Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:37

Dieren gebruiken gewoon hun intuïtie en nemen de hele omgeving beter waar als wij. Moeten wij een voorbeeld aan nemen. Als wij dat nou ook doen, kunnen wij ook het weer veel beter voorspellen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:46

Daarom blijf ik altijd roepen dat je op moet passen. Soms dan lijk ik misschien te overdrijven, maar dat doe ik alleen omdat mensen altijd moeten uitgaan van wat er eventueel kan gebeuren. Dan zeuren mensen dat er niks is gebeurd, maar dan denk ik vaak alleen, wees blij dat er niks is gebeurd...!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:03

Joolien schreef:
Daarom blijf ik altijd roepen dat je op moet passen. Soms dan lijk ik misschien te overdrijven, maar dat doe ik alleen omdat mensen altijd moeten uitgaan van wat er eventueel kan gebeuren. Dan zeuren mensen dat er niks is gebeurd, maar dan denk ik vaak alleen, wees blij dat er niks is gebeurd...!

Houd je gewoon aan murphy’s Law :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:09

Helaas meerdere keren kracht van natuurgeweld meegemaakt van te dichtbij. -O- ik heb helig ontzag voor natuur gekregen.

Blikseminslag in zeilbootje naast me terwijl je als jong guppie onder een zeiltje ligt te schuilen in je bootje. Noodweer vanuit het niets midden op het heegermeer %)

Blikseminslag in boom op 100 m max afstand in het bos, meerdere keren in de auto ingeslagen. Met aantrekkende wind stuurloos raken met je zeilboot, dankzij sleep van duits jacht aan kant gekomen veilig. Drie keer met kamperen zware storm/noodweer/windhoos, eerste keer camping volledig verwoest, alleen hoofdgebouw heel gebleven waar goddank iedereen heen was gebracht optijd.

Twee dagen zware storm in minitentje doorbrengen terwijl halve camping om je heen wegwaaid, %) zwaar noodweer waarbij stroom door inslag in camping wegviel en we in auto hebben doorgebracht, overstromingen door hevge regenval. Afgelopen jaar drie dagen met extreem zwae storm in camper net niet weggewaaid. Windkracht 11 continue in frankrijk

Gevolgen vanwindhoos gezien op stal, was achterhoek, zelfde die in veldhoek dode op camping heeft gegeven

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:03

Nouik hou je waarschuwingen altijd goed in de gate hoor Joolien. En ja ze komen niet altijd exact uit. Soms maar goed ook. Maar er gewoonweg rekening mee houden doe ik wel.

Die ene keer dat ik dacht ik overdrijf vast viel het heel erg tegen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:01

Mensen onderschatten echt de kracht van de natuur, zeker als het langer geleden is dat er wel iets gebeurde.
Ik let ook altijd op buiten. Worden de vogels ineens stil? Gaan de hagelkanonnen af? betrekt de lucht wel heel erg snel? Ja, dan zorgen dat je alles veilig opruimt en zelf binnen komt. Liever een paar keer voor niets, dan een keer te weinig en het nodige aan schade.... (of een aangevlogen plastic vijver in je tuin vinden :+)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:53

Hier al twee keer de kracht van de natuur en het instinct van de dieren mee gemaakt. Twee kleine tornado's gehad die langs ons huis geraast zijn en wij geen schade hadden maar buren des te meer. o.a voorgevel eruit, dakpannen eraf en een hele rij eeuwenoude eiken plat alsof het luciferhoutjes waren. Doodeng die stilte en het geweld daarna en dan weer die stilte.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:30

Joolien schreef:

Maar leg dat maar eens uit aan mensen die bv ook miepen over weer-waarschuwingen. Bij hun gebeurd er niks dús is het onzin. Dat het eigenlijk betekend "Wees een beetje alert als je naar buiten gaat, want het kán gaan spoken" in plaats van "OMG de wereld vergaat, NL wordt van de kaart geveegd, duik in een kelder en hamster voorraden" wil er gewoon niet in, hoe vaak men het ook probeert uit te leggen.
Hier valt het altijd 100% mee, maar geloof niet dat ik dat echt heel erg vind. Die ene omgewaaide grote boom was spannend genoeg.

