Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:43

bigone schreef:
Aangezien nu hele hordes jongeren besmet terugkomen uit het buitenland waar ook de Britse jongeren volop aanwezig zijn kan het maar zo zijn dat we over vier weken volop in de Delta variant zitten, helaas. Met twee vaccinaties ben je beschermd, met één niet voldoende. En de symptomen zijn vooral keelpijn hoofdpijn hoesten dus lijkt het veel meer op een simpel verkoudheidje. Ik hoop toch de iedereen de komende weken volop blijft testen anders kan het nog wel eens een vervelende twee maanden zijn.

Ik ben ook een beetje bang voor na de zomer. Net als vorig jaar. Lang leven de lol en jeej vakantie. En daarna weet gezellig met z'n allen niets meer mogen omdat versie x huishoud in nl terwijl er nog niet voldoende mensen gevaccineerd zijn.

Ik ben blij hoor dat we weer meer mogen. En ik ga ook leuke dingen doen (behalve reizen en feesten), maar hoop wel dat het allemaal goed gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:43

Echwel schreef:
2 jaar niet weg als je 20 bent
Heb je nog zeg 55 jaar om wel te gaan

2 jaar niet als je 70 bent heb je nog in dezelfde berekening 5 jaar om te gaan

Als ik naar mezelf kijk, ik ben er ergens tussenin. En ik had juist toen ik rond de 20 was het idee dat het toen allemaal moest gebeuren. Als ik toen niet weg had gekund om wat voor reden dan ook had ik dat vreselijk gevonden. Ik kan natuurlijk niet bedenken hoe ik er in sta als ik zelf 70 ben. Dat duurt nog wat jaartjes.

Maar het wachten tot we weer kunnen duurt niet lang. Als iedereen gevaccineerd is, en een 2e prik heeft gehad zou het imo best weer moeten kunnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:48

Ik lees toch steeds dat men problemen heeft met 'plezier vakantie reizen'....

maar wellicht heeft het wel invloed op werkreizen.. ik kan me voorstellen dat het ook goedkoper is, om een beeldbelconferentie te hebben dan met t vliegtuig te gaan..

En er zal verschil zitten in hoe je reist.. bij elkaar in een vliegtuig of trein, of zelf met een auto (wat slechter is voor het milieu) of met een oude camper (nog slechter voor het milieu misschien). Of lopend of met de fiets, maar dan kom je niet heel ver..
En of je dan naar een drukke discotheekbarfeestjes gelegenheid gaat, of lekker rustig op een resort of in een bos/op de heide gaat zitten chillen met het gezin (of in je upje)

Citaat:
´Toerisme´ is een ruim en vaag begrip trouwens.
Over wie heb je het daarmee?

De kleine ondernemers, de strandtentjes, restaurantjes, kano verhuurders, duikscholen, botenverhuur, fietsenverhuur, gidsen, bed&breakfasts, kleine hotelletjes, lunchrooms, campings.. dat soort mensen... :j
Maar geen idee of die allemaal (of een groot gedeelte) al wat anders zijn gaan doen, of dat in hun omgeving mogelijk is (er zijn, meen ik hele regio's die afhankelijk zijn van tourisme omdat ze zo klein zijn dat de 'eigen' inwoners geen markt zijn... maar ik heb daar niet voor geleerd, dus ik weet het niet)

Qua vakantie en leeftijd.. daar kun je weinig van zeggen. Heel vroeger konden mensen sowieso weinig op vakantie ver weg. Dat was echt voor de 'rijken'.. Toen gingen mensen gewoon camperen ofzo.
Ik ben voor het eerst op 'vakantie' geweest toen ik 40 was, 5 dagen naar het buitenland met een vliegtuig.. een paar jaar later nog een keer..
Ik heb geen idee of ik dat later nog kan... ergens is er ook de filosofie dat je uit het leven moet halen wat erin zit, maar dan nu wel met de fiets of lopend ofzo :j (prachtige landschappen, eilanden, woestijnen, exotische landen etc moeten wachten).
Ik vind het momenteel sowieso geen prettig idee om (ver) op vakantie te gaan.. Misschien over een jaar of 2.. geen idee nog.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:51

Ik vind reizen momenteel ook nog te vroeg en te vrijblijvend. Ik vind het vragen om meer mutaties. Ik houd ook van reizen en vakantie, maar kies bewust voor een camping in Nederland met privé sanitair. Zolang alles in eigen land nog niet normaal is, ik officieel nog afstand moet houden van vrienden en familie en er een dringend advies geldt voor het ontvangen van Max. 4 personen per dag vind ik het nog te vroeg om naar het buitenland te gaan. Ik vrees er wel voor wat er allemaal weer mee terug genomen wordt Nederland in.
Zorg nu eerst eens dat in eigen land alles weer kan.

