Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:25

Maar nu al kunnen ze kijken waar je bent zodra je je telefoon aan hebt staan.
Neem ook alle camerabewaking erbij dan weet je dat ze je gangen kunnen nagaan.
Ik heb niets te verbergen en in het kader van gezond blijven prima.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:25

NatasjavE schreef:
Om de app maak ik me nu minder druk dan de tijd die het nog gaat duren.

Het bedrijfsleven moet vanaf nu gaan nadenken hoe om te gaan met de 1,5 meter samenleving.

Daar wordt ik redelijk depressief van ;(

Meer ruimte om je tafeltje in een restaurant.
Niet meer opeen gepropt in theaters maar met ruime afstand van elkaar.
Het klinkt wel ideaal (al begrijp ik dat het er wel duurder door zal worden, maar dan wordt een uitje weer iets speciaals en geniet je er ook meer van als het niet zo druk is)

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:28

Voor de geïnteresseerden.
Om 09:30 uur wordt de Tweede Kamer bijgepraat door de RIVM en IC artsen.
Live te volgen via o.a. de NOS site.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:29

Wooow wat een heftige discussie over een voorstel waar zo weinig over bekend is. Kan die ook elders gevoerd worden? :roll:

Blij om te lezen dat men weer bijna bij het oude is!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:29

Princess_ schreef:
Neonlight schreef:
Omdat de NOS deze fout in de liveblog heeft staan, 73 jaar en gediend in West-Duitsland tijdens de 2de wereldoorlog.
Edit, met link: https://nos.nl/liveblog/2329768-johnson ... r-44546429

Het is al aangepast. Staat nu "na de tweede wereldoorlog"

Vertaalfout inderdaad. NY Times en Rolling Stone Magazine (bijvoorbeeld) hadden het meteen goed. Hij kwam als dienstplichtige niet in Vietnam terecht maar in Stuttgart als automonteur. Leuk detail van Rolling Stone: Prine played down his military service, describing his contribution as “drinking beer and pretending to fix trucks.”

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:34

Marie_Anne schreef:
PSvanLot schreef:

Ik ben benieuwd wat werkgevers etc daar van gaan zeggen als je uit voorzorg 2 weken thuis blijft.

Begrijp het wel, maar ik zie het nog niet helemaal voor me.

Dat wordt onderdeel van onze nieuwe werkelijkheid en de 1,5 meter samenleving misschien :D . Quarantaine.

Dat geloof ik niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:36

Neonlight schreef:
PSvanLot schreef:

waarom krijg je twijfels bij de NOS.

Omdat de NOS deze fout in de liveblog heeft staan, 73 jaar en gediend in West-Duitsland tijdens de 2de wereldoorlog.
Edit, met link: https://nos.nl/liveblog/2329768-johnson ... r-44546429

Dan is het waarschijnlijk al aangepast want er staat 'na de tweede wereldoorlog

En om nu iets in twijfel te trekken door een foutje...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:36

Citaat:
dat geloof ik niet

Nou dat werd wel een paar keer gezegd, en dat wordt ook wereldwijd af en toe al gedropt... dat dit nu toch echt wel een nieuwe werkelijkheid kan worden :j

Wat zouden daar trouwens de nadelen van zijn? Gewoon, omdat filosoferen kan :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:37

Cer schreef:
Citaat:
dat geloof ik niet

Nou dat werd wel een paar keer gezegd, en dat wordt ook wereldwijd af en toe al gedropt... dat dit nu toch echt wel een nieuwe werkelijkheid kan worden :j

Wat zouden daar trouwens de nadelen van zijn? Gewoon, omdat filosoferen kan :)

Op de 1.5 meter afstand? Dan is het onder andere klaar met alle horeca/festivals in heel de wereld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:42

PSvanLot schreef:
Op de 1.5 meter afstand? Dan is het onder andere klaar met alle horeca/festivals in heel de wereld.

Denk je niet dat daar een mouw aan te passen is? Inderdaad meer ruimte misschien .. Niet meer alles tot aan de nok toe vullen, maar meer vakverdeling ofzo.. geen idee, maar er zal wellicht wat te verzinnen zijn..

van die plastic schermen op werkplekken, afschaffen van de kantoortuin *\o/*

Ja, ik zie wel een aantal voordelen :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:45

Cer schreef:
PSvanLot schreef:

Denk je niet dat daar een mouw aan te passen is? Inderdaad meer ruimte misschien .. Niet meer alles tot aan de nok toe vullen, maar meer vakverdeling ofzo.. geen idee, maar er zal wellicht wat te verzinnen zijn..

Als je ziet hoe hier vliegensvlug overal plexiglas geïnstalleerd is, zie ik dat wel gebeuren. In heel veel zaken is het super netjes gedaan dus het kan blijven staan. Ik hoor ook dat supermarkten ermee bezig zijn trouwens.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:46

Chubby schreef:
Wij mogen als gemeentelijke overheid al niet met Zoom werken. Rijksoverheid ook niet, lijkt me.

