Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mist schreef:Je kunt een vliegtuig wel remmen op de wielen, maar de hoofd "rem" zijn de speedbreaks soort spoiler die op de staart zit en de vleugels. Je kunt dan met je voeten bijremmen althans, dit is bij een 737 zo. Bij sommige korte landingsbanen moet je ze gebruiken

De meeste vliegtuigen hebben inderdaad spoilers en flaps die uitschuiven om af te remmen. Verder inderdaad de thrust reverse.
was ook de eerste keer dat de instructeur dat vroeg. De hendel van de speedbrakes op "actief" zetten is een standaard handeling voor landing, net als het landingsgestel uit doen, de rest gaat automatisch met de speedbrakes (tot nu toe dan, misschien komt er nog meer bij kijken in volgende lessen)oomens schreef:Ging dat niet over de opmerking waarom vliegtuigen in films altijd met piepende/blokkerende banden landen en toch zelden een klapband krijgen?

Ook om een potje te spelen
Love_Laugh schreef:Krijg je in Duitsland statiegeld voor kleine drinkflesjes (0,5 liter), want zag laatst een zwerver allemaal van die flesjes verzamelen in een grote tas.
Love_Laugh schreef:Krijg je in Duitsland statiegeld voor kleine drinkflesjes (0,5 liter), want zag laatst een zwerver allemaal van die flesjes verzamelen in een grote tas.