De eerste berichten zijn er al van een aantal jongeren die met een besmetting terug zijn gekomen uit het buitenland.

En dan in het najaar weer een hoop strenge maatregelen? Daar pas ik echt voor. Mijn familie en vrienden ga ik echt niet meer buiten de deur houden of geforceerd afstand van houden. Zij hebben zich allemaal laten vaccineren of laten zich zsm als kan vaccineren. En verder denken zij er hetzelfde over. Ik hecht meer waarde aan jaarrond in eigen land een normaal privé leven met familie en vrienden zoals ik wil, dan een korte vakantie in het buitenland.

Prima dat mensen die keuze maken. En eerlijk … vakantie in het buitenland is ook heerlijk. Maar als dit tot gevolg heeft dat er teveel mensen op vakantie gaan naar het buitenland en er zo allerlei nieuwe mutaties Nederland binnen worden gebracht, kun je niet meer verwachten dat anderen hier de gevolgen van moeten dragen in de zin van zware maatregelen.

Gelukkig heb ik heel veel vertrouwen in de vaccins. Pfizer schijnt goed te werken tegen de delta variant. En Pfizer is relatief makkelijk aan te passen aan de heersende varianten. De meest kwetsbaren hebben zich al kunnen laten vaccineren. En verder gaat het toch ook acceptatie worden dat dit er bij gaat horen. En ik denk dat met vaccineren dat wel in evenwicht gaat blijven. Mensen worden steeds ouders, we proberen het leven steeds maakbaarder te maken. Ergens houdt het ook op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:52

Echwel schreef:

En als je 70 bent heb je al 50 jaar gehad om te gaan en als je 20 bent niet. Kom op zeg :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:53

SusanH schreef:
Echwel schreef:

Als ik naar mezelf kijk, ik ben er ergens tussenin. En ik had juist toen ik rond de 20 was het idee dat het toen allemaal moest gebeuren. Als ik toen niet weg had gekund om wat voor reden dan ook had ik dat vreselijk gevonden. Ik kan natuurlijk niet bedenken hoe ik er in sta als ik zelf 70 ben. Dat duurt nog wat jaartjes.

Maar het wachten tot we weer kunnen duurt niet lang. Als iedereen gevaccineerd is, en een 2e prik heeft gehad zou het imo best weer moeten kunnen.

Het leven is zelforganiseren op de rand van een chaos.
Daarbij gebeurt poep ons allemaal.
Met 20 weet je niet of je 21 gaat worden bijvoorbeeld.
Carpe diem.
Wát je plukt en wáár... Kan op de ATB door de Ardennen zijn of met het vliegtuig op het strand in Puket gaan liggen.
Het grote punt is dat dit Covid19 drama heeft geïllustreerd dat het ziekte-risico deel van de overweging zou moeten zijn. Net als vervuiling en effect op locale ecologie.
Daarbij is het maar net hoe egoïstisch je wel/niet bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:00

Vorig jaar zomer kon er toch ook gewoon gereisd worden ? Vanaf 1 juli ging alles overal open en kon je gaan en staan waar je wilde.
Of laat mijn geheugen mij nu zo in de steek ? :P

Met 300 in een vliegtuig gaan zitten, is misschien niet zo'n goed idee maar als het toegestaan is, maken mensen er toch gretig gebruik van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:05

Voor iedereen is het vervelend.
Dat vergelijken heeft zo weinig zin.
Maar die vakanties had van mij verboden mogen worden. In eigen land kun je je ook vermaken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:06

DuoPenotti schreef:
Voor iedereen is het vervelend.
Dat vergelijken heeft zo weinig zin.
Maar die vakanties had van mij verboden mogen worden. In eigen land kun je je ook vermaken.

