Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:57

HorsePassion schreef:
Ik heb een bloes besteld en er staat al bijna een week dat hij afgehaald kan worden. Ik ben al 3 keer naar het afhaalpunt geweest maar het ligt er niet. Ik heb de verkoper al een bericht gestuurd maar die reageert niet. En ik heb ook al een probleem naar Vinted gemeld.
Ik kreeg geen reactie terug van Vinted en heb het probleem nog een keer bij Vinted gemeld. Ik kreeg een reactie dat ik het al gemeld had en nu krijg ik bericht van Vinted dat ze niets kunnen doen omdat ik op akkoord heb geklikt.
Echt, dit flikken ze mij al voor de tweede keer. Ik heb helemaal niet akkoord gegeven. Ik weet dat de vorige keer het pakket bij een verkeerd afhaalpunt lag en toen zij dat pakket retourneerde dat het op ontvangen stond.
Er gaat echt iets vreselijk fout bij verkeerd geleverde zendingen. En ik krijg alleen nog maar standaard antwoorden. Ben nu mijn geld kwijt en heb geen bloes.
En de klantenservice geeft alleen standaard berichten. Geen mens die mijn klacht echt leest of oppakt.
De klantenservice van Vinted is echt ruk.

Wat rot voor je… gelukkig wat dat betreft nog geen slechte ervaring gehad.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:59

Alja schreef:
Saul schreef:
Dit is een Nederlandse verkoper. Maar Homerr staat er niet tussen.

Ik heb dat al een paar dagen met een bundel die ik wil kopen.
Kan alleen dhl kiezen :(

Ik heb gevraagd of ze de spullen in 1 advertentie wilde zetten. Dat deed ze en voila. Daar stond meneer homerr.
Schiet mij maar lek.

Horsepassion dat vind ik echt erg hoor!
Wat nou kopersbescherming -O-

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:17

Gelukkig was het deze keer maar 10 euro en dat kan ik wel missen maar het is gewoon belachelijk natuurlijk. En dit is al de tweede keer dat het gebeurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 06:17

foxy80 schreef:
Nee, maar de JBC kleding zelf tikt wel lekker aan.
Zeker als je soms voor een shirt maar 5 euro betaalde en er nu 2 van terug krijgt.
Zie ik bij H&M nooit gebeuren

Die hebben jarenlange een actie gehad dat je 10 of 15 procent korting kreeg per tas textiel. Al het textiel dus zelfs handdoeken oid. Ik heb daar enorm veel mee bespaard, want op grotere aankoop tikte die korting enorm aan en je kon meerdere tassen tegelijk inleveren.

Voor mij was dat een veel betere actie en is echt jarenlang zo geweest, minimaal 8 jaar geleden was het al zo. Nu alleen niet meer geloof ik.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 07:56

Alja schreef:
Zappa schreef:
Mag ik jullie wat vragen ?

Ik heb een bericht gehad van Vinted om mee te doen aan een bepaald live iets
Ik durf er eigenlijk niet teveel over te zeggen maar misschien gaat er bij iemand een belletje rinkelen .
Heeft iemand anders dit bericht ook gehad ?
Via Pb wil ik eventueel wel wat meer zeggen

Heb ik al ook gehad maar ik kan toch geen Engels

Jij weet wat ik bedoel! Ik vond het ook wat gek maar ze brengen het interessant

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:26

foxy80 schreef:
Ja dat, ik vind het ook nogal lui als verkoper zijnde om het maar in 1 advertentie te mieteren en ben dan altijd bang dat er veel mindere items tussen zitten. Laat staan dat ik de staat goed kan beoordelen van alle items - maar ja, ik ben maar ik, misschien zijn er wel vintedgebruikers die gemakkelijker zijn voor de juiste prijs, weetikhet :')

Ik maak wel zelf bundels van de kinderkleding (ondertussen tienerkleding) die ik verkoop, niet uit luiheid (omdat ik niet meer advertenties / foto’s wil maken) maar omdat ik alles aan hele lage prijzen verkoop en echt niet voor 4 € de auto wil instappen om het te verzenden want dat is zowel qua tijd, brandstof als klimaat niet verantwoord. Dus als ik bijv. 4 gelijkaardige jeansbroeken in dezelfde maat heb, wordt dat één advertentie. Ik moet zeggen dat bij mij die bundels beter verkopen dan de kinderkleding die ik er apart heb op staan. Dat kopers zelf bundelen komt dan weer bijna nooit voor hier. Is eigenlijk maar één keer gebeurd, toen had er een koper een bundel gemaakt van allerlei bundels, waardoor er een reuzedoos kinderkleding in één keer weg ging.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:57

