Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:45

Ben opzoek naar het spelletje spyro voor de PlayStation 4

Eindelijk een gevonden voor een goede prijs op marktplaats! Toen ik zijn rekening kreeg had ik het gelijk overgemaakt en liet hij mij weten als die opgestuurd was.

Krijg ik de volgende dag opeens een bericht "ik heb prongeluk het spel verkocht ik heb het geld teruggestort"

Gelukkig het bedrag wel terug gekregen maar baal er natuurlijk wel van... Nu maar weer verder zoeken naar dit spelletje :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:57

Perongeluk ook :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:02

Relaxed schreef:

Ja, heel knap. "Oh, ik heb per ongeluk iemand een akkoord gestuurd. Ja, dat het bod toevallig hoger was daar kan ik ook niks aan doen.."

Mensen :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:26

sneeuwpop schreef:
upendo schreef:
Ik ben me bewust van al die dingen. Ik mag wel zeggen wat ik eerlijker vind.

Je kunt ook gewoon een hoger bod erin gooien en dus niet 1 euro meer dan de vorige. Dan laat je gelijk merken dat je het echt wil en serieus bent.

Ik snap je gevoel van oneerlijkheid niet zo goed. Het bieden is een spel en die regels zijn eigenlijk wel gebaseerd op risico nemen.
Want zoals ik al zei heeft de verkoper ook het risico dat de bieder geen koper blijkt te zijn...
Je bied een prijs die je over hebt voor dat product.
Steeds met 1 euro verhogen omdat een ander ook bied, vind ik ook lang duren en heb je de kans dat de verkoper een knoop doorhakt. Het risico dus die je neemt.

Ehhh.. Ik zeg hoe ik het zou doen als verkoper. :')

Ik hoef nooit te bieden want ik vraag altijd naar de prijs waarvoor iets meteen verkocht is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:55

xPabloBokt schreef:
Relaxed schreef:

Ja, heel knap. "Oh, ik heb per ongeluk iemand een akkoord gestuurd. Ja, dat het bod toevallig hoger was daar kan ik ook niks aan doen.."

Mensen :')

Ja oepsss, zomaar :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:12

Zo erg.....
Toevallig 2 mensen die op verschillende advs reageren. Akkoord gaan met bedrag. Maar verder niks maar laten horen. :×

Als je iets wilt overnemen houd je je account toch extra in de gaten lijkt mij?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:30

Ik had een poos terug een rijbroek te koop staan op marktplaats. Heeft er best een tijdje op gestaan, maar toch verkocht. Dus advertentie verwijderd, een week later krijg ik een reactie op een andere advertentie op marktplaats (een airco) of ik de rijbroek nog te koop heb...
Huh?!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:37

Sanet schreef:
Ik had een poos terug een rijbroek te koop staan op marktplaats. Heeft er best een tijdje op gestaan, maar toch verkocht. Dus advertentie verwijderd, een week later krijg ik een reactie op een andere advertentie op marktplaats (een airco) of ik de rijbroek nog te koop heb...
Huh?!

Als beelddenker krijg ik het nu heel erg zwaar mentaal..... _O- _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:38

Cowboy55 schreef:
Sanet schreef:
Huh?!

Leg uit...

Was het heel misschien een broek zonder plak (silliconen of leren zitvlak?)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:43

Janine1990 schreef:
Cowboy55 schreef:

Leg uit...

<KNIP>

Nou ja, ik zie nu voor mijn geestesoog iemand met een gelukzalige glimlach in een tweedehands rijbroek op een airco zitten.....geen idee waarom ik dat zie maar dat was het 1e plaatje in mijn hoofd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:48

Mensen zijn zo ongelooflijk ongeduldig en gierig.
Hoop dat MP toch nog iets gaat veranderen aan het beoordelingssysteem.

Haha maaike geweldig!

Wij hadden voor het eerst een slechte ervaring via 2ehands.be.
Zijn opzoek naar een aanhanger. Eentje gezien in antwerpen. Dus vriendlief er heen.
Belt hij aan, zeggen die mensen "zucht" u bent al de zoveelste voor een aanhangwagen, ik heb geen aanhanger te koop.

Even later werd hij gebeld door de verkoper of hij er al was. Plots stond hij naast m met de auto en zei volg mij maar even dan gaan we een blokje om -O-

Vriendlief is naar huis geraced :')
Hij vertrouwde het niet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:52

Oh dat klinkt eng zeg Saul...jeetje..denk dat ze hopen dat je contant geld bij je hebt en dat maken ze je dan zo afhandig gok ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:55

Nee, meestal is het te verkopen product echt niet meer in goede staat en willen ze zo anoniem blijven.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:05

Mijn vriend had echt een naar gevoel. Ook al tijdens de onderhandeling via mail maar bon kan altijd he.

En toen ie de beste man zag had hij helemaal zo iets van dit is geen zuivere koffie.
Hij had gewoon schrik -O- en hij is nie gauw ergens van onder de indruk.

Nu maar hopen dat er geen boete binnen komt :P

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:31

Vanwaar zou er een boete binnenkomen dan?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:37

IHN schreef:
Vanwaar zou er een boete binnenkomen dan?

