Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:27

Valentijn schreef:
Haha ik las hier volgens mij een paar pagina's terug over uitrijdekens die al 2x verkocht zouden zijn.
Volgens mij zit er idd echt een vloek op.. heb namelijk ook al tot 2x toe mensen gehad die zeiden het geld over te maken.
Gelukkig is 3x scheepsrecht en heb ik m aan een bokker kunnen verkopen.

Onzinbiedingen, rare mailtjes etc etc heb ik ook allemaal al gehad.
Heb een paar jaar terug tijden gehad dat ik Anky en Eurostar dekjes verkocht, later uitgebouwd naar een eigen webshop met meerdere artikelen.
Destijds 1 meisje die mij echt om de dag mailde met allerlei rare mailtjes, daar werd ik echt helemaal knettergek van :o

Gelukkig zijn er ook een hele hoop nette mensen die hun afspraken wel nakomen!

Klopt dat was ik haha. Nou de uitrijdeken is echt vervloekt, heb m inmiddels al 3x verkocht, laatste keer aan een bokker die niks meer van zich laat horen, beetje flauw...

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:30

Ik moet zeggen dat ik via Bokt vaak vreemdere berichtjes krijg dan via MP... Ik krijg nu net een pb binnen met als onderwerp '-' en als bericht zelf 'ik bied 10 euro'. Ik ga er dan maar vanuit dat dit een bod op mijn hoofdstel was :+ Via MP wemelt het juist weer van de mensen die eerst veel interesse hebben en daarna opeens niets meer laten horen. Ik vraag me dan altijd af of het aan de mail ligt of dat die mensen opeens in lucht zijn opgegaan :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:34

Misschien weten sommige bokkers niet dat een berichtje via de advertentie niet is verbonden met de advertentie maar een random pb....

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:35

Ik heb net spullen op marktplaats gezet. :)
Kreeg binnen 5 minuten al een bod op mn petrie rijlaarzen. :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:38

*zucht*

Ik ben al drie weken aan het azen op een kaartspelletje.
Al 5 of 6 mensen op marktplaats gemaild maar ik krijg van geen van allen iets terug.
Zo frustrerend!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:38

Batlow, dat zou kunnen inderdaad...

Myou, vanwaar die ' := '? Was het zo erg? :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:41

upendo schreef:
*zucht*

Ik ben al drie weken aan het azen op een kaartspelletje.
Al 5 of 6 mensen op marktplaats gemaild maar ik krijg van geen van allen iets terug.
Zo frustrerend!

Leuke woordspeling :D

Misschien eens door een ander laten mailen ?
Je mag mij wel een link sturen :j

Ben ook wel benieuwd naar het bod op de laarzen ...

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:43

myou schreef:
Ik heb net spullen op marktplaats gezet. :)
Kreeg binnen 5 minuten al een bod op mn petrie rijlaarzen. :=

Dat klinkt goed...mits t een net bod was uiteraard :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:44

Hihi mooi he! :P

Ik ga het even vragen aan m'n vriendin, misschien dat die wel antwoord krijgt..
Maar van twee mensen kreeg ik wel mail terug, maar nadat ik akkoord was gegaan hoor je niks meer.. :=

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:40

Kirsha schreef:
Batlow, dat zou kunnen inderdaad...

Myou, vanwaar die ' := '? Was het zo erg? :P

Was de helft van mn vraagprijs :')
Ben wel bereid om iets te zakken met prijzen etc. maar de helft is een beetje te veel van het goede. 8-)

Nu alles op de boktmarkt neerzetten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:48

Romy1234 schreef:
Valentijn schreef:
Haha ik las hier volgens mij een paar pagina's terug over uitrijdekens die al 2x verkocht zouden zijn.
Volgens mij zit er idd echt een vloek op.. heb namelijk ook al tot 2x toe mensen gehad die zeiden het geld over te maken.
Gelukkig is 3x scheepsrecht en heb ik m aan een bokker kunnen verkopen.

Onzinbiedingen, rare mailtjes etc etc heb ik ook allemaal al gehad.
Heb een paar jaar terug tijden gehad dat ik Anky en Eurostar dekjes verkocht, later uitgebouwd naar een eigen webshop met meerdere artikelen.
Destijds 1 meisje die mij echt om de dag mailde met allerlei rare mailtjes, daar werd ik echt helemaal knettergek van :o

Gelukkig zijn er ook een hele hoop nette mensen die hun afspraken wel nakomen!

Klopt dat was ik haha. Nou de uitrijdeken is echt vervloekt, heb m inmiddels al 3x verkocht, laatste keer aan een bokker die niks meer van zich laat horen, beetje flauw...

