Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:42

purny schreef:
Sizzle schreef:
Krijg net de tandarts rekening, 15 euro pp (we waren met z’n 3-en) corona hygiene kosten. De corona kosten zijn hoger dan het basisbedrag voor de kontrolle en we moesten zelf het mondkapje meenemen :+

Ik heb een ander topic geopend over mijn tandartsrekening. Hierbij rekent infomedics 5 euro extra per termijn.
Ik moet voor 2 gaatjes vullen en verdoving 150 euro neerleggen

Ik neem aan dat je in termijnen betalen bedoelt? Dan kan ik er nog wel in komen, voor hen is het extra administratie en ze moeten langer op hun geld wachten.

Sizzle schreef:
Ik vraag me af of die besmette persoon daar rechtelijke problemen mee kan verwachten door opzettelijk en bewust deel te nemen terwijl bekend is dat je besmet bent.

Iets meer logica zou wel schelen als je wilt dat mensen iets serieus nemen. Je mag nu uit de trein gegooit worden als je in je 1-tje in een lege wagon zit zonder masker maar als je een broodje eet in een vol-bezette 4 zit is het geen probleem :+

Misschien kan hij aangeklaagd worden als er nu mensen in isolatie moeten en daardoor inkomsten mislopen?
Hoe is het in Zwitserland eigenlijk? Hebben jullie al een Corona app?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:45

Sizzle schreef:
Ik vraag me af of die besmette persoon daar rechtelijke problemen mee kan verwachten door opzettelijk en bewust deel te nemen terwijl bekend is dat je besmet bent.

Ik zou zo'n iemand inzicht in het hele lijstje consequenties gunnen: dankzij jou moeten er zoveel mensen thuis blijven, dankzij jou kan zij niet naar de begrafenis van haar tante, dankzij jou kan hij niet naar school, dankzij jou kan hij niet voor zijn hulpbehoevende vader zorgen, dankzij jou lijden bedrijven €x verlies, dankzij jou zijn zoveel mensen geïnfecteerd geraakt en als het tegenzit: dankzij jou zijn er zoveel dood.

Wat een #$%*!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:59

Destination schreef:

Ja, het bedrijf waar ik werk heeft er aan meegewerkt :D
Ik heb hem zelf nog niet.

Het was hier al wekenlang enorm rustig met 15-30 besmettingen per dag maar nu de clubs weer open zijn zit het meteen weer op 100-150 en nu spreken ze weer over versoepelingen intrekken.
IC belasting is zo‘n 20 patienten op het moment.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-07-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:00

Cer schreef:
Ach, mondkapjes schijnen sowieso niet te helpen, zeggen sommige mensen...
Ik denk dan maar, alles kleine beetjes helpen :j

Nee het helpt niet, daarom worden ze in Frankrijk, Duitsland ea landen op veel plaatsen verplicht gesteld :x

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:03

pien_2010 schreef:
Cer schreef:
Ach, mondkapjes schijnen sowieso niet te helpen, zeggen sommige mensen...
Ik denk dan maar, alles kleine beetjes helpen :j

Nee het helpt niet, daarom worden ze in Frankrijk, Duitsland ea landen op veel plaatsen verplicht gesteld :x

Ook dat zegt nog niet zoveel. Ik zie niet specifiek hier meer besmettingen omdat het in de winkel niet hoeft.
Maar ieder land doet zijn best. Ga je daar dus heen pas je, je dus aan. Maar ik vind het geen gezicht al die mondkapjes op de kin op een Duits terras. Op oké maar zo hangend :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:04

Sizzle schreef:
Destination schreef:

Het was hier al wekenlang enorm rustig met 15-30 besmettingen per dag maar nu de clubs weer open zijn zit het meteen weer op 100-150 en nu spreken ze weer over versoepelingen intrekken.

Tof! Hij is ook al beschikbaar voor breder publiek als ik het goed begrijp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:06

Sizzle schreef:
Destination schreef:

Je ziet het op meer plekken in de wereld waar het nachtleven weer open gaat. Ik vrees toch dat er een paar dingen zullen zijn die voorlopig echt nog niet kunnen.