Moet er wel en plek zijn en het betaalbaar zijn... maar dat is het al jaren niet meer

DuoPenotti

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:09

Dat gaf je een poos geleden ook aan, tenminste meen dat jij dat was. :)
En heb toen gegoogeld en kwam toen zo tig huisjes tegen in de gevraagde prijsklasse.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:10

Kamperen is niet duur. Wij betalen voor een heel seizoen op de camping evenveel als je in het hoogseizoen voor 1 week betaalt als je in een luxe huisje gaat zitten. Huisjes zijn niet te doen. Zeker niet als je het met de prijzen voor een kampeerplek vergelijkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:11

Wij hebben voor 337 euro een eigen huisje met allerlei luxe voor volgende week maandag tot vrijdag. Dus voor twee personen. Is dus 170 P.P...

Je moet wel goed zoeken. Maar in eigen land weg kan prima. Ik voel me er ook niet goed bij om (ongevaccineerd) ver op vakantie te gaan. Moet wel zeggen dat als Duitsland open was geweest ik daar heen gegaan was. Puur omdat het daar goedkoper, ruimer en “ een ander land” is. Nu woon in deeltijds in Nijmegen dus Duitsland is sowieso om de hoek. :P

Maar echt vliegen en drukke toeristische bestemmingen kan ik niet begrijpen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:26

ik stond voor 208 euro een week op een camping in Friesland, plek met privé sanitair, voor 2 personen, dat is dus 104 euro p.p. Dat vind ik nog best te doen
In september heb ik een duurdere camping geboekt in Zeeland, maar daar sta ik ook een week voor 300 euro (150 p.p.) met privé sanitair.
Het is even zoeken, maar zonder privé sanitair is het veel goedkoper! (maar dat wil ik dan weer niet)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:35

Gewoon niet mensen gaan vertellen wat en waar en of ze wel op vakantie moeten gaan . Mensen moeten het zelf weten en voor de één is dat een maand backpacken , de ander drie weken op de camping in lutjebroek. Of vijf keer per jaar naar Ibiza. Zolang ze zich verantwoordelijk gedragen en na thuiskomst even op blijven letten heb ik er geen moeite mee.( waarbij ik die vijf keer per jaar zwaar overtrokken vind maar dat was voor Corona ook al zo).

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:38

Reizen op zich hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het gedrag tijdens de vakantie en na terugkomst wel.
Gaat de jeugd hele nachten dronken feesten met veel nationaliteiten bij elkaar, zal dat veel meer risico geven dan mensen die de natuur in trekken om te kamperen ver van alle drukte.
Dus ja, ik verwacht wel weer problemen van feestvakanties.

Ik heb in april nog intercontinentaal gevlogen zonder problemen en met testen en quarantaine achteraf en nogmaals testen daarna. En tijdens het verblijf (werk) in een bubbel van 6 geteste personen gebleven.
Dan geeft dat echt amper risico voor andere mensen.
En nu ik zelf volledig geënt ben, is het voor mijzelf ook een stuk veiliger.
Maar nog steeds zal ik het testen en quarantaine blijven doen na reizen. Juist voor andere mensen.
Kost me een hoop geld en zal vaak getest moeten worden dit jaar. Maar vind het nogal asociaal om het niet te doen.
En ja ik kom wel aan die 5x per jaar reizen.

Mensen die vanaf feestvakanties zonder testen of quarantaine weer direct aan het (vakantie)werk gaan, ik kom ze liever niet tegen...
Maar alle vrijblijvende regels gaan niets helpen, mensen houden zich er al niet eens aan als het wel verplicht is. Zolang 20/25% van de positief geteste mensen niets eens thuisblijven dan is het dweilen met de kraan open bij dat soort mensen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:41

Nou ja dat vind ik makkelijk gezegd als straks blijkt dat op deze wijze weer nieuwe varianten Nederland binnen worden gebracht.

Zoals jij vindt dat niemand een ander hoeft te vertellen of, waar en hoe ze op vakantie moeten gaan … hoeft niemand mij te vertellen hoe ik met mijn vrienden en familie om moet gaan (afstand, aantal). Dit is dan tussen mij en die vriend of dat familielid.
Ook straks als er een nieuwe golf zou komen door allerlei mutaties hoeven ze hiervoor bij mij niet meer aan te kloppen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:43

MarijeR schreef:
Reizen op zich hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het gedrag tijdens de vakantie en na terugkomst wel.
Gaat de jeugd hele nachten dronken feesten met veel nationaliteiten bij elkaar, zal dat veel meer risico geven dan mensen die de natuur in trekken om te kamperen ver van alle drukte.
Dus ja, ik verwacht wel weer problemen van feestvakanties.

