Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:55

Wat vervelend tienus dat je man er zo lang last van blijft houden.
Heeft de ha gezegd hoe lang hij nog dacht dat het kon duren?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:04

Bedenk (of zoek op) hoe de intelligentie-pyramide eruit ziet?

Dat maakt democratie zo´n fantástisch systeem voor de poppenspelers via controle over zeg 80% van de berichtgeving/voorlichting.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:08

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Was dat niet bij alle vaccins zo? Of was dat bij eerdere vaccins anders?

Het is daarom zo opvallend dat de mensheid niet leert.
Oeps, dat is waar ook, dat is helemaal niet in het belang van de poppenspelers :)*
Ondertussen de massa maar roepen dat iedereen gevaccineerd moet worden en dan op vakantie naar verweggistan vliegen....

Ik vind het wel kunstig dat je een vraag quote, en m dan niet beantwoord :')
Althans, niet zodat ik m begrijp, maar goed, dat zal aan mijn gemis van de intelligentiepyramide liggen denk..

Maar goed, evengoed denk ik dat mensen zonder vaccin ook een bron van mutaties kunnen zijn, maar misschien heb ik het mis.. I dunno

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:08

Maar HC, ik snap al jouw berichten over controle door de overheid en manipulatie niet, terwijl jij je onder druk van een paar vrouwen wél hebt laten vaccineren.. Wat maakt dat anders dan dat mensen zich bijvoorbeeld laten vaccineren omdat ze graag op vakantie willen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:21

Relaxed schreef:
Maar HC, ik snap al jouw berichten over controle door de overheid en manipulatie niet, terwijl jij je onder druk van een paar vrouwen wél hebt laten vaccineren..

Vreemd dat je dat niet snapt. Heeft niets met elkaar van doen :)*
Schrijf ik eens wat niet zwart wit is het óók niet goed *D

Citaat:
Wat maakt dat anders dan dat mensen zich bijvoorbeeld laten vaccineren omdat ze graag op vakantie willen?

Schrijf niet dat het anders is.
Andere context :)*
Ja, die mensen laten zich dan ook chanteren. Niets raars of onbegrijpelijks aan die keuze. Wel aan de chantage, de manipulatie.
Bij die reislust naar verre landen op zích is wél een kanttekeing te plaatsten in dit verband. Díe plaats ik.

Ondertussen een fijn bericht: De Junta de Andalucía geeft het komende half jaar wéér een forse korting op sociale premies aan zelfstandigen (zzp). Hoeft niet aangevraagd te worden; automatisch. Alleen even aan de bel hangen als dat onverhoopt niet goed gaat.
Omdat het geen subsidie/uitkering is, hoeft het ook niet vólgend jaar als inkomen opgegeven te worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:23

Dat we nog steeds positief kunnen worden en lichte klachten kunnen krijgen is toch al 100% winst? Waar ik me wel zorgen om maak is de grote groep die dan gaat zeggen zie je wel, we moeten vasthouden aan de maatregelen. Dat doen we voor griep en verkoudheid ook niet. Laten we rondom corona ook aub weer zsm naar het normale gaan als we er niet meer zo ziek van kunnen worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:27

DuoPenotti schreef:

Hij heeft voor 10 dagen pijnmedicatie. Als pijn niet verminderd of verdwijnt, eind van de week contact opnemen.
Het kon weleens lang duren zei de HA.
Hij verwacht wel dat de pijn dragelijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:32

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Maar HC, ik snap al jouw berichten over controle door de overheid en manipulatie niet, terwijl jij je onder druk van een paar vrouwen wél hebt laten vaccineren..

Vreemd dat je dat niet snapt. Heeft niets met elkaar van doen :)*
Schrijf ik eens wat niet zwart wit is het óók niet goed *D

Nou zo vreemd is dat niet, je spreekt jezelf voortdurend tegen.. }:0 En het heeft alles met elkaar van doen, jij doet het onder druk en anderen doen het volgens mij jou ook onder druk. Bij jou zijn het slechts een paar vrouwen, bij anderen een volledige overheid/wereldmacht/poppenspelers..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:33

tienus63 schreef:
DuoPenotti schreef:

Hij heeft voor 10 dagen pijnmedicatie. Als pijn niet verminderd of verdwijnt, eind van de week contact opnemen.
Het kon weleens lang duren zei de HA.
Hij verwacht wel dat de pijn dragelijker wordt.

Heftig zeg, hopelijk knapt ie snel op -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:35

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Wat maakt dat anders dan dat mensen zich bijvoorbeeld laten vaccineren omdat ze graag op vakantie willen?

