[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:46

Ik ben ruim 40 weken zwanger, ik zie al helemaal voor me dat mijn vliezen dan breken :+

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

Daar ben ik weer ;)
Moeders springen niet van flats is echt indrukwekkend en ik heb daar wel een traan om gelaten.
Kennen jullie op insta mrs_angemini?
Daar komen soms zaken in voor die zo extreem zijn.

De kou van aankomende week vind ik voor mezelf niet zo erg, maar vind t sneu voor de dieren die buiten leven.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:32

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:17

Herinneren jullie je nog dat mysterieuze vooral in Rusland, van die verdwenen groep jongeren die ze jaren later onder de sneeuw terug gevonden hebben? Lagen verspreid, uitgekleed, diverse breuken etc?

Vanochtend op de radio (MNM België) kwam langs dat ze eruit zijn wat de oorzaak was, dankzij de disneyfilm Frozen :+
Voor die film is een sneeuwmachine gebruikt om alles zo realistisch mogelijk na te bootsen. Onderzoekers hebben deze machine gebruikt om de volledige setting te kunnen reconstrueren en simuleren. Uiteindelijk blijkt dat deze bizarre situatie wel degelijk veroorzaakt is door een sneeuwlawine.
Ga zo even kijken of ik er artikels van kan vinden.

Emori

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:22

Oh graag! Daar hebben wij ook eens een interessante docu over gezien met josh gates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:34

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:34

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:35

dat dat mag zeg!!!!
En als het nu om iets erg belangrijk medisch ging maar dat zie ik er ook niet echt in.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:39

DuoPenotti schreef:
dat dat mag zeg!!!!
En als het nu om iets erg belangrijk medisch ging maar dat zie ik er ook niet echt in.

Als ik op andere artikelen verder lees hebben ze het over kunstmatige intelligentie.

Verlamde mensen die straks middels de hersenen en de chip 40 woorden per minuut kunnen typen met hun brein.

Schei uit zeg... De wetenschap gaat echt zwaar te ver...

Arme beesten... Moet er maar niet teveel over nadenken..
Dit is een gevalletje dat ik mn kop maar ff in het zand douw voor mn eigen gevoel, want hier walg ik van en kan ik echt heel verdrietig van worden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:25

Ik heb wel ooit een artikel gelezen dat zij goed voor hun dieren zorgen. Niet zoals het gemiddelde proeflab in elk geval.
Opzich vind ik het wel voor een goed doel. Helaas zijn dieren daar wel vaker de dupe van. Ik vind het wel lastig om daar één mening over te vormen eigenlijk. Het artikel in het AD vind ik onhandig geschreven. Vriend heeft dit project gevolgd en het zit toch wel heel anders in elkaar dan leuk aapjes laten video gamen in hun brein.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:29

Lisitano schreef:
Ik heb wel ooit een artikel gelezen dat zij goed voor hun dieren zorgen. Niet zoals het gemiddelde proeflab in elk geval.
Opzich vind ik het wel voor een goed doel. Helaas zijn dieren daar wel vaker de dupe van. Ik vind het wel lastig om daar één mening over te vormen eigenlijk. Het artikel in het AD vind ik onhandig geschreven. Vriend heeft dit project gevolgd en het zit toch wel heel anders in elkaar dan leuk aapjes laten video gamen in hun brein.

Ja het ging toch oa om te ontdekken of ze voor oa verlamde mensen toch mogelijkheden tot communicatie konden bieden.

Ik snap dat wel..
Maar toch...
Vrij heftig vind ik het wel.. En wat ik me dan oprecht afvraag..

Hoelang zitten die dieren in hun stoeltje met hun kop vastgebonden?
Waar leven ze buiten de testen?
Krijgen ze een verdoving of gaan ze onder algehele narcose tijdens de ingreep?
Hoe is de na zorg?

En bovenal, wat is de gemiddelde leeftijd van een proef-aap(dier)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:40

Als je iets voor mensen wilt testen, test dat dan ook op mensen en laat dieren met rust.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:00

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:36

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:12

Even over Elon Musk:

Ik wil eerst zeggen dat ik rechtop in bed zat toen ik dit hoorde op de wekkerradio met de bijbehorende gedachten die ik niet uit typ omdat ik dan zeker een bokt ban heb.
Maar wat ik dus ook hoorde, en overal mis, is dat hij dit (ook) doet voor mensen bij verlammingen en dwarslaesie.
Ik haat dierproeven. Ik wil alle dieren redden.. zo ben ik. Dus die aapjes gingen me aan het hart.
Alleen nuanceert het wel iets...

Verder: laat die aapjes aapjes zijn... :(

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:47

Lieffiefi schreef:
Even over Elon Musk:

Ik wil eerst zeggen dat ik rechtop in bed zat toen ik dit hoorde op de wekkerradio met de bijbehorende gedachten die ik niet uit typ omdat ik dan zeker een bokt ban heb.
Maar wat ik dus ook hoorde, en overal mis, is dat hij dit (ook) doet voor mensen bij verlammingen en dwarslaesie.
Ik haat dierproeven. Ik wil alle dieren redden.. zo ben ik. Dus die aapjes gingen me aan het hart.
Alleen nuanceert het wel iets...

Verder: laat die aapjes aapjes zijn... :(

Voor mij nuanceert dat niet zo, waarom moeten wij mensen alles willen oplossen en zijn we bereid dieren daarvoor te misbruiken? En ja ik weet dat er veel goede dingen zijn gekomen door onethische proeven, maar dat maakt het imo niet ineens oké.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:09

Bij mij ook niet he.. dat zei ik. Maar ik wilde het wel meegeven...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:24

Laatst bijgewerkt door Sica op 07-02-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Omschrijving link toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:33

Al gehoord over Peter Scott-Morgan? Die "bouwt" zichzelf om tot robot als testkonijn voor zijn eigen ziekte.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:37

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:03

Ik lees al een tijdje mee maar had nooit iets om te delen. Maar nu:

Ernstig verbrande man krijgt nieuwe handen en een nieuw gezicht. Getransplanteerd dus! Ik vind het erg knap qua medische wetenschap, maar wel erg luguber dat je vervolgens met andermans handen en gezicht door het leven gaat...

In de link staat direct bovenaan een voor- en na foto. De brandwonden van de man zijn genezen maar hij ziet er dus wel heel vreemd uit omdat zijn gezicht een soort van weggesmolten is :=
Spoiler:
Medische primeur: Joe kreeg nieuwe handen én een nieuw gezicht - https://nos.nl/l/2367354

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:27

Moderatoropmerking:
Zouden jullie eraan willen denken dat als je een link plaatst, er een korte omschrijving bij moet zoals vermeld staat in de openingspost? Ik zie er op de vorige pagina een aantal zonder omschrijving staan, zouden jullie die nog willen bijvoegen? Als dat niet meer lukt mag je mij of een van de andere mods bovenaan het topic een pb sturen, dan doen wij het nog even.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:17

Merlen schreef:
Een koppel heeft ruzie met de overbuurman waarop deze een pistool gaat halen en hen neerschiet.
Ik dacht eerst dat het nep was omdat hij meermaals schiet maar de slachtoffers nog even door gingen met schelden.

https://m.facebook.com/niet100officieel ... &source=48

Ja apart. Dacht eerst is het een soort luchtbuks ofzo.