Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:19

_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:
Plastic schermen. Voor jou als nagelstyliste klant handen goed laten wassen/desinfecteren, en dan een plastic scherm. Hand er onder door. In de taxi kan ook een plastic scherm.
Er zijn heus wel oplossingen voor veel dingen. Niet voor alles helaas, maar wel veel.

*D :')
[ Afbeelding ]

_O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:20

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:
Zag net een bericht over meer drugsvangsten. Dat zal je job momenteel maar zijn, in de drugshandel... Dan heb je ook barre tijden nu haha.

Misschien die grenzen maar mooi dicht laten over een poosje. Er zal wel meer niet doorheen komen wat anders zonder problemen kan.

Ik ben geen voorstander van alle ellende die drugs met zich meebrengt. Maar als de gehele drugshandel niet (meer) zou bestaan zou dat voor veel meer mensen problemen opleveren dan dat het nu doet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:20

Ik zie nog een mogelijkheid voor me....... _/-\o_ :j met een beroep en een brievenbus

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:22

mvdende schreef:
De 1,5m economie voor een paar maanden zie ik wel zitten. Dan kunnen iig de restaurants enz weer open.

Maar het gaat hopelijk niet de toekomst voor langere tijd zijn!

Ik begin nu toch wel bang te worden dat we niet 1 juli van dit corona gebeuren af zijn. Ik had 3 maanden verwacht, maar ben bang dat we volgend jaar zomer pas weer echt naar ons oude normaal terug kunnen.

En als je dus een deel van je vrijheid terug krijgt via zo’n app, zou je daar een deel van je privacy voor opgeven als je alweer meer ‘normaal’ kan rondlopen i.p.v. pas volgend jaar zomer?

Janine1990

Ik wet vanochtend wakker gebeld door een Duits nummer. Een vrouw die (na herhaling in het Engels) zei dat ik naar binnen mocht rijden... :?

Begin me ineens af te vragen of het misschien een drive-through testcentrum was voor corona. Nummer was niet te traceren maar kwam uit NRW.

Ja ik sliep uit, heb vakantie. Stress moet er even af.

_Penotti

PSvanLot schreef:
Ik ben geen voorstander van alle ellende die drugs met zich meebrengt. Maar als de gehele drugshandel niet (meer) zou bestaan zou dat voor veel meer mensen problemen opleveren dan dat het nu doet.

Hoe bedoel je dat?
welke problemen zijn er als men geen coke meer kan snuiven?
Wiet en pillen worden toch wel in Nederland gemaakt, dus niet bang zijn voor dat het pilletje op het festival niet meer kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:23

Op het moment dat een maatschappij op lange termijn banger is om stervelijk te zijn dan de waarde van affectie en intimiteit op waarde te schatten dan ga ik verhuizen.
Beschermen is prima, maar als daaruit zou vloeien dat we voor een afstandelijke, contactloze, sterile maarschappij gaan om maar zo lang mogenlijk te kunnen leven dan vertek ik naar een land waar ik wellicht korter leef maar wel de intensiteit van het leven waarderen kan.

Ik geloof echter nooit dat op lange termijn zulke afstandelijkheid houdbaar is. Nu in de huidige maatschappij sterven bijv. In Duitsland als 50 personen per dag (!) aan zelfmoord. Die aantallen schieten waarschijnlijk door het dak als de maatschappij verder verkilt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:23

rien10 schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid voor me....... _/-\o_ :j met een beroep en een brievenbus

Jij bent in en in slecht :')

Ik moet ineens aan dat nummer van Bloodhound Gang denken... Eigelijk de clip :')

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:26

Slecht, noem jij mij slecht? Ik noem het een gat in de markt!

Bloodhound Gang, ik ga googlen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:26

Karlijnxxx schreef:
mvdende schreef:
De 1,5m economie voor een paar maanden zie ik wel zitten. Dan kunnen iig de restaurants enz weer open.

Maar het gaat hopelijk niet de toekomst voor langere tijd zijn!

