[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:16

Was die kindvrij ja?
Kan me dat zo eigenlijk niet herinneren

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:36

In het begin dus wel :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:48

Jaaaa, ik was ook zooo boos over Penny. Ze was zó stellig dat ze geen kinderen wilde. Bam, zwanger en helemaal blij. Gadver |o

Zelfde met Bones *moppert*

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:58

Daarin merk je wel écht de Amerikaanse invloed hoor. Het perfecte plaatje is toch het (nucleaire) gezin en verhaallijnen draaien vaak om de journey van het personage naar dat gezin :( Criminal Minds en Bones hadden dat enorm, ook met seksualiteit: man/vrouw missionaris waarbij de man de leiding neemt is oké, alles daarbuiten niet. Vraagt een man aan een vrouw of ze genoten had, dan betekende dat dat hij onzeker was. Zo vaak voorbij zien komen. Terwijl ikzelf juist een enorm grote advocate ben voor communicatie tijdens en na seks omdat dat veel narigheid kan voorkomen. Nee hoor, miljoenen kijkers tegelijk waarbij dat omzeep geholpen wordt omdat Criminal Minds zegt dat je dan onzeker bent... Of een Bones die aan het begin van de aflevering opkomt voor mensen die niet-vanilla seks hebben maar het aan het eind van de aflevering toch eens is met Booth dat er toch echt wel iets mis is met die mensen. Daar kan ik echt boos om worden.

Daarom ben ik eigenlijk helemaal gestopt met dat soort Amerikaanse primetime televisie en kijk ik vooral Netflix achtige series nu. Die gaan hier veel vrijer mee om.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 16:53

Qimm schreef:
Jaaaa, ik was ook zooo boos over Penny. Ze was zó stellig dat ze geen kinderen wilde. Bam, zwanger en helemaal blij. Gadver |o

Ja de ommezwaai van Penny vond ik ook vreselijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:15

c_alsemgeest schreef:
Qimm schreef:

Ja de ommezwaai van Penny vond ik ook vreselijk.

Die ommezwaai is nog enigszins realistisch. Die van Sheldon vond ik ronduit ongeloofwaardig :').
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-06-24 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:19

Ik heb die van Penny en het kind schijnbaar uit mijn geheugen gewist :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:24

Bones werd zo hard minder toen ze een relatie met Booth kreeg. Zonde, want het begon echt als een hele toffe serie.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 18:47

Het gezin is duidelijk nog steeds de heilige graal. En als je ze niet wilt is er iets mis met je of ben je gewoon nog niet ontwikkeld tot het punt dat je een gezin wilt want dat hóórt er toch gewoon bij?!

Zo irritant. Ik ben er altijd heel open over dat ik geen kinderen wil en ondanks dat ik eigenlijk altijd wel normale reacties krijg merk ik op deze leeftijd (38) dat ik nog altijd een redelijke vreemde eend in de bijt ben want geen kinderen. We hebben nog een lange weg te gaan tot dat net zo normaal is om geen kinderen te (willen) hebben. Gelukkig hebben wij meerdere vrienden die net als wij geen koters willen en ook onze ouders begrijpen onze keuze. Dat helpt wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:12

Als 50 jarige ben je nog steeds de vreemde hoor.
Maar goed als ik dan soms het gedoe hoor... Nee dank je. Ben nog steeds blij er geen te hebben. Liever wat rare blikken van moederkloeken dan tot je 75e onderhand nog je kind thuis te hebben

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:43

De karater ontwikkeling van Dexter uit de gelijknamige serie vond ik helemaal erg.
Qua liefde en hoe hij met zijn kind om ging strookte helemaal niet met het personage en het ziektebeeld die hij had aan het begin van de serie. Toen vond ik het veel leuker om naar te kijken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:12

Irritant is dat ja, dat 'kind is de oplossing voor de zwaarste stoornissen' idee.

Koekoek.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:24

Het enge is dat heel veel mensen oprecht zo denken. En tadaa, weer een kind met trauma’s en problematiek voor het leven erbij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:30

Mo_86 schreef:
Het enge is dat heel veel mensen oprecht zo denken. En tadaa, weer een kind met trauma’s en problematiek voor het leven erbij.

Een van de redenen dat ik dus geen kinderen wil: teveel mentale (en fysieke) gebreken in de familie.

Ik wil al mijn ellende niet doorgeven. -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:48

Zojuist aangenaam verrast bij de huisarts.
Ik had een afspraak gemaakt omdat ik het vermoeden had dat mn spiraal niet goed zit.
Na wat gebabbel, benoemde ik dat ik het liefst van de hormonen af wil.
Ze keer naar mn kaart, begon een beetje over mn leeftijd, ik ben nog vrij jong, etc
Dus ik benoemde dat ik geen kinderwens had.
Oh, zei ze, dan zou je kunnen kijken om je te laten steriliseren
Dat was makkelijker dan gedacht :')
Helaas was ze daarna erg verbaasd dat sterilisatie niet wordt vergoed :') dat was dan weer jammer.
Maar fijn om te weten dat als ik het geld bij elkaar heb, ik niet een nieuwe huisarts hoef te zoeken

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:53

Wat fijn fleurtjeuh!

