Cer schreef:Dus de enige manier om ergens anders te komen, is om er te gaan wonen?
Of begrijp ik het verkeerd?
Ik zou zo nog niet kunnen zeggen of het wel of niet minder reizen wordt.. Gezien de maat van Europa... Is dat echt reizen/reizen? Zodra je een landsgrens overgaat officieel wel, maar er zijn landen die een groter oppervlak hebben dan Europa volgens mij. Ga je die dan in provincies verdelen en dat iedereen in zn eigen provincie blijft?
Daarnaast, enige tijd geleden was het woord "wereldburger" helemaal hip, maar dat moet dan wel een soort van afgeschaft worden, begrijp ik? Of mag/moet je je wereldburger voelen maar wel op je eigen plek blijven? Of mag je wel reizen voor werk, of ook niet, of alleen voor im-emigratie?
Hoop woorden om naar de bekende weg te vragen Cer.
Weer de valkuil van de 100% .
Je bent niet automatisch 100% tégen als je niet 100% vóór bent
Álle verplaatsen houdt een risico in: Wanneer er een nieuw dier in een dierentuin komt, gaat dat in pricipe altijd in quarantaine.
Dat risico is met mensen niet anders.
Zoals eerder opgemerkt is het geen wel/niet maar een bewustwording, een minderen. Ook van goederen. Meer locaal geproduceerd/gekocht. Ook dat is al automatich mínder reizen.
Je hoeft ook niet níet op vakantie.
Minder vaak minder ver is al heel wat. Zelfs één keer drie weken naar dezelfde bestemming is al de >helft minder dan twee keer anderhalve naar twee verschillende bestemmingen.
De risico-overweging zou er een deel van moeten zijn voor jezelf; niet alleen maar het ´ik ben gevaccineerd en fok de rest-récht´ erop.