Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:39

Huertecilla schreef:
Het is daarom zo opvallend dat de mensheid niet leert.

Mijn computer vindt anders dat het stenen tijdperk voorbij is (en ook de brons- en tinperiode).
Citaat:
Ondertussen de massa maar roepen dat iedereen gevaccineerd moet worden en dan op vakantie naar verweggistan vliegen....

Tja, jij woont in Verweggistan.

En ik vroeg me af of je de betekenis van 'pandemie' kent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:59

Janneke, je hebt hem vast weer verkeerd begrepen :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:05

Hc, jij legde Sizzle woorden in de mond die ze nooit gezegd heeft en tenzij je de afweging kent waarom ze met AZ gevaccineerd is, kan je natuurlijk helemaal niks zeggen over de risico afweging. Het gaat altijd om het afwegen van twee risico's tegen elkaar. Maar bij elke risico afweging, kan het kleinste risico van de twee soms toch in een individueel geval als het slechtste uitpakken. Daarom was mijn voorbeeld over die motor ook een prima voorbeeld. Het ging om het afwegen van twee risico's tegen elkaar en kijken waar de kans het kleinste is, ook al blijkt dat in de praktijk van N=1 soms anders uit te pakken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:09

SusanH schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... verdwijnen *\%/*

mondkapjesplicht verdwijnt mogelijk eerder. Ik ben blij!

Fijn, liever gisteren dan vandaag.
Maar wat een dom artikel.
Wie er vanaf wil ziet het als vrijheid.

Nee eindelijk een domme regel er af. Das wat anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:12

AD heeft er een beter artikel over, maar die zag ik pas later.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:07

Aangezien nu hele hordes jongeren besmet terugkomen uit het buitenland waar ook de Britse jongeren volop aanwezig zijn kan het maar zo zijn dat we over vier weken volop in de Delta variant zitten, helaas. Met twee vaccinaties ben je beschermd, met één niet voldoende. En de symptomen zijn vooral keelpijn hoofdpijn hoesten dus lijkt het veel meer op een simpel verkoudheidje. Ik hoop toch de iedereen de komende weken volop blijft testen anders kan het nog wel eens een vervelende twee maanden zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:10

Ja feesten in Nederland kan niet...
Vol in een pandemie en reizen maar.
:n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:11

bigone schreef:
Aangezien nu hele hordes jongeren besmet terugkomen uit het buitenland waar ook de Britse jongeren volop aanwezig zijn kan het maar zo zijn dat we over vier weken volop in de Delta variant zitten, helaas. Met twee vaccinaties ben je beschermd, met één niet voldoende. En de symptomen zijn vooral keelpijn hoofdpijn hoesten dus lijkt het veel meer op een simpel verkoudheidje. Ik hoop toch de iedereen de komende weken volop blijft testen anders kan het nog wel eens een vervelende twee maanden zijn.

Mijn zus heeft wss de Delta variant gezien haar klachten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:20

Janneke2 schreef:
Tja, jij woont in Verweggistan.

Zoals Bigone schreef; Portugal/Spanje en alweer 21 jaar *\%/*
Goede beslissing geweest, maar dat is off topic 8-)

Het punt is verplaatsen :)*
En ja, wat dát betreft is Spanje ook ´verweggistan´ zoals Bigone aanhaalde.

Elke pandemie is een éthisch vraagstuk.
Hoeveel doden zijn ´acceptabel´ versus de kosten*.
Geen vraag voor ons uiteraard maar voor de herders van de kudde en die worden aangstuurd door de poppenspelers van de economie, bedrijfslobbies en geo-politiek.

* kosten zijn een heel interessant aspect want de ene zijns dood is de anders brood.
Kijk naar de 14de eeuw voor een emotoneel minder direct voorbeeld. De pest, bendes; de bevolking met minimaal een derde gereduceerd en.... de wélvaart nam even sterk toe; het gaf licht aan de renaissance. Er was nl. niet minder geld, goud, onroerend goed. Die pandemiëen waren een stimulans voor veranderingen.
Hopelijk nu ook. Minder reizen blijkbaar niet helaas, want ja, je moet wél op vakantie kunnen in een gekloond hotel aan een strand aan de andere kant van de wereld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:27

Dus de enige manier om ergens anders te komen, is om er te gaan wonen?
Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zou zo nog niet kunnen zeggen of het wel of niet minder reizen wordt.. Gezien de maat van Europa... Is dat echt reizen/reizen? Zodra je een landsgrens overgaat officieel wel, maar er zijn landen die een groter oppervlak hebben dan Europa volgens mij. Ga je die dan in provincies verdelen en dat iedereen in zn eigen provincie blijft?

