Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:17

Waarschijnlijk loop ik achter qua mode maar de laatste tijd, met de warme dagen, zag ik een aantal meiden over straat lopen in een korte broek met daarboven alleen een bh topje. Op insta zag ik het zelfs bij een aardig bekend paardenaccount tijdens het rijden.
Ik vind het zelf voor over straat best wel schaars. Valt dit onder mode?
Natuurlijk is iedereen vrij om te dragen wat die wil, maar het viel mij de laatste tijd op.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 23:31

c_alsemgeest schreef:
Heeft iemand een idee waar de afkorting STS voor staat in een zadel? (Empire avanti).
Het staat naast de inch maat.

Ik zou even contact opnemen met Empire: https://empiresaddles.com/contact/#faq-section en het hun vragen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 05:22

AnnemiekvM schreef:
Waarschijnlijk loop ik achter qua mode maar de laatste tijd, met de warme dagen, zag ik een aantal meiden over straat lopen in een korte broek met daarboven alleen een bh topje. Op insta zag ik het zelfs bij een aardig bekend paardenaccount tijdens het rijden.
Ik vind het zelf voor over straat best wel schaars. Valt dit onder mode?
Natuurlijk is iedereen vrij om te dragen wat die wil, maar het viel mij de laatste tijd op.

Ja dat is "hip". Ik draag het alleen als ik ga hardlopen met hele warme temperaturen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 09:33

Jet schreef:
c_alsemgeest schreef:
Heeft iemand een idee waar de afkorting STS voor staat in een zadel? (Empire avanti).
Het staat naast de inch maat.

Ik zou even contact opnemen met Empire: https://empiresaddles.com/contact/#faq-section en het hun vragen.

Ja dat zou makkelijk zijn, heb Jolanda al een mail gestuurd, want er staat ook niks op mijn aankoopbon. maar ik ben overgestapt naar een ander merk en heb tot op heden nog geen antwoord, dus wellicht stopt communicatie wel zodra je geen klant meer bent :+
In juni al gestuurd en gister nog een keer.
Normaal staan ook de maten in het zweetblad, en dat is bij mijn zadel ook niet, alleen een sticker 17,5 en Sts.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:20

Wat kan ik voor product gebruiken om het effect van de heatless curls langer te behouden?
Ik heb haar tot aan mijn broeksband en de krullen zijn zeer snel weer uitgezakt.
Wat is de truc?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:55

Kaplaars schreef:
Wat kan ik voor product gebruiken om het effect van de heatless curls langer te behouden?
Ik heb haar tot aan mijn broeksband en de krullen zijn zeer snel weer uitgezakt.
Wat is de truc?

Maak je je haar al licht vochtig voordat je ze indraait? Ik zet zelf voordat ik ze uithaal de föhn er nog even op (zachte stand qua wind) en laat het dan nog een kwartiertje afkoelen. Dan blijft het daarna bij mij goed zitten. Het zakt wel wat uit natuurlijk maar de kruldefinitie blijft. Voor mij is de key: afblijven :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:14

Heeft Glock nog Moorland paarden staan?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:14

c_alsemgeest, dat is vreemd, dat het er niet ingeslagen is en ook vreemd dat ze niet op je mail reageert. Ik hoop dat iemand anders het weet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 18:43

Jet schreef:
c_alsemgeest, dat is vreemd, dat het er niet ingeslagen is en ook vreemd dat ze niet op je mail reageert. Ik hoop dat iemand anders het weet.

Nee precies, heb al jaren empire zadels, en daar stond het wel altijd in. Op de bon normaal de boommaat ook. Dus het is een beetje een zoektocht.
Ben altijd erg tevreden geweest over empire en de service.
Normaal reageren ze ook altijd snel, maar nu niet, kan natuurlijk altijd dat er een mailtje bij in geschoten is, dus daarom nog maar een keer gemaakt, hoop wel op een antwoord, anders ga ik er achter aan bellen :D

Ik was erg afgevallen en pastte niet meer in mijn zadel, voor de tussen periode even een custom van een vriendin geleend en daar liep hij veel fijner onder, dus de overstap gemaakt. Dat ook netjes doorgegeven trouwens.
Ben ook altijd een goede klant geweest (vind ik zelf :Y) )
Niet moeilijk gedaan toen mijn zadel qua lak details verkeerd geleverd werd, deze gewoon afgenomen omdat ik wat meer lak ook geen drama vond :')
Maar zou wel graag willen weten hoe en wat mbt dit zadel qua maten, want dat is dus nergens exact te vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:45

fleurtjeuh schreef:

Dat was toch een sponsor vroeger? Geen eigenaar?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:37

Suzanne F. schreef:
fleurtjeuh schreef:

Dat was toch een sponsor vroeger? Geen eigenaar?