Denk van het snelle rijden op de terug weg :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:00

Vasthi schreef:
We gaan het zien, ik kan dit in ieder geval niet zo maar over m'n kant laten gaan.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit verder is gelopen Vasthi.
Nogmaals ik snap echt je punt, maar juridisch lijkt het me zo lastig de feiten hard te kunnen maken.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 07:05

Poeh Saul, ook dat die mensen zeden je bent al de zoveelste. Klinkt niet best.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:45

Kan me goed voorstellen Saul dat je vriend geschrokken is. Helaas zitten de "rotte" appels ook op verkoopsites.

Op mijn bericht of ze uberhaudt nog belangstelling heeft in het zadel wordt niet gereageerd. Ben al weer bezig met het reageren op mensen die een zadel zoeken. Tis graag of niet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:53

sneeuwpop schreef:
upendo schreef:
Ik ben me bewust van al die dingen. Ik mag wel zeggen wat ik eerlijker vind.

Je kunt ook gewoon een hoger bod erin gooien en dus niet 1 euro meer dan de vorige. Dan laat je gelijk merken dat je het echt wil en serieus bent.

Ik snap je gevoel van oneerlijkheid niet zo goed. Het bieden is een spel en die regels zijn eigenlijk wel gebaseerd op risico nemen.
Want zoals ik al zei heeft de verkoper ook het risico dat de bieder geen koper blijkt te zijn...
Je bied een prijs die je over hebt voor dat product.
Steeds met 1 euro verhogen omdat een ander ook bied, vind ik ook lang duren en heb je de kans dat de verkoper een knoop doorhakt. Het risico dus die je neemt.

Nou ik snap het wel.
Ze vragen wel bieden vanaf en als je dat bied dan is het nog niet goed. Uiteindelijk wilt niemand teveel betalen en als de verkoper een prijs heeft waarvoor het wel verkocht mag worden vind ik het ook zo netjes om dat aan beide bieders door te geven. En met hoger bieden ook al gedaan, werkte ook niet.
Maar er zullen altijd mensen zijn die het anders zien ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:09

Ik heb een hobbelpaard op marktplaats staan voor een klein bedrag, eentje van IKEA. Kreeg een berichtje of ik die op wilde sturen...

Heb maar gezegd dat ik daar niet aan ga beginnen om die te demonteren en goed in te pakken. Dan ben je meer kwijt aan verzendkosten dan aan dat ding zelf. En mij kost het teveel tijd en gedoe :-)

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:01

beert schreef:
Ik heb een hobbelpaard op marktplaats staan voor een klein bedrag, eentje van IKEA. Kreeg een berichtje of ik die op wilde sturen...

Heb maar gezegd dat ik daar niet aan ga beginnen om die te demonteren en goed in te pakken. Dan ben je meer kwijt aan verzendkosten dan aan dat ding zelf. En mij kost het teveel tijd en gedoe :-)

:') he wat jammer

mijn vriend is opgelicht voor 135€...bij een account die al wel enkele jaren bestond. hij heeft het rekeningnummer later nog gegoogled en bleek een bekend nummer te zijn waar al meer mensen mee waren opgelicht. zonde zeg...

bij dit soort bedragen haal ik het wel op of evt de helft en bij aankomst andere helft. dat heb ik, ik geloof bij mijn sprenger beugels, ook gedaan. 2e hands nog steeds best een bedrag.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:09

Zeker, hoge bedragen haal ik altijd op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:49

Ik ben helemaal vergeten nog te reageren na mijn situatie met de persoon met de vuilniszakken fetisj.
Ik had natuurlijk wel door dat het nep was maar had nog gereageerd dat het hier niet kan (ondergrondse container), kreeg ik terug dat hij/zij dat juist fijn vind (opgesloten zitten in zo'n ondergrondse container voor een week).
Ach ja wel grappig nog nooit zoiets mee gemaakt :P

Vervolgens had ik 2 dagen later ook nog iemand die iets wou kopen en toen ik vroeg wil je het ophalen of moet ik het verzenden? Kreeg ik terug ik wil het wel ophalen als ik met je op date mag je lijkt me heel aardig en anders is het een beetje ver reizen..

Ook nog niet eerder mee gemaakt :P

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:06

Annet_Dottie hahaha dat is ook wel grappig.. Wat heb je geantwoord?

Ik doe trouwens nooit aan dat bieden via marktplaats, vind het altijd zo irritant dat iedereen met een euro verhoogd en dan duurt t allemaal zo lang. Ik stuur gewoon een mailtje met mijn bod, gewoon een fatsoenlijke prijs of eventueel vraag ik wat de vp is, willen ze dat ik via marktplaats bied dan zoek ik een ander product.

Ik had zelf een goede deal voor een mooie badkamer onderkast, had een specifieke maat nodig, die zijn normaal zo 700/800 euro, deze man had hem voor 135 euro erop staan, nieuw in de doos. Heb heel brutaal 100,- geboden en kreeg heel snel reactie dat ik hem kon ophalen.
Heel leuk mail contact en snelle afhandeling. Heeft me geholpen het naar de auto te brengen +:)+