Daarnaast, enige tijd geleden was het woord "wereldburger" helemaal hip, maar dat moet dan wel een soort van afgeschaft worden, begrijp ik? Of mag/moet je je wereldburger voelen maar wel op je eigen plek blijven? Of mag je wel reizen voor werk, of ook niet, of alleen voor im-emigratie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:52

Cer schreef:
Dus de enige manier om ergens anders te komen, is om er te gaan wonen?
Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zou zo nog niet kunnen zeggen of het wel of niet minder reizen wordt.. Gezien de maat van Europa... Is dat echt reizen/reizen? Zodra je een landsgrens overgaat officieel wel, maar er zijn landen die een groter oppervlak hebben dan Europa volgens mij. Ga je die dan in provincies verdelen en dat iedereen in zn eigen provincie blijft?

Daarnaast, enige tijd geleden was het woord "wereldburger" helemaal hip, maar dat moet dan wel een soort van afgeschaft worden, begrijp ik? Of mag/moet je je wereldburger voelen maar wel op je eigen plek blijven? Of mag je wel reizen voor werk, of ook niet, of alleen voor im-emigratie?

Hoop woorden om naar de bekende weg te vragen Cer.

Weer de valkuil van de 100% .
Je bent niet automatisch 100% tégen als je niet 100% vóór bent :)*

Álle verplaatsen houdt een risico in: Wanneer er een nieuw dier in een dierentuin komt, gaat dat in pricipe altijd in quarantaine.
Dat risico is met mensen niet anders.
Zoals eerder opgemerkt is het geen wel/niet maar een bewustwording, een minderen. Ook van goederen. Meer locaal geproduceerd/gekocht. Ook dat is al automatich mínder reizen.

Je hoeft ook niet níet op vakantie.
Minder vaak minder ver is al heel wat. Zelfs één keer drie weken naar dezelfde bestemming is al de >helft minder dan twee keer anderhalve naar twee verschillende bestemmingen.
De risico-overweging zou er een deel van moeten zijn voor jezelf; niet alleen maar het ´ik ben gevaccineerd en fok de rest-récht´ erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:58

Ach hc, hou toch op te vertellen wat anderen moeten doen en wat vooral niet. Naar belerend toontje.. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:59

Tja maar in deze moet ik HC wel gelijk geven. Tenminste over keuzes die mensen kunnen maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:08

Ik ben voor afschaffen van heel veel maatregelen. Maar reizen buiten het eigen land mits niet noodzakelijk vind ik nu nog niet verstandig. Het mag dus mensen doen het. Maar naar het buitenland voor een vakantie vind ik een luxe waar we best nog even zonder kunnen. Ik heb echter makkelijk praten, ik kan ook het vakantie gevoel hebben als ik dicht bij huis ben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:08

Huertecilla schreef:
Hoop woorden om naar de bekende weg te vragen Cer.

Komt waarschijnlijk omdat ik geen reet begrijp van je berichten, behalve dat het enorm generaliserend en kleinerend overkomt... (gekloonde hotels..dat komt nogal sneu over.. maar je zal er wel een draai aan geven over begrijpend lezen enzo :j )
Maar.. je geeft deze keer wel..een soort van..antwoord, denk ik.

Het minder reizen zou inderdaad beter zijn voor de wereld, maar ik zou nu nog niet kunnen zeggen of dat inderdaad minder wordt of gelijk wordt (of meer?) dan voor Covid. Die glazen bollen die sommige mensen hebben, wil ik ook wel.
In de kneuterige omgeving van mijzelf merk ik dat werkgevers nu beduidend opener staan tegenover thuis werken, en dat scheelt ook al reizen.

maar goed, wellicht ben ik zoals altijd te naief.. ik prefereer dat wel boven zuur, voor mezelf dan :j

En ik ben benieuwd hoe snel de touristische sector zich op een andere inkomensbron kan richten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:25

Cer schreef:
Het minder reizen zou inderdaad beter zijn voor de wereld, maar ik zou nu nog niet kunnen zeggen of dat inderdaad minder wordt of gelijk wordt (of meer?) dan voor Covid. Die glazen bollen die sommige mensen hebben, wil ik ook wel.
In de kneuterige omgeving van mijzelf merk ik dat werkgevers nu beduidend opener staan tegenover thuis werken, en dat scheelt ook al reizen.

