Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:27

Ja, dat herken ik ook wel van een 'gewone' kneuzing. Als je je hand ontspannen houdt, is dit de buiging die je vingers vanzelf aannemen. Nu is het natuurlijk goed dik en dan blijft het een beetje 'gefixeerd' in zo'n kromming. Maar het kan evengoed gebroken zijn hoor, goed dat je het laat checken! Het ziet er pijnlijk uit :(:)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:48

Weet er iemand of er iets is (enzym/eiwit of iets dergelijke) dat wandelende takken en muggen gelijk hebben?
Muggenallergie weet ik al langer, al meerdere keren op spoed gezeten. Gisteren tijdens labo-bio zijn we er echter achter gekomen dat ik op wandelende takken ook reageer, en niet lichtjes := (was de eerste keer dat ik er interactie mee had, beest heeft niet gebeten of stoelgang oid gehad dus dat is het niet)

Vraag me af of het iets is dat juist die 2, of misschien meerdere (alle?) insecten gelijk hebben. Leerkracht heeft nog nooit in de 25 jaar dat hij les geeft iemand erop zien reageren, die weet het ook niet... hij ging wel eens kijken maar mocht niet te veel verwachten

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:08

oomens schreef:
gerlindie schreef:
Waarom gaat één stam van mijn drakenbloedboom dood, en is er iets wat ik eraan kan doen?

Hij staat op een zonnig plekje, en ik geef hem één keer in de week water

[ [url=m/lJgxl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MLOxkO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals eerder al is aangegeven: wel een Dracaena, geen drakenbloedboom.

Wat bedoel je precies met doodgaan? Ik vind beide stammen er vrij levend uitzien.

Hij bestaat uit 3 stammen, die allemaal groen waren.
Nu werd er eentje steeds bruiner, en één voor één gaan ook de bladeren van die stam bruin worden.
Vandaar mijn gedachte dat die stam het moeilijk had :D

Nou moet ik wel zeggen dat mijn groene vingers niet erg aanwezig zijn, dus als jullie er weinig raars aan zien, ben ik weer gerustgesteld :o

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:35

gerlindie schreef:
Waarom gaat één stam van mijn drakenbloedboom dood, en is er iets wat ik eraan kan doen?

Hij staat op een zonnig plekje, en ik geef hem één keer in de week water

[ [url=m/lJgxl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MLOxkO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit geen Yucca? Daar vind ik hem meer op lijken eigenlijk. https://www.123planten.nl/verzorging/tips-yucca , hier vind je wel meer informatie over de Yucca, ook over verkleuringen van balderen etc. Ik zie trouwens wel wat jij ziet aan die ene stam.

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:10

Is het sociaal acceptabel om een "opmerking" te plaatsen in een online powerpoint in Teams wanneer een docent Nederlandse Taal en Cultuur een d/t fout maakt in een powerpoint? _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:17

Let it go :D tenzij de docent wel humor heeft denk ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:19

Haha heb het even voor haar aangepast in de powerpoint zelf en netjes een mail gestuurd dat ik dat gedaan heb. Zo zou ik zelf willen dat andere mensen het deden. :D

Maar de docent heeft wel humor en is ook heel aardig (en jong). Moest er vooral om lachen omdat in de studiehandleiding staat: "Bij meer dan 2 dt-fouten wordt de toets niet nagekeken en heeft de student 2 dagen de tijd het werk verbeterd in te leveren."

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:24

jumpyhorse schreef:
Weet er iemand of er iets is (enzym/eiwit of iets dergelijke) dat wandelende takken en muggen gelijk hebben?
Muggenallergie weet ik al langer, al meerdere keren op spoed gezeten. Gisteren tijdens labo-bio zijn we er echter achter gekomen dat ik op wandelende takken ook reageer, en niet lichtjes := (was de eerste keer dat ik er interactie mee had, beest heeft niet gebeten of stoelgang oid gehad dus dat is het niet)

Vraag me af of het iets is dat juist die 2, of misschien meerdere (alle?) insecten gelijk hebben. Leerkracht heeft nog nooit in de 25 jaar dat hij les geeft iemand erop zien reageren, die weet het ook niet... hij ging wel eens kijken maar mocht niet te veel verwachten

Geen idee, ik weet wel dat ik zwaar allergisch ben voor beestjes met vacht of veren, prikbeestjes geven dikke jeukbulten maar de twee soorten wandelende takken geven geen probleem.
Wat voor soort was het en welke voertakken hebben ze.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:20

jumpyhorse schreef:

Het eerste, en enige, wat in mij opkomt is het chitinepantser.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:38

Waarom worden er in sommige rechtszaken op rechtspraak.nl bedrijfsnamen geanonimiseerd en staat soms het hele bedrijf inclusief adres erbij?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:07

Mijn shetlander staat in de wei met een tinker en nog een shetlander.
Ik heb een mestonderzoek laten doen en daar kwam uit 600 epg bloedwormen. Dus ik denk dan dat alle ponys geïnfecteerd zijn met bloedwormen.. staleigenaresse ( eigenaresse van de andere shet) houdt vol dat 1x per jaar ontwormen genoeg is en dat ze haar pony niet gaat ontwormen.
De eigenaresse van de tinker wil nog even nadenken wat ze gaat doen.

