Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:29

Altijd mooi hoe duidelijk jij de cijfers neer kunt zetten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:39

Huertecilla schreef:
Echt onvoorstelbaar hoe grote bewezen risico-factoren die meer dan een druppel zijn niet bespreekbaar zijn maar vaccineren heilig is.

Lijkt inderdaad relatievormen wel Cer. Slecht één is heilig en kritische zijn of iets anders denken wordt op een hoop ver weg gegooid.
Net religie en de vermeend hoger moraal van gelovigen. Heel interessant als dit botst wanneer de dogmas botsen; niet jezus maar vaccineren redt.

Waarom lopen er eigenlijk nog draden over Covid19 op Bokt als er maar één waarheid is?!

Ach zever niet, ze zijn prima bespreekbaar zoals ik al toelichtte. Vaccineren is ook niet heilig, maar wel een belangrijk onderdeel.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:43

Mizora schreef:
En heus, ik vind het sneu voor de mensen van Urk die dachten beschermd te zijn door groepsimmuniteit te hebben bereikt in combinatie bidden aan god. Maar het laat wel heel duidelijk zien dat vaccineren een positief effect heeft gecombineerd met het CTB.

Daarentegen is in Ommen 87 % van de mensen gevaccineerd en daar is het bijna net zo erg als in Urk. Dus vertel het maar... ik weet het niet meer.
Afbeelding
Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:43

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:48

dat komt dan toch door de gezondheidsraad?
die willen niet...
(wie zitten er eigenlijk in die raad? die twee zure gasten van de muppets? )

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:56

Gewoon boosters gaan wegprikken volgens dezelfde volgorde als januari jl. Eerst de ouderen en in direct contact staande zorgverleners, dan de rest van de zorg + medisch hoog risico, dan griepprik plus en daarna verder in leeftijd naar beneden wandelen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Waarom denk je dat dat nieuwe kabinet maar blijft duren, die stellen uit totdat de grootste Covid hobbels genomen zijn zodat zij daarvoor niet meer verantwoordelijk geacht kunnen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:59

Het aparte is dat de groep AZ blijkbaar veel minder ( de helft) antistoffen heeft dan de groep 66 tot 75 die met Pfizer is geprikt. Daarboven weten ze niet aangezien die geen bloed doneren. Dus zou het logischers zijn om de zorg, Janssen en az prikkers het eerst te pakken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:01

Vraagje moeten jullie nu op stal een mondkapje op in de binnenruimtes? Als in bij de zadelkasten en in de kantine? Of werkt dat met de QR code?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:03

Nee, daar heeft hier nog niemand naar gevraagd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:08

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Ik heb uiteindelijk ver buiten mijn regio nog letterlijk 1 huisje kunnen vinden voor 5 personen…..en die heb ik nu :D

+:)+
Vast veel voorpret nu en *\%/* dan gewenst.

Dank je :D
We kunnen zelfs zonder complicatie uit eten blijkt nu. Degene met wie weg gaan is niet ingeent dus dan zou ze moeten testen, maar inmiddels heeft ze het virus nog snel even opgepikt dus dat certificaat is ook binnen :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:11

Ik ben het eens over het feit we zelf ons best moeten doen gezond te leven om zo een goede weerstand te hebben en sterk te blijven en dat daar best aandacht aan besteed kan worden. Echter denk ik dat Covid zo een motherf*cker virus is dat die gezonde mensen er ook best makkelijk onder kan krijgen.
En je dus echt beter gevaccineerd kunt zijn voor extra bescherming.

Laatst zij een arts over de Spaanse griep tijd, dat je toen enkel kon bidden het jou niet zou treffen
En nu in deze tijd er door goed onderzoek en beschikbaar geld vaccins beschikbaar zijn mensen daar zo verdeeld over doen.

Ik denk dat ten tijde van die Spaanse griep men ook maar wat graag beschikking had over een vaccin..

Covid is gewoon echt een klote virus. Maakt niet alleen mensen ziek maar kijk wat al die ellende afgelopen tijd veroorzaakt heeft ook onder elkaar. Dat is eigenlijk om heel verdrietig van te worden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:18

storrum schreef:
Mizora schreef:
En heus, ik vind het sneu voor de mensen van Urk die dachten beschermd te zijn door groepsimmuniteit te hebben bereikt in combinatie bidden aan god. Maar het laat wel heel duidelijk zien dat vaccineren een positief effect heeft gecombineerd met het CTB.