Nog Twentenaren die de corona-app willen testen? https://www.onderzoektwente.nl/vragenlijst.html

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:08

Dat zie je hier ook Destination, en dat is slecht. Mondkapjes en de neus is vrij, mondkapjes die even omlaag gedaan worden. Bizar.
Maar de meeste mensen gaan er goed mee om. Mij helpt het om juist goed de puntjes op de i te zetten als het gaat om afstand houden, niets aan raken, extra goed handen wassen, bij binnenkomst en vertrek handen desinfecteren etc.
Dat komt omdat ik alleen mondkapje opdoe in binnen situaties waar het verplicht is cq er meer mensen zijn.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:12

Destination, ja sinds vorige week te downloaden.

Ik vind het vooral krom dat men spreekt over extra maatregelen in winkels en weer thuiswerken maar met geen woord rept over het weer sluiten van de clubs.
Ik vraag me af wat daar voor gedachte achter zit (bang voor illegale feesten wellicht).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:31

Wij zijn nu een week in Nederland en zien hele grote verschillen met Spanje. Waar in Spanje de mondkapjes overal gedragen worden (vraag soms niet hoe!), zie ik ze hier echt helemaal niet. Maar voor mijn gevoel is er wel veel meer respect voor afstand in Nederland. Alsof de mondkapjes mensen het gevoel geven dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet.

Ik ben bij twee supermarkten geweest, waar ik keurig een schoongemaakt winkelwagentje kreeg of het zelf kon schoonmaken. Op een terras mijn handen desinfecteren, tafels netjes op afstand. We zijn op visite geweest bij een paar mensen (tja, we zijn niet voor niets in Nederland) maar ook zonder zoenen, handen geven en op gepaste afstand aan tafel bij elkaar, waar mogelijk buiten. En ja, we raken koffiekopjes aan, maar ik geloof eerlijk gezegd niet meer zo in die contactbesmetting. Wel heb ik handgel in de auto en doekjes in mijn tas, als het niet prettig voelt, gebruik ik ze zeker.

Net stond een vriendin voor de deur die wilde knuffelen, dát heb ik dus wel afgewezen, elleboogje is genoeg!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:59

Sizzle schreef:

Wij ( belgie ) hebben nog altijd + 80 nieuwe besmettingen per dag en er wordt alsmaar meer versoepeld :+
Enkel de discotheken zijn nog niet open en geen grote evenementen. Dat kan pas vanaf 1 sept.

Zolang de ziekenhuis belasting relatief laag blijft, is het aantal bijkomende besmettingen van geen belang denk ik.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:10

Afbeelding

Niet handig als je een bereik van bijna 1 miljoen hebt op fb.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:12

sureido schreef:
[ [url=m/1lUQm7.png]Afbeelding[/url] ]

Niet handig als je een bereik van bijna 1 miljoen hebt op fb.

Zij komen wel vaak negatief in het nieuws zeg maar negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:12

Rumag is sowieso niet zo handig

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:15

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Wij ( belgie ) hebben nog altijd + 80 nieuwe besmettingen per dag en er wordt alsmaar meer versoepeld :+
Enkel de discotheken zijn nog niet open en geen grote evenementen. Dat kan pas vanaf 1 sept.

Zolang de ziekenhuis belasting relatief laag blijft, is het aantal bijkomende besmettingen van geen belang denk ik.

