Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:12

Poosje81 schreef:
Bullebeest schreef:
Oke veel zijn het niet met mij eens. Ik houd van. Motorgeluid, van de choppers voornamelijk. Niet de hoge piepers. Dol op luchtballonen, vliegtuigen en geniet oprecht als ik een straaljager over hoor vliegen en dan klap die komt als ie door de geluidsbarrière heen gaat. Ik ben een vrouw en geen man.

Qua straaljagers woon ik dan op toplocatie voor je!
Ik probeer het nog steeds te filmen, de kunsten die ze hier boven ons huis uitvoeren. En laag!!!

Wielrenners zijn vooral irritant omdat ze 3 man breed fietsen en niet opzij gaan. Wat ze overigens hier ook wel uit hun hoofd laten met die gekken achter t stuur :=

3 man? Hier op de Veluwe rustig 4 of 5 man. En boos aankijken als je er langs wil.
Hoe durf ik ook trouwens, er langs willen met m’n auto :+

Sanet

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:16

Ik vind het ook enig dat zo’n peloton van 20 man al zeer luid roepend naar elkaar op zondagochtend om half 7 onder mijn slaapkamerraam door fietsen. Echt enig!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:18

Ik heb wielrenners in mijn familie zitten, ze zijn meestal de vervelendste O:)

Ik vind wielrenners ook echt super irritant Ze hebben ook nog een verschrikkelijk korte lont

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:22

Ik ben één keer een peleton tegen gekomen dat daadwerkelijk beleefd was.

Was aan het hardlopen, hoor ineens achter me 'let op, fietsers!'. Ik schrik me kapot, want meestal roepen ze pas als ze zo ongeveer tegen je aan rijden.

Deze mannen waren nog best een eind weg, gingen keurig minder breed fietsen en groetten zelfs.
Zo kan het dus ook.

Ik liep overigens op een fietspad. Was geen voetpad, liep aan de kant, maar vond het toch fijn dat ze even riepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:23

Ik kwam vorige week een peleton tegen dat netjes was.
De laatste wielrenner van het peleton riep zelfs nog "dank je wel" omdat ik aan de kant ging :D

Ik vind mountainbikers momenteel vervelender. Die komen we overal tegen waar ze niet mogen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:48

Cayenne schreef:
Ik kwam vorige week een peleton tegen dat netjes was.
De laatste wielrenner van het peleton riep zelfs nog "dank je wel" omdat ik aan de kant ging :D

Ik vind mountainbikers momenteel vervelender. Die komen we overal tegen waar ze niet mogen zijn.

En dan dat geschreeuw :x.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:22

En gescheld :=

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:32

Ik heb niet zoveel last van de wielrenners. Als ze achterop komen, dan roepen ze vaak fietser! of tegen! Dat is niet voor mij trouwens, maar dat degenen achter de eerste weten dat er een tegenligger is.

Ik heb meer last van de groepjes op de elektrische fiets. Die gaan best hard, maar ze letten vaak niet op want druk aan het kletsen en scheren dan echt rakelings langs. Als ik aan het hardlopen ben, maak ik mij dan ook breder door mijn ellebogen opzij te doen. Zij zijn trouwens echt de reden waarom ik nooit aan de rechterkant van de weg loop. Die wielrenners zien mij wel, maar deze groep echt nooit.

Ik vind het trouwens idioot dat zoveel mensen een elektrische fiets hebben. Voor veel mensen zou het echt beter zijn om gewoon te fietsen en daarnaast kunnen de meesten er niet mee omgaan. Dus als je gewoon jong en gezond bent, moet je gewoon geen elektrische fiets nemen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:35

De irritante wielrenners zijn meestal de "wannabe Pro" amateurs in een midlifecrisis die denken dat ze het heel goed kunnen.
Profs of echte tourrijders zijn veel beter georganiseerd en ook beter opgevoed.
Ken veel wielrenners zowel als hobby en als beroep en ook die hebben last van het imago wat anderen voor hen creëren.
Anyhow, ik kom ze amper tegen op de weg dus ik heb er ook geen last van :D .

