Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:08

Dat ik tijdens de navo top allerlei toeren uit moet gaan halen om bij mijn paard te kunnen komen, want alle wegen er naar toe zijn zo te zien afgesloten :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:11

Ik weet niet hoeveel ze opheeft en hoe sterk de saus is.
Maar geloof dat ik me niet direct zorgen zou maken

Toxische dosis van knoflook
In de biologie kom je deze uitspraak regelmatig tegen: alles is vergif. Uiteindelijk heeft alles een toxische dosis.

Citaat:
Bij honden en katten is de toxische dosis van knoflook 16-24 gram per dier per dag. 1 teentje per 20-25 kg lichaamsgewicht geeft in de praktijk geen bloedarmoede. Bij de onderzoeken waarbij bloedarmoede optrad werden hoge doseringen gebruikt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:14

prompter schreef:
Dat ik tijdens de navo top allerlei toeren uit moet gaan halen om bij mijn paard te kunnen komen, want alle wegen er naar toe zijn zo te zien afgesloten :

Irritant he. Ik hoorde dat de dierenkliniek in Wassenaar ook problemen verwacht omdat klanten niet makkelijk met hun paard langs kunnen komen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:22

DuoPenotti schreef:
Ik weet niet hoeveel ze opheeft en hoe sterk de saus is.
Maar geloof dat ik me niet direct zorgen zou maken

Toxische dosis van knoflook
In de biologie kom je deze uitspraak regelmatig tegen: alles is vergif. Uiteindelijk heeft alles een toxische dosis.

Citaat:
Bij honden en katten is de toxische dosis van knoflook 16-24 gram per dier per dag. 1 teentje per 20-25 kg lichaamsgewicht geeft in de praktijk geen bloedarmoede. Bij de onderzoeken waarbij bloedarmoede optrad werden hoge doseringen gebruikt.

Hij heeft 2-3 likjes gehad denk ik, en ik moet hem vooral in de gaten houden.
En als het eigen gemaakte knoflooksaus was geweest zei ze dat het een ander verhaal was geweest
dan de Knoflooksaus van de AH.

Moet hem nu vooral in de gaten houden en vooral aan de bel trekken als er geen eetlust, niks drinken
diarree, overgeven aanwezig is.. en dan moet ik naar de Spoedkliniek in Amsterdam West.
Dan kan hij daar aan het infuus gelegd worden.

Tot nu toe gaat het goed met hem, alleen ze hebben nu wel hun tuk tijd dus ik loop zo nu en dan
naar voren de voorzolder op om hem te bekijken/knuffelen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:24

Lieser schreef:
prompter schreef:
Dat ik tijdens de navo top allerlei toeren uit moet gaan halen om bij mijn paard te kunnen komen, want alle wegen er naar toe zijn zo te zien afgesloten :

Irritant he. Ik hoorde dat de dierenkliniek in Wassenaar ook problemen verwacht omdat klanten niet makkelijk met hun paard langs kunnen komen.

Dat is ook mijn kliniek, die zitten helemaal in de rode zone inderdaad :roll:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:24

Bij zo'n slap aftreksel watersausje van de AH zou ik me echt niet druk maken :)
Ik snap wel dat je bezorgt bent, maar komt goed :knuffel:

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:25

Siggislief schreef:
Hij heeft 2-3 likjes gehad denk ik, en ik moet hem vooral in de gaten houden.
En als het eigen gemaakte knoflooksaus was geweest zei ze dat het een ander verhaal was geweest
dan de Knoflooksaus van de AH.

Moet hem nu vooral in de gaten houden en vooral aan de bel trekken als er geen eetlust, niks drinken
diarree, overgeven aanwezig is.. en dan moet ik naar de Spoedkliniek in Amsterdam West.
Dan kan hij daar aan het infuus gelegd worden.

Tot nu toe gaat het goed met hem, alleen ze hebben nu wel hun tuk tijd dus ik loop zo nu en dan
naar voren de voorzolder op om hem te bekijken/knuffelen.

In die AH knoflooksaus zit nog geen 2% knoflook, dus ik zou hem wel in de gaten houden maar me niet te veel zorgen maken :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:26

Die van ons neemt ook wel eens een lik knoflooksaus of cocktailsaus, daar is ze gek op. Ze doet het na 11 jaar nog steeds. :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:28

Ik heb er nu ook wel bij gelegd dat het goed komt hoor, maar blij was ik er niet mee..
Tis dat de andere op de grond lag naast mij en naar de keuken keek, het was verdomd stil in de huiskamer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:31

Edit
Even wat aangepast want ik dacht dat het om een hond ging haha

*knoflook is niet zo giftig overigens, als veelal gedacht word. Da’s een beetje een fabeltje (bij bv honden dan)De mate van toxisch zijn is pas echt bij zo’n enorme hoeveelheid aan inname… In kleine hoeveelheden heeft knoflook zelfs gewoon positieve invloed op de gezondheid en toegevoegde waarde, dus ik zou me idd geen zorgen maken hierover. Suiker, zout, eventuele E-Nummers in zo’n saus is schadelijker wat dat betreft haha

* voor wie wat meer achtergrond info wil; https://www.instagram.com/share/BAwovJ6iq1
Het is een insta filmpje, maar er is veel meer over te vinden. Deze mensen hebben wel veel verstand van nutrition bij met name hond en kat bv.