Ik werk bij de overheid en we mogen Zoom inderdaad niet gebruiken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:46

soort van klamboo's boven iedereen hangen, niet van gaas maar van plastic en dan je eten zelf aanpakken die door de bediening aangeven worden door de naden

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:48

speurneusc schreef:
soort van klamboo's boven iedereen hangen, niet van gaas maar van plastic en dan je eten zelf aanpakken die door de bediening aangeven worden door de naden

In Groningen is er een restaurant met een sushi-treintje, dan kun je de tafels gewoon verder uit elkaar zetten en klaar is kees :))
Een restaurant bij mijn ouders in de buurt biedt een paasbrunch aan die je af kan halen en ze hadden gisteren op Facebook staan dat ze helemaal volgeboekt zijn voor beide paasdagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:01

elnienjo schreef:
NatasjavE schreef:
Om de app maak ik me nu minder druk dan de tijd die het nog gaat duren.

Het bedrijfsleven moet vanaf nu gaan nadenken hoe om te gaan met de 1,5 meter samenleving.

Daar wordt ik redelijk depressief van ;(

Het klinkt wel ideaal (al begrijp ik dat het er wel duurder door zal worden, maar dan wordt een uitje weer iets speciaals en geniet je er ook meer van als het niet zo druk is)

En de beautybranche? Taxibranche? Rijscholen? Ik noem maar even wat...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

Fysiotherapeut. Osteopaat. Acupuncturist. Pedicure.

Kan allemaal niet op 1,5 meter afstand.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

Cer schreef:
PSvanLot schreef:

En wat gaat we dan betalen voor een hapje in een restaurant?

En praten met elkaar in een kroeg, feestje, festival is dan onmogelijk.

En de gezelligheid? Ga je met 6 uit eten kun je niet eens meer praten zonder te schreeuwen.

Nee die gaat nooit gebeuren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:12

Zag net een bericht over meer drugsvangsten. Dat zal je job momenteel maar zijn, in de drugshandel... Dan heb je ook barre tijden nu haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:13

Berdien schreef:
Natuurlijk mag je er over praten, waar zeg ik dat dat niet mag? Maar er is wel een verschil tussen erover praten en ongefundeerde uitspraken de wereld in slingeren. Juist daardoor krijg je hele bange mensen, terwijl dat op dit moment gewoon nog nergens voor nodig is. Want er is is nog niets concreet, daarnaast kijken er allerlei partijen en instanties mee. Denk aan de Autoriteit voor de persoonsgegevens, ook is de Tweede Kamer zeer kritisch. Er komt echt geen simpel doch akelig stalk-appje hoor, daarvoor heb ik wel voldoende vertrouwen in onze overheid én de controlerende instanties.

Ongefundeerde uitspraken, daar ben ik nooit voor nee :D . Ik doe zelf erg mijn best om ze niet te doen.Maar als iemand ze doet, kun je ze beter gewoon rechtzetten toch?

Ik ben mijn vertrouwen in de overheid wel enigszins kwijt door wat er is gebeurd bij de belastingdienst. De overheid bestaat uit ambtenaren, gewoon mensen dus. De overheid gaat wel vaker de fout in met privacy:
Overheid is opnieuw de grote boosdoener https://www.trouw.nl/a-bc616b15

We moeten juist heel alert blijven met zijn allen, daarom ben ik ook heel blij dat er organisaties als Bits of Freedom zijn en consumentenorganisaties die opletten. Want de meeste mensen doen dat niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:14

LadyMadonna schreef:

Taxibranche lijkt me echt het makkelijkst: gewoon weer schotjes tussen achter- en voorzijde van de auto.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:14

De overheid bestaat uit mensen. Mensen maken fouten. Mensen storten in tijdens een debat. Niets menselijks is hen vreemd. Zo is het nu eenmaal.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:15

PSvanLot schreef:
Zag net een bericht over meer drugsvangsten. Dat zal je job momenteel maar zijn, in de drugshandel... Dan heb je ook barre tijden nu haha.

Misschien die grenzen maar mooi dicht laten over een poosje. Er zal wel meer niet doorheen komen wat anders zonder problemen kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:15

LadyMadonna schreef:
elnienjo schreef:

Plastic schermen. Voor jou als nagelstyliste klant handen goed laten wassen/desinfecteren, en dan een plastic scherm. Hand er onder door. In de taxi kan ook een plastic scherm.
Er zijn heus wel oplossingen voor veel dingen. Niet voor alles helaas, maar wel veel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:18

Marie_Anne schreef:
Plastic schermen. Voor jou als nagelstyliste klant handen goed laten wassen/desinfecteren, en dan een plastic scherm. Hand er onder door. In de taxi kan ook een plastic scherm.
Er zijn heus wel oplossingen voor veel dingen. Niet voor alles helaas, maar wel veel.

*D :')
Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:19

De 1,5m economie voor een paar maanden zie ik wel zitten. Dan kunnen iig de restaurants enz weer open.

Maar het gaat hopelijk niet de toekomst voor langere tijd zijn!

Ik begin nu toch wel bang te worden dat we niet 1 juli van dit corona gebeuren af zijn. Ik had 3 maanden verwacht, maar ben bang dat we volgend jaar zomer pas weer echt naar ons oude normaal terug kunnen.