Jaaa wel van die ouderen die voorbij crossen op de elektrische fiets en hem eigenlijk amper in bedwang kunnen houden :D .

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:40

Es_ther schreef:
3 man? Hier op de Veluwe rustig 4 of 5 man. En boos aankijken als je er langs wil.
Hoe durf ik ook trouwens, er langs willen met m’n auto :+

Ben al een poosje weg uit NL :D En al helemaal van de Veluwe, toen ik daar woonde mocht ik nog niet autorijden :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:46

Sanet schreef:
Ik vind het ook enig dat zo’n peloton van 20 man al zeer luid roepend naar elkaar op zondagochtend om half 7 onder mijn slaapkamerraam door fietsen. Echt enig!

PAALTJE PAALTJE PAALTJE. HOND HOND HOND HOND en zo de hele groep door.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik laatst nog eens een groep zag fietsen maar dat het niet meer is zoals enkel jaren geleden dat er hele troepen op zondagochtend voorbij kwamen gezoefd. Nu zijn het meer alleengangers of kleine groepjes van 4 a 5 man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:58

Josien_ schreef:
De irritante wielrenners zijn meestal de "wannabe Pro" amateurs in een midlifecrisis die denken dat ze het heel goed kunnen.
Ken veel wielrenners zowel als hobby en als beroep en ook die hebben last van het imago wat anderen voor hen creëren.

Jaaa wel van die ouderen die voorbij crossen op de elektrische fiets en hem eigenlijk amper in bedwang kunnen houden :D .
Het type "Amateurfietser van 94 kilo besteedt duizenden euro’s aan 200 gram lichtere fiets" :))

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:06

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:10

Mkango schreef:
Josien_ schreef:

Het type "Amateurfietser van 94 kilo besteedt duizenden euro’s aan 200 gram lichtere fiets" :))

Jij snapt hem _O- _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:17

Allemaal MAMILS :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:04

Net weer mee geconfronteerd: mensen die hun vingers aflikken... Ik krijg er de kriebels van, ik vind het zó smerig! Ik weet dat het voor sommigen een teken is dat je het lekker vindt ofzo, maar ieuwww, waarom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:23

Sheran schreef:
Net weer mee geconfronteerd: mensen die hun vingers aflikken... Ik krijg er de kriebels van, ik vind het zó smerig! Ik weet dat het voor sommigen een teken is dat je het lekker vindt ofzo, maar ieuwww, waarom!

Maar voor de rest wel lekker spareribs gegeten?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:33

Wat betreft wielrenners, realiseren niet alle mensen dat je behoorlijk kwetsbaar bent. Zeker in een peloton. Je zit vastgeklikt op je fiets, rijdt meestal een aardig tempo en in een groep rij je superdicht op elkaar. Je staat dan niet zomaar stil en je wijkt ook niet zomaar uit. Absoluut eens dat de communicatie vaak milder kan en ik vind zéker dat de groep zo smal mogelijk moet zijn op de weg, maar ik merk dat er vaak onbegrip over en weer is voor wat betreft waarom wielrenners soms doen wat ze doen. Maar dat kan soms echt wel minder aso dan je sommige wielrenners ziet doen ja.