Haha, mijn uitrijdeken is inmiddels ook al 3x "verkocht", begin er een beetje simpel van te worden :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:08

Zooo volgens mij wilt er iemand op boktmarkt zadels verkopen :P

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:58

xx_Lyzet; Ik heb even gekeken, maar inderdaad haha! Alsjemenou wat een zadels :o

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:05

Hahahahaha _O- . Krijg net dit via de mail voor mijn pony, over fantasie prijzen gesproken:
"350 euro voor super goed blijvend tehuis"

Ik pies bijna in mijn broek, dit moeten ze niet te vaak gaan doen, mijn lachspieren doen er pijn van :D .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:08

hoe was het met de kijkers vanmiddag dan?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:12

bugpluisje schreef:
Hahahahaha _O- . Krijg net dit via de mail voor mijn pony, over fantasie prijzen gesproken:

Ik pies bijna in mijn broek, dit moeten ze niet te vaak gaan doen, mijn lachspieren doen er pijn van :D .

Wat ik me dan altijd afvraag he, ik hoor vaak dat mensen dat soort onzinbiedingen op paarden doen en dan een heel goed tehuis aanbieden. Maar als je niet meer dan een paar honderd euro voor een paard kan uitgeven, dan vraag ik me af wat er verstaan wordt onder een goed tehuis. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een hoge dierenartsrekening of een passend zadel bijvoorbeeld bij dat soort figuren een probleem gaan worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:19

Dat heb ik ook wel een beetje :=

Aan de andere kant: stel dat ik er een paardje bij zou zoeken, een diertje waar ik niet veel eisen aan stel, dan kan ik me ook voorstellen dat ik wel even doorzoek naar een diertje dat niet al te veel kost gezien er genoeg heel goedkoop weg mogen tegenwoordig waar ook echt hele leuke tussen zitten en de eigenaar ook echt wel een heel goed tehuis het belangrijkst vindt. En zo enorm veel plekken met vrije in- en uitloop zijn er ook weer niet :)

Grmbl.... ik weet weer precies waarom ik zo'n hekel heb aan afhalers... gisteren nog een afspraak gemaakt en nu weer voor niks zitten wacht, bah |o

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:28

pmarena; Ja, maar in dat geval ga je neem ik aan niet bieden op talentvolle sportpaarden of in elk geval paarden waarbij je zelf ook wel na kan gaan dat de vraagprijs ongeveer 10x of 20x zoveel is dan jij vanplan bent uit te geven.

Echt vervelend dat mensen zo aso zijn om iemand te laten wachten en dan niet te komen. Alsof niemand iets beters te doen heeft dan thuis te gaan zitten wachten.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:30

Alja schreef:
hoe was het met de kijkers vanmiddag dan?

Op zich ging het prima Alja, ze vonden hem heel leuk. De prijs vonden ze wat minder omdat ze eigenlijk maar de helft van mijn Vp in gedachten hadden. Voor hen was het papier en afstamming niet belangrijk en hij zou ook niet voor de sport zijn. Ik ben best bereid wat te zakken voor een goed thuis maar niet veel op dit moment (staat pas een halve dag op mp en hij hoeft ook niet weg). Ze hebben niet gezegd hem niet te willen maar de prijs was ze voor nu wel teveel. Ik snap dat ook best en heb hen mijn standpunt uitgelegd. Dat begrepen ze ook en ze gingen rustig verder kijken en het er nog eens over hebben. Kan dus zomaar zijn dat ze er nog op terug komen met een tegenbod richting mijn minimale prijs, dan is de keus aan mij of ik nog wil zakken of niet. Maar het kan ook zo zijn dat we geen zaken gaan doen. Ik had ook niet verwacht hem direct te verkopen en ken de huidige markt aardig (en dan vraag ik relatief veel maar ik vind hem dat waard hoe hij nu is en de kwaliteiten die hij heeft). Op zich denk ik wel dat zij hem een heel goed thuis hadden kunnen bieden maar als je op een verschil van 500 euro zit zal er iemand water bij de wijn moeten doen. Ik ben dat voor nu nog niet van plan en vind t zelf ook leuk als ik hem volgend jaar zadelmak kan maken :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:34

NoTrouble schreef:
pmarena; Ja, maar in dat geval ga je neem ik aan niet bieden op talentvolle sportpaarden of in elk geval paarden waarbij je zelf ook wel na kan gaan dat de vraagprijs ongeveer 10x of 20x zoveel is dan jij vanplan bent uit te geven.

Echt vervelend dat mensen zo aso zijn om iemand te laten wachten en dan niet te komen. Alsof niemand iets beters te doen heeft dan thuis te gaan zitten wachten.

