Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:54

Ik heb hulp jullie hulp nodig! :)

Een paardenspel dat ik al jaren speel wordt opeens random geblokkeerd door mijn provider (waarschijnlijk). Elke keer stopt de game met laden en komt er een error: Website niet gevonden. Als ik google en check of de website online is, is deze gewoon online. Andere mensen die ik ken hebben geen problemen. Het is dus mijn netwerk/provider dat elke keer mijn spel op de blok gooit.

Zodra ik deze error krijg is deze altijd 4 uur, daarna kan ik er weer op zonder problemen. Alleen elke keer geblokt worden als ik even tijd heb begint een beetje vervelend te worden. Kan ik deze website ergens in mijn computer als "veilig" ofzo aangeven zodat ik niet elke keer random een blok krijg?

Als ik de site open op mijn 4G werkt het wel, dus het is echt mijn netwerk (KPN).

Bij voorbaat dank! :(:)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:41

Hebben meer mensen er last van dat als je een reel post op Instagram dat je onderschrift niet meegeplaatst wordt? Moet bijna elke keer de tekst nog een keer typen na het uploaden van de reel. Erg irritant :x

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 09:55

Friesfanaat schreef:
Hebben meer mensen er last van dat als je een reel post op Instagram dat je onderschrift niet meegeplaatst wordt? Moet bijna elke keer de tekst nog een keer typen na het uploaden van de reel. Erg irritant :x

Ja, het gekke is, bij blue tick accounts gebeurt het niet, terwijl het bij mijn account wel een paar keer gebeurt is?
Bij mijn man die gister en eergisteren wat zaken en reels gepost had, gebeurde het niet. Heel vaag.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:16

c_alsemgeest schreef:
Friesfanaat schreef:

Ja, het gekke is, bij blue tick accounts gebeurt het niet, terwijl het bij mijn account wel een paar keer gebeurt is?
Bij mijn man die gister en eergisteren wat zaken en reels gepost had, gebeurde het niet. Heel vaag.

Hopelijk een bug die snel verholpen gaat worden dan :\

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:18

Justme_Lisaa schreef:
Oké, voordat mensen erover heen vallen, ik vraag advies. Ga niets doen wat de diertjes kan pijn doen.

Sinds vorig jaar zijn we erachter gekomen dat we op het balkon/ flat last hebben van muizen. Het balkon van de buren zijn aan elkaar geschakeld, hij is minder netjes dan dat wij zouden willen. Eerst dachten we dat de muizen door hem kwamen, want over het hele balkon lagen keutels en plasjes op de kussen. Dus ook een muis binnen -O- . Tot dat we gisteren zagen dat er een muisje uit de deursponning kwam, na onderzoek bleek er een gat in te zitten. Leuk dat er muizen zitten in de flat rondom de huizen, maar ze hoeven niet op het balkon. Wat is de beste manier op het gat echt te dichten? Ik zit te denken aan steenwol erin te doen en dat afdekken met een blok hout zodat het wol er niet uitgeduwd kan worden. Zijn er eventueel nog andere opties om ze tegen te houden?

Steenwol komen ze doorheen. Stalen pannensponsjes helpen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:47

rien10 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Oké, voordat mensen erover heen vallen, ik vraag advies. Ga niets doen wat de diertjes kan pijn doen.

Sinds vorig jaar zijn we erachter gekomen dat we op het balkon/ flat last hebben van muizen. Het balkon van de buren zijn aan elkaar geschakeld, hij is minder netjes dan dat wij zouden willen. Eerst dachten we dat de muizen door hem kwamen, want over het hele balkon lagen keutels en plasjes op de kussen. Dus ook een muis binnen -O- . Tot dat we gisteren zagen dat er een muisje uit de deursponning kwam, na onderzoek bleek er een gat in te zitten. Leuk dat er muizen zitten in de flat rondom de huizen, maar ze hoeven niet op het balkon. Wat is de beste manier op het gat echt te dichten? Ik zit te denken aan steenwol erin te doen en dat afdekken met een blok hout zodat het wol er niet uitgeduwd kan worden. Zijn er eventueel nog andere opties om ze tegen te houden?

Steenwol komen ze doorheen. Stalen pannensponsjes helpen.

Ik heb er nu Staalwol van de bouwmarkt inzitten, voorlopig nog geen tekenen van de ongenode huisdieren gezien. Dus hopelijk helpt dit

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:49

Ga morgen de HA bellen, maar toch even m'n ei kwijt en of iemand dit herkent?

Ik heb de laatste tijd zó veel hoofdpijn, afwisselend met migraine, dat ik er inmiddels echt gek van word ;( Ik voel het 's morgens al opkomen en dan word het naarmate de dag erger en blijft het vaak de hele dag hangen. Soms neem ik migraine medicatie als het echt heel erg word en dan is het misschien een dag weg maar daarna begint het weer.