Ik heb in april nog intercontinentaal gevlogen zonder problemen en met testen en quarantaine achteraf en nogmaals testen daarna. En tijdens het verblijf (werk) in een bubbel van 6 geteste personen gebleven.
Dan geeft dat echt amper risico voor andere mensen.
En nu ik zelf volledig geënt ben, is het voor mijzelf ook een stuk veiliger.
Maar nog steeds zal ik het testen en quarantaine blijven doen na reizen. Juist voor andere mensen.
Kost me een hoop geld en zal vaak getest moeten worden dit jaar. Maar vind het nogal asociaal om het niet te doen.
En ja ik kom wel aan die 5x per jaar reizen.

Mensen die vanaf feestvakanties zonder testen of quarantaine weer direct aan het (vakantie)werk gaan, ik kom ze liever niet tegen...
Maar alle vrijblijvende regels gaan niets helpen, mensen houden zich er al niet eens aan als het wel verplicht is. Zolang 20/25% van de positief geteste mensen niets eens thuisblijven dan is het dweilen met de kraan open bij dat soort mensen...

Ik heb toevallig enkele weken terug een vlog van iemand gekeken die op een testvakantie ging. Iedereen negatief bij vertrek en daar ineens 6 positief. Zoveel vertrouwen heb ik niet in de testen en als je toch onverhoopt net besmettelijk bleek toen je in het vliegtuig zat, of ov of wat dan ook, kun je toch een hoop mensen besmetten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:44

Marije , jij ligt niet vijf keer per jaar op Ibiza, soms moet je voor je werk gewoon op pad. En ook al lag je wel vijf keer op het strand, jij neemt wel maatregelen.
Dat er nu jongeren de afgelopen week in grote getale positief getest zijn terugkomend van diploma reisje, alle remmen los is link. De 300 hebben zich laten testen ivm klachten maar de 100 met snotneus misschien niet en is dat de Delta met een R waarde van 6 dan gaat het snel, heel snel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:02

Niet iedereen wil naar een camping he...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:06

Nee ik ook niet, daarom blijf ik thuis.
En ik begrijp dat dit ook niet voor iedereen prettig is.
Maar soms denk ik ook wel eens het is dan maar zo.
Misschien dat mensen ook kunen leren met niet in hun ogen perfecte bestemming ook fijn kan zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:08

Ik wil heel graag weer backpacken en zou in 2020 naar Midden-Amerika gaan. Dat stel ik sowieso nog een jaar uit. in plaats daarvan overweeg ik een kitesurfvakantie in het najaar naar ergens waar het warm is, maar dat kan ook met verschillende nationaliteiten zijn. Dus ik ben wat in dubio.

Sclimpre

Zo jammer dat mensen bij vakantie altijd denken aan vliegtuig-hotel-overvol strand-feesten.
Terwijl vakantie ook net het opzoeken van rust kan zijn.
Familie van ons hebben een huisje in de Cevennen, heel klein huisje op 10ha grond. Als ze een levende ziel wilen zien moeten ze naar het dorpje een paar km verderop. Als ze willen bellen moeten ze naar de top van een heuvel gaan want anders geen ontvangst. Toch was het een hele tijd verboden daarheen te gaan.

purny

Overigens dacht ik dat we dat stadia al voorbij waren om iemand scheef aan te kijken of ie wel of niet op vakantie naar het buitenland gaat.
Ik vind het gewoon fijn als ik niet raar word aangekeken dat ik op vakantie in het buitenland zal gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:10

Ik ben dat stadia nooit voorbij geweest en zal dat ook niet zijn totdat in alle landen corona weinig meer voorkomt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:14

Ik kan me soms zo ergeren aan nieuwberichten. Net als gisteren een bericht dat er in een verpleeghuis ergens corona was uitgebroken ondanks dat de bewoners waren gevaccineerd. Grote krantenkoppen. Maar dan lees je pas helemaal onderin met kleine lettertjes dat van alle bewoners er niemand echt ziek is geworden of overleden. De meesten hadden geen klachten of lichte griepverschijnselen. Dan werkt het vaccin toch gewoon prima.