Hier ook. Als ik kinderkleding er op zet is het bv een vollledige maat in 1 keer voor dan hele weinig. Stuk per stuk werkt voor geen meter, en rij ook echt niet voor 2 euro over en weer. Dan zijn het bv 35 stuks voor 25 euro.
Jongens verkopen beter dan meisjes

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:13

Ik heb 1 keer een bundel gekocht, maar daar waren hele duidelijke foto's van gemaakt. Verder trekt me dat niet omdat ik veel niet zo mooi vind voor onze dochter.

Hier gaat het best wel lekker. Dit weekend van alles geplaatst en de helft ben ik inmiddels kwijt. Vooral de balletkleding gaat goed.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:17

Volgens mij zijn er veel Vinties bezig hun wintergarderobe uit te zoeken en te verkopen. Zelf ook gedaan, aantal dingen wat ik zat was en niet meer droeg waren supersnel verkocht. Zag ook weer de mooiste dingen voor het winterseizoen staan waar ik nog naar op zoek was, mijn wintergarderobe is inmiddels weer helemaal compleet. Topper was een bordeauxrode Mango wollen mantel <3 , nog helemaal nieuw voor €45. Toevallig helemaal mijn kleur en dit najaar de trendkleur, zo blij mee. En nog een paar prachtige bloezen en jeans van Fabienne Chapot, fijn vest van Object, allemaal nog in nieuwstaat. Naast het feit dat je zo de mooiste parels kunt vinden voor weinig loopt niet iedereen er hetzelfde bij.
Voorlopig stop ik er maar even mee met erop te kijken, veelste verleidelijk en kast puilt nog steeds uit, maar wil niets meer wegdoen :roll:

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:50

Pff hier nog een mooie zweetdeken van m’n vorige paard liggen. Kijk voor ik iets plaats altijd staan er meer, welke categorie als ik daarover twijfel enz. En staan er meerdere op.
Net maar foto’s gemaakt en op Vinted gezet. Binnen 2 minuten was hij alweer verwijderd omdat mn advertentie niet aan de voorwaarden zou voldoen. -O-

Waarom kan die van mijn niet en die van andere mensen wel :o?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:02

Paardenspullen mogen niet op vinted, die anderen hebben mazzel dat het algoritme hun advertentie er niet uit pikt omdat ze deze subtieler omschrijven / in andere categorie mikken. Vind het zelf ook mega banketstaaf!

Bij paardenspullen geldt (als je dus wel een advertentie zie die interessant is) om verkoper een berichtje te sturen. Zelfs als vinted dan de advertentie verwijdert, blijft je gesprek met de verkoper staan en kan je van daaruit verder handelen.

Omgekeerd ook, als je toch iets geplaatst krijgt en iemand liked, berichtje sturen zodat je van daar uit eventueel koop kan afwikkelen. Dan zet je bijv. een broek voor hetzelfde bedrag online, reserveert die en stuurt dan het dekje of deken op.

Zo heb ik al een martingaal en een dekje verkocht en een scheerapparaat gekocht. Beat the system!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:12

Rijkleding kan wel, en dingen die nog op reguliere artikelen lijken zoals tassen lukt ook. Laatst via marktplaats een bepaald dekje gezien wat ik wilde kopen maar de verzendkosten waren daar nog rond de 7 euro. Deze verkoper zat ook op vinted, en via een aangepaste advertentie met een captas waaronder het dekje lag het dekje gekocht van haar, verzendkosten waren toen de helft. Dus beetje creatief lukt wel :Y)
Maar inderdaad tijd dat er een paardendeel komt op vinted, snap ook niet hoe dat andere lukt om bijv dekjes etc erop te zetten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:17

Syberdepiep schreef:
Maar inderdaad tijd dat er een paardendeel komt op vinted, snap ook niet hoe dat andere lukt om bijv dekjes etc erop te zetten.

Als je ze liked, zal je zien dat het merendeel binnen een dag verdwijnt hoor. Plaatsen lukt meestal wel, maar ze blijven niet staan. Gewoon creatief zijn met omschrijving en categorie die je kiest. Het woord paard vermelden bijv is al een trigger.

