Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:47

Afbeelding

Toch geen druk hondje?

Bo eerste dag hier.

Helemaal geen ettertje
Vorige week. Net geupload

:D

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:56

Wij weten allemaal wie van de twee de baas in huis is! :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:01

Ja de gevaarlijke uitziende hoog risico hond toch?
De rottweiler x Hollandse herder. Wie anders?

O:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:02

Ja dat zijn de ergste! _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:02

Foaly schreef:
Ik zit regelmatig op Verhuisdieren en de verhalen die je daar leest zijn soms ook schrijnend hoor.

'We willen graag emigreren maar de kat is 16 en kan niet meer mee' :=

Hufters -:(-

En dan zeker *met pijn in mijn hart*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:03

Ik ken wel iemand die bewust haar kat heeft weggedaan toen er een baby kwam. De kat liet, na een aanrijding met een auto, regelmatig ontlasting lopen. Medische oorzaak en helaas niets aan te veranderen. Hoe hygiënisch is het als een baby of peuter door de ontlasting kruipt...
Kat heeft een hele fijne nieuwe baas <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:32

Tancreda4 schreef:
Mensen die hun dieren weg doen vanwege de komst van een baby. Of eigenlijk dus dieren nemen met een toekomstige kinderwens, zonder daarbij na te denken over eventuele gevolgen van t dier als er straks opeens een luchtalarm erbij is in huis....

Nu moet er weer een kat na 8 jaar geliefd huisdier te zijn geweest maar ergens anders heen omdat er een kind is....

Zo sneu.

Ik wil hier even op in gaan.

Toen wij de katten namen, hadden wij geen kinderwens.
Inmiddels hebben we een kind..
En dat heeft de katten een hoop moeite gekost, inmiddels gaat het wel okay.

Soms denk je niet overal over na..
Want wat als mijn dochter nu ineens allergisch blijkt voor katten?
Dan hebben we een uitdaging... Mn katten gaan niet weg hoor.. ( iig niet naar een ander baasje)( weg = hier dood ( vanwege medische zaken..teveel zorg + kosten om ander mee op te zadelen)

Kookaburra : maar diegene heeft dan wel een goede baas gezocht..en niet de kat gedumpt. <3

Je hebt nou eenmaal je leven niet voor het zeggen..
Hoevaak doen mensen paarden weg...of honden...of nemen ze juist honden om zich na maanden te bedenken dat het wel erg veel tijd kost....man man man

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 19:45

Dat mensen het vaak doen betekent nog niet dat het oké is als je het mij vraagt.

Ik vind het persoonlijk heel vaak suggereren dat een dierenleven minder waard is dan een mensenleven en dat schuurt gewoon met mijn overtuigingen. Ik deel daarom dezelfde ergernis en vind het moeilijk om daaraan te relativeren. Ik vind dat je minstens net zo veel onderzoeksplicht hebt voordat je een dier afhankelijk van je maakt als dat je dat hebt wanneer je besluit kinderen te nemen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:50

Ik erger me dood aan al die 1 april grappen die al enkele dagen op Facebook staan…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 19:52

Ik erger me sowieso dood aan 1 april grappen, zeker omdat ik er nu al twee heb gezien waarvan ik dacht dat het een serieus goed idee was en ik daarna dus denk, "oh ja.." (PostNL die met een deurhanger komt voor als je op net op de WC zit als de bezorger komt. Ik zit persoonlijk de hele dag in wachtmodus als ik een pakketje krijg, dus ik zou dat serieus fijn vinden. En een van een arbeidsrechtadvocaat die ik volg op LinkedIn dat de wachtgeldregeling voor politici aangepast zou worden n.a.v. zijn post daarover een tijd geleden dat dat heel krom is t.o.v. de WW voor werknemers enzo. Mag van mij ook best :+)

Ik ben autistisch dus ik voel me daarna altijd behoorlijk in de zeik genomen, want ik neem dingen sneller serieus of letterlijk. :+
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 29-03-26 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:54

Alja schreef:
Ik erger me dood aan al die 1 april grappen die al enkele dagen op Facebook staan

Gewoon overal, niet alleen op facebook

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:09

xPabloBokt schreef:
Dat mensen het vaak doen betekent nog niet dat het oké is als je het mij vraagt.

Ik vind het persoonlijk heel vaak suggereren dat een dierenleven minder waard is dan een mensenleven en dat schuurt gewoon met mijn overtuigingen. Ik deel daarom dezelfde ergernis en vind het moeilijk om daaraan te relativeren. Ik vind dat je minstens net zo veel onderzoeksplicht hebt voordat je een dier afhankelijk van je maakt als dat je dat hebt wanneer je besluit kinderen te nemen.

Dat dus.
Ik kan er moeilijk begrip voor opbrengen eigenlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:14

Tja, in een maatschappij zoals de onze zijn dieren nou eenmaal minder waard dan een mens. Huisdieren zijn iets meer waard. Die worden tenminste niet opgegeten. Naja konijnen wel. :P

En aangezien ik geen veganist ben kan ik niet zeggen dat ik een dierenleven evenveel waard vind als dat van een mens. Ik zou 100% geen zuivel en ei meer eten als daar direct mensen voor zouden moeten sterven. Zoals kippen en koeien dat doen.

Los daarvan denk ik dat een huisdier herplaatsen minder schadelijk voor het dier is dan een kind afstaan is voor het kind. Natuurlijk moet je het proberen te voorkomen maar er zijn heel veel situaties dat herplaatsen beter is dan “houden omdat het zo hoort”.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:22

miereneter schreef:
Caira schreef:
Kijk Marigold en dat is dus een beginnersfout, ALTIJD in die app gaan! Zet hem desnoods op dempen, maar alle TEA gaat in die app gebeuren en dat wil jij ( en vooral ook wij) meekrijgen.

_O-

Waarheid! Hier ook twee dorpsapps, een voor noodgevallen en een voor al het andere. Een bron van groot vermaak, heerlijk.

Ik ben oud. Ik ben dom. Wat is TEA?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:26

rien10 schreef:
miereneter schreef:

Waarheid! Hier ook twee dorpsapps, een voor noodgevallen en een voor al het andere. Een bron van groot vermaak, heerlijk.

Ik ben oud. Ik ben dom. Wat is TEA?

Sappige informatie. Hebben ze dat bij jou niet?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:28

Citaat:
In straattaal en jongerentaal betekent tea roddels, drama of sappige verhalen. Het is afkomstig uit de Engelse LHBTQ+- en dragcultuur. De uitdrukking "spill the tea" wordt gebruikt om iemand te vragen de roddel te vertellen of de waarheid over een situatie te onthullen

Nee bij ons hebben ze nog gewoon roddel

MarlindeRooz

“Spill the tea”

Betekent iets als: kom maar op met die sappige verhalen.

Berdien

Ik kijk Nachtdieren USA en ik word er vooral heel verdrietig van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:29

Berdien schreef:
Ik kijk Nachtdieren USA en ik word er vooral heel verdrietig van.

Ik wilde het gaan kijken maar ik bedacht me dat ik het bestaan van zulke conservatieve idioten vandaag lekker ga ontkennen. :P

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 20:29

MarlindeRooz schreef:
Tja, in een maatschappij zoals de onze zijn dieren nou eenmaal minder waard dan een mens. Huisdieren zijn iets meer waard. Die worden tenminste niet opgegeten. Naja konijnen wel. :P

En aangezien ik geen veganist ben kan ik niet zeggen dat ik een dierenleven evenveel waard vind als dat van een mens. Ik zou 100% geen zuivel en ei meer eten als daar direct mensen voor zouden moeten sterven. Zoals kippen en koeien dat doen.

