Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:09

amber15 schreef:
Jolliegirl schreef:
WAAROM voeding voor honden nieuw is met verbeterde smaak: wie heeft dit getest?

Dit wordt dus serieus geproefd door mensen. Hap nemen, kauwen en weer uitspugen. Bah..
Hoe ze dan weten dat de hond het ook lekkerder vindt, geen idee :')

Grapjurk :D Je pakt gewoon een bende honden die fysiologisch veel op elkaar lijken, kijkt welke bak ze wel op vreten als je er twee voor hun neus zet, noteert dat, en doe dat even voldoende vaak om een mooi statistisch beeld te krijgen. Voilà

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:40

amber15 schreef:
Weet iemand wat voor vlinder dit is?
Heel internet afgestruind en niks kunnen vinden wat er op lijkt..
Aan de onderkant van zijn vleugels is hij lichtbruin dacht ik met een of twee ogen. Spanwijdte een centimeter of vier schat ik zo.

[ [url=m/6DJ0qO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eikenpage.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:33

Je gezicht is iets wat je ziet in de spiegel. Je kent jezelf ook het beste vanuit spiegelbeeld.

Maar als ik mijzelf op een foto zie (dus niet in spiegelbeeld), zie ik pas hoe assymetrich mijn gezicht eigenlijk is. Vind mijzelf dan echt niet knap Ofzo. In de spiegel zie ik die assymetrie niet. Terwijl dat blijkbaar wel zo is.

Krijg nooit de opmerking...

Herkennen mensen dit?
https://www.google.nl/amp/s/www.elle.co ... tos-reden/

xSCWx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:12

Ik heb blijkbaar een heel symmetrisch gezicht (jaren geleden werd dit al besproken en toen was er een app waarmee je de ene helft van je gezicht omdraait om te zien hoe je eruit ziet als je symmetrisch bent. Er was geen verschil op mijn haar na). Toch ben ik niet 1 van de knapsten hoor, dat heeft mijn inziens met meer dingen te maken dan alleen symmetrie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:39

Ik dacht dat asymmetrie juist mensen mooi maakte???

Ik vind mezelf ook wel knap op foto's... Moet het wel een goede foto zijn :') Ik ken mijn beste hoeken gewoon niet :') We zijn nu eenmaal niet allemaal goede fotografen ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:45

Janine1990 schreef:

Ik vind mezelf ook wel knap op foto's... Moet het wel een goede foto zijn :') Ik ken mijn beste hoeken gewoon niet :') We zijn nu eenmaal niet allemaal goede fotografen ;)

Nope, uit veel psychologische onderzoeken blijkt dat een gemiddeld (symmetrisch) redelijk universeel het aantrekkelijkst wordt gevonden :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:54

Janine1990 schreef:

Symmetrisch is juist aantrekkelijker. Ik weet niet wat ik heb :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:10

Hoppit schreef:
amber15 schreef:

Dit wordt dus serieus geproefd door mensen. Hap nemen, kauwen en weer uitspugen. Bah..
Hoe ze dan weten dat de hond het ook lekkerder vindt, geen idee :')

Grapjurk :D Je pakt gewoon een bende honden die fysiologisch veel op elkaar lijken, kijkt welke bak ze wel op vreten als je er twee voor hun neus zet, noteert dat, en doe dat even voldoende vaak om een mooi statistisch beeld te krijgen. Voilà

Het is toch echt zo dat het door mensen geproefd wordt ;) Ik heb een kennis die kwaliteitsmanager is en een tijd bij een bedrijf voor kattenvoer heeft gewerkt. Die zat pas te vertellen hoe dat ging. Nou, ben blij dat dat mijn baan niet is!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:44

Waarom ik deze week zo slecht slaap na mijn nachtdiensten? Ik draai al 10 maanden alleen maar nachtdiensten, maar deze week is echt een drama!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:07

Vealosz schreef:
Waarom ik deze week zo slecht slaap na mijn nachtdiensten? Ik draai al 10 maanden alleen maar nachtdiensten, maar deze week is echt een drama!!

Mag dat volgens de wet wel??

Misschien is je lijf ff van slag wegens het wisselende weer?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:13

Was ook mijn idee, veranderende luchtdruk kan ongemerkt best een invloed hebben :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:26

Onze kittens gaan vandaag naar hun nieuwe huisje, maar ik ben bang dat de moeder over de emmer gaat als ze ze niet meer kan vinden.. Ze zijn 3maanden oud en al veel zelfstandig op avontuur, moeder blaast ook naar ze als ze samen eten dus opzich denk ik dat ze er wel "klaar" mee is.
Alleen we wonen op een boerderij en de katten lopen overal en nergens. Als ik de kittens apart hou, wil niet zeggen dat ik mama ook kan vinden. Ik twijfel om ze alleen mee te geven als mamapoes kan zien dat ze in een mandje worden gestopt etc of zal het wel goed komen als ze ongezien weg gaan?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:29

Misschien mamapoes vast vangen zodra je haar ziet? Zodat als de mensen de kittens ophalen je haar alvast hebt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:02

Oké ik weet niet goed hoe ik de vraag in één zin kan stellen. Maar ik vraag het me af.

