Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:34

Van de week tickets te koop staan op MP, stond in de advertentie duidelijk dat het e-tickets waren en dat mijn vaste prijs 20 euro was.
Ik weet namelijk dat ze voor dat geld gaan als warme broodjes, dus beter meteen duidelijk zijn toch?
Blijkbaar niet duidelijk genoeg voor iedereen dus. Kreeg een berichtje met iets als 'voor 17,50 kom ik ze morgenochtend halen'. Heb me echt in moeten houden om niet gewoon 'nee' terug te sturen. Heb hem netjes uitgelegd dat het e tickets waren, dat 20 een vaste prijs was én dat ik al met iemand bezig was. Krijg ik weer iets terug als 'goed dan voor 20 wil ik ze wel' opnieuw uitgelegd dat ik inmiddels al met een koper bezig was maar hem zou berichten mocht het niet doorgaan. Tot mijn verbazing later een keurig berichtje dat hij al voorzien was. Die zag ik dan weer niet aankomen :') Maar echt komop, lees even die advertentie ofzo, doe ik niet voor niets de moeite er een te schrijven :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:13

Klassieker, of ik iets op wil sturen en dat zij dan het geld overmaakt als het binnen is. :')

Aangegeven dat ik pas verstuur als het geld binnen is 'en nu denkt ze er nog even overna'.

Dikke snikkel. :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:32

Wat een grapjas! :')

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:27

Dan koopt ze het maar in een webwinkel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:42

Ik heb nu een brutaal bod gedaan op een bank.
Hij wordt voor iets meer dan de helft van de aanbiedings-nieuwprijs nu aangeboden, en is 2 jaar oud en toch wel echt zichtbaar gebruikt/ niet meer in nieuwstaat. Ik heb een bod uitgebracht van omgerekend 32% van de nu-nieuwprijs. Wel met bijschrift dat we de bank kunnen komen halen wanneer het hun uitkomt, mits ik het optijd weet i.v.m. vervoer en bijna 3u enkele reis reistijd.

Met dat nieuwe beoordelingssysteem is brutaal bieden toch wel heel wat spannender! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:51

Ik moet mijn berichten maar eens gaan bewaren.. Heb nu een 1ster beoordeling en geen idee waarom.. Heb diegene iig niets verkocht en staat ook geen uitleg/toelichting bij..
Gisteren mijn tablet eindelijk verkocht, snelle deal. 4 sterren ivm duidelijkere foto's en betere omschrijving. Nou dat klopt wel, ik vind dat mensen maar gewoon moeten googlen op de specificaties en een tablet duidelijk op de foto krijgen is lastig :+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:44

Ik heb mijzelf ooit eens aangemeld als geverifieerde verkoper, nou vraagt of ik via een betaallink mij wil verifiëren als verkoper . Iemand hiermee bekend?
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 18-02-19 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:55

Niet intrappen is mijn advies. Je bent al door marktplaats geverifieerd, dat staat bij je naam, daar moeten ze het maar mee doen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:56

Mayflower_ schreef:
Ik heb mijzelf ooit eens aangemeld als geverifieerde verkoper, nou vraagt iemand dit. Iemand hiermee bekend?

TEn eerste: je mag geen privé communicatie delen op bokt, dus misschien moet je het even aanpassen.

ten tweede: het klinkt heel raar.. En hebv er ook nog nooit van gehoord.
Ik zou het niet doen!
Gewoon of overmaken via de bank/tikkie/marktplaats of evt. gelijk oversteken. Maar ik zou nooit een of andere verificatie doen. Veel te grote kans dat het oplichting is en jij straks opgelicht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:57

Ik zou het niet doen. Ik kreeg ooit via de belgische MP, via 1 van mijn advertenties, een aantal standaard vragen zoal elke geinteresseerde zou stellen.
Ik geef reactie, en krijg een mailtje terug "het gaat om dit zadel, klopt? Heb op een paar geboden en wil zeker zijn dat ik de juiste voor me heb". Ik bekijk die link, is mijn advertentie, sluit 'm weer af en bevestig. Alles via de website.

2 dagen erna blijkt mijn account gehackt. Via dat linkje naar mijn advertentie hadden ze mijn inloggegevens te pakken...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:59

Ik ben ook erg op mijn hoede en doe dit ook niet. Heb er ook nog nooit van gehoord. Dacht misschien nieuwe vorm van misleiding/oplichting. Het zou gaan via de betaallink van marktplaats en dan wordt je extra geverifiëerd dmv 1 cent overmaken enz.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:11

Nee nooit doen. Is ook een vorm van oplichting. En even je foto verwijderen hierboven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:37

Ik heb nu iemand die echt totaal niet reageert... Ik heb 2 dagen geleden de vraagprijs geboden op een jurkje en ik krijg echt helemaal geen reactie terug. Bij de advertentie staat dat het telefoonnummer gecontroleerd is, maar er staat helemaal geen telefoonnummer bij. Ze is wel al 11 jaar actief op mp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:39

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:16

Ik zal wel ouderwets zijn, maar dat vind ik dus echt heel vreemd. Ik zet er wel tijden bij waarop ik het beste bereikbaar ben, maar wil je iets verkopen of niet...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 23:38

Ik zet mijn nr er ook niet bij, is wel gecontroleerd.

Ik heb geen zin in leipo’s aan de telefoon .
Mensen kunnen een bericht sturen, ik reageer in principe altijd binnen een uur .
Ik wil graag verkopen maar ben ook op mijn privacy gesteld.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 04:17

Ik zie geen reden waarom een telefoonnummer noodzakelijk is, via berichten kan je prima verkoop afspraken maken.

Ook ik heb mijn nummer niet bij adv staan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 06:17

Mayflower_ schreef:
Ik ben ook erg op mijn hoede en doe dit ook niet. Heb er ook nog nooit van gehoord. Dacht misschien nieuwe vorm van misleiding/oplichting. Het zou gaan via de betaallink van marktplaats en dan wordt je extra geverifiëerd dmv 1 cent overmaken enz.

Klopt had een collega van mij ook.. die drukte dus wel op de link en toen ging het snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:00

Alsof ik de laatste tijd nog niet genoeg rare mensen heb gehad op marktplaats :x

*knip*
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 19-02-19 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunicatie verwijderd

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:16

Ja die had ik gisteren ook... Wel een ander account.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:21

Haha moest wel lachen om de standaard antwoorden die MP geeft.

'Prima bod, ik ga akkoord.'

Maar er zitten wat gekkies tussen af en toe :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:33

Ha die had ik ook!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:37

_O- Die kreeg ik vanmorgen ook! Bijzonder weer :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:39