Los daarvan denk ik dat een huisdier herplaatsen minder schadelijk voor het dier is dan een kind afstaan is voor het kind. Natuurlijk moet je het proberen te voorkomen maar er zijn heel veel situaties dat herplaatsen beter is dan “houden omdat het zo hoort”.

Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat "het nou eenmaal zo is", dan kun je veel dingen in deze maatschappij bagatelliseren omdat het nou eenmaal zo is.

Ik ben het er wel mee eens dat herplaatsen soms beter is, maar dat dat wel dingen zijn om bij stil te staan voordat je kinderen neemt. Zeker als je kat of hond al een stuk ouder is. Hoe vaak ik wel niet zie dat een kat al ruim de tien jaar gepasseerd is en er dan ineens kinderen komen en die kat weg moet omdat.. vul reden in. Dat vind ik gewoon onbegrijpelijk, dat is ontzettend zwaar voor zo'n dier.

Ik snap ook wel dat je een kind niet zomaar kunt afstaan (mind you, ik ben zelf uit huis geplaatst in mijn jeugd), maar je kunt wel van tevoren nadenken wat de impact gaat zijn op je huisdier(en). Daarin vind ik ze in de overweging net zo veel waard als een mens.

Ik ben ook geen veganist, ook niet vegetariër trouwens, maar ik vind dat ook een dooddoener voor discussies die over dieren gaan. Zou ik dan geen mening mogen hebben over huisdieren waar je bewust verantwoordelijkheid voor neemt? Mijn kat eet ook gewoon vlees, want dat hoort zo. Ik eet ook vlees, want ik hou van lekker eten, maar ik eet bewust minder en haal het bij het streekhuis hier in de buurt zodat ik weet waar het vandaan komt. Eieren komen negen van de tien keer van familie, niet van de supermarkt. Komen ze dat wel zijn het vrije uitlopers (wat op dit moment ook niets uit maakt, want ophokplicht las ik verleden week bij mijn eieren toen ik ging bestellen). Dat ik vlees eet maakt niet dat ik mijn kat minder waard vind, of mijn bijrijdpaard, of de kippen, ganzen en honden van mijn nichtje.

Ik denk dat er zo veel dingen in de winkel liggen waar ook mensen - direct of indirect - ook onder lijden, al is het niet direct dat ze hun leven ervoor geven. Dan wordt de keuze wel erg klein.

Ik kan niet de ellende van de hele wereld dragen (hoe vaak ik dat ook probeer als high empath), dus ik hou het bij mijn kleine invloedscirkel. En daar past die mening bij dat ik vind dat mensen makkelijk denken over het wegdoen van een huisdier bij gezinsuitbreiding.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:36

Ik denk dat iedereen wel vindt dat je een huisdier niet makkelijk weg moet doen. Maar ik denk zelf dat mensen die dat wel gemakkelijk doen, toch slechte baasjes waren. Dus dan hoop ik altijd dat die dieren daarna wél goed terecht komen.

En ik val ook niemand aan. De ideale wereld gaat er inderdaad nooit komen. En wat mij betreft moet je een examen afleggen voor een goudvis. Want die advertenties met altijd dezelfde smoesjes waarom een dier weg moet..

En het eten van vlees en andere dierlijke producten haalde ik aan om te benadrukken dat het waardeoordeel dat “wij mensen” over dieren hebben echt heel diep verankerd zit. Dus ik denk niet dat er een moment gaat komen dat mensen niet meer ondoordacht dieren in huis nemen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 29-03-26 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:37

MarlindeRooz schreef:
“Spill the tea”

Betekent iets als: kom maar op met die sappige verhalen.

Ohh. Zeg dat dan :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:38

imaudy schreef:
miereneter schreef:

Sappige informatie. Hebben ze dat bij jou niet?

Nee. Sappig verdroogt bij 60+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:40

Ik hoef 1 vriendin maar het “pakje drinken” emotion te appen en ze belt me.

Maar dat gaat vooral over de situatie van mn vorige werk. Die stroom van juice is helaas opgedroogd. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:42

Ik ben hier officieel te oud voor