[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:41

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Ja, en dan "Maar we zijn heel blij met haar en trots op haar, ze doet het zo goed, heeft alleen meer ritme nodig." Ja sorry, ik geloof dat gewoon niet. :')

Ik ook niet. Voed je blaag op.

Dit gaat om de baby van 5 weken oud, dat ga je nog niet redden gok ik. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:43

Alpha89 schreef:
Captain schreef:
Collega van mij is onlangs vader geworden.. Hij heeft al ruim een maand amper geslapen, maximaal 2 uurtjes per nacht. Goede anticonceptie weer deze verhalen. _O-

Ja echt hè :').

PFf, of gisteren dan op TV bij 'Kopen zonder kijken' :'). Daar had een stel ineens een probleempje, maar ze konden er wel om lachen. Zoontje had ff met een permanente stift heel de lederen bank beklad, maar ook de muren, vensterbank en gordijnen. "Nu moeten we een nieuwe bank kopen, ihihihihi"
En ik zat op de bank echt zovan: (*#*&*****)@@(*()*@ *bliep* jong! Wéér een bevestiging dat ik er niet mee zou kunnen leven. :')

Jajajaja vréselijk. En wat krijgen ze van de (minstens net zo vreselijke) styliste? Een WITTE bank _O- _O- _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:45

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook niet. Voed je blaag op.

Dit gaat om de baby van 5 weken oud, dat ga je nog niet redden gok ik. :+

Oh, ik zat met dat blaag dat op banken en muren kleurt in m'n hoofd :)).

Hoe kan een baby iets goed doen :=?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:54

Als ie slaapt..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:03

idinn schreef:
Als ie slaapt..

En van een ander is

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:17

Berdien schreef:
Jajajaja vréselijk. En wat krijgen ze van de (minstens net zo vreselijke) styliste? Een WITTE bank _O- _O- _O- _O-

Haha precies! Ik zat ook al van nou.. daaaaag mooie nieuwe, witte bank :') :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:28

Dan hoef je toch geen nieuwe bank te kopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:12

Leuk zo'n nieuw blanco canvas :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:53

En dan als dat blaag twaalf is en echt onhandelbaar (maar wel net herkenbaar een hond op papier krijgt) "Ja, dat artistieke zat er altijd al in he, altijd overal willen tekenen en kleuren." .....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:17

Toen de vorige eigenaren van mijn huis hier nèt woonden (en dus ook nèt alle muren hadden laten schilderen) heeft hun zoon een tekening op de muur gemaakt. Ze hebben er de datum bij geschreven en het verder gewoon laten zitten...
Mijn moeder had me een draai om m'n oren gegeven geloof ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:51

Hahaha dan had ik echt ruzie hoor thuis. :=

Ik stoor me ook enorm aan die klagende moeders “ik slaap bijna niet, stormpje was weer wakker”. :roll:

Oké fijn voor je ik slaap ook bijna altijd slecht en ik heb er niet eens bewust voor gekozen zoals jij. Zet ook niet elke dag overal neer hoe slecht ik wel niet slaap. _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:05

MarlindeRooz schreef:

Ik stoor me ook enorm aan die klagende moeders “ik slaap bijna niet, stormpje was weer wakker”. :roll:

Oké fijn voor je ik slaap ook bijna altijd slecht en ik heb er niet eens bewust voor gekozen zoals jij. Zet ook niet elke dag overal neer hoe slecht ik wel niet slaap. _O-

Of nog erger: wanneer je zelf een keer slecht slaapt is er altijd wel een moeder die zegt dat je je niet moet aanstellen want je hebt geen kinderen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:06

Danique_G schreef:
MarlindeRooz schreef:

Of nog erger: wanneer je zelf een keer slecht slaapt is er altijd wel een moeder die zegt dat je je niet moet aanstellen want je hebt geen kinderen

Ik wil dan ook altijd terugroepen 'en precies daarom heb ik ze ook niet' := God, wat hou ik van slapen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:09

Ik wil ook klagen over slaap.

Ik heb een pup :')
En já, dat is zelfgekozen.
En já, hij is schattig als jij niet overprikkeld is...

Maar ik moet er wel regelmatig uit snachts.