Nou ja, t was natuurlijk Moorlands Totilas die Edward Gal reed.
Maar we reden er net langs(ik woon daar in de buurt) en toen reed er net een grote Moorlands vrachtwagen weg.
Geen idee of er paarden in stonden, was niet te zien

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:49

Maar Totilas was niet van Moorland maar van Kees Visser.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:53

Suzanne F. schreef:
Maar Totilas was niet van Moorland maar van Kees Visser.

Moorlands Stables wordt toch beheerd door Kees Visser :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:57

Oh ja ik zie het nu inderdaad. Nou dan weet ik het ook niet of die stal/investments nog bestaat.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:03

Suzanne F. schreef:
Oh ja ik zie het nu inderdaad. Nou dan weet ik het ook niet of die stal/investments nog bestaat.

Denk het wel, gezien de wagen die ik vandaag zag rijden :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:10

fleurtjeuh schreef:
Suzanne F. schreef:

Denk het wel, gezien de wagen die ik vandaag zag rijden :P

Tosca Visser en haar dochter rijden nog zag ik.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 01:13

Als je in een film of serie figuranten op de achtergrond ziet die in gesprek zijn met elkaar, maar verder niet hoort, in een restaurant bijv, krijgen die dan ook een klein 'script' waar ze over in gesprek moeten zijn? Of bepaalde uitdrukkingen moeten laten zien? Ik vraag me dus altijd af waar die gezellig kletsende figuranten het over hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 07:58

In de podcast van Flikken Maastricht werd dit volgens mij uitgelegd.
Volgens mij hebben die geen script als ik het goed onthouden heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:24

In mijn ervaring: geen script, niet te opvallend bezig zijn of teveel bewegen, niet naar de acteurs of camera kijken tenzij geïnstrueerd.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:26

Sheran schreef:
Waar zijn de buitenboordbeugels gebleven? Ik werk in het VO maar heb er nooit meer één gezien sinds mijn eigen middelbare school. Waar zijn ze heen? Hebben ze een opvolger? Heeft iemand ze allemaal gestolen en een huis ermee gebouwd? Zijn ze naar een geheim buitenboordbeugelgenootschap?

Late meelezer meld zich. Buitenboordbeugels bestaan zeker nog wel. Maar ik denk dat de techniek zich verder heeft ontwikkeld zodat een buitenboordbeugel minder vaak hoeft :)
Ik ken ook kinderen die de buitenboordbeugel alleen ‘s nachts hoefden te dragen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:38

Hoe kan het dat als er een stroomstoring is (hele postcode gebied plat), mobiel bellen/sms het wel doet, maar 4G internet niet?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:43

MacavityL schreef:
Hoe kan het dat als er een stroomstoring is (hele postcode gebied plat), mobiel bellen/sms het wel doet, maar 4G internet niet?

Kan dat niet verder komen?
Dat je alleen nog verbinding hebt met de mast die verder weg is.

In het duin/bos heb ik het ook wel dat internet weg valt, maar ik nog wel kan bellen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:46

Zouden telefoonmasten niet ook een eigen stroomvoorziening hebben omdat hulpdiensten altijd bereikbaar moeten blijven?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:30

Ik vraag mij ff af of dit wettelijk toegestaan is :')

In mijn straat staan de huizen best dicht tegenover elkaar, met ook meerdere verdiepingen/appartementen etc. Nu heb ik dus 2 woningen voor mij (ook op de eerste verdieping) waar ik recht naar binnen kan kijken en volgens mij de buren boven mij ook. Je kan gewoon duidelijk zien wat mensen daar aan het doen zijn en andersom, hoewel ik meestal niet erop let en mijn gordijnen ook een beetje dicht heb.

Maar één van de overburen had gisteren zijn gordijnen en ramen wagenwijd open en was daar dus met iemand "bezig" als jullke begrijpen wat ik bedoel. :') eerst had ik het niet door maar doordat er ook veel lawaai vandaan kwam keek ik even wat dat was en toen zag ik het.

Ik weet zeker dat de buren boven en naast mij het ook duidelijk hebben kunnen zien, hadden ze naar buiten gekeken..

Maar mag je zomaar je buren lastigvallen met zoiets? Het is niet dat ik er enorm mee zit maar toch voel ik me er wel ongemakkelijk door of zo.. ik probeer al weinig uit het raam te kijken omdat ik niet bij de buren naar binnen wil loeren maar nu durf ik eigenlijk al helemaal niet te kijken.

Het is niet de 1e keer dat zoiets gebeurt: het was ook (een paar maand geleden) dat de overbuurman 's avonds grote verlichting aan had, gordijnen open en "solo" bezig was... helaas heb ik dat ook gezien..

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:37

Nuja, het is in de woning.
Dus veel kun je er niet aan doen denk ik.
Misschien een briefje door de brievenbus met de info misschien even je gordijn dicht doen als u plezier hebt.
Maarja meer kun je eigenlijk niet denk ik