Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:41

Varekaj schreef:
Als je in groep op de weg wil rijden hoor je een volgwagen bij te hebben achteraan, met signalisatie. Anders is het gewoon volgens de wegcode max. per 2 waar toegelaten en als er een fietspad is, op het fietspad.

Niet kunnen stilstaan of wat dan ook is geen excuus om geen voorrang te kunnen verlenen, niet te kunnen uitwijken en noem maar op.

Mijn onpopulaire mening? Ofwel zorg je voor die volgwagen, ofwel ga je netjes per 2 of op het fietspad. En anders gewoon helemaal niet. (Op een fietspad geldt btw ook een snelheidslimiet als ik het goed heb...)

Is dit België?
Hier ook veel overlast. Op zondagochtend en woensdagavond kunnen kinderen niet buiten op
straat want dan trekken ze met hordes langs. En maar schreeuwen. Ik snap het echt niet; je wilt als wielrenner zelf toch ook niet plat op je gezicht tegen het asfalt aan slaan? Rem gewoon ff af in dorpskern.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:44

België inderdaad. Ik rij soms ook, vriend rijdt vaker (alleen of met een vriend) en we ergeren ons er vaak dood aan. Onlangs aan 70km/u nog bijna een idioot onder mijn auto gehad die zonder reden en zonder omkijken vlak voor mijn auto mét geladen paardentrailer van het fietspad af vloog om dan midden van het vak verder te knallen. Alleen maar omdat hij een fietser op het fietspad voorbij wou. Op mijn claxoneren en piepende remmen met rondbotsend paard kreeg ik een dikke vette middenvinger...

Raineri

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:21

UO: alle wielrenners die ik heb ontmoet zijn super beleefd. Communiceren als ze je naderen, houden zich aan de verkeersregels en houden netjes afstand en minderen snelheid bij een paard.

Vind de meeste mensen gewoon mierenneuken en zeuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:24

Maar het is geen mierenneuken en zeuren als mensen andere ervaringen hebben. Die groepen houden zich hier nooit aan de verkeersregels en dat schrijven de meeste juist ook. Apart ook om de ervaringen van anderen zo te noemen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:27

MyWishMax schreef:
Maar het is geen mierenneuken en zeuren als mensen andere ervaringen hebben. Die groepen houden zich hier nooit aan de verkeersregels en dat schrijven de meeste juist ook. Apart ook om de ervaringen van anderen zo te noemen

Die conclusie trek je toch echt zelf

Ik heb het over de mensen in mijn omgeving want geen idee hoe dat bij anderen is. Ze vinden het irritant als een peloton zegt bv: tegenligger. Wees blij dat ze elkaar waarschuwen ipv op je in rijden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:27

MyWishMax schreef:

Het is een UO he :D
Mijn ervaring is dat hier mtb en motor rijders uiterst beleefd zijn. Dat ervaart ook niet iedereen zo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:35

Danique_G schreef:
MyWishMax schreef:

Die conclusie trek je toch echt zelf

Ik heb het over de mensen in mijn omgeving want geen idee hoe dat bij anderen is. Ze vinden het irritant als een peloton zegt bv: tegenligger. Wees blij dat ze elkaar waarschuwen ipv op je in rijden.

Nogal logisch als je het schrijft in zo'n discussie dat je de meeste mensen maar vindt mierenneuken en zeiken ;) Daar stond niks over de mensen in jouw omgeving.

Paardenfan, die uo mag ze hebben, natuurlijk. Het ging mij om het mierenneuken en zeiken dat leek over de mensen hier te gaan. Juist omdat het er hier over gaat. Dat vond ik apart om te zeggen over mensen die ergens anders over denken.

Ik heb ook betere ervaringen met motorrijders, crossmotoren en mtb :') Daar nog nooit probleem mee gehad.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:45

Sheran schreef:
Net weer mee geconfronteerd: mensen die hun vingers aflikken... Ik krijg er de kriebels van, ik vind het zó smerig! Ik weet dat het voor sommigen een teken is dat je het lekker vindt ofzo, maar ieuwww, waarom!

Ja bah, deze voel ik tot in het diepst van m’n ziel :') ik vind het heel smerig en kan er echt niet naar kijken. Bonuspunten als iemand er ook nog sabbelguiden bij maakt ;( En ik doe het zelf dus ook nooit, ook niet met spareribs eten oid.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:51

MyWishMax schreef:
Nogal logisch als je het schrijft in zo'n discussie dat je de meeste mensen maar vindt mierenneuken en zeiken ;) Daar stond niks over de mensen in jouw omgeving.

Paardenfan, die uo mag ze hebben, natuurlijk. Het ging mij om het mierenneuken en zeiken dat leek over de mensen hier te gaan. Juist omdat het er hier over gaat. Dat vond ik apart om te zeggen over mensen die ergens anders over denken.

Ik heb ook betere ervaringen met motorrijders, crossmotoren en mtb :') Daar nog nooit probleem mee gehad.

