Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:13

Jeetje :oo
Als ik dit zo hoor ben ik toch wel heel braaf xD 20 en nog nooit lessen geskipt :o

Wat is jullie top-smoes? (Voor de personen die een smoes gebruiken)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:23

Ik was ook braaf totdat ik op het HBO zat. Nadat ik zo hard mijn best had gedaan altijd op tijd te zijn ondanks dat de bus of trein vertraging had, was ik het zat. Mijn beste reden om naar huis te gaan. Maar 2 uur les hebben en in totaal 1 uur vertraging hebben bij je reistijd van 2 uur. Als ik dan met de eerste trein een half uur te laat af kwam en al weer een half uur vertraging zag op het bord van de NS, dan draaide ik me gewoon weer om naar de trein voor de terug reis hoor. Ging dan een berichtje naar een van mijn klasgenoten dat ik weer naar huis ging vanwege zoveel vertraging op het spoor.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:24

Steeph schreef:
iirrssjjee schreef:
Waarom word je haar lichter (blonder) van de zon? Aangezien je lichaam bruiner word...

Een aantal vrij volledige antwoorden zijn hier te vinden :)

Mensen die spijbelen, hebben die geen schuld gevoel? Zo nee, hoe komt dat/wat is de 'truc'?

Dankje!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:53

Steeph schreef:
iirrssjjee schreef:
Waarom word je haar lichter (blonder) van de zon? Aangezien je lichaam bruiner word...

Een aantal vrij volledige antwoorden zijn hier te vinden :)

Mensen die spijbelen, hebben die geen schuld gevoel? Zo nee, hoe komt dat/wat is de 'truc'?

Mijn reden om te spijbelen was leraren die toch niet op kwamen dagen of de hele les niks deden of uitlegden. Nou dan ging ik het wel zelf doen onder genot van een kopje koffie hoor. Kon me daar echt niet rot om voelen. Moeten ze maar doen waar ze voor betaald krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:00

Ik heb op de middelbare school 1 of 2 keer gespijbeld, allebei om marginale redenen. De ene keer wou ik heel graag schaatsen ipv Nederlandse les volgen ( :+ ) en volgens mij een keer een uurtje gym ofzo.

Op het HBO doe ik het vaker, maar wel selectief. Ik moet nu weer lang reizen naar school (minstens 1.5 uur enkele reis) en dat doe ik met liefde, maar ik heb bepaalde vakken waar ik de stof al van ken of waarvan ik niet verwacht dat ik de lessen nodig ga hebben om de stof van die week te begrijpen. Dan blijf ik gerust wat langer in m'n nest liggen en ga ik thuis aan de slag om bij te blijven. Als ik niet naar lessen ga die ik wel als nuttig ervaar of met een aanwezigheidsplicht heb ik wel een ontzettend schuldgevoel, kan dan echt enorm balen van mezelf.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:06

Iemand een instructie filmpje hoe je een geopend flesje ongeopend kan maken (iets met de dop warm maken of zo iets) weet niet goed hoe ik het moet omschrijven op Google. Heb; flesje ongeopend maken al gezocht..

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:09

Bij de meeste doppen is het juist de bedoeling dat je kunt zien of een flesje/jampot/weetikveel ooit open geweest is.

Ik begrijp je vraag eigenlijk niet. Over wat voor soort dop heb je het?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:24

APCIII schreef:
Bij de meeste doppen is het juist de bedoeling dat je kunt zien of een flesje/jampot/weetikveel ooit open geweest is.

Ik begrijp je vraag eigenlijk niet. Over wat voor soort dop heb je het?

Ik heb het al gevonden "how to open a bottle without breaking seal".

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:18

savannah030x schreef:
Iemand een instructie filmpje hoe je een geopend flesje ongeopend kan maken (iets met de dop warm maken of zo iets) weet niet goed hoe ik het moet omschrijven op Google. Heb; flesje ongeopend maken al gezocht..