Ik heb ook vaak een piep en m'n oren en zie vaak vlekken. Nu loop ik al langere tijd wel met verhoogde stress en slaap niet altijd geweldig, dat zal zeker niet helpen.. maar ook op dagen dat ik toch rustiger aan doe en ontspannende dingen doe, heb ik hoofdpijn. :(

Ik word er moedeloos van.. ik vraag mij af of het echt alleen stress/vermoeidheid is of niet meer..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:20

Fearn schreef:
Ga morgen de HA bellen, maar toch even m'n ei kwijt en of iemand dit herkent?

Ik heb de laatste tijd zó veel hoofdpijn, afwisselend met migraine, dat ik er inmiddels echt gek van word ;( Ik voel het 's morgens al opkomen en dan word het naarmate de dag erger en blijft het vaak de hele dag hangen. Soms neem ik migraine medicatie als het echt heel erg word en dan is het misschien een dag weg maar daarna begint het weer.

Ik heb ook vaak een piep en m'n oren en zie vaak vlekken. Nu loop ik al langere tijd wel met verhoogde stress en slaap niet altijd geweldig, dat zal zeker niet helpen.. maar ook op dagen dat ik toch rustiger aan doe en ontspannende dingen doe, heb ik hoofdpijn. :(

Ik word er moedeloos van.. ik vraag mij af of het echt alleen stress/vermoeidheid is of niet meer..

Sowieso verstandig om even de arts te bellen en evt een bloed onderzoek te doen. Ik had deze klachten door allergie.
Kan van alles zijn dus!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:04

Afbeelding

Mijn dochter is in een hotel in Italië en naast het toilet bevindt zich deze ‘kraan’.
Iemand enig idee waar deze voor dient?
Ik zou zeggen om je onderkant te spoelen na toiletbezoek, zij denkt om wc schoon te spuiten. De straal is veel te hard om op je intieme delen te richten zegt ze.

Intrigerend dus. Wie weet het?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 10:05

Die zijn inderdaad om na te spoelen, normaal is de waterdruk niet heel hoog bij die dingen... maar misschien is dit een hele fanatieke :')
Je ziet ze ook vaak in Griekenland e.d.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:31

Dit is een soort bidet inderdaad.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:33

Hoewel het idee me aanspreekt, vraag ik me af hoe je daarna weer afdroogt?
Papier vind ik nooit afdoende / handig, en er zullen niet voor iedereen handdoekjes bij hangen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:35

Wij gebruiken gewoon toiletpapier, maar vaak hoor je ook van speciale handdoekjes.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:38

Bij mij zou denk ik de hele toiletruimte kleddernat zijn. Zeker met een wat hardere straal

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 10:47

Indy_Mouse_9 schreef:
Hoewel het idee me aanspreekt, vraag ik me af hoe je daarna weer afdroogt?
Papier vind ik nooit afdoende / handig, en er zullen niet voor iedereen handdoekjes bij hangen?

Heel hard door de wc rennen :+

Nee meestal met wc papier of er liggen handdoekjes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:49

Dat blijft toch plakken tussen je naad? :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 10:51

De handdoekjes niet, wc papier kan dat wel idd :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:59

Wc papier lijkt me ontzettend onhandig.
Dat is in het zwembad of sauna al een uitdaging :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:05

Nooit last van eigenlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:20

Dat is om je onderkant te sproeien inderdaad, en het is harder zodat je alles schoon kan spuiten zonder je handen of iets anders te gebruiken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:33

Cottagecheese vraag :D

Ik haal dit nooit in huis, maar een vriendin is langsgeweest en at dit bij de lunch. Helemaal prima. Nu staat er een geopend bakje (afgedekt ;) ) in mijn koelkast. Maar is dit nog goed? Ik.weet dat er zuursel in zit, dus ruikt cottagecheese normaal al zuur? Of moet ik oppassen omdat hij duidelijk zurig ruikt?

Ik zag een recept voor gevulde courgette. Dus als het nog kan gebruik ik het.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:36

Hoe lang staat het al in de koelkast? Cottage cheese gaat best even mee, dus als het een paar dagen is dan zou ik het nog gerust gebruiken :j

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:38

2 dagen, maar mijn koelkast koelt niet meer als de beste. Dus dat vind ik wat lastig inschatten ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:40

Ah, ja. Dan mss even proeven? Het hoort heel neutraal te smaken, als het echt zuur is zou ik het weggooien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:51

Verhuurt er hier iemand een paardenstal (/ wei / grond) die ik wat vragen mag stellen?
Gewoon als erbij, niet bedrijfsmatig.