Als ik mijn shetlander wel ga ontwormen en de andere ponys niet, zou mijn shetlander het dan weer snel kunnen krijgen omdat die andere niet ontwormt zijn ?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:30

Kairos schreef:
Waarom worden er in sommige rechtszaken op rechtspraak.nl bedrijfsnamen geanonimiseerd en staat soms het hele bedrijf inclusief adres erbij?

Wanneer er wel of niet geanonimiseerd wordt staat hier aangeven. https://www.rechtspraak.nl/Uitspraken/p ... ijnen.aspx

Kan dus verschillen per rechtsgebied, maar ligt ook aan de context van in welke hoedanigheid het bedrijf wordt genoemd in het vonnis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:37

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon (toestel) zelfde sim die ik al jaren gebruik.
Nu kan ik via mijn nieuwe toestel niet meer casten naar de tv. Waar gaat het mis?
Ik heb al gekeken naar wat je volgens de Google helpfunctie moet doen, maar kom er niet uit.

Edit: hij vraagt ook om een code van vier cijfers. Waar vind ik die?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:54

Nikass schreef:
Ik heb een nieuwe mobiele telefoon (toestel) zelfde sim die ik al jaren gebruik.
Nu kan ik via mijn nieuwe toestel niet meer casten naar de tv. Waar gaat het mis?
Ik heb al gekeken naar wat je volgens de Google helpfunctie moet doen, maar kom er niet uit.

Je televisie even op het kanaal van de Chromecast zetten. Daar wordt als het goed is dan de code weergegeven.
Deze vul je in op je telefoon.
Succes.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:00

Wat is het kanaal van de Chromecast?
Als ik wil casten krijg ik altijd een scherm met alleen een foto en de tijd... Of bedoel je dat scherm niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:03

Ja. Dat scherm bedoel ik. Geeft die geen pincode nu je met een ander toestel contact maakt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:08

Nee dat geeft hij niet

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:25

En telefoon en Chromecast zitten op hetzelfde wifi-netwerk?
Dat klinkt een beetje dom, maar ik heb een nieuwe router met een 2,4 Hz en 5 Hz signaal. Als ik mijn telefoon afstem op der 5 Hz doen mijn "slimme" lampen het niet, omdat die het alleen met 2,4 Hz doen.
Dus misschien is het zoiets?
En anders weet ik het ook zo niet :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:27

Ja zelfde wifi

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:29

Nikass schreef:

Die pincode vind je in je Google Home app:

1. Maak op je telefoon verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast.
2. Open de Google Home-app Google Home-app.
3. Tik op je apparaat en dan Instellingen en dan Herkenning en delen en dan Gastmodus.
4. De pincode staat onder Aan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:43

Zou je een wrat af kunnen binden met een draadje?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:49

Zou moeten kunnen. Of je het wil is een 2e.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:50

Altijd mee opletten e! Als er doorbloeding is en je bindt onvoldoende af kan er necrose optreden en ‘dood bloed’ door je lichaam gaan. En dat is heel ernstig.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 07:16

Ik ben voor een bonte shetlander aan het kijken naar een appaloosa hengst.

Hengst heeft een effen moeder, zal dus zelf heterozygoot zijn voor appaloosa gen(en)
Merrie heeft onbekende afstamming.

Als ik ervan uitga dat de merrie heterozygoot is voor tobiano,
Klopt het dat dat we max 25% kans hebben op een effen veulen?
En kan het veulen ook tobiano én stippen krijgen?

Ik vind de kansberekeningen wat ingewikkeld, doordat het om twee verschillende genen gaat :o

Natuurlijk is kleur niet het belangrijkste, maar ik vroeg het me af :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:15

Britta31 schreef:
Zou je een wrat af kunnen binden met een draadje?

Of je gaat ff snel naar de HA. Zo gepiept.

En als je niet naar een HA post wil. Vraag een boer. Zij hebben altijd wel een stikstof vat.

Maar mijn advies. Toch de HA