Bij mij werd het geweigerd bij 2 verschillende artsen helaas, maar mijn man is gelukkig gesteriliseerd inmiddels.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:59

Voor de dames die al gesteriliseerd zijn,
Zouden jullie een pb kunnen sturen met wat jullie kwijt waren en waar je het hebt laten doen? Ziekenhuis of kliniek?
Of zet het in het topic, ook goed :)
Dan weet ik een beetje waar ik op moet richten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:04

Zijn er sterilisatiemethodes waarbij je ook je menstruatie niet meer hebt?

Mijn man is gesteriliseerd, ik heb nog een spiraaltje, maar overweeg die weg te halen. Echter heb ik weinig zin in al het hormonaal gedoe, onregelmatig zijn tijdens menstruaties etc...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:08

Duhelo schreef:
Zijn er sterilisatiemethodes waarbij je ook je menstruatie niet meer hebt?

Mijn man is gesteriliseerd, ik heb nog een spiraaltje, maar overweeg die weg te halen. Echter heb ik weinig zin in al het hormonaal gedoe, onregelmatig zijn tijdens menstruaties etc...

Hele kippenhok eruit. Maar dat doen ze weer niet zomaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:12

Ik heb mijn eierstokken laten verwijderen in 2014.
Ivm medische redenen hoefde ik alleen mijn eigen risico te betalen, als dat niet al op was tenminste.
Voordeel: geen menstruatie meer en de daarbij behorende hormonale ellende.
Nadeel: de overgang :+ , verhoogd risico op hart- en vaatziekten, Alzheimer op jongere leeftijd en osteoporose.
En vast nog wel meer.
Deze ingreep doen ze overigens enkel bij medische redenen voor zover ik weet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:59

Je baarmoeder halen ze er niet zomaar uit. Aangezien daar ook nog nadelen aan zitten. Meestal maken ze je eileiders dicht of halen een stukje weg. Dus die menstruatie houdt je waarschijnlijk. Vriendin van mij had dat na de derde keizersnede. Ze wilde geen kinderen meer en er was zoveel litteken weefsel dat hij eruit mocht. Zij menstrueert niet meer.

Eierstokken verwijderen doen ze ook niet snel ivm overgang en andere problemen

Ik heb ervoor gekozen om mijn eileiders te laten verwijderen. Niet alleen omdat de kans klein is dat mijn lichaam denkt dat te kunnen repareren. Maar ook omdat de operatie minder ingrijpend is (kijkoperatie, drie kleine sneetjes) en de kans op kanker in de regio mogelijk kleiner is. Die blijkt vaak in de eileiders te ontstaan.

Het loont overigens om de aanvullende pakketten van zorgverzekeraars te vergelijken. Bij mij werd het niet helemaal vergoed, maar wel een groot deel.
Ik heb eerst gekeken wat ik verzekerd wilde hebben en wat dat zou kosten. Ziekenhuizen hebben meestal de prijzen online staan. Bedenk wel dat je er met alleen de sterilisatie niet bent en dat er vaak nog wat kosten bij komen. Maar die vallen vaak weer onder een ander kopje. Daarna heb ik een berekening gemaakt. Zo'n pakket was voor mij duurder dan wat ik anders verzekerd wilde hebben. De meerprijs van de premie heb ik vergeleken met de kosten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:05

Eierstokken verwijderen kan meestal ook via kijkoperatie.
En baarmoeder verwijderen kan vaginaal.
Uiteraard afhankelijk van of er geen ellende is waardoor een gewone buikoperatie noodzakelijk is. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:46

Bij mij hebben ze de glijbanen eruit gehaald. Hele broedhok wilden ze helaas niet doen, dus nog steeds menstruatie.

Nu ben ik weer aan de pil, tegen endometriose :+ Dus doorslikken en geen menstruatie Hoera, maar wel 20 kilo erbij _-:(

Bij mij werd het wel vergoed uit de aanvullende verzekering, misschien kun je volgend jaar kijken naar een aanvullende verzekering die (deels) vergoed? Als je nu toch nog moet sparen, plus de wachttijd, is het zo volgend jaar. Gewoon blijven sparen en alles wat vergoed wordt is dan meegenomen?

Ik ben overigens in een Belgisch ziekenhuis geweest, omdat ik daar al bekend was door kaakoperaties.

Moest wel eerst langs de psych...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:02

Heeft die 20 kilo te maken met de sterilisatie? Of komt dat ergens anders door? Ruk allemaal trouwens, zeg!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:05

Het blijft toch belachelijk dat het niet vergoed word.
Al die kinder gebeuren plus daarna ook nog 18 jaar in het pakket blijft vergoed, maar uiteindelijk minder kosten maken niet....