Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:08

Als je ledemaat de verkeerde kant op draait is hij stuk :j
Verder is volgens mij een foto het best middel om te zien dat een bot stuk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:20

geerte schreef:
Als je ledemaat de verkeerde kant op draait is hij stuk :j
Verder is volgens mij een foto het best middel om te zien dat een bot stuk is.

:')
Mijn vinger weigerde te strekken. Het deed niet echt pijn (behalve toen het net gebeurde), maar hij trok elke keer krom als ik hem met veel pijn en moeite had gestrekt.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:24

Waarom krijg ik zin in (vet/zoet) eten als ik gestrest ben? :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:29

Bedankt voor de tips voor de postzegel :) Ik bleek uiteindelijk nog pritt-stift te hebben dus dat is het geworden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:30

Incroyable schreef:

Om prikkels te dempen.

Aldus de ergo therapeut waar ik sensorische integratie volgde.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:34

Incroyable schreef:

Daar zijn allerlei theorieën over en waarschijnlijk is het een combinatie van factoren. Maar ik vind zelf degene die ook het stoppen met eten van juist andere mensen met stress ook verklaart het simpelste om uit te leggen.

Mensen die bij stress gaan eten, voelen de stress van de aankomende hongerwinter in de oertijd. Het is een voorbereiding op ontbering.

Mensen die bij stress gaan semi-vasten voelen de stress van de loerende sabeltandtijger in de oertijd. Het is een voorbereiding op rennen voor je leven.
Dat laatste is trouwens ook de reden dat je bij "plankenkoorts" (neem het breed) vaak meerdere malen naar het toilet moet en waarom paarden vaak poepen bij stress. Je hoeft namelijk niet de snelste te zijn, enkel sneller dan je buurman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:43

Mizora schreef:
Incroyable schreef:

Daar zijn allerlei theorieën over en waarschijnlijk is het een combinatie van factoren. Maar ik vind zelf degene die ook het stoppen met eten van juist andere mensen met stress ook verklaart het simpelste om uit te leggen.

Mensen die bij stress gaan eten, voelen de stress van de aankomende hongerwinter in de oertijd. Het is een voorbereiding op ontbering.

Mensen die bij stress gaan semi-vasten voelen de stress van de loerende sabeltandtijger in de oertijd. Het is een voorbereiding op rennen voor je leven.
Dat laatste is trouwens ook de reden dat je bij "plankenkoorts" (neem het breed) vaak meerdere malen naar het toilet moet en waarom paarden vaak poepen bij stress. Je hoeft namelijk niet de snelste te zijn, enkel sneller dan je buurman.
Ik moest even een paar keer lezen - het is nu net of er staat dat er mensen zijn die mensen met stress opeten. :))

Ik vind het ook altijd een interessant vraagstuk. Ik ben juist zo'n stress niet-eter. De week voordat ik tentamens had en de stress echt losbarstte, at ik er bewust 3 kilo extra aan, omdat ik dat allemaal (plus meer) kwijtraakte tijdens tentamenperiodes. := Als ik dat niet deed, was ik na die week helemaal uitgeteld en uitgemergeld (ik zit al niet ver boven ondergewicht, dus het kwartje valt snel de verkeerde kant op).

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:44

Mizora schreef:
Incroyable schreef:

Aha! Deze theorie heb ik niet eerder gehoord, maar klinkt aannemelijk. Interessant, bedankt! :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:48

Ik vind hem ook reuzeinteressant! Al gaat het bij mij 2 kanten op: weinig stress is zout/zoet eten. Veel stress is absoluut niet kunnen eten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 20:53

Bij mij is stress vooral afvallen, veel stress is veel eten en toch afvallen.
Terwijl ik zonder stress van 1 snicker al een kwabje krijg :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:00

Incroyable schreef:
Mizora schreef:

Aha! Deze theorie heb ik niet eerder gehoord, maar klinkt aannemelijk. Interessant, bedankt! :)

Is daar een empirische grond voor? Ik dacht dat het was omdat eten een goed gevoel geeft, dus je gaat eten om je beter te voelen. Dat vind ik ook een pak aannemelijker dan die hierboven. En eten voelt goed want het is een primaire behoefte. Iets wat elk dier hoog op het lijstje heeft staan.

Niet eten bij stress is idd voortkomend uit het feit dat het lichaam eigenlijk in flight modus gaat: de adrenaline stijgt en alle energie wordt bewaard voor vluchten. Eten en eten verteren is op dat moment echt geen prioriteit meer.

Beide zijn dus copingsmechanismen. Waarom je kiest voor eten of juist niet zal een combinatie van aanleg en aangeleerdheid zijn.