Het grote voordeel ten opzichte van blagen, dit ontwikkelt zich een stuk sneller. Dus met een paar weken is dat een heel eind beter...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:40

En worden eerder zindelijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:01

Danique_G schreef:

Die kreeg ik eens naar mijn hoofd geslingerd door mijn moeders andere dochter. :+
Dat ik op dat moment midden in de chemokuren zat, een gigantisch vitamine D tekort had, psychisch zo ongeveer rock bottom bereikt had én 1-4 dagen per week op haar kind paste, maaltijden kookte, bij haar vriend in het restaurant bijsprong en haar huis poetste terwijl zij werkte, hele nachten ging stappen en dan de ochtenden uit sliep vergat ze voor het gemak maar even. :')
Dat was dan ook het moment dat ik zei dat ze maar wat anders voor haar kind/huis/eten/het restaurant etc moest regelen want als ze mijn hulp niet kon waarderen dan was ze mijn energie ook niet waard. :evaw:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:01

Femke_Tweety schreef:
Ik wil ook klagen over slaap.

Ik heb een pup :')
En já, dat is zelfgekozen.
En já, hij is schattig als jij niet overprikkeld is...

Maar ik moet er wel regelmatig uit snachts.

Het grote voordeel ten opzichte van blagen, dit ontwikkelt zich een stuk sneller. Dus met een paar weken is dat een heel eind beter...

En het is een heel stuk schattiger en dadelijk een heel stuk zelfstandiger dan een baby/kleuter/peuter. *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:21

Vanmiddag op een terras (De Veldkeuken in Bunnik, aanrader!) staat er een kind op tafel (!!) met de touwtjes van de parasol te spelen. Serieus, wat is er mis met sommige mensen? Dat is toch super smerig?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:26

Calixae schreef:
Ik merk trouwens echt dat ik tijdens mijn eisprong baby's enzo veel leuker vind, mijn lijf houdt me dan echt voor de gek. (Kom op, doe je ding, plant voort }:)) Gelukkig zag ik daarna meteen een plaatje met gradaties van uitscheuren tijdens het bevallen. Genezen. :')

Ik merk dit niet, wel dat ik véél meer mannen aantrekkelijk vind dan tijdens andere momenten van mijn cyclus. Dus m'n lichaam wil misschien wel kinderen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:29

MarlindeRooz schreef:
Christiene schreef:
Kinderbijslag maar je hebt ook wel zorg en huurtoeslag. Dus daar vind ik niet echt iets geks aan.

Ik snap de punt wel je hebt geen kids en dan krijg je niks.

Iedereen krijgt ook kinderbijslag dacht ik, tenminste ik hoor de meeste erover ook 2 verdieners met redelijke koophuis.

Maar een zorgverzekering is verplicht en een dak boven je hoofd is een eerste levensbehoefte. Een kind niet. Dus ik vind het apart dat de overheid mensen daarvoor geld geeft.

Maar er zijn ook mensen die maar een x aantal uur werken, want als ze meer verdienen dan krijgen ze geen toeslagen meer 8)7

Overigens zou ik in plaats van kinderbijslag liever zien dat dit geld in scholing of (gratis) kinderopvang wordt gestoken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:02

Tiggs schreef:
Maar er zijn ook mensen die maar een x aantal uur werken, want als ze meer verdienen dan krijgen ze geen toeslagen meer 8)7

Eerlijk, die snap ik wel. Als je meer gaat werken dan kom je boven de toeslag grens uit waardoor je ineens aan het einde van de maand minder geld overhoudt dan als je minder werkt. Hoewel ik werken best oké vind, snap ik het ook erg goed als mensen kiezen voor minder werken voor meer geld.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:38

Vjestagirl schreef:
Tiggs schreef:

Eerlijk, die snap ik wel. Als je meer gaat werken dan kom je boven de toeslag grens uit waardoor je ineens aan het einde van de maand minder geld overhoudt dan als je minder werkt. Hoewel ik werken best oké vind, snap ik het ook erg goed als mensen kiezen voor minder werken voor meer geld.

Inderdaad die snap ik ook. Mijn tante werkt op een sociale werkplaats en toen ze 36 uur werkte hield ze veel minder over dan als ze 32 uur ging werken. Tsja wat doe je dan. Dat vind ik te wijten aan de regels van de overheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:52

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:13

Vjestagirl schreef:
Tiggs schreef:

Ik dus niet... Die toeslagen zijn voor mensen die het anders niet redden, niet voor mensen die het wel lekker vinden om parttime te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:16

Najah het is natuurlijk wel krom, wanneer je meer wilt werken, je minder inkomen over houdt. Het zou juist beloont moeten worden. Als je meer werkt, kan je zonder toeslag, mits je dan wel meer verdient als die toeslag.

Ergens moet die toeslag grens liggen, maar je zou er niet op achteruit moeten gaan als je erover gaat.