Toch wel want het aantal ziekenhuisopnames is een gevolg van de besmettingen. Alleen komen de ziekenhuisopnames wat later.
Ik had wel uit de berichten van Sizzle begrepen dat de tracing in Zwitserland wel goed loopt, in Belgie schijnt dat maar niet te willen lukken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:17

Ook dat is niet helemaal terecht. Niet iedereen wordt zo ziek dat hij moet worden opgenomen. Dat balans moet in orde zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:32

Sinds in Nederland iedereen met klachten kan testen heb je gemiddeld 100 besmettingen per dag en maar enkele ziekenhuisopnames . En wanneer iedereen met klachten ging testen hadden we wel 3 a 400 besmettingen per dag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:38

bigone schreef:
Sinds in Nederland iedereen met klachten kan testen heb je gemiddeld 100 besmettingen per dag en maar enkele ziekenhuisopnames . En wanneer iedereen met klachten ging testen hadden we wel 3 a 400 besmettingen per dag.

En die getallen baseer je op?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:38

Sclimpre schreef:
Toch wel want het aantal ziekenhuisopnames is een gevolg van de besmettingen. Alleen komen de ziekenhuisopnames wat later.
Ik had wel uit de berichten van Sizzle begrepen dat de tracing in Zwitserland wel goed loopt, in Belgie schijnt dat maar niet te willen lukken.

De tracing in Belgie wil inderdaad niet echt lukken nee :') De software kan het ook al niet aan :+

Volgens mij wordt hier ( belgie ) zelfs niet echt veel getest want schrik voor tekort aan testmateriaal enz... Dus die 80+ per dag zal dan maar een hele kleine fractie zijn van het werkelijke aantal nieuwe gevallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:39

Op het aantal testen wat dagelijks gedaan word, aantal positieve tests en het feit dat net dertig % van de mensen met klachten zich laat testen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:42

bigone schreef:
Op het aantal testen wat dagelijks gedaan word, aantal positieve tests en het feit dat net dertig % van de mensen met klachten zich laat testen.

Dat vind ik een forse conclusie op basis van heel weinig.

Ook in andere landen om ons heen zal lang niet iedereen zich laten testen. Dus zullen de besmettingen daar ook hoger liggen. Die conclusie trek je nu niet.
Voor nu zijn hier nog geen brandhaarden ontstaan. Voor nu vind ik dat geruststellend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:47

Dat verschil met testen was vooral in het begin erger. Waar toen NL nog met tekorten zat werden wij al laagdrempelig getest, dat zag je vooral in het verschil besmetting vs IC. NL had veel IC ballast en overledenen maar relatief weinig geregistreerde besmettingen. Bij ons was het door het vele testen andersom waarbij de aantallen besmettingen hoog waren maar er nooit een nationale IC overbelasting geweest is (wel een paar regio‘s).

Nu is het denk ik overal redelijk vergelijkbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:52

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Dat vind ik een forse conclusie op basis van heel weinig.

Ook in andere landen om ons heen zal lang niet iedereen zich laten testen. Dus zullen de besmettingen daar ook hoger liggen. Die conclusie trek je nu niet.
Voor nu zijn hier nog geen brandhaarden ontstaan. Voor nu vind ik dat geruststellend.

Ik heb het over Nederland , buitenland weet ik niet in hoeverre er testbereidheid bij mensen is.
En fors , valt wel mee. Belangrijker is het aantal ziekenhuisopnames.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:53

Sizzle schreef:
Dat verschil met testen was vooral in het begin erger. Waar toen NL nog met tekorten zat werden wij al laagdrempelig getest, dat zag je vooral in het verschil besmetting vs IC. NL had veel IC ballast en overledenen maar relatief weinig geregistreerde besmettingen. Bij ons was het door het vele testen andersom waarbij de aantallen besmettingen hoog waren maar er nooit een nationale IC overbelasting geweest is (wel een paar regio‘s).

Nu is het denk ik overal redelijk vergelijkbaar.

Dat denk ik dus ook ook.

https://www.dvhn.nl/groningen/Op-vakant ... LmW7XFu-is

Nou wie nog veilig op vakantie wil :+ graag klachtenvrij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:53

Morgen komen de eerste toeristen. Morgen de finishing touch buiten, want binnen kom ik niet meer. Schoon is schoon.
We hebben een virtueel filmpje gemaakt dus dat is de rondleiding en hoef ik niet mee naar binnen.