Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:17

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het knap dat mensen oa zweet dampen en laat staan andere zaken weg kunnen spoelen met alleen water. Of ik heb een afwijkende neus, maar alleen een washandje met water onder mijn oksels door is in mijn ogen onvoldoende. En mannen met fysiek werk kunnen echt stinken en ook nazweten. Maar dat is een andere onderwerp. En als je allergisch bent heb je weinig keuze maar daar vinden ze ook vaak weer iets voor uit dan de fabrieks varianten.

Je staat toch onder de douche? Niet voor de wastafel met een washandje?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:18

Benzz schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind het knap dat mensen oa zweet dampen en laat staan andere zaken weg kunnen spoelen met alleen water. Of ik heb een afwijkende neus, maar alleen een washandje met water onder mijn oksels door is in mijn ogen onvoldoende. En mannen met fysiek werk kunnen echt stinken en ook nazweten. Maar dat is een andere onderwerp. En als je allergisch bent heb je weinig keuze maar daar vinden ze ook vaak weer iets voor uit dan de fabrieks varianten.

Je staat toch onder de douche? Niet voor de wastafel met een washandje?

Precies!

Raineri

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:25

Vind persoonlijke hygiëne niet synoniem staan aan het gebruik van zeep.
Ben je dan allergisch voor een bepaalde toevoeging aan zeep, Benzz? Je ziet steeds meer van die "0-toevoegingen" zepen. Ben je daar ook allergisch voor?
Ken wel meer mensen die geen zeep gebruiken maar ik wel heel schoon vind en nooit op een onaangename manier ruik. Zweet lost op in water.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:30

Raineri schreef:
Vind persoonlijke hygiëne niet synoniem staan aan het gebruik van zeep.
Ben je dan allergisch voor een bepaalde toevoeging aan zeep, Benzz? Je ziet steeds meer van die "0-toevoegingen" zepen. Ben je daar ook allergisch voor?
Ken wel meer mensen die geen zeep gebruiken maar ik wel heel schoon vind en nooit op een onaangename manier ruik. Zweet lost op in water.

20 jaar geleden erachter gekomen en daarna gestopt en nooit meer geprobeerd :D Alleen voor mijn gezicht heb ik een reiniger waar ik goed op ga.
Alle make up is allemaal olievrij. Dagcreme ook olievrij.
Ik douche gewoon en doe dan deo op en parfum. Nog nooit iets over gehoord. Ja welk luchtje heb je op, want het ruikt zo lekker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 18:21

Ik ben gewoon benieuwd hoor. Ik noem even wat dingen, hoe was je dit er af en ooook de geur:

Zonnebrandcreme lost niet op in water.
Zon zee zwembad lucht zoals chloor.
Dier geuren zoals zoals stal mesten, kuilvoer, koeien/varkensstal lucht paarden katten dampen.

Ik vind als je paard hebt gereden de geur van die handschoenen al zo aan je handen zitten.

In de zomer met paardrijden ruiken mn armen gezicht en nek echt naar paard en vliegenspray.

Zo kan ik van alles verzinnen.

En ja ik begrijp dat ik zelf meer doorsla naar de ene kant maar je wast niet alles met water even weg. Of zonder shampoo want vaak ligt dat in 1 lijn met elkaar.

Ik werk vaak in dierverblijven met een sterke geur. Dan moet ik echt douchen en mn haren wassen voor ik mezelf buitenshuis kan bevinden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 18:46

Er zijn best wat zonnebrand cremes die oplossen in water. Zwembad kom ik nooit. Toen ik vroeger nog paarden had, was er echt niemand die dat aan mij rook. Ik heb namelijk andere kleding voor dat soort dingen.
Katten dampen, ik weet het niet, maar bij mij thuis ruik je niet dat ik een kat heb. Vind dat de meest gore lucht die er is. En aan de zon zit uberhaupt geen geur aan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:44

Benzz schreef:
Er zijn best wat zonnebrand cremes die oplossen in water. Zwembad kom ik nooit. Toen ik vroeger nog paarden had, was er echt niemand die dat aan mij rook. Ik heb namelijk andere kleding voor dat soort dingen.
Katten dampen, ik weet het niet, maar bij mij thuis ruik je niet dat ik een kat heb. Vind dat de meest gore lucht die er is. En aan de zon zit uberhaupt geen geur aan.

Nou als ik in de zon heb gezeten ruik je dat aan je huid. Ik ben volgens mij raar haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:55

Je hebt iig een sterke neus zullen we maar zeggen.

Dat dingen een geur hebben hoeft niet perse negatief te zijn. Wat mij betreft kan het er ook gewoon zijn zonder waardeoordeel. Hele scherpe of stinkgeuren daar gelaten. Soms kun je echt misselijk worden van een bepaalde geur en dat is een afknapper idd.

