Ah ja dan snap ik het. Mijn ouders betaalde mijn pony. Vond het zo goed recht om mij dan de rest te laten betalen door te werken. Ook nooit erg gevonden, leerde zo ook goed wat geld inhield.
Macyy
Geplaatst: 09-02-15 12:59
Doubtless schreef:
50 euro per maand vind ik echt wel weinig als je daar alles van moet betalen
Ik heb ook geen idee wat normaal of gemiddeld is, het was gewoon een schatting. Ik heb zelf nooit kleedgeld gehad en gewerkt.
Ik kreeg toen 70! Nu ben ik uit huis en krijg ik een maandelijkse bijdrage om de huur te betalen enzo.
Anoniem
Geplaatst: 09-02-15 13:29
Een jas krijg ik om de 2 jaar voor mijn verjaardag, weet toch nooit verjaardagscadeautjes. Ondergoed en sokken kreeg ik meestal wel gewoon. Maar je hoeft toch ook niet elke maand heel veel nieuwe kleding te kopen, eigenlijk? Kijk, leuk wel, maar op zich hoef je niet elke maand nieuwe schoenen, nieuwe broeken of nieuwe truien te kopen. Ik gaf mijn geld liever uit aan leuke dingen doen met vrienden, maar had altijd genoeg kleding in de kast liggen.
Nee dat hoeft natuurlijk niet Maar schoenen, jeans en ondergoed is meestal wel vrij aan de prijs. Ik zit nu aan de 100 euro per maand, dat was de afgelopen maanden nog wel wat hoger. Moet natuurlijk niet, maar als de financiële ruimte er is ben ik het er dus wel aan kwijt
De afgelopen maand: -2 bodies (carnaval) - een onderrok - 2 onderjurkjes - bh - paar strings & broekjes - bikinibroekje - oorbellen
Dat betekent dat ik bij Zalando 45 euro heb uitgegeven, bij H&M 35 en bij Hunkemoller 35
Anoniem
Geplaatst: 09-02-15 13:56
Nou ja het scheelt denk ik wel of je al een goede basis hebt of niet? Toen ik kleedgeld kreeg, had ik een goede winterjas, een paar of 5 schoenen, een stuk of 6 broeken en genoeg truien, vesten, ondergoed. Het kleedgeld was dus echt voor het vervangen van spullen, eigenlijk. De ene maand een broek, de andere maand wat t-shirtjes of een paar schoenen.
Ik heb nu, tussen 9 januari en 9 februari, het volgende gekocht: - een jeans + een t-shirt (31 euro bij h&m) - een topje bij primark gekocht (5 euro) - Converse all stars (41 euro, thanks to hele chille aanbieding) - bikini topje + zwart basic hemdje, beide h&m en maar 8 euro, want het topje was maar 3 euro in de sale. - een vest bij forever21 22 euro - t-shirt zara 18 euro = 125 euro.
Maar volgende maand hoef ik eigenlijk alleen maar wat hipsters te kopen (10 euro bij h&m) en misschien een t-shirtje of zo, dus dan ben ik voor 30 euro wel klaar.
Beukenoot
Geplaatst: 09-02-15 13:56
Hebben jullie de nieuwe enkellaarsjes van Manfield al gezien? Zijn echt geweldig mooi.
Rebecca laat volgende maand nou 's weten wat je kwijt was uiteindelijk Ik denk meestal ook; deze maand heb ik alleen zus of zo nodig, maar uiteindelijk zit ik toch weer rond de 100 euro
xSwanHeart
Geplaatst: 09-02-15 14:02
Ik geef denk ik wel meer dan 150 euro per maand uit aan kleding Maar dat is ook alleen omdat ik het kan missen, niet omdat ik per se zoveel nodig heb. Met 50 euro kwam ik ook prima uit Zeker omdat mijn moeder af en toe nog wel iets voor mij kocht (denk ondergoed, een nieuwe jas, etc.)
Anoniem
Geplaatst: 09-02-15 14:04
Doubtless schreef:
Rebecca laat volgende maand nou 's weten wat je kwijt was uiteindelijk Ik denk meestal ook; deze maand heb ik alleen zus of zo nodig, maar uiteindelijk zit ik toch weer rond de 100 euro
Is goed, ik zal het bijhouden voor je, vanaf morgen. 10 februari - 10 maart.
Ik heb ook nooit zakgeld/kleedgeld gehad. Mijn ouders konden het makkelijk missen, maar vonden dat ik zelf mijn geld kon verdienen. Ik was oud en wijs genoeg (ik begon toen ik 13 was geloof ik met een krantenwijk). Sinds dien heb ik altijd gewerkt en dus altijd baas over eigen geld geweest. Zij hebben wel altijd de stalling van mijn paard betaald tot mijn 15e/16e. Wel moest ik dingen zoals halsters en dekens zelf voor sparen en betalen. Ik zou dus een baantje gaan zoeken, dan ben je eigen baas en hoef je niet van je ouders te 'teren'. Daar ben ik niet zo van haha.