Zo herinner ik het me uit mijn studies.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:11

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:23

Bedankt voor jullie reactie. Misschien vinden jullie het een stomme vraag, maar vind het gewoon zo zonde van professionals hun tijd als ze nazaat m’n vinger moeten kijken haha. Maar dat moet ik misschien loslaten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:16

Stel nou dat je geen oren hebt .
Geld de mondkapjes plicht dan ook voor diegene ?
Dan kun je er ook geen dragen lijkt me

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:18

little_birdy schreef:
Stel nou dat je geen oren hebt .
Geld de mondkapjes plicht dan ook voor diegene ?
Dan kun je er ook geen dragen lijkt me

Elastiek achter het hoofd langs, denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:19

Ja dat doen mijn leerlingen met hoofddoekjes ook. Achter het hoofd vast of met speldjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:31

Justme_Lisaa schreef:
Bedankt voor jullie reactie. Misschien vinden jullie het een stomme vraag, maar vind het gewoon zo zonde van professionals hun tijd als ze nazaat m’n vinger moeten kijken haha. Maar dat moet ik misschien loslaten

Toch laten doen, hoor! Daar zijn ze voor, ook als je niet op sterven ligt. Straks is t wel een breukje en geneest het niet mooi. Beterschap!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:12

Waarom gaat één stam van mijn drakenbloedboom dood, en is er iets wat ik eraan kan doen?

Hij staat op een zonnig plekje, en ik geef hem één keer in de week water

Afbeelding

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:15

Dit is geen drakenbloedboom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:19

culaccino schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Toch laten doen, hoor! Daar zijn ze voor, ook als je niet op sterven ligt. Straks is t wel een breukje en geneest het niet mooi. Beterschap!
Eens. :j Onderschat ook niet hoeveel je je vingers gebruikt, dan is het echt niet prettig als het niet mooi geneest.

En om je gerust te stellen: ik heb van mijn vinger toen een foto laten maken omdat hij een dag later nog steeds gebogen stond en ik ging enkele uren later naar huis met een gaasje tussen m'n ringvinger (de gebroken vinger) en m'n middelvinger en twee stukjes tape eromheen dat er drie weken omheen moest. _O- Dus maak je echt geen zorgen dat je om zoiets "kleins" naar het ziekenhuis gaat voor een foto, zelfs als blijkt dat hij niet gebroken is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:20

Afbeelding
Dracaena Drago. Ondanks dat dit exemplaar niet in de huiskamer past zijn ze wél als baby te krijgen. Toch groeien ze snel hun pot uit, later de tuin en breken ze de fundering onder je huis af.

De Dracaena familie is redelijk groot, maar dit is de enige echte drakenboom.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:33

We stond in elk geval iets met Draceana op het kaartje toen ik hem kocht :D

Heb je enig idee hoe ik hem kan redden?

EDOT: grotere pot heeft hij twee maanden terug ofzo gekregen, daarna werd die ene stam langzaamaan bruin

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:35

Bedoel je de gele bladeren of de houtachtige stam?
Ik weet dat veel dracaenas een houtachtige stam hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:39

gerlindie schreef:
Waarom gaat één stam van mijn drakenbloedboom dood, en is er iets wat ik eraan kan doen?

Hij staat op een zonnig plekje, en ik geef hem één keer in de week water

[ [url=m/lJgxl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MLOxkO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals eerder al is aangegeven: wel een Dracaena, geen drakenbloedboom.

Wat bedoel je precies met doodgaan? Ik vind beide stammen er vrij levend uitzien.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:50

Mkango schreef:
culaccino schreef:
Eens. :j Onderschat ook niet hoeveel je je vingers gebruikt, dan is het echt niet prettig als het niet mooi geneest.

En om je gerust te stellen: ik heb van mijn vinger toen een foto laten maken omdat hij een dag later nog steeds gebogen stond en ik ging enkele uren later naar huis met een gaasje tussen m'n ringvinger (de gebroken vinger) en m'n middelvinger en twee stukjes tape eromheen dat er drie weken omheen moest. _O- Dus maak je echt geen zorgen dat je om zoiets "kleins" naar het ziekenhuis gaat voor een foto, zelfs als blijkt dat hij niet gebroken is!

Dank jullie wel! Heb eindelijk een afspraak gemaakt voor bij de huisarts. Maak me nog steeds zorgen om de stand van de vinger, dus ben benieuwd.. ter indicatie, de bovenste 2 vingerkootjes staan al sinds maandag zo, alleen de onderste kan gebogen worden..

Afbeelding