Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:01

Hier een positieve koper. Heb mijn kinderwagen + zitgedeelte erop. Ophalen voor kleine bijdrage voor de spaarpot van dochtertje. Iemand was blijkbaar al maanden op zoek naar 1 onderdeel. 15€ voor dat onderdeel! Gelijk opgehaald.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:05

Mooi... het kan maar weg zijn :)

Ik ben benieuwd of ik de 1000 viewers ga halen voor de 21e (zit nu op 960).

silvericathy

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:20

Gisteravond thuis zitten wachten op iemand die zou langskomen om iets op te halen. Op een gegeven moment maar eens een berichtje gestuurd dat ik op haar zat te wachten en hoe laat ze kwam.

Kreeg ik terug dat het niet meer ging lukken.. oke, prima

Terug gestuurd dat het dan ook morgen kan, want dan ben ik hele dag thuis. (Vandaag dus)
Geen reactie meer

Vanmorgen rond 10 een berichtje... Ze had het al ergens anders opgehaald.

Pffffff....

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:23

Triest hoor ;(

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:01

silvericathy schreef:
Gisteravond thuis zitten wachten op iemand die zou langskomen om iets op te halen. Op een gegeven moment maar eens een berichtje gestuurd dat ik op haar zat te wachten en hoe laat ze kwam.

Kreeg ik terug dat het niet meer ging lukken.. oke, prima

Terug gestuurd dat het dan ook morgen kan, want dan ben ik hele dag thuis. (Vandaag dus)
Geen reactie meer

Vanmorgen rond 10 een berichtje... Ze had het al ergens anders opgehaald.

Pffffff....


Zulke mensen maken het handelen zo niet leuk! :n

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:45

Ik ben ondertussen zover dat mensen die niet komen opdagen zonder contact op te nemen helemaal niet meer hoeven te komen. :o

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:54

Ik verkoop een puzzel, krijg eerst het adres van koper in een bericht. Ik doe altijd gelijk oversteken, wel makkelijk met verzendlabel enzo, kan niet fout gaan. Voor de eerste keer ooit bedenk ik me het adres op het label te vergelijken met het eerder gegeven adres, ja hoor, ander huisnummer, die van het label is fout... Hoe gaan we dit nu weer fiksen?

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:21

Kun je het label zelf printen? Als alleen het nummer anders is en de postcode hetzelfde kun je het denk ik wel aanpassen op je geprinte label. Wel even bij koper navragen wat het juiste nummer is en aangegeven dat je het label op diens risico wilt aanpassen..

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:47

Ik kreeg gisteren mijn aankoop binnen. Heb 2 anky dekjes en een onderlegger over genomen via marktplaats. Super snel verzonden en ziet er allemaal echt heel erg netjes uit. Ben er super blij mee! :D

Ik koop eigenlijk altijd 2e hands, dus het is altijd weer een verrassing wat je binnen krijgt. :')

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:07

corinep schreef:
Ik verkoop een puzzel, krijg eerst het adres van koper in een bericht. Ik doe altijd gelijk oversteken, wel makkelijk met verzendlabel enzo, kan niet fout gaan. Voor de eerste keer ooit bedenk ik me het adres op het label te vergelijken met het eerder gegeven adres, ja hoor, ander huisnummer, die van het label is fout... Hoe gaan we dit nu weer fiksen?


Ben je zeker, dat die adres van het label fout is?
Of heeft koper per ongeluk een ander adres opgegeven ?

Bij gelijk oversteken en ook bij betaalverzoek met verzenden wordt het label toch automatisch aangemaakt met het adres wat koper bij marktplaats heeft aangegeven...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:52

sasja0705 schreef:
corinep schreef:
Ik verkoop een puzzel, krijg eerst het adres van koper in een bericht. Ik doe altijd gelijk oversteken, wel makkelijk met verzendlabel enzo, kan niet fout gaan. Voor de eerste keer ooit bedenk ik me het adres op het label te vergelijken met het eerder gegeven adres, ja hoor, ander huisnummer, die van het label is fout... Hoe gaan we dit nu weer fiksen?


Ben je zeker, dat die adres van het label fout is?
Of heeft koper per ongeluk een ander adres opgegeven ?

Bij gelijk oversteken en ook bij betaalverzoek met verzenden wordt het label toch automatisch aangemaakt met het adres wat koper bij marktplaats heeft aangegeven...


Ik heb het nagevraagd bij de koper. Heb het aangepast op het label en hoop dat het goed komt. De streepjescode zal het oude nummer zeggen maar hopen dat er ergens iemand op zit te letten, desnoods de pakketbezorger of de buren...

Ik weet niet eens of je een gelijk oversteken kan annuleren en of je dan ook de betaalde verzendkosten gewoon terug krijgt.

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:18

hagelslag schreef:
maralyn schreef:
Donker, regent, koud, vroeg.

Weg motivatie voor vroeg opstaan.

Dit is toch echt geen weer meer.

Verkeerd topic?