Ik vind het apart dat je in discussie gaat over iemand z’n mening omdat je vindt dat mijn mening binnen jouw kaders moet passen en daarmee tegenstrijdig bent met je eigen mening :knuffel:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:54

Goh, laat maar. :roll:
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-07-22 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:58

Je hebt jezelf nu drie keer herhaald, de eerste keer reageerde ik al. Ben je klaar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:59

God, echt goed in communicatie ben je niet hé? Had ik bij die smilies al kunnen bedenken natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:00

Varekaj schreef:
België inderdaad. Ik rij soms ook, vriend rijdt vaker (alleen of met een vriend) en we ergeren ons er vaak dood aan. Onlangs aan 70km/u nog bijna een idioot onder mijn auto gehad die zonder reden en zonder omkijken vlak voor mijn auto mét geladen paardentrailer van het fietspad af vloog om dan midden van het vak verder te knallen. Alleen maar omdat hij een fietser op het fietspad voorbij wou. Op mijn claxoneren en piepende remmen met rondbotsend paard kreeg ik een dikke vette middenvinger...

Waarschuwing aan alle wielrenners: doe bovenstaand niet voor mijn vrachtwagen! Ik kan namelijk niet zo hard remmen en ding weegt 8 ton leeg! Succes met terug koppen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:04

Memories schreef:
Sheran schreef:
Net weer mee geconfronteerd: mensen die hun vingers aflikken... Ik krijg er de kriebels van, ik vind het zó smerig! Ik weet dat het voor sommigen een teken is dat je het lekker vindt ofzo, maar ieuwww, waarom!

Ja bah, deze voel ik tot in het diepst van m’n ziel :') ik vind het heel smerig en kan er echt niet naar kijken. Bonuspunten als iemand er ook nog sabbelguiden bij maakt ;( En ik doe het zelf dus ook nooit, ook niet met spareribs eten oid.

Oef niet bij mij komen. Ik lik ook regelmatig duimen en vingers af en ook mijn bord. Of met vinger door het bord en dan vinger aflikken :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:11

Oh wielrenners vreselijk..

Afbeelding

Denken dat zij en hun sport het belangrijkste zijn op deze wereld.

Oké UO: Ik als paardenbezitter irriteer me echt aan overal paardenmest op nette aangelegde wandelpaden. Vanmiddag gewandeld en echt op de asfalt paden overal paardenmest. Terwijl je daar prima in de berm of op de bospaden kan rijden. Zelfs ruiterpaden. Mocht het dan een keer voorkomen dat het op een niet handige plek komt, stap dan even af en schuif het de berm in. Ik schaam me gewoon voor mijn soort. :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:40

Danique_G schreef:
UO: alle wielrenners die ik heb ontmoet zijn super beleefd. Communiceren als ze je naderen, houden zich aan de verkeersregels en houden netjes afstand en minderen snelheid bij een paard.

Dan nodig ik je uit om hier een keertje te komen. Wonen helaas aan een weg die erg populair is voor wielrenners.

Maar hier communiceren ze slecht, houden zich niet aan de regels en snelheid minderen doen ze helemaal niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:15

Nederland is wel een heel stukje fijner voorzien als fietsland. België heeft niet overal (ahum) fijne fietspaden of wegen, dus ik begrijp ergens wel als ze er een keertje naast rijden of wat slingeren om grote gaten in de weg te omzeilen.
Maar aan 40 over een jaagpad razen waar je max. 30km/u/mag en zonder waarschuwen mensen de graskant of waterkant in dwingen, rode lichten op kruispunten negeren en doorheen fietsen, stopstrepen en wegmarkeringen van voorrang verlenen negeren, in een straat met enkele richting tegen de richting in naast het fietspad vol op de weg omhoog sjeezen (en om de hoek zijn ze op een auto geknald omdat ze elkaar niet zagen aankomen, en bestuurder is net niet in elkaar gemept), signalisatie van grote wegenwerken negeren...

Dat is hier dagelijkse kost. Tuurlijk zitten er ook goeie bij, en in,de regio waar mijn paard staat niks dan lof over alle andere verkeersdeelnemers hoe die met elkaar omgaan.

Maar die wielergeroepen zonder volgwagen? Verbieden die handel.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:54

Dagahra schreef:
Danique_G schreef:

Dan nodig ik je uit om hier een keertje te komen. Wonen helaas aan een weg die erg populair is voor wielrenners.

Maar hier communiceren ze slecht, houden zich niet aan de regels en snelheid minderen doen ze helemaal niet aan.

Nee hoor, ik geloof best dat er eikels rondlopen (fietsen) en dat er oprecht vervelende situaties ontstaan. Ik zeg bewust: de wielrenners die ik heb ontmoet. Ik zeg niet dat alle wielrenners in heel het land heilig zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:34

Snippergroen schreef:
Wat betreft wielrenners, realiseren niet alle mensen dat je behoorlijk kwetsbaar bent. Zeker in een peloton. Je zit vastgeklikt op je fiets, rijdt meestal een aardig tempo en in een groep rij je superdicht op elkaar. Je staat dan niet zomaar stil en je wijkt ook niet zomaar uit. Absoluut eens dat de communicatie vaak milder kan en ik vind zéker dat de groep zo smal mogelijk moet zijn op de weg, maar ik merk dat er vaak onbegrip over en weer is voor wat betreft waarom wielrenners soms doen wat ze doen. Maar dat kan soms echt wel minder aso dan je sommige wielrenners ziet doen ja.

