[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:15

Toen we nog niet getrouwd waren waren we ook al fiscaal partner.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:18

fjordjes schreef:
Toen we nog niet getrouwd waren waren we ook al fiscaal partner.

Dan is er in die jaren waarschijnlijk iets veranderd in jullie verzamelinkomen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:41

_San87_ schreef:
Mars schreef:
Woningnood is idd gigantisch en ik denk dat dat probleem nog wel een tijd zo blijft.

Ik dénk dat zich dat pas oplost wanneer de babyboom-generatie doodgaat. En dat duurt nog wel een jaar of 10-15.

Jup.
Ik ben ook benieuwd of ook de pensioenen er dan anders voor komen te staan als die generatie er niet meer is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:44

Mars schreef:
_San87_ schreef:

Ik dénk dat zich dat pas oplost wanneer de babyboom-generatie doodgaat. En dat duurt nog wel een jaar of 10-15.

Jup.
Ik ben ook benieuwd of ook de pensioenen er dan anders voor komen te staan als die generatie er niet meer is.

Dat moet haast wel, dan valt er een enorme kostenpost weg.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:57

_San87_ schreef:
Ja, lekker 400 euro in de maand betalen voor een kamertje

Das meer dan wat ik aan huur betaal voor mijn duplex benedenwoning met 2 slaapkamers en een tuin. :+
Oké, de regio is vrij goedkoop en de buurt is niet heel geweldig (lage inkomens, 'zwakkeren' vd samenleving etc) maar als je gewoon je eigen gang gaat en 'hoi' en 'doei' zegt als je je buren tegenkomt merk je er niet zo heel veel van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:33

Vanmorgen even naar Decathlon.Kinderen op fietsen die daar rond scheuren :(

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:44

Gisteren naar dierentuin Beekse Bergen geweest. Blijkbaar is het tegenwoordig heel normaal dat kinderen daar op een step rond racen. Snap het echt niet‍♀️

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:59

Oh dat was van de week zelfs in de supermarkt.. lekker binnen rond racen… t zijn kinderen he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:42

https://www.hln.be/binnenland/de-tuin-v ... gle.com%2F

Welkom in België. Vanaf 1 september mag iedereen "even je tuin in" als er per ongeluk wat is aanbeland. Dus ook kinderen als ze "per ongeluk" de bal over de haag trappen. Als ze aanbellen en je bent er niet, dan mogen ze dus zelf de bal halen.

Er staat in het artikel dat het niet de bedoeling is dat mensen zo bij elkaar gaan rondneuzen, maar komop zeg. Kinderen vinden niks leuker dan dat.
Of je zal maar een hond in de tuin hebben, kind gaat de bal halen en de hond vliegt er bovenop. Of ze gooien een dure bloempot om. Of een dief laat zijn hond "per ongeluk" los waardoor die op je terrein loopt en ze het recht krijgen dat dier terug te halen, maar tegelijk lekker kunnen rondspieken wat er te halen valt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:50

Pff, ja ik zag iemand het delen via facebook Varekaj. Niet fijn. -O- Ik waardeer toch wel erg dat dat in Nederland niet zomaar mag. Hopelijk valt het mee hoe vaak het in de praktijk voorkomt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:55

Varekaj schreef:
https://www.hln.be/binnenland/de-tuin-v ... gle.com%2F

Welkom in België. Vanaf 1 september mag iedereen "even je tuin in" als er per ongeluk wat is aanbeland. Dus ook kinderen als ze "per ongeluk" de bal over de haag trappen. Als ze aanbellen en je bent er niet, dan mogen ze dus zelf de bal halen.

Er staat in het artikel dat het niet de bedoeling is dat mensen zo bij elkaar gaan rondneuzen, maar komop zeg. Kinderen vinden niks leuker dan dat.
Of je zal maar een hond in de tuin hebben, kind gaat de bal halen en de hond vliegt er bovenop. Of ze gooien een dure bloempot om. Of een dief laat zijn hond "per ongeluk" los waardoor die op je terrein loopt en ze het recht krijgen dat dier terug te halen, maar tegelijk lekker kunnen rondspieken wat er te halen valt.

Ja, echt bizar :\. Nu vind ik een ontsnapt dier dat in de tuin van de buren belandt wel een ander verhaal, maar een bal/stuk speelgoed? Wacht maar lekker tot de buurman/vrouw thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:02

Dit komt blijkbaar voort uit het ladderrecht. Je mag ook in de tuin van je buren een ladder plaatsen om je eigen haag te snoeien als je er niet bij kan vanaf jouw kant. Of de dakgoot vrij maken etc.

