Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:15

Misschien een beter plan om juist de auto's van de weg te verbannen? Over het algemeen heeft een botsing tussen 2 fietsers geen dodelijke afloop.... Auto met iedere (andere) weggebruiker vele malen vaker.....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 10:17

iirrssjjee schreef:
Misschien een beter plan om juist de auto's van de weg te verbannen? Over het algemeen heeft een botsing tussen 2 fietsers geen dodelijke afloop.... Auto met iedere (andere) weggebruiker vele malen vaker.....

:')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:18

Als kinderen wegrennen weet ik niet of ze veel schade kunnen doen (anders dan aan zichzelf misschien?).
Overigens, als een kind weg wil rennen, en je hebt t vast, dan kan je het over het algemeen wel vasthouden. Bij een paard (of een sterke hond) gaat dat denk ik toch anders :)

De vergelijking met auto's en fietsen snap ik niet helemaal... dodelijk heb ik ook niet echt ergens geschreven dacht ik :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:25

Ik denk dat de meeste mensen eigenlijk vooral voor het volgen van de verkeersregels voor iedere weggebruiker zijn. Gisteren kreeg ik een vuist van een fietser de lucht in omdat ik met de auto voorrang van rechts had en ik die voorrang ook gewoon nam. Fietser was boos. Omgekeerde wereld.
Ik denk dat iedereen die doet alsof de weg van hem/haar is en de regels niet voor hem/haar gelden, een flinke dosis irritatie opwekt bij de medeweggebruikers of je nu in een gemotoriseerd, niet-gemotoriseerd of helemaal geen voertuig zit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:26

iirrssjjee schreef:

_O-

Cer

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:28

wielrenners die elkaar aanrijden kan soms best pittig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:34

Ik vond het heerlijk tijdens de eerste Lockdown in België! Wat een rust op straat was dat zeg. Wel meer fietsers en wandelaars maar veel minder auto's. Enkel het absoluut noodzakelijke verkeer. Zo zou het van mij altijd mogen zijn.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:21

Mijn UO van de dag: mensen doen veel te panisch over insecten, bijen, wespen en eigenlijk alles wat vliegt. Wespen, bijen en dan zeker solitaire bijen steken echt niet zomaar, dan moeten ze eerst in een hele benarde situatie komen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:33

Mkango schreef:
Cer schreef:
UO: Als je behoorlijk kwetsbaar bent, vastgeklikt zit en een aardig tempo rijdt, is de openbare weg misschien niet dé plek om te zijn?

UO: paarden op de openbare weg, niet handig. Grote sterke dieren die niet altijd goed onder appel staan, en als ze voor zichzelf beginnen kunnen er grote ongelukken ontstaan. Mensen moeten er rekening mee houden bij passeren, ze kunnen gevoelig zijn voor geluid en plotsinge bewegingen etc... Moeten die niet gewoon in een veilige omgeving blijven?
Kortom, je wilt alleen nog maar auto's op de weg? :+

Want de mensen in auto's zorgen altijd dat het geheel veilig is :))

Randstad be like :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:41

Varekaj schreef:
Ik vond het heerlijk tijdens de eerste Lockdown in België! Wat een rust op straat was dat zeg. Wel meer fietsers en wandelaars maar veel minder auto's. Enkel het absoluut noodzakelijke verkeer. Zo zou het van mij altijd mogen zijn.

En veel beter voor de natuur

Mijn uo is dat mensen veel te snel de auto pakken en dat daar wel is iets aan gedaan mag worden

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:45

Amber_anne schreef:
Varekaj schreef:

Mijn uo is dat mensen veel te snel de auto pakken en dat daar wel is iets aan gedaan mag worden

Weet niet of dit heel onpopulair is?
Ik doe alles met de fiets, soms zorgt dat er wel voor dat ik bijna 50 km per dag afleg met m’n stadsfiets. Weiger een auto omdat ik niet lui wil worden. Nu ben ik wel een beetje extreem, maar soms verbaas ik mij dat voor enkele kilometers de auto al wordt gepakt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:46

Sherivey schreef:
Want de mensen in auto's zorgen altijd dat het geheel veilig is :))
Randstad be like :+

Nope.. en dat is niet wat er staat :+ (en, over het algemeen lopen hier niet superveel paarden door de stad, behalve als er weer eens iets aan de hand is, en dan is het meestal dus bereden politie of een optocht, en kun je je ook weer afvragen of dat nog wel nodig is, althans, daar lees ik ook al commentaar op :+ )

maar met een paard in de mix, heb je nog een extra gevaar.
Een auto doet over het algemeen niks uit zichzelf (althans, nóg niet), je hoeft een auto niet rustig te passeren perse (of daar zouden al die files misschien van zijn?), een auto schrikt niet van een harley of een sirene, van een wapperend doek of schreeuwend kind, en een auto is uit zichzelf niet van plan weg te rijden (nóg niet), en, als je op de rem trapt (en je remleiding e.d. is niet stuk) dan stop ie (en daarnaast kan je nog aan de handrem trekken, terugschakelen of weet ik veel,ik ben niet technisch).

Als een paard gaat rennen, en je bent je rem kwijt, dan ..ben je je rem kwijt.. :+ (althans, die verhalen lees ik ook hier :j )

Ik denk trouwens dat dronken op een mak paard gaan zitten (en naar huis hobbelen) weer minder gevaarlijk is dan dronken in een auto stappen (omdat het paard uit zichzelf dingen kan, zoals naar huis wandelen) maar goed, het mag beiden niet.. En met goede reden natuurlijk :j

Ik vind t ook best jammer dat er weer zoveel verkeer is.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:55

Ik had stiekeme hoop dat de hoge brandstofprijzen het verkeer wel zouden doen afnemen, maar nop. Lijkt me mooi voorbeeld naar de overheid toe dat men die hoge prijzen wel voor lief neemt, dus of de overheid ze dan ooit nog gaat laten zakken? Dit is wel mooi cashen aan accijnzen natuurlijk, zeker als de inkoop op termijn goedkoper wordt (of de leveranciers dat nog gaan doen aangezien de boel toch gewoon vlot loopt...)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:58

Amber_anne schreef:
Varekaj schreef:

Ik ben iemand die heel vaak de auto pakt. Bij gebrek aan waardig alternatief.
Het is dus niet zozeer een impopulaire mening, eerder een feit dat de auto in veel gevallen nog steeds het meest comfortabele en gemakkelijkste vervoersmiddel is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:58

Varekaj schreef:
Ik had stiekeme hoop dat de hoge brandstofprijzen het verkeer wel zouden doen afnemen, maar nop. Lijkt me mooi voorbeeld naar de overheid toe dat men die hoge prijzen wel voor lief neemt, dus of de overheid ze dan ooit nog gaat laten zakken? Dit is wel mooi cashen aan accijnzen natuurlijk, zeker als de inkoop op termijn goedkoper wordt (of de leveranciers dat nog gaan doen aangezien de boel toch gewoon vlot loopt...)

Tsjah, de hoge boetes weerhouden mensen er ook niet van om te hard te rijden (like, 130/140 waar je 100 mag).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:00

Varekaj schreef:

is het voor lief nemen of voor vele ook niet anders kunnen?

uiteraard zijn er mensen die voor een klein stukje een auto pakken.
Maar er zijn er ook een boel die geen fatsoenlijke aansluiting hebben op OV en dus met een auto gaan werken.
Of in ploegen dat OV niet eens rijd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:03

Dat is ook wel zo ja.

Hier is het OV nog redelijk te doen. Behalve de bus van mijn woonplaats naar het metrostation.

Maar idd, als je in ploegen werkt, of buiten grote steden woont, is de auto soms de enige haalbare optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:05

In België is gisteren aangekondigd dat er pas geflitst gaat worden vanaf 129 op de snelweg. De limiet is hier standaard 120. Geef ze anders even een vrijbrief om het gaspedaal in te drukken.

Mij uo: gewoon flitsen vanaf 1 of mss 3km boven de toegestane limiet en verder niet over zeuren. En door rood rijden altijd laten flitsen. Als je nu heel langzaam er doorheen rolt, zo tegen 10km/u, dan werkt die registratie niet.
En ik vind het jammer dat fietsers en scootertjes onder 25km/u geen nummerplaat hoeven en daardoor ook niet geflitst kunnen worden of beboet bij overtreding op camera.

DP: ik hoor heel vaak "baas betaalt toch met tankkaart" of "ja de fiets doe ik niet aan hoor". Ik pak ook heel vaak de auto, maar doe regelmatig 40km/dag. Het is qua afstand wel te fietsen maar qua tijdslimiet helaas echt heel krap. Anders deed ik het graag.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:05

Thuiswerk is ook een mooi alternatief, maar veel werkgevers staan daar nog niet structureel voor open. In het allerbeste geval is er na corona 1 thuiswerkdagje overgebleven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:06

Varekaj schreef:
In België is gisteren aangekondigd dat er pas geflitst gaat worden vanaf 129 op de snelweg. De limiet is hier standaard 120. Geef ze anders even een vrijbrief om het gaspedaal in te drukken.

Ik denk dat je gemist hebt dat dit eigenlijk positief nieuws is, want hiervoor werd pas vanaf 150 geflitst en dan ook maar totdat de quota gehaald werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:08

De trajectcontroles hier stonden wel vaak genoeg op scherp... Kan vriend getuigen met een boete van 124/u waar het 120 is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:11

quote="Gini"]
Amber_anne schreef:
Varekaj schreef:

Ik ben iemand die heel vaak de auto pakt. Bij gebrek aan waardig alternatief.
Het is dus niet zozeer een impopulaire mening, eerder een feit dat de auto in veel gevallen nog steeds het meest comfortabele en gemakkelijkste vervoersmiddel is.[/quote]

Mensen die een kwartier fietsen van de sportschool wonen hebben daar echt niet de auto voor nodig. Of mensen die hun kind met de auto naar school brengen want het regent. Ik vind dat niet normaal hoor.

Ik snap dat niet iedereen goed ov heeft en ik heb het ook niet over woon/werk verkeer. Maar dat nutteloze gerij overal heen omdat je te beroerd bent om je benen te bewegen mag van mij wel afgelopen zijn

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:15

Ik heb het ook niet alleen over woon-werkverkeer. Ik pak heel vaak de auto. Binnen jouw normen (die ik afleid uit je voorbeelden) ben ik die abnormale met nutteloos gerij en te beroerd om mijn benen te bewegen. :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:19

Gini schreef:
Ik heb het ook niet alleen over woon-werkverkeer. Ik pak heel vaak de auto. Binnen jouw normen (die ik afleid uit je voorbeelden) ben ik die abnormale met nutteloos gerij en te beroerd om mijn benen te bewegen. :D

Ik ook hoor, ik vind autorijden heerlijk

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:21

Gini schreef:
Thuiswerk is ook een mooi alternatief, maar veel werkgevers staan daar nog niet structureel voor open. In het allerbeste geval is er na corona 1 thuiswerkdagje overgebleven.

Ik kan niet thuiswerken. Heb thuis geen winkel :')

Merk bij de kantoorbanen hier in de buurt juist wel dat (deels) thuiswerken een optie is gebleven. Maar veel mensen willen dit niet, want ze willen gezellig onder de mensen zijn.