Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:29

Vandaag groenlichtmoment van het afstuderen maar ik ben jarig. Al twee dagen buikpijn, niet per se gestresst in mijn hoofd maar mn lijf is een groot wrak.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:29

purny schreef:
Ik zie diarree als een goed iets. De infectie gaat zo je lichaam uit.

Hoe kom je daarbij? Oprechte vraag, en ik zou er graag meer over lezen, want zo werkt het volgens mij helemaal niet. Virussen worden door je afweercellen in je lichaam onschadelijk gemaakt. Of je gewoon poept of diarree hebt, draagt daar niets aan bij. Sterker nog, je wil liever niet teveel verzwakken en je hebt je voedingsstoffen juist hard nodig, en dat is allemaal een stuk minder bij diarree.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:43

Siersma even bellen met je arts dat deze antibiotica niet goed is.
Krijg je waarschijnlijk een andere antibiotica.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:46

Die stomme poes van ons die ineens overal pist behalve op haar bak.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:49

Luxorvalkje schreef:
AyDeeDee schreef:
Dat ik geen auto heb en dat ik maar 2 mensen ken met een auto die groot genoeg is voor wat ik wil, waarvan er één nog 2,5 week met één arm in een soort mitella loopt.. Ik wil zo graag achter een vloerkleed en gordijnen aan maar voel me weer zo afhankelijk. Ik weet dat het ook online kan maar met vloerkleden vind ik dat niet handig omdat je dan zelf de kosten mag betalen als het retour moet en die zijn vaak best hoog en ik weet gewoon niet goed wat ik mooi vind of wat er bij mijn inrichting past..

Ik ga op de fiets naar de woonboulevard, dan kan ik zien / voelen wat ik wil.

Kun je zelf rijden?
Als ik een auto nodig heb en deze niet kan lenen, dan huur ik via snappcar

Ik kan idd wel op de scooter naar bijvoorbeeld kwantum of leen Bakker, ikea zit in de stad dus dat is wel een stukje verder moet ik meer plannen. Misschien binnenkort maar dagje stad weer doen en dan maar even rond kijken alleen dan is het nog een ding hoe ik het thuis krijg.

Ja en nee :x ik heb m'n rijbewijs maar rij héél zelden, recent een heel klein stukje weer gereden voor t eerst in jaren. Wil het wel weer meer oppakken dan kan zoiets inderdaad een prima optie zijn!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:52

Luxorvalkje schreef:
AyDeeDee schreef:
Dat ik geen auto heb en dat ik maar 2 mensen ken met een auto die groot genoeg is voor wat ik wil, waarvan er één nog 2,5 week met één arm in een soort mitella loopt.. Ik wil zo graag achter een vloerkleed en gordijnen aan maar voel me weer zo afhankelijk. Ik weet dat het ook online kan maar met vloerkleden vind ik dat niet handig omdat je dan zelf de kosten mag betalen als het retour moet en die zijn vaak best hoog en ik weet gewoon niet goed wat ik mooi vind of wat er bij mijn inrichting past..

Kun je zelf rijden?

Ergernis;
Mensen die zelf geen auto/aanhanger/trailer willen betalen dan maar vinden dat andere wel altijd voor ze klaar staan.
Hier is dat ook niet gratis. Moeten we ook weer andere dingen voor laten.
Dus bestellen en laten bezorgen is een prima alternatief. Dat is altijd goedkoper dan zelf dat vervoer kopen.

En dit is niet persoonlijk tegen jou AyDeeDee
Maar iets waar wij ook vaak tegenaan lopen omdat wij wel diverse vervoer hebben.

Toevallig van de week nog met trailer vervoer. Terwijl die man per maand het dubbele aan loon heeft dan wij samen. En dan tel ik inkomen van de vrouw niet eens mee...
Dan denk ik, wat stelt het voor voor jou om die trailer zelf te kopen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:54

Wat sneu dat je het zo ervaart DP, ik vind dat een ander helpen ook wat waard is. Meer dan geld. :)

Ik erger me aan het feit dat er een grote kans is dat ik niet dit jaar kan afstuderen dankzij 1 stomme poedersuiker toets.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:55

Ja als het een keer helpen is wel.
Maar deze week zowel aanhanger als trailer alweer in de uitleen gehad.
Zaterdag toen we zelf dus de aanhanger nodig hadden eerst moeten schooien dat dat ding weer onze kant in kwam.
Dus ja dan word het wel eens een ergernis.