Ik gebruik ook niet altijd zeep. Maar ik spoel me wel meerdere malen per dag af. Even het zweet afspoelen. Maar als ik dan iedere keer zeep zou gebruiken dan houd ik geen huid over.

Wandeldate was weer leuk. Al had z'n collega, die z'n storingsdienst even zou overnemen, niet goed opgelet want hij kreeg alsnog een klant aan de telefoon. Maar toen ben ik even lekker met de hond het water in gelopen. En daarna hebben we nog even b&b gekeken kneuterig op de bank. Volgend weekend gaan we verder kijken

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Ik gebruik alleen zeep voor delen die dat nodig hebben. De huid op armen, benen (wel voeten!) enzo zeep ik niet, is zo slecht voor de huid en nergens voor nodig.

Ik heb inmiddels aan hem laten weten dat ik een onprettige geur heb waargenomen. Ik heb het zo netjes geprobeerd maar hij is nu best pissig. Al zegt hij dat hij niet boos is, maar dat ík bijzonder gemeen ben. Iets in die richting.

Ik heb zelf de geur inmiddels kunnen plaatsen. Een beetje de geur die types om zich heen hebben die in de supermarkt alleen een tray bier halen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op Gisteren, 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Zo’n zure alcohol lucht?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Nou laat je niks aanpraten hoor. Heel goed dat je het gezegd hebt. Nu kan hij zelf kiezen of hij stinkend door het leven wil blijven gaan of dat hij er wat mee gaat doen. Tuurlijk is het pijnlijk om te horen, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen liever de echte reden horen dan een excuus dat je geen klik voelt ofzo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Ja, wie weet hebben anderen hem hierom afgewimpeld en snapt hij niet waar het toch misgaat.

Zonnetje81 schreef:
Zo’n zure alcohol lucht?

Meer een mijn huis is een beetje vies-lucht. En dan is mijn eigen huis niet eens zo schoon :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Denk goed van je :j Jammer dat hij het niet goed opvat, maar dan weet je dat ook direct.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Goed dat je het hebt aangegeven. Zijn probleem verder hoe hij erop reageert en wat hij ermee doet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

En mss gaat hij de waarde van je mededeling inzien als de ergste emotie gezakt is. Mensen kunnen uit emotie soms anders uit de hoek komen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Muffig?

Tja, ik vind het juist supergoed dat je er wat van hebt gezegd. Nu is het aan hem. En zijn reactie komt niet al te best over :o

Ik zou het erbij laten. Iemand die niet naar zichzelf kan kijken, heb ik niks mee. Dat werkt niet.

Als het ie nou gereageerd in de trant: “wat fijn dat je dit aangeeft. Dat vermoeden had ik al maar dacht dat alleen ik het rook. Maar zal er wat mee doen”.
Dan was het echt iets heel anders en daar kun je nog wat mee. Je zegt het nl niet om te kwetsen..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Heel sympathiek juist dat je wat zegt. Voor hem even door de zure appel heen, en die reactie is veelzeggend voor een volwassen kerel.
Is niet anders

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

F_Orumster schreef:
Ik heb inmiddels aan hem laten weten dat ik een onprettige geur heb waargenomen. Ik heb het zo netjes geprobeerd maar hij is nu best pissig. Al zegt hij dat hij niet boos is, maar dat ík bijzonder gemeen ben. Iets in die richting.

Goed dat je het gezegd hebt, ook al is hij je op dit moment niet dankbaar. Zit er nog wel steeds een tweede date in?

Zonnetje81 schreef:
Nou als ik in de zon heb gezeten ruik je dat aan je huid. Ik ben volgens mij raar haha.
Jaaa die geur ken ik en heb ik zelf ook, vooral op m'n armen is die vrij sterk na een poosje zonnen. :j

Helaas hier ook gezegend met een hypersensitief reukvermogen en dat is de reden waarom ik ben gestopt met een deel van m'n baan. Als opticien zat ik zo'n 30 minuten dicht op m'n klanten in een kleine ruimte en zeker een kwart van hen rook onprettig tot ronduit vies. Zweet en vooral oud zweet in kleding spant de kroon maar rokers zijn minstens zo goor, niet alleen in hun kleding maar ook uit hun smoel. Dan nog de mensen die naar eten/frituur ruiken, of naar dieren, of gewoon een zurige lucht in hun kleding hebben. :r Wat dat betreft was de Coronatijd geweldig want toen hing er een groot plastic scherm tussen.

Na een pauze van een paar maanden heb ik hier het daten ook weer opgepakt en date een vrouw met 3 paarden die godzijdank ook heel erg geurbewust is en fris en fruitig ruikt als ze bij haar paarden vandaan komt. Inmiddels heb ik ook haar bokt-account gevonden maar ze is hier al een hele poos niet online geweest. :=