Je mag nu ook een bouwkraan (voor water) in de tuin van de buren laten plaatsen als je zelf geen plek hebt. Je zal maar net je hele gazon/tuin hebben laten heraanleggen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:04

Pfoe, das nogal wat!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:09

Ik hoop niet dat ze hier zoiets gaan verzinnen.
Weg privacy.

En met wat pech zeker ook nog aangeklaagd worden als de hond bijt in eigen tuin...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:45

Poeh ik hoop ook dat dat bij ons niet komt. Dan hebben wij een heel groot probleem met onze uitvallende hond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:03

Varekaj schreef:
Dit komt blijkbaar voort uit het ladderrecht. Je mag ook in de tuin van je buren een ladder plaatsen om je eigen haag te snoeien als je er niet bij kan vanaf jouw kant. Of de dakgoot vrij maken etc.

Je mag nu ook een bouwkraan (voor water) in de tuin van de buren laten plaatsen als je zelf geen plek hebt. Je zal maar net je hele gazon/tuin hebben laten heraanleggen.

Bij het ladderrecht is er wel de voorwaarde dat er toestemming is. Ik weet niet hoe dat in België is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:19

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:

Bij het ladderrecht is er wel de voorwaarde dat er toestemming is. Ik weet niet hoe dat in België is?

Nou ja, in Nederland moet je wel toestemming vragen, maar je bent ook verplicht om die toestemming te geven, dus wat dat betreft stelt dat ook niet veel voor

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:22

Hier heb ik trouwens geen kleine kinderen naast me wonen, maar bij mijn vorige huis wel, en daar ging ook regelmatig een bal over de schutting. Helaas voor hen zat de tuin altijd hermetisch op slot (hier trouwens ook) dus het ging ze sowieso niet lukken om de tuin in te komen.

Ook wel gehad dat ik een bal eens drie dagen heb laten liggen. Dat ding had die week al 4x in mijn tuin gelegen, en iedere keer gooide ik hem vlot terug. Toen was ik het na een poosje zo zat dat ik hem weg heb gelegd op een plek waar hij voor hen niet zichtbaar was, en toen een paar dagen gewacht heb

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:24

Hier is wel eens een bal of frisbee in de wei beland.
Maar dan komen ze het netjes vragen of ik hem terug wil gooien.
Het zijn dan de kleinkinderen van de buren. Dus vaak is dat niet.
En ik weet zeker dat als ik niet thuis zou zijn de buren zeggen, dan heb je voor nu pech, speel je maar met wat anders. En dan zou ik wel een appje krijgen om als ik tijd heb hem terug te gooien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:57

Vjestagirl schreef:
_San87_ schreef:

Nou ja, in Nederland moet je wel toestemming vragen, maar je bent ook verplicht om die toestemming te geven, dus wat dat betreft stelt dat ook niet veel voor

Mits redelijk, dacht ik. Maar het is wel zo dat dat ladderrecht best heel ver gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:20

Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:29

:D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:29

Oke sorry deze is wel heel erg grof :=
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:21

In dit topic kan dat wel geen boze moeders die komen verkondigen hoe gaat het is een kind te hebben

Deze week heb ik per ongeluk een kersverse mama boos gemaakt.. ik had het over Steve Irwin (want ja, dat is gewoon een eindbaas). Toen begon de mama in kwestie over hoe schattig zijn kleinkind is. Ik zei instinctief: “ah voor een mensen baby is ze best oké denk ik.” Ze werd meteen boos en begon over hoe lelijk baby vogels wel niet zijn. (Ik heb vogels). Alsof ik haar kinderen er persoonlijk mee bedoelde. Dan mag je wel je een nieuwe generatie op de wereld hebben gezet, betekend niet direct dat alles om jou draait. Vond het bijzonder kinderachtig. Heb mijn excuses maar aangeboden om gezeur te voorkomen. En toen antwoordde ze: “iedereen weet gelukkig dat jij een weirdo bent.” Tsja, het is niet dat ik dat ontken _O-

Gelukkig kreeg ik snel bijstand van iemand dat “sommige babies absoluut schattiger zijn dan andere babies.” ~~}>

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:51

Gatver, ik zit net op een terrasje, zitten er twee koters naast me echt zo ranzig een ijsje te eten :r Hun hele gezicht, maar echt van oor tot oor, zat onder de chocolade en hun hele handen tot aan de polsen. En lekker overal aan afmeren natuurlijk. En ze waren echt niet zo klein dat ze niet beter weten, de oudste was iets van 8 schat ik. En die ouders vertederd kijken hoe schattig ze zijn. Nou, ik hoefde gelijk niks meer te eten daar.