Bij een wijnfles is het de capsule verwarmen en voorzichtig eraf schuiven, en vervolgens met een injectiespuit door de kurk heen voorzichtig lucht in de fles blazen tot de kurk omhoog komt. Geen idee of je daar iets mee kunt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:28

Ik heb heeeeel veel gespijbeld op de middelbare school. Vond school vreselijk, lag niet lekker in de groep en de wiskunde leraar treiterde mij zo dat zelfs klasgenoten hem er op aan sproken. :r Mocht niet baten trouwens. Dus ik ging gewoon maar niet.

Oh en ik had 12 (!!!) tussenuren in de week waardoor ik 40uur per week op school zat. :n

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:35

In het middelbaar spijbelde ik niet, nu op de universiteit noem ik het gewoon niet spijbelen :D
( Die ochtendlessen, zucht, moeilijk om naartoe te gaan :') en ik voel me helemaal niet schuldig, zo goed als alles wat ze zeggen staat gewoon in de cursus)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:59

Op het middelbaar wel eens door het pesten en op het MBO wel eens omdat de school moeilijk deed omdat ik een hoger niveau wilde, voerde bijna niks uit op school, want ik had al mijn boeken binnen no time uit etc. Mijn ouders wisten hier trouwens gewoon vanaf. Gezien de situatie begrepen zij het zelfs helemaal. Maar ik deed het niet dagelijks hoor :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:18

Kunnen paarden ook in de Overgang komen? en dus niet meer drachtig worden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:42

Ons 27 jarige pensionpaard is toen ze hier stond nog wel hengstig geweest. Wel maar 2 keer in anderhalf jaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:02

Mijn paard is 29 ½ jaar oud en is nu Hengstig. Vandaar dat ik het me afvroeg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:20

gohya schreef:
Kunnen paarden ook in de Overgang komen? en dus niet meer drachtig worden.

Niet echt zoals bij mensen. Maar je ziet wel dat wanneer ze ouder wordende eitjes/follikels niet goed rijpen waardoor je ze eigenlijk niet meer drachtig krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:03

Oke maar ze [kunnen] blijven dan wel gewoon hengstig al die tijd?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:18

Ik lees nu ergens dat als je wond bij bv de hond wilt laten hechten, je deze niet per direct mag schoonmaken? Of staat het er fout en mag je geen antibiotica geven? Ik ben in de war :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:02

Dat klopt, niet schoonmaken met desinfectie (sterilon, betadine etc). Dat heeft er mee te maken dat de wondranden dan niet goed aan elkaar vast groeien. (Sowieso moet een wond gehecht worden binnen een aantal uur). Als de wond gehecht wordt, maar niet goed heelt door desinfectie moeten ze de wondranden weg snijden en opnieuw hechten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:46

xSCWx schreef:
Dat klopt, niet schoonmaken met desinfectie (sterilon, betadine etc). Dat heeft er mee te maken dat de wondranden dan niet goed aan elkaar vast groeien. (Sowieso moet een wond gehecht worden binnen een aantal uur). Als de wond gehecht wordt, maar niet goed heelt door desinfectie moeten ze de wondranden weg snijden en opnieuw hechten.

Top! Bedankt :) ik zat al met dat in m'n hoofd maar kon het niet bevestigen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:34

Ik heb altijd begrepen dat dierenbeten niet gehecht worden? Ivm het opsluiten van de bacteriën oid?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:45

Bij sommige beten kan het niet anders, goed uitspoelen, eventueel de randen opschonen door te snijden, hechten, antibiotica mee.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:48

Riddershow schreef:
Ik heb altijd begrepen dat dierenbeten niet gehecht worden? Ivm het opsluiten van de bacteriën oid?

Ligt een beetje aan de wond, soms spoelen ze hem schoon en hechten dan, soms laten ze hem inderdaad open. Maar dat open laten doen ze vaak alleen bij kleine, diepe wonden. Oppervlakkige, brede wonden worden eerder gehecht. Ligt dus echt aan de oorzaak (schone of vieze wond) en de grootte/diepte.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:58

Waarom rent mijn kat, als ie hard rent met zn staart "halfstok" de bovenkant gebogen en alleen het begin een beetje overeind

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:02

Zal misschien met evenwicht/sturen te maken hebben?
Cheeta's zijn daar meesters in,zijn hele gave filmpjes van.