Ik kreeg 150 euro, zak + kleedgeld. Moest er ook jassen/schoenen en alles van kopen, ook de leuke dingen als telefoon, uitgaan, cadeautjes enz. Ben er later wel bij gaan werken maar verdiende toen niet heel veel bij (ik gok 80-100 euro per maand?).
Ik mag deze maand niets aan kleding uitgeven, even een shopvrije maand
Ik kreeg van m'n ouders altijd 12.50 zakgeld en 50 euro kleedgeld. Onderbroeken en sokken kreeg ik daar los van, net zoals elke winter een goed paar schoenen en twee keer per jaar een nieuwe jas. Die was dan vaak niet zo duur, maar omdat ik snel groeide (eerst in de lengte, daarna in de breedte) had ik gewoon vaak nieuwe kleding nodig.
Van die 50 euro hoefde ik echt alleen maar kleding te kopen, ik werkte er zelf altijd nog wat naast, eerst een krantenwijkje, daarna bij de Kruidvat en daarna bij de supermarkt, en dat kon ik uitgeven aan andere leuke dingen. M'n ouders wouden ook altijd wel dat ik liet weten waar die 50 euro kleedgeld aan op ging, mocht het niet uitgeven aan de bioscoop of uit eten.
Ik woon nu al 2 jaar op mezelf. Heb het eerste jaar van m'n ouders geen geld gekregen omdat ik er eerder nog erg veel naast werkte, en omdat ik het zelf graag wou uitvogelen met mijn geld. Later bleek dat ik niet kon rondkomen en toen raakte ik ook nog eens mijn baan kwijt, en nu dragen mijn ouders maandelijks 150 bij aan mijn studie/huur/levensonderhoud. Krijg dat niet op een vaste dag maar moet erom vragen, en kan het dus ook in delen vragen. Als ik een maand echt tekort kom (zoals deze maand ) kan ik ook vragen of ik alvast een gedeelte van de volgende maand mag. Zo ging dat ook altijd met kleedgeld, als ik echt nieuwe kleren nodig had kon ik in een keer 75 krijgen, maar dan moest ik de volgende maand genoegen nemen met 25.
Dat was bij mij ook Emma. Als ik iets groots wilde kopen, dan mocht ik altijd alvast iets van de maand erna hebben. Maar in de praktijk kwam ik dan in die volgende maand altijd weer te kort.
Ouders dragen nu ook nog wat bij omdat ik ivm gezondheid + drukke studie het niet trek om lange avonden/nachten te werken. Gelukkig heb ik een jaar fulltime gewerkt en heb een mooi spaarpotje.
Hier ook voornamelijk door gezondheid idd. Heb me heel erg lang de pleuris gewerkt en nu red ik dat gewoon niet meer door drukte met studie en door m'n rug. Mijn ouders hebben nu besloten dat ze me financieel wat meer steunen tot volgend jaar, ze vinden het belangrijker dat ik m'n punten haal en op de opleiding blijf dan dat ik er keihard bij werk. Mijn ouders hebben gelukkig de financiele mogelijkheden om me zo te ondersteunen, dus dat scheelt heel erg veel
Anoniem
Geplaatst: 09-02-15 14:39
Mijn vader heeft ook de mogelijkheid om financieel bij te dragen en dat doet hij ook met liefde. Mijn hele studie wordt betaald, rijbewijs, zorgverzekering, telefoonrekening etc. Hij vindt school ook belangrijker.
Ja hetzelfde hier. M'n ouders hebben mij en m'n zusje lang niet altijd kunnen geven wat ze wilden, en nu het dan wel eindelijk kan doen ze dat ook met plezier. Snap dat het soms ook wel vermoeiend is dat ik zo slecht ben met geld, maar ik ben druk bezig met het oplossen
Haha. Ik ben juist doordat ze me altijd zo vrij hebben gelaten met geld, er heel goed mee geworden. Heb een mooi bedrag op de spaarrekening en koop niet onnodig dingen. Vind het ook heel lief dat ze me financieel ondersteunen, maar wel in ruil dat ik het goed doe op school.
En ik heb in de afgelopen jaren zoveel kleding gekocht dat ik er nog wel even mee vooruit kan
Anoniem
Geplaatst: 09-02-15 14:57
En het scheelt ook als je een zus hebt met dezelfde maten: wij kunnen elkaars schoenen, broeken, truien, t-shirts, jasjes etc. aan van elkaar, dus we lenen regelmatig elkaars kleding.
Mijn zusje woont niet bij mij in huis jammer genoeg, en daarbuiten is zij ook veel (en dan ook echt veel) slanker dan ik We hebben zelfs niet dezelfde schoenmaat... Leen wel eens een shirtje van haar als ik onverwachts uit ga ofzo, maar dat komt niet zo heel vaak voor