Toch geen druk hondje?
Bo eerste dag hier.
Helemaal geen ettertje
Vorige week. Net geupload
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tancreda4 schreef:Mensen die hun dieren weg doen vanwege de komst van een baby. Of eigenlijk dus dieren nemen met een toekomstige kinderwens, zonder daarbij na te denken over eventuele gevolgen van t dier als er straks opeens een luchtalarm erbij is in huis....
Nu moet er weer een kat na 8 jaar geliefd huisdier te zijn geweest maar ergens anders heen omdat er een kind is....
Zo sneu.
)
xPabloBokt schreef:Dat mensen het vaak doen betekent nog niet dat het oké is als je het mij vraagt.
Ik vind het persoonlijk heel vaak suggereren dat een dierenleven minder waard is dan een mensenleven en dat schuurt gewoon met mijn overtuigingen. Ik deel daarom dezelfde ergernis en vind het moeilijk om daaraan te relativeren. Ik vind dat je minstens net zo veel onderzoeksplicht hebt voordat je een dier afhankelijk van je maakt als dat je dat hebt wanneer je besluit kinderen te nemen.

miereneter schreef:Caira schreef:Kijk Marigold en dat is dus een beginnersfout, ALTIJD in die app gaan! Zet hem desnoods op dempen, maar alle TEA gaat in die app gebeuren en dat wil jij ( en vooral ook wij) meekrijgen.
Waarheid! Hier ook twee dorpsapps, een voor noodgevallen en een voor al het andere. Een bron van groot vermaak, heerlijk.
Citaat:In straattaal en jongerentaal betekent tea roddels, drama of sappige verhalen. Het is afkomstig uit de Engelse LHBTQ+- en dragcultuur. De uitdrukking "spill the tea" wordt gebruikt om iemand te vragen de roddel te vertellen of de waarheid over een situatie te onthullen
MarlindeRooz schreef:Tja, in een maatschappij zoals de onze zijn dieren nou eenmaal minder waard dan een mens. Huisdieren zijn iets meer waard. Die worden tenminste niet opgegeten. Naja konijnen wel.
En aangezien ik geen veganist ben kan ik niet zeggen dat ik een dierenleven evenveel waard vind als dat van een mens. Ik zou 100% geen zuivel en ei meer eten als daar direct mensen voor zouden moeten sterven. Zoals kippen en koeien dat doen.
Los daarvan denk ik dat een huisdier herplaatsen minder schadelijk voor het dier is dan een kind afstaan is voor het kind. Natuurlijk moet je het proberen te voorkomen maar er zijn heel veel situaties dat herplaatsen beter is dan “houden omdat het zo hoort”.