Ik begin nu toch wel bang te worden dat we niet 1 juli van dit corona gebeuren af zijn. Ik had 3 maanden verwacht, maar ben bang dat we volgend jaar zomer pas weer echt naar ons oude normaal terug kunnen.

En als je dus een deel van je vrijheid terug krijgt via zo’n app, zou je daar een deel van je privacy voor opgeven als je alweer meer ‘normaal’ kan rondlopen i.p.v. pas volgend jaar zomer?

Als restaurants, terrassen, campings en atractiepark enz weer open gaat en de app vrijwillig is, misschien wel.

Maar niet zoals het nu gaat, met alles gesloten of als de app verplicht gaat worden en de kans groot is dat je steeds wéér in quarantaine moet. Want dan heb je juist minder vrijheid dan dat je nu hebt.

Nu wordt er nergens gecontroleerd of je besmet bent of niet en met mijn chronische verstopte en loopneus, zou ik "nooit meer naar buiten mogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:27

rien10 schreef:

Uhnn tiss Uhnn tiss die moet je hebben... Officiële clip...

Ook iets met een gat trouwens...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:28

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:
Zag net een bericht over meer drugsvangsten. Dat zal je job momenteel maar zijn, in de drugshandel... Dan heb je ook barre tijden nu haha.

Misschien die grenzen maar mooi dicht laten over een poosje. Er zal wel meer niet doorheen komen wat anders zonder problemen kan.

Dit idd. Vangen ze criminelen, vluchtelingen en mensensmokkelaars mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:28

_Cathalijne schreef:
Ik denk dat HC een beetje wijst naar de niet al te sympathieke houding die Nederland er eerder op na hield (en nog steeds als het gaat omde corona/eurobonds) betreffende de financiele steun van de zuidelijke landen. Omdat in Nederland al die jaren bespaard is, o.a. op de zorg, geen geld wil geven aan zuidelijke landen waar de crisis 10x erger is, maar wel zelf aan moet kloppen bij Duitsland omdat we het niet meer aankunnen?

Lijkt mij evident.
Behoorlijk schaamteloos hypocriet.
Illustreert _/-\o_ het nut van letterlijk grenzenloze samenwerking.

400.000 bevestigde besmettingen in de US.
Verder ontpopt de US zich wederom als een grote internationale piraat: Zendingen voor Canada, Frankrijk en Duitsland zijn in beslag genomen. Ook worden reeds aan anderen verkochtte zendingen ´overgenomen´ met overbieden.
China daarentegen heeft een grote zending maskers aan de staat New York gedoneerd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:29

Je zou bijna denken dat het vrijdagmiddag is...

Maar ik begrijp het wel, de dagen zijn nu allemaal hetzelfde dus de slappe praat (terwijl ik type denk ik: fout) kan dus ook best op woensdag ochtend. :D

Janine1990 schreef:
rien10 schreef:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:30

Sizzle schreef:
Op het moment dat een maatschappij op lange termijn banger is om stervelijk te zijn dan de waarde van affectie en intimiteit op waarde te schatten dan ga ik verhuizen.
Beschermen is prima, maar als daaruit zou vloeien dat we voor een afstandelijke, contactloze, sterile maarschappij gaan om maar zo lang mogenlijk te kunnen leven dan vertek ik naar een land waar ik wellicht korter leef maar wel de intensiteit van het leven waarderen kan.

Ik geloof echter nooit dat op lange termijn zulke afstandelijkheid houdbaar is. Nu in de huidige maatschappij sterven bijv. In Duitsland als 50 personen per dag (!) aan zelfmoord. Die aantallen schieten waarschijnlijk door het dak als de maatschappij verder verkilt.

Ik zit nu juist in mijn comfort zone, als overprikkelde autist heb ik zelfmoord serieus regelmatig overwogen. Nu wil ik juist leven omdat ik geniet van de rust.