Daarentegen is in Ommen 87 % van de mensen gevaccineerd en daar is het bijna net zo erg als in Urk. Dus vertel het maar... ik weet het niet meer.
[ [url=m/aKOBVI.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MxyL99.png]Afbeelding[/url] ]

Wil je bij screenshots aub ook linkjes plaatsen, dan is het direct duidelijk welke bron erbij hoort.

Maar nee, het is in Ommen niet bijna net zo erg als in Urk. Het gaat over een populatie van ruim 18.000 inwoners met in de afgelopen 4 weken 1 ziekenhuisopname. In totaal zitten ze daarmee op 52 ziekenhuisopnames vanwege covid19 totaal op 13.200 inwoners vanaf 25 jaar (dus meer 25+'ers dan in Urk).

Ommen had vandaag wel een piek qua besmettingen, maar die komen vaker voor en hoeft niet per se te betekenen dat er daadwerkelijk een grote besmettingsgolf doorzet. Het aantal positief getesten per 100.000 gemiddeld over 7 dagen is in Ommen 81 en in Urk 240. Dit terwijl de testbereidheid in Urk zeer laag is (hoewel ik de testbereidheid in Ommen eerlijkshalve ook niet weet, vaak ligt die echter in gevaccineerde groepen hoger dan in ongevaccineerde groepen, en Urk week zelfs nog naar beneden af in ongevaccineerde groepen).

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:33

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:36

Ik zie nu dat ik in december aankom voor een booster als zorgmedewerker.

Vindt het behoorlijk spannend moet ik zeggen... Ook omdat ik nog jong ben en wel regelmatig lees dat dan je immuunsysteem nog beter werkt en de vaccinatie ook wat langer beschermd dan bij iemand die 80 is.

Al begreep ik dat in Israël mensen van alle leeftijden al een booster hadden gehad.

Ik ben wel op een punt dat ik denk ik wil wel een booster dat is al heel wat :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:55

storrum schreef:
Mizora schreef:
Wil je bij screenshots aub ook linkjes plaatsen, dan is het direct duidelijk welke bron erbij hoort.

Hierbij het linkje, ik denk dat ik het verkeerd gezien heb inderdaad.
https://twitter.com/roelgrif/status/145 ... 50/photo/1

Dank je wel voor de bron. Hij legt best interessante kaarten naast elkaar en ik kende hem nog niet, dus ik ga er wat uitgebreider naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:58

bigone schreef:
Het aparte is dat de groep AZ blijkbaar veel minder ( de helft) antistoffen heeft dan de groep 66 tot 75 die met Pfizer is geprikt. Daarboven weten ze niet aangezien die geen bloed doneren. Dus zou het logischers zijn om de zorg, Janssen en az prikkers het eerst te pakken.

Idd, mijn ouders hebben beide az gehad. Ik zou het toch heel fijn vinden als ze snel een booster krijgen, zelf willen ze die ook graag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:04

Jammer dat je niet zomaar kan laten bloedprikken om te kijken hoe het ervoor staat met je antistoffen. Ik ben daar eigenlijk best benieuwd naar. Mijn moeder heeft AZ gehad. Ik ben waarschijnlijk in december al aan de beurt voor een booster, mijn moeder (AZ gehad) op zijn vroegst januari als ik het zo lees. Ik zou graag met haar omruilen, maar dat is geen optie natuurlijk. Hoe dan ook ga ik mijn booster wel halen. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik het puur doe omdat ik bang ben anders mijn qr code te verliezen en omdat ik een lock down niet meer zie zitten en dan aan bepaalde maatregelen ook weiger mee te doen. Met die booster kan ik dat voor mezelf prima rechtvaardigen.

Bizarre cijfers wat betreft Urk, maar wel met een duidelijke boodschap dat vaccineren echt meehelpt aan het onder controle houden van en jezelf beschermen tegen ernstig ziek worden door corona.

Ik blijf het jammer vinden dat met dergelijke cijfers en de wetenschap dat veel opnames komen door niet gevaccineerden en gevaccineerden op hoge leeftijd en gevaccineerde kwetsbaren, er niet wordt ingezet op per direct en op hoog tempo ouderen en kwetsbaren een derde vaccinatie te geven (dit was te verwachten, waarom is dit scenario al niet achter de schermen uitgewerkt waardoor snel en doelgericht geboosterd kan worden!??) en daarnaast tijdelijke strenge maatregelen in te voeren voor niet gevaccineerden?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-11-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:04

Mizora schreef:
Dank je wel voor de bron. Hij legt best interessante kaarten naast elkaar en ik kende hem nog niet, dus ik ga er wat uitgebreider naar kijken.

