Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:27

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:
Dat mag ze aangeven, maar ga het niet goed praten door die begrafenis dan af te keuren.
Dat schoot mij enorm verkeerd.

Dat snap ik ook maar ik geloof wel dat de intentie was om aan te tonen dat het niet alleen de studenten zijn die hier door velen als achterlijk werden neergezet.

Maar je kan borrelen toch niet vergelijken met troost?
Een begrafenis die je hopelijk niet te vaak hebt, borrelen vaak wel zeer regelmatig.
Als je dat vergelijkt mis je toch elke vorm van medeleven of inzicht?
Dat gebruik je gewoon niet om recht te l.llen wat krom is.

Ja dat schiet mij verkeerd, heel verkeerd.

Een trouwerij vind ik nu bijvoorbeeld ook niet noodzakelijk of een ander feest.
Stel dat maar uit.
Dat gaat bij een begrafenis nu eenmaal niet.

Cer

_Penotti schreef:
Dat mag ze aangeven, maar ga het niet goed praten door die begrafenis dan af te keuren.

Het was niet als excuus, zo lees jij het... Niet zo zuur doen hoor :) (kleuter niveau en dan 'val je even lekker door de mand meid' :') )

Sjees, je volgende post gelezen... Ga je lekker Penotti??
Doe even een sloot aannames... :j
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-07-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Cer schreef:
Nou niet om heel banketstaaf te doen maar ook al is een begrafenis een ernstige situatie, dan nóg is 80 man bij elkaar die elkaar knuffelen niet perse een excuus.. enkele weken geleden mochten er niet eens mensen bij een begrafenis of crematie aanwezig zijn..
dus zeggen dat gezellig borrelen verschrikkelijk is en een begrafenis een 'excuus', vind ik dan weer niet helemaal eerlijk. Wel of niet los van alles, je kunt daar gewoon ook ziek worden....

Buiten dat, mensen mogen ook weer binnen met elkaar sporten dus doe niet zo hysterisch over mensen die bij elkaar een drankje doen, in de buitenlucht... :)

Maar wel met afstand ... ingeval als in de richtlijnen van het rivm lees is dat tenminste de bedoeling. Ik vraag mij dus af of alles wel mag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:28

Ik vind een drankje nemen met elkaar in de buitenlucht ook anders dan ‘niemand in mijn kringen houdt zich nog aan de Corona maatregelen’. Het laatste vind ik zorgelijk, het eerste niet.

_Penotti

Ja actie geeft reactie Cer.
Op hetzelfde niveau terug praten.

Zie je niet dat ze terug krabbelt op wat ze eerst zelf schreef, niemand houd zich er aan, jaa maar ik wel...ja dikke doei.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 03-07-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

_Penotti schreef:

Oh en omdat jij iets fout oppakt wat niet zo bedoelt is, besluit je maar onterecht mij te gaan beschuldigen van niet meer aan 1.5 meter proberen te houden? Hele rare gang van zaken maar dat zal wel aan mij liggen!

Oh en ps: de mensen die ik zie borrelen samen en feestjes zie geven studeren voor 90% aan de universiteit hoor.

sureido

_Penotti schreef:

Jij begon hoor? Met lekker kleuterklas niveau etc?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:30

"Alles wel mag" wat bedoel je met "Alles"?

Ik mag contactsporten, op 1m5 afstand in een sportzaal.. dus ik sta contact te hebben met mn sportmaatje en de hijgers en puffers staan op 1,5 meter afstand... Ik weet niet of dat, met het hele aerosol verhaal, perse veiliger is dan buiten een drankje doen?
Ik bedoel dit niet flauw, maar ik heb er zo mn twijfels over....

@Penotti: wat een enorm zure reacties van jou... :n
Is je goed recht hoor :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:32

Cer schreef:
"Alles wel mag" wat bedoel je met "Alles"?