Schrijf niet dat het anders is.
Andere context :)*
Ja, die mensen laten zich dan ook chanteren. Niets raars of onbegrijpelijks aan die keuze. Wel aan de chantage, de manipulatie.
Bij die reislust naar verre landen op zích is wél een kanttekeing te plaatsten in dit verband. Díe plaats ik.

Hier spreek je jezelf weer tegen, jij laat je immers chanteren/manipuleren door de vrouwen in je leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:41

Relaxed schreef:
Hier spreek je jezelf weer tegen, jij laat je immers chanteren/manipuleren door de vrouwen in je leven.

Hoezo tegenspreken. Ik heb me door druk van de vriendinnen en de chantage van de overheid laten vaccineren ja. Heb ik DIRÉCT en wel zó geschreven :)*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:43

Relaxed schreef:
Maar HC, ik snap al jouw berichten over controle door de overheid en manipulatie niet, terwijl jij je onder druk van een paar vrouwen wél hebt laten vaccineren.. Wat maakt dat anders dan dat mensen zich bijvoorbeeld laten vaccineren omdat ze graag op vakantie willen?

We weten inmiddels wel toch dat HC op bokt een grote bek heeft... Maar stiekem gewoon een schoothondje van twee Spaanse Dames is toch?

Tienus: pittig. Enorme pech ook. Hopelijk trekt het snel bij.

Het gehele huishouden (nja, mijn ouders, mijn zussen en mijn zwagers + ik zei de gek) heeft inmiddels of 2 prikken of de eerste prik gehad *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:44

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Hoezo tegenspreken. Ik heb me door druk van de vriendinnen en de chantage van de overheid laten vaccineren ja. Heb ik DIRÉCT en wel zó geschreven :)*

Maar waarom dan dat bashen op anderen die dat doen? Ik heb namelijk helemaal niet die druk gevoeld en het gewoon uit vrije wil gedaan. Ik heb immers ook gewoon de keus om het niet te doen en kan dan alsnog gewoon op vakantie. Dus dat geneuzel over 'controle door de overheid' hou toch op. Ook voor corona wisten ze al alles van je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:48

Winged schreef:
Relaxed schreef:

We weten inmiddels wel toch dat HC op bokt een grote bek heeft... Maar stiekem gewoon een schoothondje van twee Spaanse Dames is toch?

Idd, een onderdanig loops teefje :)* :)* :)* :)* :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:00

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Was dat niet bij alle vaccins zo? Of was dat bij eerdere vaccins anders?

Het is daarom zo opvallend dat de mensheid niet leert.

Oeps, dat is waar ook, dat is helemaal niet in het belang van de poppenspelers :)*

Ondertussen de massa maar roepen dat iedereen gevaccineerd moet worden en dan op vakantie naar verweggistan vliegen....

Verweggistsan niet nodig, Spanje en Portugal is al ver genoeg.

RIVM roept jongeren op zich te laten testen na vakantie
Het RIVM wil dat alle jongeren tussen de 17 en 24 jaar die terugkomen van een vakantie in Portugal of Spanje zich laten testen op corona. Ook als zij geen klachten hebben. "We zien in de afgelopen week een toename van jongeren die na een vakantie in het buitenland positief testen op corona", zegt het RIVM.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:58

bigone schreef:
RIVM roept jongeren op zich te laten testen na vakantie
Het RIVM wil dat alle jongeren tussen de 17 en 24 jaar die terugkomen van een vakantie in Portugal of Spanje zich laten testen op corona. Ook als zij geen klachten hebben. "We zien in de afgelopen week een toename van jongeren die na een vakantie in het buitenland positief testen op corona", zegt het RIVM.

En wij maar verplicht maskers dragen overal :roll:

Die jongeren hoeven wat Corona risico betreft voor zichzélf, niet gevaccineerd te worden. Als 70/80% van bevolking dat is, is het risico voor de rest ook afgedekt.

Minder ver verplaatsen, meer testen en +:)+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:15

Huertecilla schreef:
Sizzle meldde recent het overlijden van een 18 jare meisje door vaccinatie, met de terechte vraag waarom die eigelijk gevaccineerd werd.
Zinvol perspectief.
Niet om vaccins zwart maken, wel om het hosanna en de verplichting minder absoluut dogmatisch te maken.

Sorry, maar dat is niet de manier waarop risico analyse werkt. Er zal vast wel eens iemand op zijn motor met honderd km per uur op een betonnen muur zijn afgereden, die te hard remde, viel en overleed. Dat is alleen nog steeds geen reden om dus maar zonder te remmen tegen die muur op te rijden.