Janine1990

Slap... Hangt er vanuit hoe groot het gat is toch? :')

Ik heb vakantie, ik mis mijn ranzige collega's

Destination

Huertecilla schreef:
_Cathalijne schreef:
Ik denk dat HC een beetje wijst naar de niet al te sympathieke houding die Nederland er eerder op na hield (en nog steeds als het gaat omde corona/eurobonds) betreffende de financiele steun van de zuidelijke landen. Omdat in Nederland al die jaren bespaard is, o.a. op de zorg, geen geld wil geven aan zuidelijke landen waar de crisis 10x erger is, maar wel zelf aan moet kloppen bij Duitsland omdat we het niet meer aankunnen?

Lijkt mij evident.
Behoorlijk schaamteloos hypocriet.
Illustreert _/-\o_ het nut van letterlijk grenzenloze samenwerking.

400.000 bevestigde besmettingen in de US.
Verder ontpopt de US zich wederom als een grote internationale piraat: Zendingen voor Canada, Frankrijk en Duitsland zijn in beslag genomen. Ook worden reeds aan anderen verkochtte zendingen ´overgenomen´ met overbieden.
China daarentegen heeft een grote zending maskers aan de staat New York gedoneerd.

Goh, het lijkt me niet hypocriet om een buurland om hulp te vragen, wanneer dit land hulp aanbiedt. Dat lijkt me heel wat anders dan garant staan voor de schulden van een ander land. Nederland heeft meermaals aangegeven de zuidelijke landen best te willen helpen, maar niet d.m.v. Eurobonds.

_Penotti

elnienjo schreef:

:j
En al snel genoeg weer vuurwerk.
Ik denk dat je een hele lijst kunt maken.
Nu is het mooi bemand, dus de mensen zijn er, mooi laten zo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:31

Janine1990 schreef:
rien10 schreef:

Okeeeeeeee :x

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:32

_Penotti schreef:
elnienjo schreef:

:j
En al snel genoeg weer vuurwerk.
Ik denk dat je een hele lijst kunt maken.
Nu is het mooi bemand, dus de mensen zijn er, mooi laten zo.

Kunnen ze ook mooi mensen die nu hun baantjes zijn verloren omscholen tot grensbewaking.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:33

Janine1990 schreef:

Slap gaat niet werken. Geloof me. }>

Zo lieve schatten, dat was de smerige praat bij het koffiezetapparaat. Ik ga aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:34

mvdende schreef:
Karlijnxxx schreef:

Als restaurants, terrassen, campings en atractiepark enz weer open gaat en de app vrijwillig is, misschien wel.

Maar niet zoals het nu gaat, met alles gesloten of als de app verplicht gaat worden en de kans groot is dat je steeds wéér in quarantaine moet. Want dan heb je juist minder vrijheid dan dat je nu hebt.

Nu wordt er nergens gecontroleerd of je besmet bent of niet en met mijn chronische verstopte en loopneus, zou ik "nooit meer naar buiten mogen.

Er is toch helemaal geen sprake van dat je steeds weer in quarantaine moet met zo'n app. Helemaal niet als je je aan de maatregelen ivm afstand houden houdt. Of sta jij steeds weer 5 minuten lang vlak naast allerlei mensen, nee toch?

Ladybird
Moderator Algemeen

Ik ben dus NPO 1 aan het kijken en ik vind dat immuniteit nog wel een dingetje. als je dus lichte vorm hebt gehad ben je ook maar licht immuun als ik hem goed begrijp. Houd dat dus in dat je nog een keer besmet kunt raken?

Janine1990

rien10 schreef:
Janine1990 schreef:

Slap gaat niet werken. Geloof me. }>

Ik bedoelde meer het gat in de markt /muur/deur...

Niet dat andere gat... :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:35

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:

Hoe bedoel je dat?
welke problemen zijn er als men geen coke meer kan snuiven?
Wiet en pillen worden toch wel in Nederland gemaakt, dus niet bang zijn voor dat het pilletje op het festival niet meer kan.

Ook weer zo´n hilarisch hypocriet voorbeeld mbt het hier meermaals genoemde ´grenzen dicht houden´ van NL.

Overigens zou het légaal maken in Europa het probleem veel effectiever oplossen. Net als alcohol en nicotine gewoon accijns erop en wel in alle landen even veel.