Meer thuiswerken is al heel wat inderdaad.

Voor de rest ... tja, ik hóóp op voortschrijdend inzicht. Dat vaccineren het bestrijden van een symptoom is en minder verplaatsten de oorzaak aanpakt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:32

Niet reizen is leuk bedacht als je jong bent
Wij reizen buiten het seizoen dus hier vaak slecht weer en we willen nog zoveel zien van Europa

Met een man die ouder wordt en zelf niet echt gezond vraag je je af hoe lang dat dan nog kan met eigen campertype

Dus als het even kan willen we toch op reis...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:34

Echwel schreef:
Niet reizen is leuk bedacht als je jong bent
Wij reizen buiten het seizoen dus hier vaak slecht weer en we willen nog zoveel zien van Europa

Met een man die ouder wordt en zelf niet echt gezond vraag je je af hoe lang dat dan nog kan met eigen campertype

Dus als het even kan willen we toch op reis...

Veel mensen willen reizen dat is niet opeens meer of minder erg afhankelijk van leeftijd.
De vraag is wat nou helpt om van de pandemie af te komen.
Ook ik heb erg m’n twijfels bij het reizen. Hoe graag ik zelf ook wil.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:36

2 jaar niet weg als je 20 bent
Heb je nog zeg 55 jaar om wel te gaan

2 jaar niet als je 70 bent heb je nog in dezelfde berekening 5 jaar om te gaan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:37

Ik denk dat ook werkverkeer een zeer grote oorzaak in het ontstaan van deze pandemie heeft gehad. Vooral wanneer je ziet waar de eerste brandhaarden zaten. China en Italië onderhouden zeer veel banden met elkaar in de fashion en juist daar ging het als eerste mis. Er reizen zeer veel Chinezen en Italianen over en weer .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:38

Echwel schreef:
2 jaar niet weg als je 20 bent
Heb je nog zeg 55 jaar om wel te gaan

2 jaar niet als je 70 bent heb je nog in dezelfde berekening 5 jaar om te gaan

En je kan dan ook prima beredeneren dat iemand van 20 er nu tijd voor heeft en daarna tot z’n 70e door moet werken.
Stop gewoon eens met leed vergelijken zeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:38

Relaxed schreef:
Dw vaccinatie bereidheid is iig hoog, klopt ook wel qua gevoel als ik in mijn omgeving kijk :j

[ [url=m/B193K2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik Facebook moet geloven laat niemand zich vaccineren. Maar idd in m'n omgeving hetzelfde geluid als bij jou en uit deze peiling komt. Ik ken maar een enkeling die het niet wilt. Ben ik wel blij mee want ik werd beetje depri van de Facebook mensen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:39

Welk leed vergelijken je hebt toch jaarlijks vakantie net als degene die tot 70 heeft doorgewerkt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:40

Cer schreef:
En ik ben benieuwd hoe snel de touristische sector zich op een andere inkomensbron kan richten

Die snelheid is sterk afhankelijk van de noodzaak/verwachtingen. Mensen schakelen héél snel om als het moét.

Verandering is een zekerheid; ook voor toerisme. Soms zelfs juíst voor toerisme omdat het zowel conjuctuur-, politiek- als modegevoelig is.

´Toerisme´ is een ruim en vaag begrip trouwens.
Over wie heb je het daarmee?
Over de mensen die er wérken, de kleine zelfstandige uitbaters of de investeerders.
De werknemers zijn goeddeels al omgeschakeld: zie hieronder. Was toch al grotendeels seizoensarbeid.

Geldt net zo goed voor legio andere sectoren. Er zijn veel sectoren zwaar getroffen door de beperkende maatregelen. Veel mensen hébben al moeten omschakelen omdat ze geen jaar kunnen sappelen op niet bestaand spaargeld.
Ik ken veel mensen die al omgeschakeld zíjn. Met een kledingzaakje, met een bedrijfje gerelateerd aan horeca, met een privé talenschool, etcetera.
Wederom is het legio andere sectoren juist voor de wind gegaan en is daar initiatief in opgezet, personeel áángenomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:41

Echwel schreef:
Welk leed vergelijken je hebt toch jaarlijks vakantie net als degene die tot 70 heeft doorgewerkt....

Jij vind het erger voor oudere mensen.
Ik vind dat belachelijk :)
Iedereen moet gewoon op de blaren zitten en even niet de wereld rond reizen.

Iedereen heeft momenten die gemist worden. En dat is vervelend maar niet meer of minder erg dan bij een ander