Als een miljoen meisjes van 18 besmet raken met corona en je vergelijkt dat met een miljoen meisjes, die gevaccineerd zijn, dan wil je weten hoe groot het risico op overlijden of op ernstige bijwerkingen zijn. Is dat bij het vaccineren groter in die situatie, dan moet je zeker niet gaan vaccineren. Maar als de risico's bij het doormaken van de ziekte groter zijn, dan moet je juist wel vaccineren. Dan loop je namelijk het kleinste risico, ondanks dat je een N=1 geval bij het vaccineren kan zijn. Want de kans op een dodelijke N=1 is bij het doormaken van de ziekte in dat geval groter.

Natuurlijk kan het voor bepaalde risicogroepen zo gevaarlijk zijn om je te laten vaccineren, dat je beter de kans op de ziekte kan riskeren, maar het feit dat iemand overleden is, maakt het risico van vaccineren niet opeens groter dan het risico van de ziekte doormaken, zo werkt het niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:31

Ik vroeg me ook niet af waarom zij überhaupt gevaccineerd werd, maar waarom men het risico genomen heeft een 18 jarige met AZ in te enten terwijl dit niet meer het advies is.
Dan kan men enkel hopen dat het niet onder groepsdruk (vakantiedruk) was maar op eigen initiatief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:35

Sizzle schreef:
Ik vroeg me ook niet af waarom zij überhaupt gevaccineerd werd, maar waarom men het risico genomen heeft een 18 jarige met AZ in te enten terwijl dit niet meer het advies is.
Dan kan men enkel hopen dat het niet onder groepsdruk (vakantiedruk) was maar op eigen initiatief.

In welk land was dit dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:38

Karl66 schreef:
Huertecilla schreef:
Sizzle meldde recent het overlijden van een 18 jare meisje door vaccinatie, met de terechte vraag waarom die eigelijk gevaccineerd werd.
Zinvol perspectief.
Niet om vaccins zwart maken, wel om het hosanna en de verplichting minder absoluut dogmatisch te maken.

Sorry, maar dat is niet de manier waarop risico analyse werkt. Er zal vast wel eens iemand op zijn motor met honderd km per uur op een betonnen muur zijn afgereden, die te hard remde, viel en overleed. Dat is alleen nog steeds geen reden om dus maar zonder te remmen tegen die muur op te rijden.

Alsof die vergelijking hout snijdt...

Citaat:
Natuurlijk kan het voor bepaalde risicogroepen zo gevaarlijk zijn om je te laten vaccineren, dat je beter de kans op de ziekte kan riskeren,

En dát is wat ik bíjna schrijf; dat voor sommige groepen het risico van de ziekte x kans van wellicht oplopen kleiner is dan dat van het vaccin :)*

Citaat:
maar het feit dat iemand overleden is, maakt het risico van vaccineren niet opeens groter dan het risico van de ziekte doormaken, zo werkt het niet.

Je vergeet de kans op infectie. Die hoort erbij, bij risico-analyse. Het blijft een afweging tussen de kans op infectie versus zéker vaccineren.

Bij jouw muurvergelijking is dat beter als een treinovergang:
Mógelijke infectie is met ogen dicht oversteken met de káns dat er een trein voorbij komt.
Vaccineren is idem als de trein op de overgang stilstaat ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:41

Sizzle schreef:

De kérn van het voorbeeld is dat het een risico-afweging (kans op een gebeurtenis x de ernst van de mogelijke gevolgen) moet kunnen blijven en geen verschoven niet-afweging door sociale druk (door collectieve angspsychose)of overheidschantage (alleen vrijheid met certificaat).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:46

Cer schreef:
Sizzle schreef:

In welk land was dit dan?

Italie.
Ik dacht dat binnen de EU ieder hetzelfde advies aangenomen had maar blijkbaar niet dus.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:16

Huertecilla schreef:
Citaat:
Natuurlijk kan het voor bepaalde risicogroepen zo gevaarlijk zijn om je te laten vaccineren, dat je beter de kans op de ziekte kan riskeren,

En dát is wat ik bíjna schrijf; dat voor sommige groepen het risico van de ziekte x kans van wellicht oplopen kleiner is dan dat van het vaccin :)*

Als dat zo was werden die groepen niet gevaccineerd.

Want de wereld/overheid heeft er niks aan als mensen onnodig ziek worden of sterven.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:30

Dw vaccinatie bereidheid is iig hoog, klopt ook wel qua gevoel als ik in mijn omgeving kijk :j

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:32