Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Mars schreef:Woningnood is idd gigantisch en ik denk dat dat probleem nog wel een tijd zo blijft.
Ik dénk dat zich dat pas oplost wanneer de babyboom-generatie doodgaat. En dat duurt nog wel een jaar of 10-15.
Mars schreef:_San87_ schreef:
Ik dénk dat zich dat pas oplost wanneer de babyboom-generatie doodgaat. En dat duurt nog wel een jaar of 10-15.
Jup.
Ik ben ook benieuwd of ook de pensioenen er dan anders voor komen te staan als die generatie er niet meer is.
_San87_ schreef:Ja, lekker 400 euro in de maand betalen voor een kamertje
Varekaj schreef:https://www.hln.be/binnenland/de-tuin-v ... gle.com%2F
Welkom in België. Vanaf 1 september mag iedereen "even je tuin in" als er per ongeluk wat is aanbeland. Dus ook kinderen als ze "per ongeluk" de bal over de haag trappen. Als ze aanbellen en je bent er niet, dan mogen ze dus zelf de bal halen.
Er staat in het artikel dat het niet de bedoeling is dat mensen zo bij elkaar gaan rondneuzen, maar komop zeg. Kinderen vinden niks leuker dan dat.
Of je zal maar een hond in de tuin hebben, kind gaat de bal halen en de hond vliegt er bovenop. Of ze gooien een dure bloempot om. Of een dief laat zijn hond "per ongeluk" los waardoor die op je terrein loopt en ze het recht krijgen dat dier terug te halen, maar tegelijk lekker kunnen rondspieken wat er te halen valt.
Varekaj schreef:Dit komt blijkbaar voort uit het ladderrecht. Je mag ook in de tuin van je buren een ladder plaatsen om je eigen haag te snoeien als je er niet bij kan vanaf jouw kant. Of de dakgoot vrij maken etc.
Je mag nu ook een bouwkraan (voor water) in de tuin van de buren laten plaatsen als je zelf geen plek hebt. Je zal maar net je hele gazon/tuin hebben laten heraanleggen.
_San87_ schreef:Varekaj schreef:Dit komt blijkbaar voort uit het ladderrecht. Je mag ook in de tuin van je buren een ladder plaatsen om je eigen haag te snoeien als je er niet bij kan vanaf jouw kant. Of de dakgoot vrij maken etc.
Je mag nu ook een bouwkraan (voor water) in de tuin van de buren laten plaatsen als je zelf geen plek hebt. Je zal maar net je hele gazon/tuin hebben laten heraanleggen.
Bij het ladderrecht is er wel de voorwaarde dat er toestemming is. Ik weet niet hoe dat in België is?
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Bij het ladderrecht is er wel de voorwaarde dat er toestemming is. Ik weet niet hoe dat in België is?
Nou ja, in Nederland moet je wel toestemming vragen, maar je bent ook verplicht om die toestemming te geven, dus wat dat betreft stelt dat ook niet veel voor