de eetbare tuin vervolg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

Ik bedacht me net iets. Wat zouden jullie er van vinden om hier bij mij in Almere een meeting te houden? Ergens in mei bijvoorbeeld? We zouden dan het overschot aan zaailingen met elkaar kunnen ruilen en een picknick lunch doen met zelf meegebrachte producten (uit de tuin). Ik kan hier een rondleiding geven, maar we zouden bij interesse ook een paar adressen in onze wijk af kunnen gaan voor een rondleiding door verschillende vormen van stadslandbouw.

Ik plan altijd wel voor een nieuw tuinseizoen maar dat is meer een grove leidraad. Het loopt altijd anders. O:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Lijkt me leuk. Woon wel een eind verderop maar een tof idee :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

We wonen volgens mij door het hele land. Dus Almere is dan vrij centraal. Ik sta ook open voor andere opties. De botanische tuin in Utrecht is bijvoorbeeld ook leuk om te bezoeken. Maar wat onhandiger als het gaat om plantjes ruilen etc.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

Vind ik eigenlijk wel een heel leuk idee. Het is echt 100 jaar geleden dat ik aan een meeting meegedaan heb.

Wat betreft kou: wij zitten net zuidelijk genoeg om het s nachts bij een graadje vorst te houden deze week. Te koud om te planten, warm genoeg voor voorbereidende werkzaamheden. We hebben wel -10 gehad deze winter.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Malenka schreef:
Ik bedacht me net iets. Wat zouden jullie er van vinden om hier bij mij in Almere een meeting te houden? Ergens in mei bijvoorbeeld? We zouden dan het overschot aan zaailingen met elkaar kunnen ruilen en een picknick lunch doen met zelf meegebrachte producten (uit de tuin). Ik kan hier een rondleiding geven, maar we zouden bij interesse ook een paar adressen in onze wijk af kunnen gaan voor een rondleiding door verschillende vormen van stadslandbouw.

Ik plan altijd wel voor een nieuw tuinseizoen maar dat is meer een grove leidraad. Het loopt altijd anders. O:)

Ik vind het een heel erg leuk idee, ik ben alleen wel tot 24 mei op vakantie dus ik kan alleen als het daarna is, en dan afhankelijk van werk ook nog. Maar ik zou zeker komen als ik kan

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:51

Ik vind het zeker een leuk idee, ik kan nu alleen nog niet toezeggen. Er staat al behoorlijk wat gepland in mei en ik weet niet hoe het met mijn energie niveau staat tzt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:12

Ik heb ook vakantie in Mei, en Almere is erg ver voor mij, maar wel een super leuk idee!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:27

Misschien juni dan?
Of pas korter van tevoren inplannen zodat iedereen beter weet wat de plannen zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

Zit nu te twijfelen om wat fruit struiken op het balkon te zetten. Zal niet kunnen genieten van het fruit wegens muizen.

Citroenboompje gaat mee naar het balkon dat is zeker.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:38

Ja denk je dat de muizen alles opeten? In het seizoen waarin het fruit rijp is, is er genoeg te eten toch

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:57

Morgenochtend hier gevoelstemperatuur tot -15 lees ik net :brr:
Mijn palmkooltje heeft het zwaar.
Ben benieuwd wat er dit voorjaar nog opkomt aan aardbeien en kruiden.

@Malenka, lijkt me leuk. Je hebt ook nog geënte boompjes van mijn staan denk ik. Die kan ik dan gelijk meenemen.

Maar ik weet nu nog niet hoe het gaat. Mijn vader is overleden en zijn huis moet leeg. En dat is een enorme klus. Heb ook nog geen moestuin planning gemaakt.
Het zal wel bij sla blijven en misschien een struiktomaat. Simpel in elk geval.

@Marcella, je hebt toch katten?
Katten eten muizen, jij eet fruit.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Gecondoleerd en veel sterkte Roodvos. Dan heb je wel even andere dingen aan je hoofd.

Een meeting lijkt me erg leuk alleen kan ik daar nu ook nog niet op toezeggen, kom al chronisch tijd te kort := moet dat echt tegen die tijd even zien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:08

Dorine92 schreef:
Misschien juni dan?
Of pas korter van tevoren inplannen zodat iedereen beter weet wat de plannen zijn

Ik wil het nu inderdaad nog niet vast zetten. Maar het leek me wel handig om alvast te vragen of er interesse is. Juni zou ook wel kunnen. Maar niet later omdat daarna de zomervakantie alweer snel is en het juist wel leuk is om jong plantgoed te ruilen.

Roodvos, die hebben het helaas niet gered. Het entmateriaal was denk ik uiteindelijk niet sterk genoeg. :( Helaas gebeurt dat wel eens. Ik had het ook met een bepaalde soort die ik van een kweker gekocht heb. Al het andere ging goed maar die kwijnde opeens weg. Geen idee waar het dan aan ligt. Ik heb toen wel een paar takjes op een wilde appel geënt die ik in de haag heb staan. Maar die kan ik niet terug vinden. Ik weet dus niet of die aangeslagen zijn... Uiteindelijk bij vruchtdracht ga ik dat wel zien. Maar ik heb misschien wel iets anders passends voor je staan als je daar interesse in hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:24

Dorine92 schreef:
Ja denk je dat de muizen alles opeten? In het seizoen waarin het fruit rijp is, is er genoeg te eten toch

Ik weet het zeker. Heb eerder aalbessen op het balkon gehad. Net overheen en de gaten werden erin geknaagd.

Ze komen 's nachts en katten mogen niet zonder toezicht op balkon. Heb 2 houdini's betreffen ontsnappen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:29

Oh jeetje das heftig. Misschien dan een kasje op het balkon zetten :P

Leuk idee hoor Malenka, we horen tegen die tijd wel even wie wanneer kan en of het gaat lukken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

Dan verschroei alles.

In de zomer wordt het er bloedheet rond de 40 graden is redelijk normaal.

Moet ook even kijken hoe ik het met water gaat doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:06

Roodvos :knuffel: