Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:36

Spenk schreef:
Dat iets ná enting optreed betekend niet dat het door enting komt. Heb je enig idee hoeveel restklachten corona geeft? Ook bij mensen die niet erg ziek zijn geweest en die nog helemaal niet door hadden dat het restklachten van corona zijn.

Dat iets nà corona optreedt betekent niet dat het door corona komt.
Zelfde redenering, ander uitgangspunt.

Over restklachten na vaccinatie op langere termijn is nog weinig tot niks bekend gezien de ' nieuwigheid ' van de vaccins.
Heel misschien zal daar ooit nog wel een keer onderzoek naar gedaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:40

Pandora2 schreef:
Spenk schreef:
Dat iets ná enting optreed betekend niet dat het door enting komt. Heb je enig idee hoeveel restklachten corona geeft? Ook bij mensen die niet erg ziek zijn geweest en die nog helemaal niet door hadden dat het restklachten van corona zijn.

Dat iets nà corona optreedt betekent niet dat het door corona komt.
Zelfde redenering, ander uitgangspunt.

Over restklachten na vaccinatie op langere termijn is nog weinig tot niks bekend gezien de ' nieuwigheid ' van de vaccins.
Heel misschien zal daar ooit nog wel een keer onderzoek naar gedaan worden.

Oh maar die restklachten bij mensen zijn onderzochte bewezen klachten die hiervoor in long covid trajacten lopen.

Dat is het hele verschil. Popstra legt het mooi uit ja :j het is in Nederland gemeld niet offciel vastgesteld.

De zwangerschap is inderdaad een heel mooi voorbeeld van een gemelde pfizer bijwerking.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:46

Zwangerschap bijwerking ? Dat is toch te onnozel om neer te typen :')

Bewezen bijwerkingen van de vaccins ga je nu op het www nog niet meteen vinden nee. Daarvoor is het nog een beetje te vroeg... :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:06

Spenk schreef:
Oh maar die restklachten bij mensen zijn onderzochte bewezen klachten die hiervoor in long covid trajacten lopen.

Dat is het hele verschil. Popstra legt het mooi uit ja :j het is in Nederland gemeld niet offciel vastgesteld.

De zwangerschap is inderdaad een heel mooi voorbeeld van een gemelde pfizer bijwerking.

Maar hoe is dan bewezen dat die klachten door Corona gekomen zijn?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:11

Nouja als jij beweren wil dat longschade bij iemand die 3 weken met corona in het ziekenhuis gelegen heeft spontaan toevallig bij de longfoto's van wat anders waren mag je dat van mij doen :)

Maar dat zijn wel klachten die door een arts onderzocht worden. Daar zijn inmiddels echt al onderzoeken naar.

De meldingen die gedaan worden van vaccin bijwerkingen moeten ook eerst onderzocht worden voor ze kunnen zeggen ohja dat is inderdaad een bewezen bijwerking.

En op dit moment zijn niet alle bijwerkingen die genoemd zijn ook werkelijk bewezen. De zwangerschap van Popstra was daar een mooi voorbeeld van.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:19

Esperanza schreef:
Ik denk dat kanker (mits de enting dat veroorzaken kan) dat we dat pas na enkele jaren zullen merken.

Bekijk ook even mijn "wappie" video, :j

En dit las ik gisteren: (maar dat zal hier ook wel weg-gebonjourd worden...)
MIRACLE-GRO VOOR TUMOREN
MICROMETASTATISCHE ZIEKTE ZONDER PRIMAIRE TUMOR: EPIGENETISCHE MANIPULATIE VAN ONCOGENEN EN MICROVASCULAIRE TRANSFORMATIE
Het is één ding om een zaadje te planten. Het is iets anders om het succesvol te laten groeien. Het moet de juiste omgeving hebben - en tumoren moeten de juiste micro-omgeving hebben.
Er is vastgesteld dat het spike-eiwit van SARS-CoV-2 het herstel van DNA-schade belemmert en tegelijkertijd de tumorsuppressoreiwitten p53 en BRCA downreguleert.
Dit is het "planten van het zaadje" deel van het vestigen van micrometastatische ziekte zonder een primaire tumor.
Voor degenen die niet bekend zijn, de meeste kankerpatiënten sterven aan METASTASIS. Dit is wanneer hun tumor zich verspreidt naar andere delen van het lichaam en bijna universeel aanvankelijk niet op te sporen is. Dit wordt "occulte metastase" genoemd.
Maar wat zou er gebeuren als je occulte metastasen genereert ZONDER dat de oorspronkelijke tumor aanwezig is?
Je zou inderdaad een immens aantal oncogene "zwarte gaten" hebben die door je lichaam zwerven. Maar, zoals ik al eerder zei, het is één ding om een zaadje te planten. Het is iets anders om ervoor te zorgen dat het groeit. Immers, de meeste eikels produceren geen eik.
Je hebt een zogenaamde "Tumor Micro-omgeving" nodig voor deze "tumorplantjes" om uit te groeien tot tumoren. En, wat is het belangrijkste in een succesvolle tumor micro-omgeving?

DE TRANSFORMATIE VAN HET MICROVASCULAIRE SYSTEEM OM MULTISTAGE TUMORIGENESE TE BEVORDEREN.
Expressie van SARS-CoV-2 antigenen (waaronder het spike-eiwit) veroorzaakte een veranderd secretiepatroon dat leidde tot een pro-inflammatoire en pro-angiogene micro-omgeving.
In tegenstelling tot het gecoördineerde proces van neovascularisatie tijdens wondgenezing, vertonen tumoren uitgebreide angiogenese en slagen ze er niet in een goed gedifferentieerde, hiërarchisch georganiseerde vasculatuur op te bouwen.
Dit is precies wat wordt gezien in COVID. Een aanzienlijk verhoogde hoeveelheid nieuwe vaatgroei, via een mechanisme van IA, werd gerapporteerd in longen van patiënten die overleden aan Covid-19; onder de angiogenese-gerelateerde genen, bleek fibroblast groeifactor 2 (FGF2) geüpreguleerd te zijn.
Dus, wat betekent dit?
Ik denk dat de combinatie van factoren geïnduceerd door het Spike eiwit van SARS-CoV-2 kan leiden tot het ontstaan van MICROMETASTATISCHE DISEASE - waardoor overal tumoren zouden kunnen ontstaan.
De vraag: Hoeveel Spike is er nodig?
https://ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/artic ... 7486971/...
https://academic.oup.com/jnci/article/9 ... /2543717...
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... jc.10074...
https://ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/artic ... 8538446/...
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32437596/
https://pdfs.semanticscholar.org/1108/1 ... 677289.pdf

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:22

Esperanza schreef:
Sorry, maar dit is van de officiële instantie in Oostenrijk (ministerie gezondheidszorg en veiligheid). Dus officieel vastgesteld als bijwerkingen. En jij blijft volhouden dat het toevalligheden zijn niet door de entingen

Tuurlijk :')

Vind je het goed als ik het risico niet neem? :D

Ik vind het heel verstandig, ik zou het ook niet doen !

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:25

Je realiseert je dat dit stuk over covid gaat, niet over het vaccin, toch?

Aantal van je links werkt niet trouwens.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:28

Kanker is eigenlijk gewoon in veel gevallen de meest erge pech die je kunt hebben....

Want wie zegt dat die mensen zonder vaccin het ook niet hadden gehad?

En nogmaals het past je DNA niet aan. Maar goed dat gaat toch niet doordringen dat kan iemand 1000x herhalen als je dat eenmaal gelooft komt er niks anders meer binnen voor mijn idee.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:36

Esperanza schreef:
Suzanne F. schreef:
Tuurlijk. Maar elke keuze heeft consequenties. En principes kosten altijd wat. En het lijkt alsof dit echt een principekwestie voor je geworden is.

Tuurlijk is het een soort van principekwestie. Gezond blijven is belangrijk voor me. Ik kies ervoor om geen bijwerkingen te krijgen van de enting.

Gelukkig kan ik me mijn principes (in het geval ze geld gaan kosten) makkelijk veroorloven. En ik heb mogelijkheden om er onderuit te komen. Maar dat geldt niet voor iedereen.

En alleen al het feit dat jullie dit soort dwang maar prima vinden..... -O-

Net als gebruik qr code, de gewoonste zaak van de wereld

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:37

Needje schreef:
Spenk schreef:

Maar hoe is dan bewezen dat die klachten door Corona gekomen zijn?

Daar heb je dus statistiek voor. Daarmee kan je heel goed aantonen hoe groot dat kans is dat iets toeval is of dat er een verband is.

Twee voorbeelden:

Stel dat 3 op de 100 vrouwen die anticonceptie gebruiken toch zwanger worden. Gewoon omdat anticonceptie geen 100% zekerheid geeft dat je niet zwanger kan worden. En stel dat er bij 100 gevaccineerde vrouwen met anticonceptie ook 3 zwanger worden, dan kan je dus met een hele grote zekerheid stellen dat vaccinatie geen verschil maakt in de kans om door je anticonceptie heen zwanger te worden. En al zijn die drie gevallen dan bij lareb gemeld, dan is het nog steeds geen bijwerking. Maar stel dat er nu opeens 6 op de 100 gevaccineerde vrouwen door hun anticonceptie heen zwanger worden, dan kan je opeens wel met een hele grote zekerheid zeggend dat vaccinatie de anticonceptie beinvloed en dan wordt het voor lareb wel een bijwerking.