Mijn buikspieren zijn weer getraind in ieder geval :) .

Oohh en ja daar heb ik ook een hekel aan, wachten op mensen die niet komen! Gelukkig waren mijn kijkers heel keurig op tijd vandaag en gezellige mensen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:44

Dat is ook wat waard zulke mensen, klinkt toch wel leuk eigenlijk allemaal :)
Op zich kun je dan beter iets minder er voor krijgen en snel een koop sluiten, dan dat je nog maanden allerlei raar volk over de vloer krijgt waar je allerlei ergernissen aan hebt of waarbij je twijfelt aan hun goede bedoelingen / plekje dat ze kunnen bieden :=

Maar als je geen haast hebt met verkopen en toch ook nog graag zelf verder wil met het diertje, dan heb je groot gelijk dat je gewoon probeert er een betere prijs voor te krijgen :j

Dat heb ik met de zadels die ik op de Bokt-markt heb staan.

Het zijn niet de allergoedkoopste maar ze zijn amper gebruikt en ik vind dat ik ze er voor een hele nette prijs op heb staan vergeleken met de nieuwprijs, dus ik ga ook echt niet zakken. Krijg wel veel vragen of het voor minder weg mag... maarja mensen hebben ook gelijk dat ze het proberen.

Zolang je elkaar maar respecteert daarin en allemaal netjes blijft :)

Goed, ik ga de Cat-it enzo maar op Marktplaats zetten, gezien ik niks gehoord heb van degene die tussen 2 en 5 langs zou komen en vantevoren even zou bellen....

Kan best een goede reden voor zijn hoor, maar ik zit al de hele dag de telefoon in de gaten te houden, blegh!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:48

NoTrouble schreef:
bugpluisje schreef:

Wat ik me dan altijd afvraag he, ik hoor vaak dat mensen dat soort onzinbiedingen op paarden doen en dan een heel goed tehuis aanbieden. Maar als je niet meer dan een paar honderd euro voor een paard kan uitgeven, dan vraag ik me af wat er verstaan wordt onder een goed tehuis. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een hoge dierenartsrekening of een passend zadel bijvoorbeeld bij dat soort figuren een probleem gaan worden.

Ik snap Dit wel :) toen ik mijn paardje kocht heb ik echt amper geld aan hem uit te geven in aankoop (heb hem uiteindelijk gratis van een kennis overgenomen), maar toch voor een passend zadel en dringende dierenartskosten helpt het hele gezin mee en kunnen we het makkelijk betalen. Maar aankoop moest ik betalen en hier had ik dus weinig geld voor.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:15

Ik snap ook best dat mensen het proberen, dat mag ook van mij. Hoop ik ook dat deze mensen snappen dat niet iedereen zijn dier voor een appel en ei wegdoen. Daarnaast vind ik, zoals ook eerder in dit topic al verteld, verkoop aan vrienden of goede bekenden ook weer anders.

En inderdaad pmarena, hij zou daar wel op zijn plek zijn geweest maar het gat was echt te groot voor nu. Wie weet dat we elkaar dus gaandeweg nog gaan vinden mbt de prijs. We zullen zien.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:00

Ja hoor -O- Ik had een schoolboek gekocht op Marktplaats. Ding is nieuw vrij duur, dus ik was blij. Zowel in de advertentie als per mail werd vermeld dat de verzendkosten 6,75 euro waren (kwam geloofwaardig over, flink boek en ook nog eens 800 pagina's :oo ), dus ik die braaf op me genomen. Komt het boek vandaag binnen: verzendkosten 3,60 euro... Het gaat me niet om die paar euro maar ik voel me alsnog genept :+

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:06

Kirsha schreef:
Ja hoor -O- Ik had een schoolboek gekocht op Marktplaats. Ding is nieuw vrij duur, dus ik was blij. Zowel in de advertentie als per mail werd vermeld dat de verzendkosten 6,75 euro waren (kwam geloofwaardig over, flink boek en ook nog eens 800 pagina's :oo ), dus ik die braaf op me genomen. Komt het boek vandaag binnen: verzendkosten 3,60 euro... Het gaat me niet om die paar euro maar ik voel me alsnog genept :+

Kan ik me voorstellen dat je genept voelt.
Ik heb laatst ook iemand door dat ze op meerdere dingen na elkaar bood teveel berekent.
Per stuk i.p.v. het totaal. Kwam er nog voor het verzenden achter.
Heb toen het verschil met een briefje bij het geheel ingedaan.
Ze was zo blij dat ze prompt nog 3 boeken kocht !