Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:08

Waar kun je een echte cowboyhoed kopen? (Provincie Utrecht)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:17

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:22

:o? Volgens mijn mail heb ik begin van de avond 2 pb’s gehad. Ik zie ze echter niet in de inbox staan…? Hoe dan…? Weet iemand wat ik kan doen?

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:13

Dan heeft iemand ze verwijderd voordat je ze geopend hebt.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:14

Ik heb een hele rare, de korst van de aarde is best dik,aar zal er ooit zoveel gebouwd worden dat dat voor problemen gaat zorgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:42

Mizora schreef:

Nee dan staat er dat.

Is dan je pb box niet vol?

Verwijder eens een paar pbs en kijk eens wat er dan gebeurt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:57

Gebouwen worden gebouwd van materialen die uit de aardkorst komen, het is een herverdeling, er wordt niets bij getoverd (we laten hout buiten beschouwing). Het hoogste gebouw ter wereld is 0.8km hoog, de vaste aardkorst is minimaal 30 tot 40km dik, bij bergen kan dat zelfs tot dubbel zo dik zijn. Dus dan zit je nog maar aan 2% van de dikte van de aardkorst aan hoogte. De top 10 hoogste gebouwen bestaan verder uit gebouwen van 508 tot 632 meter hoog (alleen de top 3 is 600+m).

Het grootste gebouw ter wereld, Burj Khalifa, heeft een vloeroppervlakte van 517.240m2, dat is bijna 52 hectare of ruim 0,5km2. Of vergelijkbaar met 5000 ruime woningen (het is o.a. hotel en kantoor, maar ook woningen).

We hebben eerder een landbouwgrond tekort, en dus een hongersnood, dan dat we veel van dit soort gebouwen nodig hebben zeer dicht op elkaar.

Zelfs uitgaande van een plantaardig dieet waarbij er enkel een relatief kleine populatie leghennen gehouden wordt om restproducten uit de voedingsindustrie te herwaarderen (denk hierbij aan broden die van de productielijn af komen net na het wisselen van recept, waardoor er een batch mengsels tussen zit), en schapen voor de gebieden die niet voor andere dingen dan begrazing ingezet kunnen worden (denk aan dijken en halfmoerasgrond dat slechts tijdelijk bruikbaar is en nooit machinaal). Ook niet als de Sahara door middel van regreeningsprojecten weer enige opbrengst gaat geven.

Misschien dat we dan 25 miljard mensen kunnen onderhouden qua voeding, maar dan nog blijft extreme hoogbouw niet nodig. Dat kan je goed zien aan Hongkong, waar een enorm hoge bevolkingsdichtheid is. Met een dergelijke dichtheid zouden we 3% van het landoppervlak nodig hebben voor wonen. Maar dan hebben we het dus wel over ruim 3x zoveel mensen als dat er nu is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:58

Mizora schreef:

Aha dankje!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:08

@Mizora, top. Ik heb hier serieus wel eens over na lopen denken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:20

Nee dat klopt niet. Als iemand hem verwijderd staat dat er

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:38

Hoe lang doet ING erover om een nieuwe betaalpas op te sturen?
Bij mijn huidige pas werkt contactloos betalen niet meer, dus wil ik een nieuwe aanvragen. Ik ga alleen volgende week op vakantie en vraag me af of ik de nieuwe pas dan op tijd binnen ga hebben. Ik wil niet het risico lopen dat mijn huidige pas geblokkeerd wordt terwijl ik in het buitenland ben.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:49

Zo lang jij je nieuwe pas niet gebruikt, kun je je oude gewoon blijven gebruiken!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 23:46

Hoe hou ik katten uit m'n appartement.

Sinds een half jaar heb ik m'n eigen plekje. Appartement met balkon.
Op straat zie ik vaker dezelde kat lopen. Al een paar keer is deze ook op m'n balkon geweest, wat ik ook al niet echt fijn vind. M'n tuinkussens zitten nu onder het haar.
Als ik het zie jaag ik hem weg.

Nu heb ik vanvond m'n balkon deur open om het af te laten koelen, komt die kat in eens binnen lopen.
Natuurlijk weg gejaagd (in huis wil ik helemaal geen haren, al m'n paarden spul staat dan ook in de berging).
Nog geen half uur later komt hij weer naar binnen gelopen.
Weer weg gejaagd, dit keer ook gezorgd dat hij echt van het balkon af is.