Dit is dan meer gericht op de hond nu, maar voor katten is het in dit geval wel ietsje anders. Maar zeker in de ingenomen hoeveelheid en het aandeel knoflook wat er in de saus zit, zou ik me alsnog echt geen zorgen maken. Is anders tov als ze het echt vers hebben ingenomen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:14

Ons honden krijgen elke dag schapenvet met knoflook :+

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:15

Mijn collega die me op mijn vrije dag de hele dag dingen zit wijs te maken... (via messenger )

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:48

Verrot gescholden, iemand kon me door mijn kop schieten en heel veel chaos. Love my job

(nee hoor vind mijn werk leuk maar soms...)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:03

Ondertussen brak de kat net de tent af, dus ik denk dat ie zich goed voelt. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:19

Poes wil naar bed. Maar eist ook dat ik mee ga. En is not amused dat ik nee zeg. Mega beledigd in de deuropening. Rent naar boven. Miauwt op de trap. Rent naar beneden, voor de deur miauwen. Ik weer de deur open doen, kat weer naar boven, op de trap miauwen. Loop naar haar toe, roetsj naar boven, miauwen. Ik weer naar beneden, deur weer dicht.

:')
Echtgenoot schudt met een glimlach zijn hoofd. "Jij bent echt personeel... Geen wonder dat je een burnout hebt! Die katten zijn een 24 uur per dag baan!" :') yepp

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 23:00

Nyaleti schreef:
Ja ik hoor het wel als ik iets van HR of die andere persoon hoor. "We maken het contract in orde" uhhh wat dacht van je salaris bespreken? :Y)
Of hoelang de proefplaatsing etc. Want in dit geval zitten er wel wat voorwaarden aan van mijn kant.

Wat moet ChatGPT hier mee? De mailen typen bedoel je? Ik heb de onbetaalde versie en die maakt er soms een beetje straattaal van dus no thanks :+

Stuur anders even door wat je netjes en formeel.omschreven wilt hebben. Gooi ik het in de chat hier voor je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 05:47

Het nadele van om 20:00 in slaap vallen op de bank? Om 5:30 wakker. _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 06:45

Dat mijn verhuizing heeft gezorgd voor een ritme waardoor ik elke keer om 7 uur wakker ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:17

Niet/amper geslapen dus ik ben kapot.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:32

We gaan door met de verhuissaga…. Because why not. Gister kwam de bezorger echter zonder mijn order foutje in het distributiecentrum. Lieve man oprecht lieve man. Heb ondertussen mijn nummer bij Coolblue al 100x veranderd. EN NOG PRESTEREN ZE HET MIJN OUDE NUMMER TE NOTEREN BIJ DE ORDER DIE VANDAAG KOMT. Ik ga zo om 9 uur maar weer proberen niet mijn geduld te verliezen :')

Voor de geïnteresseerden die mee willen doen:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:57

Suzanne F. schreef:
Niet/amper geslapen dus ik ben kapot.

Hier hetzelfde. Komt sinds ik de nieuwe medicatie slik, hopelijk trekt dat weg.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:14

Lau schreef:
We gaan door met de verhuissaga…. Because why not. Gister kwam de bezorger echter zonder mijn order foutje in het distributiecentrum. Lieve man oprecht lieve man. Heb ondertussen mijn nummer bij Coolblue al 100x veranderd. EN NOG PRESTEREN ZE HET MIJN OUDE NUMMER TE NOTEREN BIJ DE ORDER DIE VANDAAG KOMT. Ik ga zo om 9 uur maar weer proberen niet mijn geduld te verliezen :')

[img=533x800]https://boktimg.nl/img/m/HCQhhU.png[/ img]

Wat ergerlijk zeg!! Ik bestel juist graag bij coolblue en heb echt alleen maar goede ervaringen. Zowel met bezorging/bezorgers als klantenservice en communicatie.
Hopelijk komt het gauw goed voor je!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:22

Daenerys schreef:
Lau schreef:

[img=533x800]https://boktimg.nl/img/m/HCQhhU.png[/ img]

Wat ergerlijk zeg!! Ik bestel juist graag bij coolblue en heb echt alleen maar goede ervaringen. Zowel met bezorging/bezorgers als klantenservice en communicatie.
Hopelijk komt het gauw goed voor je!

Ik niet meer _/-\o_ :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:36

Ik heb van de week aandelen gekocht.

Vandaag werd ik wakker en ben ik nóg niet rijk. Teleurstellend. :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:47

Gisteren wat teveel wijn op en op de terug weg m'n enkel verzwikt. Ik zei nog 'dat wordt morgen leuk'. Het is niet leuk dus := Enkel pijnlijk. En hoofd ook beetje :=
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 07-06-25 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt