Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:21

Met deze torenhoge besmettingscijfers zijn de ziekenhuis cijfers zelfs iets afgenomen, dat is toch weer goed nieuws :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:23

Esperanza schreef:

600 euro boete...dat valt nog mee :+

Ik blijf mij afvragen hoe het komt dat o.a. zwangere vrouwen geen vaccinatieplicht hebben.
Als je volgt wat er in de media komt, is het voor zwangeren juist heel erg belangrijk zich te laten vaccineren...

Esperanza
Blogger

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:29

Oplopend tot 3600 per jaar geloof ik. En ze gaan het niet alleen met verkeerscontroles doen hoor. Je staat gewoon in het systeem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:29

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:32

Esperanza schreef:
Oplopend tot 3600 per jaar geloof ik. En ze gaan het niet alleen met verkeerscontroles doen hoor. Je staat gewoon in het systeem.

Als je voor de rechtbank verliest, kan het oplopen tot 3600euro.
Zaak dus om met goede argumenten te komen -:)
Ik wil het allemaal nog zien hoor, hebben ze daar in Oostenrijk zoveel personeel teveel voor de rechtszaken en de controles ? :P

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:40

Poe ja, daar ben ik ook wel benieuw naar. Controles gaan ze dus niet doen. Je enting staat immers geregistreerd op je sociale verzekeringsnummer. Dus vanaf maart gaat het systeem dat gewoon uitspugen. Hoe dat vorm gaat hebben? Geen idee.

Tenzij mijn pogingen tot positief worden gaan lukken, woon ik binnenkort weer in Nederland ben ik bang

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:42

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:43

prompter schreef:
Met deze torenhoge besmettingscijfers zijn de ziekenhuis cijfers zelfs iets afgenomen, dat is toch weer goed nieuws :)

Wacht nog éven. Dan komt er vást een link naar een wetenschapper die uitlegt dat dit eigenlijk slécht nieuws is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:44

Huertecilla schreef:
Esperanza schreef:

Pure volksverlakkerij die non-argumenten.

Verplichte griepprik hier komen we aan.

Plus een paar meer, want als het systeem er eenmaal is, en mensen zich erbij neerleggen na wat initieel verzet, waarom dan niet steeds een stap verder gaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:54

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:02

Suzanne F. schreef:
Haal hem dan toch gewoon. Je gaat er echt niet dood aan hoor. Ik leef na 3 Pfizers nog steeds en heb nergens last van.

Dat valt nog te bezien, kijk maar eens naar deze video; dit zijn volgens mij niet de minsten die daar zitten, het gaat over de enorme toename van kankergevallen, myocarditis etc.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ciuRLFLoLL0

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:04

Suzanne F. schreef:
Haal hem dan toch gewoon. Je gaat er echt niet dood aan hoor. Ik leef na 3 Pfizers nog steeds en heb nergens last van.

Dat gaat niet gebeuren. Ik ben blij voor je dat jij nergens last van hebt, ik wil het niet. Ik vind wel een oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:17

Er is inmiddels ook een traditioneel vaccin. Voor diegene die geen mRNA vaccin wil.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:18

storrum schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat valt nog te bezien, kijk maar eens naar deze video; dit zijn volgens mij niet de minsten die daar zitten, het gaat over de enorme toename van kankergevallen, myocarditis etc.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ciuRLFLoLL0

Wat is dit nou voor geprepareerde wappie video? :')

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:20

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:25

Kritisch zijn is niks mis mee maar je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen hoor. Als iedereen dood neer zou vallen van het vaccin dan hadden we het wel gemerkt inmiddels.
En inderdaad komt er in een maart een vaccin wat niet met mRNA werkt (Novavax). Is gewoon een ‘normaal’ vaccin.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:30

Ach, tuurlijk valt niet iedereen neer. Anders was het middel nooit op de markt gebracht. Maar denk erom, er zijn wel veel mensen met hele vervelende bijwerkingen. Ik heb het dus niet over de paar dagen malaise na de enting. Dat lijkt me normaal.

Maar er zijn (mij persoonlijk) veel te veel bijwerkingen die ze nog niet goed op de korrel hebben.
En dan enten voor een ziekte die mij niets doet, dat wil ik gewoon niet. :o

Het is niet moeilijk doen om het moeilijk doen. Ik heb het recht om dat zelf te beslissen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:33

Zeker heeft iedereen het recht, helaas voor je woon je nu net daar waar ze vaccineren verplichten dus ook de consequenties zijn dan voor jou.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:34

Esperanza schreef:
Ach, tuurlijk valt niet iedereen neer. Anders was het middel nooit op de markt gebracht. Maar denk erom, er zijn wel veel mensen met hele vervelende bijwerkingen. Ik heb het dus niet over de paar dagen malaise na de enting. Dat lijkt me normaal.

Maar er zijn (mij persoonlijk) veel te veel bijwerkingen die ze nog niet goed op de korrel hebben. En dan enten voor een ziekte die mij niets doet, dat wil ik gewoon niet. Ook die novavax ga ik niet nemen :o
Het is niet moeilijk doen om het moeilijk doen. Ik heb het recht om dat zelf te beslissen.

Tuurlijk. Maar elke keuze heeft consequenties. En principes kosten altijd wat. En het lijkt alsof dit echt een principekwestie voor je geworden is.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:41

België, gemiddeld 34 covid doden per dag.
Dat cijfer wordt in de media nog nauwelijks genoemd, en als je het ter sprake brengt, wordt je scheef aangekeken. Omikron is toch een milde aandoening ? De censuur van het blinde optimisme.

Vergeet Covid, en stel je eens voor dat er per dag 34 doden zouden vallen in het verkeer. Dan was het kot te klein. Onderzoekscommissies, strenge maatregelen, de hele rimram. Nu wordt het gewoon onder het tapijt geveegd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:46

Bigben, maar worden de leeftijden ook gepubliceerd? Want hier is er in het ziekenhuis vooral een toename van 90+. Dat is natuurlijk een leeftijd waarop je simpelweg al aan ouderdom kunt overlijden, als je die hoge leeftijd al haalt. Als zij vervolgens corona krijgen is het niet gek dat zij daaraan overlijden. Natuurlijk verdrietig, maar ik denk wel iets waar je vrede mee kunt hebben.

Hier nog nooit zoveel besmettingen meegemaakt als momenteel. Maar inderdaad verloopt het echt mild. Van geen klachten en lichte verkoudheid tot soms een paar dagen wat griepachtige klachten met wat verhoging of koorts. Maar iedereen hersteld hier in de omgeving makkelijk en snel.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:51

Jawel, het zijn vooral oudere mensen. 80+.

En dan ? Maakt dat verschil ? Kun je dan zeggen, ze sterven, maar gelukkig zijn het vooral oudere mensen ? Stel eens dat het toevallig allemaal zwarte mensen waren geweest. Zouden we dan ook zeggen, jawel, ze sterven, maar gelukkig zijn het allemaal zwarte mensen ?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:54

Eigenlijk bijzonder hè.
2 jaar geleden waren mensen écht wappies als ze dingen zeiden als "vaccinatie paspoort".
Nu is het "gewoon" orde van de dag.

Of was in deze context "geheim" dan ongefundeerd?

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:56

BigBen, wat is dan volgens jou wel de oplossing?
Terug in in volledige lockdown?

Is het allemaal aan of met covid?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:59

Ik heb er oprecht geen idee van.
Alleen erger ik me wel aan de manier waarop 34 doden per dag quantité négligable zijn geworden.

Aan covid, en meer bepaald aan omikron. Delta bestaat niet meer in België.