleek, toen ik daar achter kwam direct gestopt met de pil, verschil was duidelijk merkbaar wat die rotzooi met je lijf en hormoonbalans doet. Heb ook wel eens gehoord dat artsen liever zo min mogelijk verwijderen omdat de kans groot wordt op verzakkingen, dat is ook wel logisch misschien.

Gisteravond naar yoga, de studio ligt onder een appartement. De bedoeling is daar in rust te zijn/komen in de les met meditatie en ontspanningsoefeningen, dat valt niet mee als er een gillende bende koters een verdieping hoger bijna door de vloer heen zakt omdat ze al stampend en rennend rond denderen. Blijkbaar waren mijn mede yogi's allemaal moeder want die hadden er nog begrip voor ook >;)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:15

Femke_Tweety schreef:
1 van de redenen dat ik deze ronde volt gestemd heb.

Die hebben een vrij duidelijke paragraaf in hun verkiezingsprogramma over ieders recht op gratis anticonceptie..

[ [url=m/Jgtfp9.png]Afbeelding[/url] ]

Same! En toen ik mijn vriend vertelde waarom Volt, zei hij ook meteen dat hij op Volt zou stemmen, goed opgevoed wel :Y)
Reproductieve rechten mogen wat mij betreft ook ècht hoger op de agenda komen.

Also: ik heb blijkbaar onder een steen geleefd en heb opeens geen crush meer op Tom Hiddleston en Henry Cavill. Wég sexappeal.
Verdorie |(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:33

Ik ben op vakantie en vanaf 8 uur in de ochtend renden hier spelende en gillende kinderen over de gang. Het is hier nu half tien en m'n vriend staat te douchen dus genoeg herrie en ik hoor het er nóg overheen komen. Ik hoor af en toe een moederstem dus moeke is er wel. En ik zit me zoooooo in te houden om die deur niet open te trekken en m'n smoel open te trekken want dit is echt zo vreselijk asociaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:53

Roosch schreef:
Ik ben op vakantie en vanaf 8 uur in de ochtend renden hier spelende en gillende kinderen over de gang. Het is hier nu half tien en m'n vriend staat te douchen dus genoeg herrie en ik hoor het er nóg overheen komen. Ik hoor af en toe een moederstem dus moeke is er wel. En ik zit me zoooooo in te houden om die deur niet open te trekken en m'n smoel open te trekken want dit is echt zo vreselijk asociaal.

Lekker een potje Nederlands vloeken, ik zeg doen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 18:10

Ik zeg ook doen :j Of achterhalen waar die mormels logeren en dan klagen bij de receptie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 18:29

Idd doen. Je ziet ze toch nooit meer. En zo luid over de gang laten rennen is ronduit asociaal. Tijdens de gang naar t restaurant en 1 sprintje ala (ook irritant) maar niet zo blijvend. Dat doen ze maar in de kamer of later beneden en niet bij alle kamers.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:21

Ik heb ooit in een hotel last gehad van krijsende, rennende kinderen gehad.
Ben toen heel hard gaan zingen. Ik zing echt vreselijk vals. Het was vrij gauw stil. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:57

Ik heb me in kunnen houden en ben gaan paardrijden. Betere besteding van m'n energie. 8-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:11

Roosch schreef:

Daarom ga ik alleen nog maar naar adults only :Y)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 00:59

Ik ben nu een rondrit met ov aan het maken door (Noord)Ierland en het is hier heel normaal dat kinderen op de banken/stoelen in de trein,bus en tram gaan staan ipv te zitten op hun billen. Ik erger me er iig dagelijks aan.

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:21

Quote van Naomi Campbell, die inmiddels 54 jaar oud is en 2 kinderen via een surrogaat heeft gekregen, vorig jaar en 3 jaar geleden:
“I have heard a lot of young girls saying that it is too expensive to have children and they may not want them, and I have said, ‘You will change your mind. You will want to be a mum,'” she said. “I understand economically it is tough. But my mum had nothing and she made it work. It’s worth it. It is so amazing.”

en

“You will want to be a mum,” she has said in the past to young girls who say they don’t want to have children"

Bron: https://www.boredpanda.com/naomi-campbe ... surrogacy/ (oorspronkelijke bron is 'The Times')

Bah bah. Zo neerbuigend naar jongere vrouwen, puur omdat zij een andere ervaring heeft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:23

De cocaine heeft duidelijk haar hersenen aangetast

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:21

Qimm schreef:
De cocaine heeft duidelijk haar hersenen aangetast

:') :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:43

fleurtjeuh schreef:
Voor de dames die al gesteriliseerd zijn,
Zouden jullie een pb kunnen sturen met wat jullie kwijt waren en waar je het hebt laten doen? Ziekenhuis of kliniek?
Of zet het in het topic, ook goed :)
Dan weet ik een beetje waar ik op moet richten

Ik heb me verzekerd bij Univé met een ++ aanvullend pakket (weet niet meer hoe het heet). Dit kostte me ongeveer 20 euro per maand (dus 240 euro) en de sterilisatie heeft in het ziekenhuis (Ijsselland) zo'n 1750 gekost. Univé vergoedt eigenlijk maar tot 1500 euro, maar omdat er "volledig vergoed" stond op de website en in de voorwaarden heb ik het na een aantal belletjes volledig vergoed gekregen!
Let er wel op dat je eerste afspraak ook in hetzelfde jaar plaatsvindt als je verzekering ingaat. Mocht je het volgend jaar willen doen, oriënteer je dan alvast op verzekeringen en gecontracteerde locaties, en plan je eerste gesprek met de huisarts meteen op 2 januari :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:06

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:12

Koekoek 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:15

Houd even op hoor. Als ik bij de huisarts kom met een ontstoken oor moet ie niet aankomen met wil je zwanger worden dit jaar?, dan draai ik weer om en kom wel terug wanneer het over m'n oor kan gaan.

Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. Zo moeilijk is het niet dingen op te zoeken. Zelfs ik weet dat het verstandig is foliumzuur te slikken als je zwanger wil worden en tijdens de zwangerschap :').