Ik mag contactsporten, op 1m5 afstand in een sportzaal.. dus ik sta contact te hebben met mn sportmaatje en de hijgers en puffers staan op 1,5 meter afstand... Ik weet niet of dat, met het hele aerosol verhaal, perse veiliger is dan buiten een drankje doen?

@Penotti: wat een enorm zure reacties van jou... :n
Is je goed recht hoor :j

Dat vind ik dus ook wel vreemd hoor want dit soort dingen mochten eerder buiten ook wel. Terwijl wij met de paardrijles nog niet binnen mochten rijden. Ook niet als we met 2 paarden en de instructrice waren. Tja....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:32

sureido schreef:
_Penotti schreef:

Jij begon hoor? Met lekker kleuterklas niveau etc?

Klopt dat zei ik nadat jij begon met de begrafenis mag ook dus ik ook, huil huil.

En nu doe je het weer.
Had ik het toch goed gezien :D

Ja dat is dan het niveau wat er door komt.

Maar ik zal even een uurtje uit het topic gaan, even afkoelen, want ik merk inderdaad dat ik boos word door jou houding.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:35

_Penotti schreef:

Zie je niet dat ze terug krabbelt op wat ze eerst zelf schreef, niemand houd zich er aan, jaa maar ik wel...ja dikke doei.

.........

Met deze reactie besluit ik bij deze echt hierna niet meer op jou in te gaan. Ik sta achter elke reactie die ik typ en ik krabbel nergens van terug. Ik zit gewoon in de studenten wereld en ik hoor genoeg van feestjes en borrels die gehouden worden in de kelderbarren van die huizen.

Volgens jou is dus nu iedereen die meld dat ze zien dat de afstand minder wordt iemand die zich niet meer aan de 1.5 meter houdt.

Bedankt voor de pb’s iedereen.

Dikke doei!

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:36

Ik heb helemaal NERGENS gezegd dat omdat er op de begrafenis geen afstand gehouden wordt, ik dat dus ook mag met borrels? Echt HELEMAAL nergens. Wat een grap. :+ ik zei alleen dat het echt niet alleen bij studenten gebeurt, maar ook bij oudere leeftijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:37

Jou eerste reactie ging natuurlijk over iedereen. Denk dat, dat ook wel naar voelt. Zeker als mensen wel hun best doen. Daar mag je ook prima op terug komen hoor maar dat schoot mij ook wel wat verkeerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:38

lenaa_tje schreef:
Jou eerste reactie ging natuurlijk over iedereen. Denk dat, dat ook wel naar voelt. Zeker als mensen wel hun best doen. Daar mag je ook prima op terug komen hoor maar dat schoot mij ook wel wat verkeerd.

Maar er zijn toch ook gewoon heel veel mensen die niet meer aan die 1.5 m denken? Dat is gewoon de realiteit. Dan hoef je niet boos op mij te worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:38

_Penotti schreef:
Als je er zelf niet komt weet je toch ook niet op welke manier ze borrelen?
Daarnaast schrijf je zelf dat Niemand zich er aan houdt, dus dan ben jij dat ook automatisch.

Ga je ook lekker met door de mand vallen meid :D
Het hele topic geef je al aan hoe verschrikkelijk je het vind.

Ze heeft er gewerkt Penotti, dan zie je dat dus gebeuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:39

Cer schreef:

Dat is ook krom aangezien allang bekend was dat bij sport de veilige afstand al snel op 4 meter moet komen. Net als dat er heel veel dingen op het moment krom zijn .
Het zijn allemaal kleine individuele afwegingen tussen economie en risico. Alle individuele afwegingen passen niet perse samen in het grote plaatje.

Zo is het voor mij onbegrijpelijk dan men clubs open gooit, vervolgens ziet dat er weer een massieve stijging komt en dan als maatregel bedenkt dat mondkapjes in de supermarkt een goed idee zijn omdat de clubgangers ook naar de supermarkt gaan >;)
Ehhhh, right....en clubs dicht kan niet omdat?

rien10

sureido schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar er zijn toch ook gewoon heel veel mensen die niet meer aan die 1.5 m denken? Dat is gewoon de realiteit. Dan hoef je niet boos op mij te worden.