Ik fiets zelf ook en fiets vaak alleen. Ik vraag altijd netjes of ik langs fietsers of wandelaars mag, maar ik heb ook een elektrische fietsbel van 130 decibel voor bij eventueel gevaar :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:36

Nielojram schreef:
Sheran schreef:

_O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:50

Nielojram schreef:
Sheran schreef:

Als vegetariër snap ik deze even niet :))

Of bedoel je dat de confrontatie vast bij spareribs was? Helaas, het was bij eendoodgewoon chocolaatje. En beste vriend bij pizza vorige week. Na elke hap alle vingers in die mond :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:00

Snippergroen schreef:
Wat betreft wielrenners, realiseren niet alle mensen dat je behoorlijk kwetsbaar bent. Zeker in een peloton. Je zit vastgeklikt op je fiets, rijdt meestal een aardig tempo en in een groep rij je superdicht op elkaar. Je staat dan niet zomaar stil en je wijkt ook niet zomaar uit. Absoluut eens dat de communicatie vaak milder kan en ik vind zéker dat de groep zo smal mogelijk moet zijn op de weg, maar ik merk dat er vaak onbegrip over en weer is voor wat betreft waarom wielrenners soms doen wat ze doen. Maar dat kan soms echt wel minder aso dan je sommige wielrenners ziet doen ja.

Ik fiets zelf ook en fiets vaak alleen. Ik vraag altijd netjes of ik langs fietsers of wandelaars mag, maar ik heb ook een elektrische fietsbel van 130 decibel voor bij eventueel gevaar :+

Met t verschil dat je niet in peloton moét rijden. Als je koning op de weg wil zijn, huur je maar een circuit af of zo.

Ik heb weinig sympathie voor wielrenners. Meestal gewoon asociale weggebruikers.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:01

Snippergroen schreef:

Dan hoor je gewoon niet thuis op de weg :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:08

Hier hebben we elk weekend en elke mooie zomer avond wielrenners door de straat. Niet 4 of 5 maar echt hele grote groepen die perse door deze straat moeten. Rijden met 4 oid naast elkaar, als auto kan je niet door rijden, ze rijden kinderen en huisdieren aan of bijna aan omdat ze veel te hard gaan en geen rekening houden met woonwijk. Als ik van mijn oprit rijd ben ik al bijna te laat om stil te staan omdat ze zo hard gaan. Of als ik voor ze de straat in rijd gaan ze aan alle kanten proberen in te halen waardoor ik niet af kan slaan en echt zowat op achterbank zitten, zo dicht rijden ze op je, omdat ze haast hebben := En de verkeersregels gelden blijkbaar niet voor ze

En dat terwijl de straat hierachter een industrieterrein is. Dus geen kinderen, ruim genoeg om te passeren en geen hobbels.
Maar dat boeit ze niet, ze rijden ook altijd op de 60 weg die verboden js voor fietsers. En dan ook met zo veel mogelijk naast elkaar zodat auto's er niet langs kunnen.

Moet zeggen dat ik hier in de straat me dus ook keurig aan de snelheid houd, extra afrem en richting aanwijzing op tijd aan zet. Worden ze enorm geïrriteerd van, maar ik houd me keurig aan regels O:) als je niet zomaar kan uitwijken of remmen hoor je dus niet door een woonwijk te knallen. Daar hoor je gewoon rekening mee te houden, net als alle andere weggebruikers. Als je dat niet kan rijd je dus te hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:24

Als je in groep op de weg wil rijden hoor je een volgwagen bij te hebben achteraan, met signalisatie. Anders is het gewoon volgens de wegcode max. per 2 waar toegelaten en als er een fietspad is, op het fietspad.

Niet kunnen stilstaan of wat dan ook is geen excuus om geen voorrang te kunnen verlenen, niet te kunnen uitwijken en noem maar op.

Mijn onpopulaire mening? Ofwel zorg je voor die volgwagen, ofwel ga je netjes per 2 of op het fietspad. En anders gewoon helemaal niet. (Op een fietspad geldt btw ook een snelheidslimiet als ik het goed heb...)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:35

_San87_ schreef:
Snippergroen schreef:

Met t verschil dat je niet in peloton moét rijden. Als je koning op de weg wil zijn, huur je maar een circuit af of zo.

Ik heb weinig sympathie voor wielrenners. Meestal gewoon asociale weggebruikers.

Ja mee eens. Als het niet veilig kan, dan hoor je toch niet op de weg.