Ik ben alleen, dus ik heb niet zoveel was. Ik draag het liefst (zeker met warm weer) elke dag andere bovenkleding. Broeken ben ik wat zuiniger mee natuurlijk. Ik was echter niet elke dag. En niet alle bovenkleding komt in de wasmand terecht.

Nu pak ik net een zooi kleding die ik heb gedragen, maar die niet vies was en ook niet stonk toen ik het uit deed (kon in principe prima nog een dag). En er zit dan altijd zo'n typisch geurtje aan. Wat veroorzaakt dat geurtje?
Het is niet een zweetgeur. En het is altijd dezelfde geur.

Als het nu met een zooi onderbroeken in een wasmand zou liggen, zou ik het nog begrijpen. Maar dat was nu niet het geval.

Daarbij ruiken broeken nooit zo.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:15

Misschien van je deo of geurtje dat je op hebt gehad?
Zou zeggen dat het gewoon "jouw" geur is icm met de geur in je huis, maar als je broeken niet zo ruiken dan is het toch iets anders denk ik. Nou zijn broeken ook wel van ander materiaal natuurlijk, misschien dat dat minder snel geuren opneemt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:18

Oké weer een vraag van mijn kant :+
Is er hier iemand die verstand heeft van oude vliegtuigen? Hahaha
Ik heb 2 oude, officiële stickers van South African air force en een poster van een Harvard uit 19nogwat, voor m'n inmiddels ex-vriend gekocht maar zijn altijd hier blijven liggen en hij zei dat het best wel wat waard kon zijn. Ik wil ze niet op een random Facebook groep gooien omdat m'n ex daar ook in zit en dat is dan misschien een beetje banketstaaf :Y)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:33

casperzazoe schreef:
Ik heb 2 oude, officiële stickers van South African air force en een poster van een Harvard uit 19nogwat, voor m'n inmiddels ex-vriend gekocht maar zijn altijd hier blijven liggen en hij zei dat het best wel wat waard kon zijn. Ik wil ze niet op een random Facebook groep gooien omdat m'n ex daar ook in zit en dat is dan misschien een beetje banketstaaf :Y)

Captain op Bokt (haar boktnaam) heeft veel verstand van vliegtuigen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:05

Maar niet van oude vliegtuigen helaas.. :D Mijn kennis 'beperkt' zich tot de hedendaagse toestellen en processen er omheen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:10

Captain schreef:
Maar niet van oude vliegtuigen helaas.. :D Mijn kennis 'beperkt' zich tot de hedendaagse toestellen en processen er omheen.

He jammer nou :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:32

casperzazoe schreef:

Die poster van die Harvard heeft die dan ook Zuidafrikaanse markings? Ik weet dat de NL luchtmacht ze tot begin jaren 60 als lesvliegtuig heeft gebruikt, dus als het een NL Harvard is vind je waarschijnlijk vrij makkelijk een luchtmachtveteraan die geinteresseerd is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:41

Balen Captain, ik wist dat hier iemand zat met veel interesse in vliegtuigen en dat was jij dus :+

Ja ook met het logo van SAAF geloof ik, Harvard is hier nog flink populair dus daar zal ik wel iets voor kunnen vangen denk ik!

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:27

Hoe die ene plant noemt, iedere hondeneigenaar kent het wel. Als je bent gaan wandelen en plots zit je hond onder de kleine bolletjes. Ze plakken niet echt maar er zitten een soort haakjes aan waardoor ze in de vacht blijven plakken...
Het is geen kleefkruid want dat zijn van die lang strengen die ook blijven plakken (die ook vervelend zijn -O- )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:38

Ik weet welke je bedoelt Julie, maar de naam... :?

Waar ruikt Tedax naar? Ik heb het idee dat het een mannen deo is, maar welke???

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:52

Kan je eieren die per ongeluk bevroren zijn ontdooien en nog gebruiken?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:55

julie0307 schreef:
Hoe die ene plant noemt, iedere hondeneigenaar kent het wel. Als je bent gaan wandelen en plots zit je hond onder de kleine bolletjes. Ze plakken niet echt maar er zitten een soort haakjes aan waardoor ze in de vacht blijven plakken...
Het is geen kleefkruid want dat zijn van die lang strengen die ook blijven plakken (die ook vervelend zijn -O- )

Maar die dingen zijn toch juist de zaadbollen (of hoe dat ook heet) van kleefkruid?