Wbt dieren, mijn moeder had vroeger een kat die bang was voor onweer. Als die plat over de grond naar binnen sloop had ik precies genoeg tijd om zelf nog veilig naar huis te komen. Klopte altijd.

Hiraeth: Leuke stukjes om te lezen! Heel interessant, bedankt voor het delen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:50

Wat een woei met regen en drupjes (het lekt tussen raam en kozijn , super tof -kuch- := )

Kan er niet helemaal van slapen

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:09

Dat heeft mede te maken met het staartje van Charlie. Hier valt het gespuis wel mee, maar er gaat nu een bui richting Frankfurt die mede daardoor er ook wat rotatie op heeft zitten. De weerman die ik nu met een schuin oog in de gaten houdt zegt dat een kans op een tornado mogelijk is maar niet waarschijnlijk, maar het is alsnog interessant om deze rakker even in de gaten te houden nu ik toch nog wakker ben. :D
Afbeelding

Moest wel lachen om reacties op twitter. Iemand vroeg: "Ik vertrek morgen uit Frankfurt, kan ik nog vliegen?" en die weerman tweet heel rustig: "Alleen als je vleugels hebt." :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:50

Zo gek, sta buiten te roken en ik zie sterren en wolken in de lucht maar ook al twee keer bliksem.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:46

Hier (Rheinland-Pfalz, Duitsland) was het gisteren echt heftige wind, op randje van storm af. Vandaag nog veel wind, maar niet zo erg als gisteren. Geen schade bij ons gelukkig.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:14

Het is net even goed tekeer gegaan hier.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:30

We komen toch regen tekort |(
maar even zonder dollen.
Er is een puist gevallen de afgelopen dagen. Bij mij staan de weilanden bijna blank.
Er valt dus meer dan dat de pompen kunnen wegkrijgen.40 mm

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:40

Hier ook :j
Maar denk maar niet dat onze put zich weer langzaam begint te vullen -O-

Aan de andere kant zijn we inmiddels aan een jaartotaal van 625 mm tot nu toe. Dat had ik tot vorige maand echt niet verwacht, dat we nog over de 600 mm zouden gaan. Dat betekent dat we nog zo'n 150 mm tekort komen voor het langjarig gemiddelde hier in de tuin.
Stiekem duim ik dus nog voor een hele berg regen meer erbij 8-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:18

Brrrr, de temperatuur slaat nu ineens wel om zeg :brr: Wat een kou ineens! Afgelopen dagen waren echt zacht, maar was net buiten en dat was niet heel grappig zonder winterjas :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:38

Berdien schreef:
Brrrr, de temperatuur slaat nu ineens wel om zeg :brr: Wat een kou ineens! Afgelopen dagen waren echt zacht, maar was net buiten en dat was niet heel grappig zonder winterjas :=

Het is nog 7 tot 8 graden dus koud zou het niet moeten zijn. Maar gevoelstemperatuur ligt wel rond de 3/4 graden.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:16

Ik heb in de afgelopen 24 uur 60mm gemeten in Assen. Wat mij betreft wel een beetje teveel in korte tijd

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:38

Ik kwam net op stal aan en stond ook snel weer thuis. In de regen rijden vind ik niet zo erg maar de bak was één groot zwem en modder paradijs :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:34

Sneeuw! *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:35

Jee hier ook beetje

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:54

Zelfs hier hebben we sneeuw. Vriend heeft strooidienst dus telefoon ging vannacht om 1 uur. Hij was om 8 uur pas weer thuis. Ze waren zelfs met de schuivers op pad geweest.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:21

En dat op Texel, dat komt volgens mij niet zo vaak voor of wel?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:01

Afbeelding
Nee komt niet zo heel vaak voor idd. Wel heel leuk zon wit landschap

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:38

Wel speciaal, op de eilanden!

Weinig lucht te zien op deze foto, maar het was zo mooi in het bos.
Jammer dat het al dooit..
Afbeelding