Graag gedaan :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:06

Vayo, dat kan wel toch? Je moet het echter gewoon zelf betalen bij een commerciele aanbieder.
Even een willekeurige hit uit google:
https://testjegezondheid.nl/overzicht-t ... d-19-virus

Je moet er enkel om denkem om de juiste test te doen. De test voor doorgemaakte ziekte is niet dezelfde test die je moet gebruiken na het vaccin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:13

Ik heb in augustus pas de tweede gehad dus ik hoef voorlopig nog geen booster denk ik.
Is er al iets bekend over de tijd na de tweede prik bij Pfizer en Moderna? Ik zou zeggen elk jaar herhalen, net als de griepprik maar misschien werkt dit iets anders?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:13

Sizzle schreef:
Vayo, dat kan wel toch? Je moet het echter gewoon zelf betalen.

Oh en dan via een commercieel bedrijf? Ik bedoel echt via je huisarts onder de zorgverzekering. Eigenlijk het liefst nog compleet vergoed zonder eigen risico, net als het testen.
Ik zie net je edit! Dank je.

Zolang aantoonbare antistoffen nog niet zorgen voor een uitstel van vaccineren net zoals bij titeren, laat ik toch wel die booster zetten. Dan is het mij mijn geld niet waard, zo’n commerciële antistoffen test. Ik ben veel te bang dat er kort erna bekend wordt dat mijn qr code komt te vervallen en er teveel ruimte komt tussen mijn 2e en 3e vaccinatie. Wat dat betreft merk ik echt dat mijn vertrouwen laag is en ik bang ben dat ze sommige dingen ineens kunnen veranderen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:16

Popstra schreef:
Ik ben het eens over het feit we zelf ons best moeten doen gezond te leven om zo een goede weerstand te hebben en sterk te blijven en dat daar best aandacht aan besteed kan worden. Echter denk ik dat Covid zo een motherf*cker virus is dat die gezonde mensen er ook best makkelijk onder kan krijgen.
En je dus echt beter gevaccineerd kunt zijn voor extra bescherming.

Dat is kort en duidelijk samengevat.
Helemaal mee eens.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:00

Maar als je nu kijkt op het dashboard naar de ziekenhuis en ic bezetting en opnamen en dat vergelijkt met vorig jaar begin november, dan zie je dat we qua positieve testen ongeveer gelijk lopen met vorig jaar. Wellicht wat minder testbereidheid, maar effect 85% vaccinaties is lastig te herleiden hieruit. Ziekenhuisopnamen en ic beiden ongeveer de helft van wat het vorig jaar was. Hebben we dan zoveel meer besmettingen (ongetest)? Anders zou je toch verwachten circa 75% minder uit te komen qua ziekenhuis en ic?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:11

Ik vind het wel heel lastig. Ik heb o.a en misschien wel vooral het vaccin genomen om mijn omgeving te beschermen. Daar werd toen ook heel hard mee gepusht. Nu blijkt het helemaal niet zo te zijn en neem je eigenlijk alleen het vaccin voor je zelf, maar ik ben gezond en jong. Ik heb wel meer moeite met het vaccin nemen zeg maar.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:16

veerledec schreef:
Maar als je nu kijkt op het dashboard naar de ziekenhuis en ic bezetting en opnamen en dat vergelijkt met vorig jaar begin november, dan zie je dat we qua positieve testen ongeveer gelijk lopen met vorig jaar. Wellicht wat minder testbereidheid, maar effect 85% vaccinaties is lastig te herleiden hieruit. Ziekenhuisopnamen en ic beiden ongeveer de helft van wat het vorig jaar was. Hebben we dan zoveel meer besmettingen (ongetest)? Anders zou je toch verwachten circa 75% minder uit te komen qua ziekenhuis en ic?

Vorig jaar deze tijd hadden we geen Delta, was de horeca en evenementen branche al bijna een maand dicht en waren er nog diverse andere maatregelen (volledig thuiswerken, 1,5 m etc) . Ik vind het wel logisch dat er nu véél meer(onteste) besmettingen zijn.
Laatst bijgewerkt door Swah op 10-11-21 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt