Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mkango schreef:Cer schreef:Kortom, je wilt alleen nog maar auto's op de weg?UO: Als je behoorlijk kwetsbaar bent, vastgeklikt zit en een aardig tempo rijdt, is de openbare weg misschien niet dé plek om te zijn?
UO: paarden op de openbare weg, niet handig. Grote sterke dieren die niet altijd goed onder appel staan, en als ze voor zichzelf beginnen kunnen er grote ongelukken ontstaan. Mensen moeten er rekening mee houden bij passeren, ze kunnen gevoelig zijn voor geluid en plotsinge bewegingen etc... Moeten die niet gewoon in een veilige omgeving blijven?
Varekaj schreef:Ik vond het heerlijk tijdens de eerste Lockdown in België! Wat een rust op straat was dat zeg. Wel meer fietsers en wandelaars maar veel minder auto's. Enkel het absoluut noodzakelijke verkeer. Zo zou het van mij altijd mogen zijn.
Amber_anne schreef:Varekaj schreef:Ik vond het heerlijk tijdens de eerste Lockdown in België! Wat een rust op straat was dat zeg. Wel meer fietsers en wandelaars maar veel minder auto's. Enkel het absoluut noodzakelijke verkeer. Zo zou het van mij altijd mogen zijn.
En veel beter voor de natuur
Mijn uo is dat mensen veel te snel de auto pakken en dat daar wel is iets aan gedaan mag worden
Sherivey schreef:Want de mensen in auto's zorgen altijd dat het geheel veilig is
Randstad be like
Amber_anne schreef:Varekaj schreef:Ik vond het heerlijk tijdens de eerste Lockdown in België! Wat een rust op straat was dat zeg. Wel meer fietsers en wandelaars maar veel minder auto's. Enkel het absoluut noodzakelijke verkeer. Zo zou het van mij altijd mogen zijn.
Mijn uo is dat mensen veel te snel de auto pakken en dat daar wel is iets aan gedaan mag worden
Varekaj schreef:Ik had stiekeme hoop dat de hoge brandstofprijzen het verkeer wel zouden doen afnemen, maar nop. Lijkt me mooi voorbeeld naar de overheid toe dat men die hoge prijzen wel voor lief neemt, dus of de overheid ze dan ooit nog gaat laten zakken? Dit is wel mooi cashen aan accijnzen natuurlijk, zeker als de inkoop op termijn goedkoper wordt (of de leveranciers dat nog gaan doen aangezien de boel toch gewoon vlot loopt...)
Varekaj schreef:Ik had stiekeme hoop dat de hoge brandstofprijzen het verkeer wel zouden doen afnemen, maar nop. Lijkt me mooi voorbeeld naar de overheid toe dat men die hoge prijzen wel voor lief neemt, dus of de overheid ze dan ooit nog gaat laten zakken? Dit is wel mooi cashen aan accijnzen natuurlijk, zeker als de inkoop op termijn goedkoper wordt (of de leveranciers dat nog gaan doen aangezien de boel toch gewoon vlot loopt...)
Varekaj schreef:In België is gisteren aangekondigd dat er pas geflitst gaat worden vanaf 129 op de snelweg. De limiet is hier standaard 120. Geef ze anders even een vrijbrief om het gaspedaal in te drukken.
Gini schreef:Thuiswerk is ook een mooi alternatief, maar veel werkgevers staan daar nog niet structureel voor open. In het allerbeste geval is er na corona 1 thuiswerkdagje overgebleven.