Lol .. ja!! Sorry

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:48

corinep schreef:
Ik verkoop een puzzel, krijg eerst het adres van koper in een bericht. Ik doe altijd gelijk oversteken, wel makkelijk met verzendlabel enzo, kan niet fout gaan. Voor de eerste keer ooit bedenk ik me het adres op het label te vergelijken met het eerder gegeven adres, ja hoor, ander huisnummer, die van het label is fout... Hoe gaan we dit nu weer fiksen?

Ik heb weleens zelf mijn verkeerde huisnummer ingevoerd. Of althans, hij vulde 44 in en ook 44 bij de toevoeging. Dus ik zou dan ineens op 4444 wonen :-)

Ik kon het niet meer corrigeren, maar de pakketdienst had het wel gewoon netjes afgeleverd. Vaak letten ze daar ook nog wel op en hebben er belang bij het goed af te leveren.

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:48

Dat moment dat je wat te koop heb staan. Ga je akkoord en vraag je wanneer ophalen uitkomt en dan hoor je niks meer.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:35

Tsja ik ben nu de sufferd, zat nog te werken en zou om 11 uur iets ophalen. Heb maar een berichtje gestuurd dat ik de tijd vergeten ben en krijg net berichtje terug dat ik zo nog mag komen. Pff.

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:59

Oh verschrikkelijk, ik heb een springzadel te koop gezet op Facebook marketplace. Ik heb al 10 reacties die telkens met een koerier willen laten opsturen/betalen. :roll:
Bij de eerste 2 dacht ik nog "wordt dit echt nog gedaan" maar dit is mega vervelend _-:( Telkens beantwoord ik hun vraag om vervolgens zo'n uitleg over de koerier te krijgen..

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:03

Marcella schreef:
Dat moment dat je wat te koop heb staan. Ga je akkoord en vraag je wanneer ophalen uitkomt en dan hoor je niks meer.

Gelukkig gisteren iets anders: computer en beeldscherm te koop, alleen ophalen. Bod van iemand uit het dorp, akkoord, krijg zijn telefoonnummer, ik bel, 3 kwartier later komt hij het halen. Zulke mensen geven je weer moed om toch MP te blijven gebruiken.

Marcella

Berichten: 37014
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:19

Hier ook alleen ophalen, maar blijft verdacht stil.

Heeft al andere gehaald. Waarom verbaas mij dit niks.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:25

Heb een kinderwagen gratis afhalen. Gister een berichtje van een geïnteresseerde. Hij wilde morgenavond (dus nu) wel komen. Ik vraag hoe laat. Wel gelezen, geen antwoord. :evaw:

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:35

Tallie1979 schreef:
Ik kreeg gisteren mijn aankoop binnen. Heb 2 anky dekjes en een onderlegger over genomen via marktplaats. Super snel verzonden en ziet er allemaal echt heel erg netjes uit. Ben er super blij mee! :D

Ik koop eigenlijk altijd 2e hands, dus het is altijd weer een verrassing wat je binnen krijgt. :')

Dacht dat jij niet meer reed maar dat is dus wel het geval?

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:43

Farjen schreef:
Oh verschrikkelijk, ik heb een springzadel te koop gezet op Facebook marketplace. Ik heb al 10 reacties die telkens met een koerier willen laten opsturen/betalen. :roll:
Bij de eerste 2 dacht ik nog "wordt dit echt nog gedaan" maar dit is mega vervelend _-:( Telkens beantwoord ik hun vraag om vervolgens zo'n uitleg over de koerier te krijgen..


Oehh zeer ergerlijk!!

_Mir
Berichten: 1375
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:50


silvericathy

Berichten: 1929
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:51

Hier ook weer een koper...

Totaal bedrag van iets dat hij wil overnemen komt op zo'n €400,- prijzen zijn vast, en dit staat ook duidelijk vermeld in de advertentie.

Koper vraagt om korting.

Nou goed, als je alles neemt kan het voor €350,-

Stuurt hij vervolgens terug dat hij er €250,- voor wil geven.

:wave: :wave: :wave:

Ik weet dat ik er mijn vaste prijzen voor kan krijgen, dus dan verkoop ik het wel aan iemand anders...

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:56


Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:27

Farjen schreef:
Oh verschrikkelijk, ik heb een springzadel te koop gezet op Facebook marketplace. Ik heb al 10 reacties die telkens met een koerier willen laten opsturen/betalen. :roll:
Bij de eerste 2 dacht ik nog "wordt dit echt nog gedaan" maar dit is mega vervelend _-:( Telkens beantwoord ik hun vraag om vervolgens zo'n uitleg over de koerier te krijgen..

Oh ik breek dat af.
Ik zeg heel duidelijk dat ik het prima snap en gewoon niet wil. Niet op in blijven gaan.

Ergernis van mij: mensen die je telefoonnummer willen en via WhatsApp betalen.
Nope nope nope. Ik geef geen privé informatie aan vreemden, en via marktplaats is gewoon veilig. Via WhatsApp voelt niet zo safe.