Of stel dat 1 op de 100 mensen die uit het ziekenhuis komt daar zware longklachten aan overhoudt. En stel dat ook 1 op de 100 mensen die met corona in het ziekenhuis hebben gelegen daar met zware longklachten uitkomen. Dan kan je met een hele grote zekerheid zeggen dat het niet de corona is die die zware longklachten veroorzaakt. Maar stel dat van de coronapatienten er 8 op de100 het ziekenhuis met zware longklachten verlaten. Dan kan je dus opeens wel met zekerheid zeggen dat corona die longklachten veroorzaakt.

We hebben zoveel mensen die gevaccineerd zijn, corona hebben gehad, met corona in het ziekenhuis of op de IC hebben gelegen of die eraan overleden zijn, dat je met een hele grote statistische zekerheid zaken kan zeggen.

Daarom kan je ook met die grote statistische zekerheid zeggen dat de kans op ernstige klachten na een coronabesmetting veel groter zijn dan de kans op ernstige klachten na een vaccinatie. Daarom snap ik dus ook niet dat mensen vanwege de kans op klachten na vaccinatie niet vaccineren en daarmee de kans op klachten na coronabesmetting op de koop toe nemen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:45

IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat dit stuk over covid gaat, niet over het vaccin, toch?

Aantal van je links werkt niet trouwens.

Dank ik heb het verkeerde stuk gekopieerd tsssss ga ff zoeken :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:49

Popstra schreef:
Esperanza schreef:
Ach, tuurlijk valt niet iedereen neer. Anders was het middel nooit op de markt gebracht. Maar denk erom, er zijn wel veel mensen met hele vervelende bijwerkingen. Ik heb het dus niet over de paar dagen malaise na de enting. Dat lijkt me normaal.

Maar er zijn (mij persoonlijk) veel te veel bijwerkingen die ze nog niet goed op de korrel hebben.
En dan enten voor een ziekte die mij niets doet, dat wil ik gewoon niet. :o

Het is niet moeilijk doen om het moeilijk doen. Ik heb het recht om dat zelf te beslissen.

Ken jij ze persoonlijk die erge of blijvende bijwerlingen hebben?

Ik ken persoonlijk helemaal niemand namelijk. Ja beetje stijve arm of 2 dagen niet helemaal lekker maar thats it.

Ik denk echt dat het broodje aap verhalen zijn over bijwerkingen en een ziekte zoals ik noem even een kanker wellicht toevallig na het enten werd ontdekt die er ook zonder de enting had gekomen!

Speciaal voor Spenk. Ik heb het nergens ovet zwangerschap gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:50

Och nou sorry hoor dat mensen zich vergissen in een naam :+ ik bedoelde mizora mijn beeld was vastgelopen en jou gebruikersnaam was er blijkbaar over geschoven. Ik zie dat jullie exact dezelfde profielfoto hebben dus zo gek is het niet :=

Het gaat ook niet om het naampje maar om het bericht. Dat mensen dus zwangerschap melden als bijwerking van een vaccin wat natuurlijk compleet onnozel is :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:19

Spenk schreef:
Nouja als jij beweren wil dat longschade bij iemand die 3 weken met corona in het ziekenhuis gelegen heeft spontaan toevallig bij de longfoto's van wat anders waren mag je dat van mij doen :)

Maar dat zijn wel klachten die door een arts onderzocht worden. Daar zijn inmiddels echt al onderzoeken naar.

De meldingen die gedaan worden van vaccin bijwerkingen moeten ook eerst onderzocht worden voor ze kunnen zeggen ohja dat is inderdaad een bewezen bijwerking.

En op dit moment zijn niet alle bijwerkingen die genoemd zijn ook werkelijk bewezen. De zwangerschap van Popstra was daar een mooi voorbeeld van.

Jij had het over mensen die amper klachten hadden…
En daarbij was het gewoon een serieuze vraag.
(Karl , dank je)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:44

Er zijn inmiddels wel al typische long covid klachten die ook op beeld en in onderzoek als zodanig herkenbaar zijn na een besmetting. Inderdaad ook bij mensen die juist hele milde symptomen hadden.