Hoe zorg ik er voor dat die kat niet meer naar binnen komt, zonder dat de deur dicht moet.
Zou het fijn vinden om weer naar de wc te kunnen, zonder bang te hoeven zijn dat die kat weer komt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 00:28

kosseh schreef:

Op straat zie ik vaker dezelde kat lopen. Al een paar keer is deze ook op m'n balkon geweest, wat ik ook al niet echt fijn vind. M'n tuinkussens zitten nu onder het haar.

Nu heb ik vanvond m'n balkon deur open om het af te laten koelen, komt die kat in eens binnen lopen.
Natuurlijk weg gejaagd (in huis wil ik helemaal geen haren, al m'n paarden spul staat dan ook in de berging).

Hoe zorg ik er voor dat die kat niet meer naar binnen komt, zonder dat de deur dicht moet.
Zou het fijn vinden om weer naar de wc te kunnen, zonder bang te hoeven zijn dat die kat weer komt.

Een hordeur?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 06:37

Een hoordeur dacht ik ook al aan, maar dat houd ook deels het windje om af te koelen tegen. En blijf je zo zien als de deur dicht is.

Ook wil ik hem graag van het balkon af hebben. Ik heb namelijk veel musjes op het balkon en die komen niet als die kat er is :(.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 06:57

Een plens water over hem heen gooien.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:58

kosseh schreef:

Met een Supersoaker klaarstaan. Dan koppelt die kat het balkon aan iets niet leuks, maar dus niet aan jou.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:01

kosseh schreef:

Springt de kat over de balustrade?
Via Google kun je een soort plastic "spijkermatje" kopen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:50

Als je buren geen (binnen)katten hebben kun je misschien zo'n kattenverjager dmv geluid aanschaffen.

Iemand tips voor lekker ruikende plantjes? Onze veranda zit tegen de koeienstal aan dus soms ruik je het voer erg goed.
Iemand tips wat voor plantjes ik hier weg kan zetten om het een beetje lekker te laten ruiken, in iedergeval als er bezoek is?
Er komt geen zonlicht maar kan het wel buiten zetten als er geen bezoek is bijvoorbeeld. Gewoon simpel in een potje op tafel.

Edit: of *iets* waardoor het frisser kan ruiken.
Geurkaarsen zijn niet sterk genoeg denk ik want één kant is volledig open. En iets in het stopcontact kan niet, die zit alleen naast de grote opening en vervliegt dus meteen.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 15-08-24 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:10

Ik zit even op Whoppah te kijken naar een klein/bijzet tafeltje.
Allemensen, voor oma's meuk vragen ze gewoon € 540,-- Bij mij zou dat naar de stort gaan. Echt te lelijk om aan te gluren, niet mooi, geen stijl, gewoon jaren '80 foei lelijk kunststof.
Belachelijk.

Hoe denken ze dit ooit te verkopen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:27

omdat dat wel eens van een hele bekende ontwerper zou kunnen zijn misschien

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:47

Nou, een vierkant plastic tafeltje, met een kitch fotoprint van een roos? zonder vermelding van een ontwerper? Neuhhhh

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 20:06

Heeft iemand een idee waar de afkorting STS voor staat in een zadel? (Empire avanti).
Het staat naast de inch maat.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:15

“STS stands for Soft Touch System, which is designed by Busse. The middle of each panel contains a pressure-stable-layer. Underneath this layer towards the horses back are two different specialty foams, the one closest to the horse provides a wide, soft and even contact area of the saddle on the horse.

The intermediate layer has a weight-carrying function and helps to absorb pressure from above and distribute it evenly. It represents the perfect combination of comfort, balance and good contact. It has an extra deep seat that grants an exceptional contact between the horse and the rider.”
Volgens https://www.anky.com/en/news/new-anky-salinero-sts/

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 22:05

paars schreef:
“STS stands for Soft Touch System, which is designed by Busse. The middle of each panel contains a pressure-stable-layer. Underneath this layer towards the horses back are two different specialty foams, the one closest to the horse provides a wide, soft and even contact area of the saddle on the horse.

The intermediate layer has a weight-carrying function and helps to absorb pressure from above and distribute it evenly. It represents the perfect combination of comfort, balance and good contact. It has an extra deep seat that grants an exceptional contact between the horse and the rider.”
Volgens https://www.anky.com/en/news/new-anky-salinero-sts/

Zadel is volgens mij volledig wol gevuld, dus dat zal het helaas niet zijn.