Ja, dat zie ik ook om mij heen. En ik gaf aan dat ik dat op de manege ook veel zie gebeuren.

friezenfan2

Mijn oma en een groot deel van mijn moeders familie woont net onder los angeles.
Die arme oma van mij komt zelden buiten op het moment. Ik geloof dat ze soms met mijn tante mee mag in de auto om wat op te halen. En gelukkig houdt mijn familie daar zich goed aan de regels.
Het is best balen dat het zo oplaait daar. Mijn moeder gaat normaal elke jaar naar mijn oma maar dit jaar wordt het niet en oma wordt wel ouder hé.
Dus niet alle amerikanen (al is mijn oma gewoon nog nederlands) zijn zo gestoord als het nu over komt.

Zodra mijn tante die mondhygiëniste is weer mag gaan werken moet ze helemaal in zo'n hasmat suit gaan werken. Ze moet zich op haar werk omkleden en zelfs haar schoenen daar achter laten. Dat klinkt toch vrij serieus. Maar op het moment is er nog geen datum dat ze aan het werk mag.

lenaa_tje

sureido schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar dat is nog niet iedereen. Iedereen is iedereen in heel Nederland en dat is gewoon niet zo. Dat suggereer je met niemand.
En ik werd ook niet boos hè ;)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-07-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Sureido, ik las in jouw reactie niets geks, alleen maar een nuancering op 'het zijn vooral studenten.' Ik heb jouw reacties helemaal niet gelezen als rechtvaardiging van iets.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:41

sureido schreef:
_Penotti schreef:

.........

Met deze reactie besluit ik bij deze echt hierna niet meer op jou in te gaan. Ik sta achter elke reactie die ik typ en ik krabbel nergens van terug. Ik zit gewoon in de studenten wereld en ik hoor genoeg van feestjes en borrels die gehouden worden in de kelderbarren van die huizen.

Volgens jou is dus nu iedereen die meld dat ze zien dat de afstand minder wordt iemand die zich niet meer aan de 1.5 meter houdt.

Bedankt voor de pb’s iedereen.

Dikke doei!

Nee, niet weggaan hier. De inbreng van een student is juist goed om alle groepen uit de samenleving hier te kunnen horen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:41

_Penotti schreef:

Dat deed ze om aan te geven dat meerdere partijen zich niet aan de regels houden. Je bent lekker op dreef zeg :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:44

Shadow0 schreef:
Sureido, ik las in jouw reactie niets geks, alleen maar een nuancering op 'het zijn vooral studenten.' Ik heb jouw reacties helemaal niet gelezen als rechtvaardiging van iets.

Ik bedoelde de begrafenis ook helemaal niet om de studenten recht te praten. Dat probeer ik gewoon normaal uit te leggen maar vind het dan wel echt erg dat ik even er na beschuldigd word van zelf er lak aan hebben en liegen. Daar word ik ook wel een beetje verdrietig van want ik probeer ook gewoon het leukste van het leven te maken met de maatregelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:44

En ze was daar voor haar werk, en verbaasde zich er over dat iedereen zo close was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:45

sureido schreef:
Shadow0 schreef:

Ik bedoelde de begrafenis ook helemaal niet om de studenten recht te praten. Dat probeer ik gewoon normaal uit te leggen maar vind het dan wel echt erg dat ik even er na beschuldigd word van zelf er lak aan hebben en liegen. Daar word ik ook wel een beetje verdrietig van want ik probeer ook gewoon het leukste van het leven te maken met de maatregelen.

Nee, echt niet. Een misverstand is niet meteen liegen of er lak aan hebben. Misverstand uitgepraat, klaar. en doorrrrrr.......

Frustrerend wel, als je op je werk mensen zo close ziet zijn en jij moet daar tussenin staan.