Als jij zichtbare longschade hebt en je hebt covid gehad dan is dat een veel minder toevallig gevolg dan wanneer je hoofdpijn hebt na een vaccinatie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:51

Ik vind het zelf alleen raar dat je dus bv alleen een snotneus hebt of überhaupt niet eens doorhebt dat je Corona hebt. En dan na weken ineens niet meer kan werken.
En daarmee zeg ik niet dat ik het niet geloof. Maar wel dat ik het bijzonder vind en niet goed begrijp hoe dat dan werkt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:52

Ik vind dat zelf ook een beetje dubieus. Hier komt dat ook alleen voor bij collega's die al niet zo gek waren op werken zeg maar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:58

Mijn schoonzusje heeft dat dus. Die is alleen verkouden geweest. Haar man daarentegen heeft weken in het ziekenhuis gelegen. Beide hebben ze long covid. Ze volgt daar ook een traject voor. Je bent dan niet zichtbaar doodziek geweest. Maar je longen zijn dat dus wel. Daar is schade te zien op ook.

Ze hebben in april 2020 corona gehad dus ze zijn bijna 2 jaar verder en nog altijd niet volledig de oude. En dat komt dus vaker voor. Dit was wel met de oorspronkelijke wuhan versie.

Dus ik vind het nog al wat om mensen dan weg te zetten als lui en geen zin hebben in werken :)

De meeste mensen met long covid zouden niks liever willen dan volledig werken en sporten en alles wat ze daarvoor ook konden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:22

Zeker niet iedereen zal lui zijn , maar overal heb je er wel altijd mensen bij zitten die zwaar misbruik maken van de situatie. En die mensen heb je ook zonder corona wel , zodra het maar kan onder hun werk uit proberen te komen.

Mijn opa en oma zijn dan opgenomen geweest , mijn oma had toen wel plekken in de longen maar die zijn weer helemaal weggetrokken. Beide gelukkig volledig hersteld en vindt ze eigenlijk nog fitter en gezonder eruit zien dan daarvoor.

Mijn tante heel wat jaartjes jonger geeft nog wel vaak aan dat ze klachten heeft die ze voor haar besmetting niet had. Nu zat mijn tante toen ook in een burn-out dus het herstel duurde gewoon heel lang. Maar elke keer als iemand in de familie dan aangaf dat het wel verstandig was na de besmetting om eens naar een huisarts te gaan of er wat mee te doen wou ze dat nooit. Dan ga ik ook altijd wel een beetje twijfelen of het echt is of dat het een beetje wordt gebruikt. Inmiddels is ze dacht ik wel weer hersteld aangezien we ook weer aan het solliciteren is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:24

Maar als jij dusdanige schade aan je longen hebt kan je mij niet wijsmaken dat je toen je corona had geen klachten had.
En dat je dan een maand later ineens niets meer kan.
En nogmaals. Ik weet het niet hè. Maar ik vind dat niet logisch.

De mensen die ik ken met langere klachten hadden dezelfde klachten al tijdens Corona.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:29

Needje schreef:
Ik vind het zelf alleen raar dat je dus bv alleen een snotneus hebt of überhaupt niet eens doorhebt dat je Corona hebt. En dan na weken ineens niet meer kan werken.
En daarmee zeg ik niet dat ik het niet geloof. Maar wel dat ik het bijzonder vind en niet goed begrijp hoe dat dan werkt.

Dat is nu net het gemene onderdeel van Corona. Het is een virus dat zich dus niet beperkt tot de neus, ja de klacht is daar zichtbaar. Maar vervolgens kan het in de rest van je lichaam ook zaken de vernieling in helpen en dat heb je niet direct door.
En in zeer veel long covid gevallen zijn er dus geen afwijkingen op de longen te zien maar zijn mensen soms zwaar de pineut. Ongetwijfeld zullen er enkelen zijn die er misbruik van maken , die vind je altijd en overal.
Maar kijk naar mensen met CVS , pas sinds kort een erkende ziekte waar ook nog geen duidelijkheid over is.
Ik denk dat deze pandemie zorgt voor een grote groep invalide mensen en dat de omvang pad over maanden, misschien zelfs jaren pas duidelijk word.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:38

En wellicht dat een bepaalde psychisch aspect ook meespeelt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:48

Matheno schreef:
Ik vind dat zelf ook een beetje dubieus. Hier komt dat ook alleen voor bij collega's die al niet zo gek waren op werken zeg maar ..

Bij ons ook. 40 uur pw werken, meerdere keren per week sport, feesten e.d. geen probleem.

Iets doen wat van de baas moet en lastig is..pfff heb nog zoveel last van de corona, ik denk niet dat ik dat nu kan doen.

O:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:50

Sunnda schreef:
Matheno schreef:

Bij ons ook. 40 uur pw werken, meerdere keren per week sport, feesten e.d. geen probleem.

Iets doen wat van de baas moet en lastig is..pfff heb nog zoveel last van de corona, ik denk niet dat ik dat nu kan doen.

O:)

En die collega’s doen al exact wat ze voor Corona konden? Incl al dat sporten en werken?