Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:19

Hoe heet dat spelletje ookalweer dat je een paar gekleurde balletjes ziet, en die dan moet verbinden aan elkaar zodat het hele vak gevuld is.

Dax

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:21

Flow?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:53

ProudHorse schreef:
Flow?

Yes!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:50

Je kunt een vliegtuig wel remmen op de wielen, maar de hoofd "rem" zijn de speedbreaks soort spoiler die op de staart zit en de vleugels. Je kunt dan met je voeten bijremmen althans, dit is bij een 737 zo. Bij sommige korte landingsbanen moet je ze gebruiken

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:57

Mist schreef:
Je kunt een vliegtuig wel remmen op de wielen, maar de hoofd "rem" zijn de speedbreaks soort spoiler die op de staart zit en de vleugels. Je kunt dan met je voeten bijremmen althans, dit is bij een 737 zo. Bij sommige korte landingsbanen moet je ze gebruiken

Speedbrakes op de staart van de 737? Heb je daar een foto van?
Overigens denk ik niet dat de speedbrakes het belangrijkst zijn bij het afremmen van het vliegtuig. Het lijkt mij dat de wielremmen en de thrust reverse de grootste rol spelen. Maar correct me if I'm wrong :)

Welke vraag zijn we eigenlijk aan het beantwoorden?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:18

Met je voeten stuur je het vliegtuig, je remt er niet mee. :) De meeste vliegtuigen hebben inderdaad spoilers en flaps die uitschuiven om af te remmen. Verder inderdaad de thrust reverse.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:12

Ik zie hier drie antwoorden over "hoe remt een vliegtuig", maar ik kan de bijbehorende vraag niet terugvinden _O-

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:45

ik snap t ook even niet _O-
Misschien wilde captain ons gewoon verblijden met een random feitje :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:02

Ging dat niet over de opmerking waarom vliegtuigen in films altijd met piepende/blokkerende banden landen en toch zelden een klapband krijgen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:13

Ik doe regelmatig een lesje vliegeren in flight simulator (prof.) van een 737. Sturen doe je idd met je voeten (als ie op de grond is) maar de vorige keer moest ik ook bijremmen op de luchthaven in een bergachtig gebied, ben even vergeten waar we toen waren :+ :D was ook de eerste keer dat de instructeur dat vroeg. De hendel van de speedbrakes op "actief" zetten is een standaard handeling voor landing, net als het landingsgestel uit doen, de rest gaat automatisch met de speedbrakes (tot nu toe dan, misschien komt er nog meer bij kijken in volgende lessen)

ging idd over dat geluid van een remmend vliegtuig.

edit deze toevoeging; thrust reverse passen we ook toe ook alleen pas als alle wielen op de grond zijn, dit zijn de kleine hendeltjes voor de grote gashendels toch ?
Laatst bijgewerkt door Mist op 12-11-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:17

oomens schreef:
Ging dat niet over de opmerking waarom vliegtuigen in films altijd met piepende/blokkerende banden landen en toch zelden een klapband krijgen?

Ja, maar dat ging verder niet over het remmen, toch?

Als een vliegtuig in de lucht hangt, staan de wielen stil. Zodra de wielen de grond raken, moeten ze opeens een dikke 300km/h gaan draaien. Dat geeft even rook en piepgeluid (een heel korte tijd sleept er een stilstaand wiel over de grond), maar in het echt is dat veel minder heftig dan in de film.

Tenminste, ik dacht dat de originele opmerking daar over ging.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:20

ik vraag me af of ik de enige ben die kerstdorpen verschrikkelijk lelijk, truttig, kitscherig en ouderwets vind? :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:23

Damned schreef:
ik vraag me af of ik de enige ben die kerstdorpen verschrikkelijk lelijk, truttig, kitscherig en ouderwets vind? :+

Ja.

Op de eerste drie punten ben ik het met je eens, maar ouderwets is 't volgens mij nog niet... :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:33

Captain en Mist: Ik heb jullie ge PB't, anders gaan we te zeer offtopic :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:35

Ouderwets is het misschien niet (geen idee eigenlijk, ben het nog nooit buiten bokt tegengekomen), maar het ziet er zo oubollig uit (vind ik)!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:15

Als kind speelde ik graag een spel, waarvan ik nu de naam niet meer weet.

Afbeelding

Ik heb geprobeerd het te tekenen. Je speelt het met 2 personen. Je hebt allebei zo'n ding als in het plaatje, waar gekleurde blokjes met cijfers op staan. Dan pak je een keertje en probeer je allebei zo snel mogelijk de opstelling van het kaartje na te maken.

Wie o wie weet hoe dit spel heet?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:44

Number Rumba. Ik heb het hier in de kast. Niemand wil het met mij spelen, ik was er vrij goed in :P

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:51

Spoiler omdat het gevoelig kan vallen, gaat over abortus.
Spoiler:
Maandag bij het programma "het perfecte plaatje" werd verteld dat vrouwen wel eens afwasmiddel gebruiken om zelf abortus te plegen.
Maar hoe doe je dat dan? Gewoon onder erin spuiten en dat is t? Kan me dr niets bij voorstellen
.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:09

Gelijk nog een vraag. Je hebt allemaal plantaardige melken, amandel, kokos, weet ik wat nog meer. Kun je daar ook kaas van maken? Of kan dat alleen met dierlijk melk?

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:35

Krijg je in Duitsland statiegeld voor kleine drinkflesjes (0,5 liter), want zag laatst een zwerver allemaal van die flesjes verzamelen in een grote tas.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:39

Century schreef:
Number Rumba. Ik heb het hier in de kast. Niemand wil het met mij spelen, ik was er vrij goed in :P

Ja! Die!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:50

You're welcome :D Ook om een potje te spelen :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:24

Love_Laugh schreef:
Krijg je in Duitsland statiegeld voor kleine drinkflesjes (0,5 liter), want zag laatst een zwerver allemaal van die flesjes verzamelen in een grote tas.

Hier in finland het is 0,25 cent. En blikjes 0,15 cent. Tikt best aan als.je genoeg hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:38

Love_Laugh schreef:

Ja, ik weet niet meer hoeveel, maar ik was laatst in Duitsland en had zo'n klein flesje gekocht, stond idd op dat er statiegeld op zit!

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:47

Love_Laugh schreef:

Ja, dat is inderdaad zo. Zelfs voor colablikjes. (die kun je dus ook weer bij zo'n statiegeldautomaat inleveren)

Of ook de NL blikjes geaccepteerd worden weet ik niet, want alles wordt gescand in zo'n apparaat. Op die duitse blikjes staat een speciaal logo in een zwart vierkantje, duidelijk zichtbaar.