Ik fiets zelf ook en fiets vaak alleen. Ik vraag altijd netjes of ik langs fietsers of wandelaars mag, maar ik heb ook een elektrische fietsbel van 130 decibel voor bij eventueel gevaar :+

Ze zouden standaard gewoon achter elkaar moeten fietsen ipv de hele weg bezetten en niet eens reageren op een auto die achter ze aankomt. Van mij mag wielrennen op de openbare weg verboden worden. Ze laten maar een afgesloten koersbaan aanleggen ergens in de polder ofzo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:52

UO: Als je behoorlijk kwetsbaar bent, vastgeklikt zit en een aardig tempo rijdt, is de openbare weg misschien niet dé plek om te zijn?

UO: paarden op de openbare weg, niet handig. Grote sterke dieren die niet altijd goed onder appel staan, en als ze voor zichzelf beginnen kunnen er grote ongelukken ontstaan. Mensen moeten er rekening mee houden bij passeren, ze kunnen gevoelig zijn voor geluid en plotsinge bewegingen etc... Moeten die niet gewoon in een veilige omgeving blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:57

Cer schreef:
UO: Als je behoorlijk kwetsbaar bent, vastgeklikt zit en een aardig tempo rijdt, is de openbare weg misschien niet dé plek om te zijn?

UO: paarden op de openbare weg, niet handig. Grote sterke dieren die niet altijd goed onder appel staan, en als ze voor zichzelf beginnen kunnen er grote ongelukken ontstaan. Mensen moeten er rekening mee houden bij passeren, ze kunnen gevoelig zijn voor geluid en plotsinge bewegingen etc... Moeten die niet gewoon in een veilige omgeving blijven?
Kortom, je wilt alleen nog maar auto's op de weg? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:02

Als je er geen controle over kan houden en ze vliegen om de minste grasspriet de hele weg over? Yep, thuisblijven.

Ik pak met mijn bomproof exemplaar regelmatig ruiters en paarden mee met weinig tot geen buitenrit ervaring. Ik ga nooit gelijk over drukke stukken of plekken met verkeer waar problemen kunnen ontstaan. Eerst een blokje om, met zandpaden waar sowieso rustig gekruist moet worden en rustige straat. Nadien grotere blok om, waar verkeer komt maar smallere weg dus ook hier kan verkeer niet anders dan rustig wachten en kruisen tot je als ruiter opzij kan.
En daarna varieer ik met de routes, pas ik tempo aan aan de zwakste schakel en hou altijd aan dat ze hun paard aan de mijne moeten plakken. Wanneer er meerdere ruiters mee willen wiens paard onnozel kan gaan doen en ze kunnen daar niet correct mee om, dan geef ik aan dat het hun verantwoordelijkheid is en gaan er geen minder ervaren ruiters mee. Zijn die er toch bij, dan zet ik me ertussen als buffer en desnoods laat ik diegene met onrust zelf hun route maar afmaken.

Ik vind het fijn om veilig op pad te kunnen, de andere weggebruikers vinden het ook fijn als wij geen gevaar vormen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:06

Ah, een gelukte UO :j

Ehm.weg is over het algemeel voor auto's ..ja auto's..die zijn al gevaarlijk genoeg in de handen van sommige mensen (en auto's beginnen op zich nog niet voor zichzelf, wat met dieren soms wel het geval is :j )
Maar, springerige paarden op een smal fietspad kan ook niet handig zijn, of als een fietser inhaalt moet dat met afstand en zonder geluid (of met geluid, ligt aan het paard) en soms zijn er meer gebruiksaanwijzigen..

Overigens, dat zou ook kunnen gelden voor te sterke honden... gewoon een ideetje :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:08

fietspad, fietspad, was da?

Oh dat weggetje wat wij hier niet hebben :D

Ik rij in het buitengebied, smalle landwegen.
Zou logischer zijn die totaal voor gemotoriseerd verkeer af te sluiten behalve bestemmingsverkeer.
Heerlijk lijkt me dat!
En ja neem die wielrenners dan wel voor lief :P :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:13

Ehm, "weg" wordt over het algemeen ook gebruikt als pars pro toto voor alles wat geasfalteerd is. :)*

Overigens zijn er zelden fietspaden in Nederland waar je niet even náást kunt gaan lopen met je paard. Wat ik persoonlijk zou doen als het heel smal is. Kinderen ook maar binnenhouden tot ze 18 zijn dan, die doen soms ook onverwachte dingen. :j Ik snap niet waarom het zo'n schande is dat mensen, o help, rekening houden met elkaar. :')