Alles wat de ruiter kan aantrekken/dragen mag inderdaad. En poetsspul lukt ook nog wel (ik heb er nu een lamswollen poetshandschoen en 2 bandagetasjes op staan)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:21

Syberdepiep schreef:
Rijkleding kan wel, en dingen die nog op reguliere artikelen lijken zoals tassen lukt ook. Laatst via marktplaats een bepaald dekje gezien wat ik wilde kopen maar de verzendkosten waren daar nog rond de 7 euro. Deze verkoper zat ook op vinted, en via een aangepaste advertentie met een captas waaronder het dekje lag het dekje gekocht van haar, verzendkosten waren toen de helft. Dus beetje creatief lukt wel :Y)

Als je het echt skeer wil: ik heb ook al hetzelfde gedaan, maar een artikel van 1 euro geplaatst ipv de 60 euro die het dekje moest kosten, zodat de kopersbeschermingskosten minimaal waren. Anders ging het bedrag wat er uitgespaard werd aan verzenden op aan die kopersbescherming.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:24

Klopt het dat je homerr niet uit kan zetten om mee te verzenden? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar en vind het zo irritant dat ik een eind moet rijden ervoor. Verstuur lieve gewoon lekker alles met DHL :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:03

Klopt, die kan je niet uitzetten. Ik hoop dat het huidige Homerr punt lang blijft bestaan. Meestal zijn ze heel snel weer weg. Ik heb een tijdje geprobeerd om geen Homerr bestellingen te krijgen door het in de tekst te zetten, maar dan werd het alsnog gekozen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:09

Hier zit een Homerr punt in de Albert Heijn waar mijn man nagenoeg langs komt als hij weer naar huis rijdt na het werk. Voor die gestart was moest ik echt specifiek op pad dus had Homerr niet mijn voorkeur.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:14

Ik baal ook van Homerr. Dichtstbijzijnde punt zit in Den Helder, ik woon op Texel. Gaan we niet doen dus. Ik zet het dus in de advertentie, gelijk bovenaan. Werkt meestal wel. Niet altijd, maar dan annuleer ik de koop en stuur er een berichtje achteraan

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:20

Ik krijg jammer genoeg net bericht dat een van de pakketten welke ik recent verstuurd heb, terug komt omdat het te lang bij het afhaal punt heeft gelegen. Heb de koper nog een bericht gestuurd om te checken of ze het gezien had dat hij er al sinds de 12e lag, zodat ze het hopelijk nog kon gaan ophalen voor het zover zou komen dat het terug gestuurd werd, maar ze heeft jammer genoeg niet meer gezien of in ieder geval niet meer gereageerd. Was maar iets van 3e maar vind het toch zonde dat het zo’n hele reis af legt voor niks eigenlijk- naar Frankrijk toe.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:42

Vind het echt stom dat je dat niet uit kan zetten.. maar Homerr zal wel een contract hebben met Vinted gok ik.. Het ligt gewoon totaal niet op de route en ik moet er voor om, dus het duurt ook lange voor ik dan verzend maarja het is niet anders.

O jeetje wat jammer is dat dan cursebreaker!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:27

Als iemand van jullie jongens kleding vanaf maat 86 verkoopt, dan kijk ik graag eens rond op jullie account.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:31

Blue_flower schreef:
Als iemand van jullie jongens kleding vanaf maat 86 verkoopt, dan kijk ik graag eens rond op jullie account.

Heb ik!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:07

Heeft iemand wel eens mee gemaakt dat zijn account beperkt is.

Krijg melding dat mijn account beperkt is omdat ik vinted gebruikt wat in strijd is met de algemene voorwaarden.
Hoe dan?

Heb helaas wel dat ik een pakket zou hebben opgehaald wat niet waar is, en een pakket van mij naar Portugal was binnen 24 uur opgehaald terwijl niet eens land uit was.
Vervelend, ik kan niks doen mag 5 dagen wachten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:33

Blue_flower schreef:

Ik heb nog een paar stuks in maat 92! Als je iets leuk ziet, doe maar bod!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:38

Yonker schreef:
Vind het echt stom dat je dat niet uit kan zetten.. maar Homerr zal wel een contract hebben met Vinted gok ik..!

Neen, nog beter, Vinted kocht Homerr, dus hebben ze dubbel baat bij elke verkoop via homerr