Die van de aanhanger moeten net als wij ook goed kijken hoe uit te komen.
Maar van die trailer is gewoon te pinnig het uit te geven
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-04-23 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:55

Je kan toch gewoon nee zeggen en hem niet uitlenen? :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:57

MarlindeRooz schreef:
Je kan toch gewoon nee zeggen en hem niet uitlenen? :)

kan.... dat is dus waarom ik dat eerste stukje schreef, waarvan jij dan op reageert wat sneu.... helpen is belangrijk

Ja dat doen we helpen, maar dat geeft dus ook weer ergernis

Niet helpen vast ook....

Dan denk ik, laat het maar bezorgen of koop het zelf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:04

DuoPenotti schreef:
Luxorvalkje schreef:

Kun je zelf rijden?

Ergernis;
Mensen die zelf geen auto/aanhanger/trailer willen betalen dan maar vinden dat andere wel altijd voor ze klaar staan.
Hier is dat ook niet gratis. Moeten we ook weer andere dingen voor laten.
Dus bestellen en laten bezorgen is een prima alternatief. Dat is altijd goedkoper dan zelf dat vervoer kopen.

En dit is niet persoonlijk tegen jou AyDeeDee
Maar iets waar wij ook vaak tegenaan lopen omdat wij wel diverse vervoer hebben.

Toevallig van de week nog met trailer vervoer. Terwijl die man per maand het dubbele aan loon heeft dan wij samen. En dan tel ik inkomen van de vrouw niet eens mee...
Dan denk ik, wat stelt het voor voor jou om die trailer zelf te kopen?

Het is niet persoonlijk tegen mij maar eigenlijk ook wel want je quote letterlijk mijn bericht? :')
Je bent wel echt verschrikkelijk aan het invullen, wie zegt dat ik geen auto WIL betalen? Je weet blijkbaar hoe duur auto's en benzine zijn dus in mijn geval is het geen kwestie van willen ;)
Ik vind ook nergens dat andere mensen wel voor me klaar moeten staan, ik zal nooit zomaar vragen om hulp, met wat dan ook. Ik zeg net ook, ik ga naar die winkels en dan kijken en dan hopen dat ze thuis bezorgen. Zo niet moet ik het anders bekijken en ik neem mensen die mij willen helpen echt niet voor lief dat ze het zomaar voor me doen hoor. Gelukkig heb ik lieve mensen om me heen die mijn situatie kennen en zal ik altijd aanbieden om benzine te vergoeden.
Ik vind je reactie een enorme persoonlijke aanval, en dat waardeer ik echt allesbehalve gezien je mijn hele situatie niet kent en ik alleen maar aangeef dat ik er van baal dat ik zelf dat vervoer niet heb en dus in veel dingen afhankelijk ben van anderen, daarin heb ik het ook over mijn verhuizing van enkele maanden geleden waarin mijn vader erg veel kilometers heeft gemaakt en er op stond dat ze er niks voor terug wouden en ik die ze alsnog iets gegeven heb omdat ik anderen helpen juist niet als vanzelfsprekend zie.
Misschien moet je niet je eigen situatie vergelijken met die van een ander, en zeker niet op iemand waar je totaal niks over weet ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:08

