Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:31

Vandaag een bod gekregen van 15 euro op m'n lederen Petries, ik heb terug gemaild of ze toevallig de aigle coupe rijlaarzen bedoelde die ik ook te koop heb staan. Is het bod ingetrokken ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:03

Dat verbaast je toch hopelijk niet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:06

Mama3 schreef:
Vandaag een bod gekregen van 15 euro op m'n lederen Petries, ik heb terug gemaild of ze toevallig de aigle coupe rijlaarzen bedoelde die ik ook te koop heb staan. Is het bod ingetrokken ;)

_O-

M'n moeder had een kast te koop (of eigenlijk veel meer ivm nieuwe meubels in de woonkamer), was een bod van 10 euro op gekomen. Echt super mooie kast alleen stond de kleur (licht eiken) ons niet meer aan. Goed kast was ook 10 jaar oud, maar heeft nieuw flink geld gekost. Kast was meer dan 2 meter lang, ongeveer een halve meter diep en bijna een meter hoog.
Wilden die mensen van het bod van 10 euro die kast even in de auto op komen halen. Dus afspraak gemaakt voor vanochtend om half 10. Kwam er vanochtend ineens mail of de poten er onder weg konden. Er zitten geen poten onder die kast :') Dus kon de kast niet in de auto, en ze hadden ook geen trekhaak. Dus het hele feest ging over.
Zooo he, de intelligentie op marktplaats... :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:55

Mama3 schreef:

Tja, eerlijk is eerlijk. Sommige oudere modellen zonder rits gaan wel voor die prijs weg :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:26

Ik vind dat soort reacties eigenlijk helemaal niet om te lachen, eerder diep triest. Vind het nogal wijsneuziger overkomen.. Dat je je energie in wil steken zeg. Als je een bepaald bedrag in gedachten hebt zet dan een bieden vanaf prijs in.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:57

Een aantal dingen online gezet, waaronder een munt uit marokko.
Opzich geen probleem.
Krijg ik een mail van iemand die eerst al zegt jaartal klopt niet, tuurlijk wel voor marokko wel. In nederland hebben we een ander jaartal.
Kort daarop krijg ik een mail dat ik een oplichter ben en dat de munt een kwartje waard is.
Heb hem maar terug gestuurd dat ik zelf mag bepalen wat ik voor iets wil hebben. En hem een fijne dag gewenst.

En hem maar even bij markplaats aangegeven als vervelende persoon.
Oh en hij heeft nu 9.999.999 geboden op de munt :D humor

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:58

Direct terugmailen dat je akkoord gaat met zijn bod, en dan een uitleg wanneer je een wettelijke overeenkomst hebt :Y) Kan je pas lachen!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:59

Das ook nog een leuke ja, ga ik ecen doen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:00

Wel even aftellen hoe snel hij zijn bod weer heeft verwijderd he?! :D :D :D
We willen het wel weten :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:04

Zo verstuurd,
Heb hem gezegd dat ik akkord ga met zijn bod en we nu een wettelijke overeenkomst hebben... Nu maar afwachten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:12

haha geweldig! :))

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:18

Onddanks dat ik mn hondje moest wassen (ze rolt nooit in vieze dingen) nog geen antwoord en het bod staat nog

Ah nu om 17.33 een antwoord :
Hahahahahaha dom ook nog?

En om 17.37 bod ingetrokken.
Heb hem het volgende terug gemaild :
Ik hoop dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft. Ik heb er wel 1.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:57

PFFF hoe oud zijn we zeg???

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:00

Even een positief verhaal tussendoor ;)!

Goede deal gesloten via marktplaats voor studieboek. Scheelt me 40 euro met een nieuw boek!
Helemaal netjes verpakt in een envelop met bubbeltjes. Boek is gloednieuw! Ben even helemaal blij :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:12

Hier een dekje dat gratis wegmocht op facebook gezet.
Een meisje/vrouw wilde het hebben, en ook nog wat andere spulletjes kopen.

Of ik het even kon brengen, ze verbleef een dorp verderop.
Dat vond ik wel prima, maar dan ziet ze af van het kopen van de spullen, maar ze rekent er wel op dat ik het toch kom brengen :+
Ik zeg dat ik daar echt geen tijd voor wil maken, en dat ik niet een uur kwijt wil zijn om iemand met de fiets een dekje te gaan brengen.
Haar reactie: Of MIJN vader het dan niet even langs kon komen brengen :')
Ik gezegd dat ik hem niet bezine ga laten verbruiken om haar een GRATIS dekje te gaan brengen.
Nogmaals gezegd dat ze het kon komen ophalen, ik zou het klaarleggen zodat ze het altijd kon pakken, ook als ik niet thuis was. Haar reactie:
''ja ikke ook 1 uur fietsen heen en terug dus hoef het dekje nu niet. dekje niet klaar te leggen als ik volgendekeer weer nederland ben laat ik iets weten leg je maar klaar goed''

Het ergste is: ze is 20 ofzo _O-
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 20-08-15 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:16

Omg! Dat is echt erg :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:45

WTF!!!! Dat is echt erg zeg!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:49

Alja schreef:
PFFF hoe oud zijn we zeg???

Mijn idee ook. Komop zeg je kan je tijd toch op een nuttigere manier spenderen?
Ik vind "koper" en "verkoper" beide even triest bezig :7

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:53

is zeker te lui om te fietsen..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:17

Pffft, ff een Ikea-kast verkocht, maar dat duurde langer dan verwacht.
Op zondagmiddag erop gezet, gelijk een beller.
Ze zou het direct op komen halen, moest even vervoer regelen en zou ze bellen wanneer ze onderweg ging.
Klonk betrouwbaar, maar ze moet nu nog bellen... :+

Vervolgens weer iemand die geen vervoer had, daar 2 dagen voor nodig had en of we het niet konden komen brengen. Nee.

Maar vandaag, een beller: kom er nu aan met zoon als sjouwer en bus, maar moest uit Zoetermeer komen.
Ik dacht nog: helemaal uit Zoetermeer voor een Ikea-kast...
En voila: daar was ze, dus zo geregeld binnen 5 minuten.

En de Ikea-lamp is verstuurd naar iemand die zijn 2e kapot had gegooid; dezelfde situatie als wij.
Was goed aangekomen, huiselijke eenheid weer hersteld :') en hij zou ervoor zorgen dat deze heel zou blijven!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:25

Sammie schreef:
Ik vind dat soort reacties eigenlijk helemaal niet om te lachen, eerder diep triest. Vind het nogal wijsneuziger overkomen.. Dat je je energie in wil steken zeg. Als je een bepaald bedrag in gedachten hebt zet dan een bieden vanaf prijs in.

Mag je vinden, heb toevallig beide op mp staan. Kan toch zijn dat iemand zich heeft vergist, aangezien de aigle vp 15 euro is en de petrie op 50 staat

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:28

Dat weet ik dat ik dat mag vinden :+ uit jou reactie en dito smilie maakte ik op dat je het sarcastisch bedoelt en niet serieus ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:35

MarvanTom schreef:
Pffft, ff een Ikea-kast verkocht, maar dat duurde langer dan verwacht.
Op zondagmiddag erop gezet, gelijk een beller.
Ze zou het direct op komen halen, moest even vervoer regelen en zou ze bellen wanneer ze onderweg ging.
Klonk betrouwbaar, maar ze moet nu nog bellen... :+

Vervolgens weer iemand die geen vervoer had, daar 2 dagen voor nodig had en of we het niet konden komen brengen. Nee.

Maar vandaag, een beller: kom er nu aan met zoon als sjouwer en bus, maar moest uit Zoetermeer komen.
Ik dacht nog: helemaal uit Zoetermeer voor een Ikea-kast...
En voila: daar was ze, dus zo geregeld binnen 5 minuten.

En de Ikea-lamp is verstuurd naar iemand die zijn 2e kapot had gegooid; dezelfde situatie als wij.
Was goed aangekomen, huiselijke eenheid weer hersteld :') en hij zou ervoor zorgen dat deze heel zou blijven!

Wij zijn ook naar Den Haag gereden voor een 2e hands ikeakast! Scheelde ons mooi €550,- met een nieuwe!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:42

Waar en hoe verkopen jullie je zadels? Ik heb al een tijdje een springzadel te koop staan. Overgekocht maar bleek mijn paard uiteindelijk toch niet goed te passen. Ben wel al flink in prijs gedaald en vandaag maar weer omhoog gegooid op mp en in wat FB-groepen gezet. Het enige wat ik krijg zijn biedingen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Dacht het zadel dinsdag verkocht te hebben, man mocht het zadel na betaling meenemen om te passen en paste het niet dan mocht het zadel terug. Hij zou het zadel de volgende dag passen. Nou dag erna niks gehoord dus maar een mailtje gestuurd of hij al wat wist en ze hadden helaas geen mogelijkheid gezien om het zadel goed te passen dus dat zouden ze vandaag doen en daarna mailen. Nou prima, had het het liefst natuurlijk binnen 24 uur willen weten maar oke ben ook de beroerdste niet. Vandaag dan toch een mailtje gekregen: Helaas voldoet het zadel toch niet aan de verwachtingen en hij wil het zadel graag weer terugbrengen. Nou oké prima, maar wel even om verduidelijking gevraagd waarom het zadel niet voldoet aan de verwachtingen. Past het niet of toch niet wat je zoekt? Toen hij het zadel kwam ophalen vond hij het namelijk allemaal prima.

Nu maar hopen dat er niks met het zadel gebeurt is, daar ben ik altijd zo bang voor.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:48

Damelza schreef:
Waar en hoe verkopen jullie je zadels? Ik heb al een tijdje een springzadel te koop staan. Overgekocht maar bleek mijn paard uiteindelijk toch niet goed te passen. Ben wel al flink in prijs gedaald en vandaag maar weer omhoog gegooid op mp en in wat FB-groepen gezet. Het enige wat ik krijg zijn biedingen van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Dacht het zadel dinsdag verkocht te hebben, man mocht het zadel na betaling meenemen om te passen en paste het niet dan mocht het zadel terug. Hij zou het zadel de volgende dag passen. Nou dag erna niks gehoord dus maar een mailtje gestuurd of hij al wat wist en ze hadden helaas geen mogelijkheid gezien om het zadel goed te passen dus dat zouden ze vandaag doen en daarna mailen. Nou prima, had het het liefst natuurlijk binnen 24 uur willen weten maar oke ben ook de beroerdste niet. Vandaag dan toch een mailtje gekregen: Helaas voldoet het zadel toch niet aan de verwachtingen en hij wil het zadel graag weer terugbrengen. Nou oké prima, maar wel even om verduidelijking gevraagd waarom het zadel niet voldoet aan de verwachtingen. Past het niet of toch niet wat je zoekt? Toen hij het zadel kwam ophalen vond hij het namelijk allemaal prima.

Nu maar hopen dat er niks met het zadel gebeurt is, daar ben ik altijd zo bang voor.

Hier ook een hele tijd een zadel te koop gehad op marktplaats. Ik had de mazzel dat iemand uit de buurt zo'n zadel zocht. En die heeft het gekocht voor de vp.
Wat betreft passen, zet ik in de advertentie: dat het mogelijk is bij mij op stal. Geef geen zadel mee. Ben dan veel te bang dat er wat mee gebeurt.