AyDeeDee schreef:
Het is niet persoonlijk tegen mij maar eigenlijk ook wel want je quote letterlijk mijn bericht? :')
Je bent wel echt verschrikkelijk aan het invullen, wie zegt dat ik geen auto WIL betalen? Je weet blijkbaar hoe duur auto's en benzine zijn dus in mijn geval is het geen kwestie van willen ;)
Ik vind ook nergens dat andere mensen wel voor me klaar moeten staan, ik zal nooit zomaar vragen om hulp, met wat dan ook. Ik zeg net ook, ik ga naar die winkels en dan kijken en dan hopen dat ze thuis bezorgen. Zo niet moet ik het anders bekijken en ik neem mensen die mij willen helpen echt niet voor lief dat ze het zomaar voor me doen hoor. Gelukkig heb ik lieve mensen om me heen die mijn situatie kennen en zal ik altijd aanbieden om benzine te vergoeden.
Ik vind je reactie een enorme persoonlijke aanval, en dat waardeer ik echt allesbehalve gezien je mijn hele situatie niet kent en ik alleen maar aangeef dat ik er van baal dat ik zelf dat vervoer niet heb en dus in veel dingen afhankelijk ben van anderen, daarin heb ik het ook over mijn verhuizing van enkele maanden geleden waarin mijn vader erg veel kilometers heeft gemaakt en er op stond dat ze er niks voor terug wouden en ik die ze alsnog iets gegeven heb omdat ik anderen helpen juist niet als vanzelfsprekend zie.
Misschien moet je niet je eigen situatie vergelijken met die van een ander, en zeker niet op iemand waar je totaal niks over weet ;)

Nee is niet tegen jou, door jouw bericht dacht ik aan mijn ergernis van deze week.

Ja ik weet dat jij in de bijstand of wajong zit. En ja een heleboel mensen in de bijstand hebben toch een auto.
Dat zijn keuzes.

Daarnaast heb ik ook niet gezegd dat jij zegt dat andere klaar moeten staan.
Want wat ik al zei, het was niet persoonlijk.
Dus jij vult nu juist voor mij in dat ik dat over jou denk.

Ik geef zelfs nog een voorbeeld van de feitelijke ergernis...niet van mensen met een uitkering rond moeten komen

En sorry dat jij het ziet als persoonlijk aanval, terwijl ik er expres onder zet dat het niet aan jou gericht is
Meer kan ik niet doen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:15

iirrssjjee schreef:

Grind al veranderd? En meerdere bakken neergezet?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:29

Citaat:
En ja een heleboel mensen in de bijstand hebben toch een auto.
Dat zijn keuzes.

Hoeveel ken je er? ik 1, en die heeft er een omdat dat medisch noodzakelijk is ivm een rolstoel. Verder ken ik veel mensen in de bijstand, en die hebben géén auto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:33

Ja meer dan 1.
Maar wij wonen in dorpen. Hier is amper ov. Dus dat zal mee spelen.
Geen van alle rolstoelers.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 13:45

Hangt ook af van de gemeente, een auto telt vanaf een bepaalde grens als vermogen en als je een bijstandsuitkering krijgt mag je niet te veel vermogen hebben. In Amsterdam bijvoorbeeld wanneer een auto meer waard is dan €3.500,- telt hij mee als vermogen. Als je dan boven de vermogensgrens uit komt (samen met al je andere bezittingen/geld die tellen als vermogen) dan moet je de auto verkopen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:45

Telpeva schreef:
Ik ben zo oud en saai dat ik vloerpizza moest googlen :')

Ik troost je, ik heb ook geen idee :+

Altijd wat vragen als ik net een hap vreten in m'n mond stouw. Ga weg, dit weet je zelf ook gewoon.

Wat zijn we hier weer lief tegen elkaar trouwens.

Iris, heb je andere kattenbakvulling? Is er iets waar de kat stress door kan ervaren? Krijgt het ander voer? Onze kat had blaasontsteking, wat een drama. Nu weer aan de beterende hand, ook een drama, baldadig jong :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:54

Ik wilde ook al zeggen, gewoon zelf de winkels langs gaan om te kijken en voelen enzo. En als je dan iets ziet dat je graag wilt hebben, dan is het redelijk normaal dat ze een mogelijkheid hebben om het thuis te bezorgen voor een paar tientjes :)

En ik denk dan maar zo, die paar tientjes ben je ook kwijt als je iemand hebt die voor je wil rijden, want die wil je dan toch bedanken weet je wel. Liever dan de winkel betalen zodat je niet door het stof hoeft :=

Uitlenen van spullen kan wel irritant worden ja. Op zich fijn dat je iemand kan helpen.
Maar niet fijn dat je dan om je eigen spullen moet gaan vragen.... want daar heb je het nou juist voor gekocht, zodat je het zo kan pakken zonder van anderen afhankelijk te zijn -O-

En het risico dat je hebt van uitlenen dat voelt ook niet fijn vind ik.

Wat dat uitlenen betreft erger ik me een beetje aan mezelf, dat ik het soms wel als irritant ervaar dat "onze" aanhanger geleend wordt....terwijl hij helemaal niet specifiek van ons is (gezamenlijke familie aankoop) maar hij staat altijd hier en daar wen je dan toch snel aan weet je wel :=

En niet echt een ergernis maar meer een "jammer"... dat vandaag nu net een regenachtige dag is terwijl op school de spelletjes voor Pasen zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:00

DuoPenotti schreef:
Ja meer dan 1.
Maar wij wonen in dorpen. Hier is amper ov. Dus dat zal mee spelen.
Geen van alle rolstoelers.

Geen idee, want ik woon ook in een dorp omringd door dorpen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:06

xPabloBokt schreef:
Hangt ook af van de gemeente, een auto telt vanaf een bepaalde grens als vermogen en als je een bijstandsuitkering krijgt mag je niet te veel vermogen hebben. In Amsterdam bijvoorbeeld wanneer een auto meer waard is dan €3.500,- telt hij mee als vermogen. Als je dan boven de vermogensgrens uit komt (samen met al je andere bezittingen/geld die tellen als vermogen) dan moet je de auto verkopen.

Klopt, ze hebben een goedkope auto.

Overigens hebben wij ook oude, die van mij zal 500 waard zijn :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:11

pmarena schreef:
Ik wilde ook al zeggen, gewoon zelf de winkels langs gaan om te kijken en voelen enzo. En als je dan iets ziet dat je graag wilt hebben, dan is het redelijk normaal dat ze een mogelijkheid hebben om het thuis te bezorgen voor een paar tientjes :)

En ik denk dan maar zo, die paar tientjes ben je ook kwijt als je iemand hebt die voor je wil rijden, want die wil je dan toch bedanken weet je wel. Liever dan de winkel betalen zodat je niet door het stof hoeft :=

Uitlenen van spullen kan wel irritant worden ja. Op zich fijn dat je iemand kan helpen.
Maar niet fijn dat je dan om je eigen spullen moet gaan vragen.... want daar heb je het nou juist voor gekocht, zodat je het zo kan pakken zonder van anderen afhankelijk te zijn -O-

En het risico dat je hebt van uitlenen dat voelt ook niet fijn vind ik.

Wat dat uitlenen betreft erger ik me een beetje aan mezelf, dat ik het soms wel als irritant ervaar dat "onze" aanhanger geleend wordt....terwijl hij helemaal niet specifiek van ons is (gezamenlijke familie aankoop) maar hij staat altijd hier en daar wen je dan toch snel aan weet je wel :=

En niet echt een ergernis maar meer een "jammer"... dat vandaag nu net een regenachtige dag is terwijl op school de spelletjes voor Pasen zijn.

Precies, dat is het. :j

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:12

Uugg er zou gister een pakketje geleverd worden. Gister niet geweest. Krijg vandaag een mailtje dat het pakketje in Italie is -:(-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:20

MarlindeRooz schreef:
Wat sneu dat je het zo ervaart DP, ik vind dat een ander helpen ook wat waard is. Meer dan geld. :)

Hmm, nadat ik mijn fijne trailer vies en met een kapot achterlicht terug kreeg ben ik wel een beetje klaar met "een ander helpen".
Meestal zeg ik dus gewoon glashard nee. Maar als dat gevoelig ligt doe ik verhuur à (minstens) €200,= per begonnen uur. Dan krijg ik als commentaar "bij het tankstation is het €50 per uur!" Ja prima, dan huur je lekker daar +:)+ !

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:32

MarlindeRooz schreef:

Ik leen mijn trailer ook niet uit, ook verhuur ik hem niet. Ik moet ook hard werken voor mijn geld en als er wat gebeurt is men niet thuis. Als ik dan perse wil helpen rijd ik zelf met de trailer voor de ander.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:43

purny schreef:
iirrssjjee schreef:

Grind al veranderd? En meerdere bakken neergezet?

Ze doet het al jaren gewoon netjes op de bak.... Die is onveranderd qua plaats en grit.... Zal wel aan de baby liggen, de verandering enz.... Of jaloezie.